کارهای ضروری بعد از ورود به کانادا

  0
 63

کارهای بعد از ورود به کانادا چیست و برای شروع زندگی در این کشور، چه اقدامات مهمی را باید انجام دهیم؟ 

کارهای بعد از ورود به کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است و بین دانشجویان بین المللی، کارمندان خارجی، تازه واردان و کسانی که اقامت دائم را دریافت کرده‌اند محبوبیت بالایی دارد. 

ورود به یکی از فرودگاه‌های کانادا به معنی استارت زندگی جدید شماست و شما باید در همان لحظات اول، خود را برای زندگی در این کشور آماده کنید. دقیقا از همان لحظه‌ای که قدم‌های اول را بر می‌دارید تا به افسر مهاجرت برسید، زندگی جدیدتان شروع می‌شود. کارهای زیادی برای انجام دارید اما نگران نباشید.

برای اینکه از قبل با پروسه‌ی ورود آشنا باشید و دچار سردرگمی نشوید، در ادامه این مقاله با لیست کارهای بعد از ورود به کانادا آشنا می‌شوید. 

اقدامات اولیه فرودگاهی در کانادا

وقتی به فرودگاه رسیدید، تابلوهایی را به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی می‌بینید. تابلوهای Arrivals و Customs را دنبال کنید.  

ارائه مدارک

پس از ورود به خاک کانادا، هویت شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. یعنی شاید از شما خواسته شود اسنادی مانند گذرنامه یا ویزا، نامه‌ی POE، گواهی تمکن مالی، گواهی بیمه درمانی، یک کپی از مدارکی که برای دریافت مجوز کار ارائه کرده بودید را به افسر مرزی نشان دهید. در ضمن باید تست‌های بیومتریک را کامل کنید که شامل گرفتن عکس و همچنین اثر انگشت است. این پروسه به دولت کانادا کمک می‌کند که هویت شما را شناسایی کند و نگذارد امنیت کانادا به خطر بیفتد. 

عبور از گمرک کانادا

در گمرک یا custom، لاین شهروندان کانادایی از لاین مهاجران و خارجی‌ها جدا است. مواظب باشید که به لاین اشتباه نروید. در ادامه برای طی کردن فرایندهای مربوط به صدور کارت PR و همچنین مصاحبه در مورد مهاجرت، باید به سوالات افسر مهاجرت پاسخ بدهید.  

با توجه به وضعیت اقامتی (اینکه آیا اقامت دائم دارید، دانشجوی بین المللی هستید و یا کارمند خارجی) شرایط مختلفی برای ورود به کانادا وجود دارد. 

  • اگر اقامت دائم دارید، باید گواهی Confirmation of Permanent Residence و همچنین ویزای اقامت دائم داشته باشید. 
  • اگر دانشجو هستید یا می‌خواهید در کانادا کار کنید، باید مجوز معتبر تحصیل یا کار، یک ویزای اقامت موقت TRV، و سایر اسناد و مدارک مورد نیاز را داشته باشید.  

پس از ورود به خاک کانادا، افسر مرزی مدارک مربوط به وضعیت اقامت شما را تایید می‌کند و سوالاتی از شما می‌پرسد تا مطمئن شود همه شرایط لازم برای ورود را دارید. 

نکته: در نظر داشته باشید که ورود برخی از وسایل به کانادا ممنوع است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله حمل وسایل منزل به کانادا مراجعه کنید. 

بیشتر بخوانید: شرایط خرید خانه در کانادا چیست؟

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

چک لیست کارهای ورود به کانادا در دو هفته ابتدایی

بهتر است در دو هفته‌ی ابتدایی پس از ورود به کانادا اقدامات زیر را انجام دهید.

ارائه آدرس کانادایی به اداره مهاجرت کانادا

از شما درخواست می‌شود که آدرس کانادایی معتبری را به افسر مهاجرت ارائه دهید. تا 180 روز پس از ورود به خاک کانادا زمان دارید که آدرس کانادایی خود را به روز کنید. سپس کارت اقامت دائم PR برای شما ارسال می‌شود. 

دریافت شماره بیمه اجتماعی کانادا SIN

یکی از مهم‌ترین اقدامات دو هفته اول ورود به کانادا دریافت شماره بیمه اجتماعی کانادا (SIN) است. شماره بیمه اجتماعی کانادا یک عدد 9 رقمی است که دولت کانادا از آن برای شناسایی افرادی که کار می‌کنند و مالیات می‌دهند استفاده می‌کند. شما تازه واردان باید هرچه سریع‌تر درخواست خود برای دریافت شماره بیمه اجتماعی را ارسال کنید. چونکه برای کار، پرداخت مالیات و استفاده از مزایا و خدمات دولتی به آن نیاز دارید. 

برای ارسال درخواست باید مجوز معتبر تحصیلی یا کاری داشته باشید یا اینکه گواهی اقامت موقت داشته باشید. در ضمن باید در کانادا حضور داشته باشید. 


نکات و نحوه اجاره خانه در ونکوور کانادا 


دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

خرید سیم کارت کانادا

یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات پس از ورود به کانادا تهیه‌ی سیم کارت کانادایی است. در همه‌ی کشورها طیف گسترده‌ای از خدمات تلفن همراه ارائه می‌شود و کانادا نیز از این موضوع مستثنی نیست. اپرواتورهای اصلی در کانادا عبارت‌اند از ROGERS،  TELUS، KOODO و BELL. هر کدام از این اپراتورها خدمات و طرح‌های مختلفی برای تماس تلفنی، پیامک و اینترنت به مشترکان ارائه می‌دهند. 

اوپراتورهای تلفن همراه برای همه‌ی افراد، دانشجویان و خانواده‌ها طرح‌های مختلفی دارند که می‌توانید با توجه به نیازهای خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر از خدمات یک شبکه‌ی خاص رضایت ندارید، می‌توانید در هر زمانی شماره‌ی خود را به یک اوپراتور دیگر منتقل کنید. 

برخی از اوپراتورها طرح سیم کارت + گوشی را ارئه می‌دهند. در این طرح شما می‌توانید یک قرارداد lease دوساله ببنید و ماهانه با پرداخت یک مبلغ ثابت، یک گوشی همراه به همراه یک سیم کارت خریداری کنید. 

در نظر داشته باشید که برای خرید سیم کارت باید دو مدرک شناسایی مانند پاسپورت، سند COPR و شماره SIN داشته باشید.

نکته: در زمان جست و جو برای خانه، استفاده از شماره کانادایی بسیار سودمند است. احتمال اینکه صاحب خانه‌ها به شماره‌های کانادایی پاسخ بدهند بیشتر است. پس ارزشش را دارد که یک شماره کانادایی تهیه کنید.

باز کردن حساب بانکی

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهای بعد از ورود به کانادا این است که یک حساب بانکی باز کنید. برای پرداخت قبوض تلفن همراه، آب و برق و گاز و خرید از فروشگاه لازم است یک حساب بانکی در کانادا داشته باشید. حساب پس انداز (saving account) و حساب جاری (chequing account) رایج‌ترین حساب‌های بانکی در کانادا هستند. 

پس از ارسال درخواست می‌توانید به خدمات و سرویس‌های مهمی مانند wire transfers، چینج ارز، کارت اعتباری (credit card) و دبیت کارت (debit card) دسترسی داشته باشید.

اقدامات پس از ورود به کانادا - باز کردن حساب بانکی

برای دسترسی به حسابتان از طریق عابر بانک می‌توانید از کارت debit card استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این کارت به صورت حضوری یا آنلاین خرید کنید. 

در اسرع وقت یک کارت اعتباری credit card نیز دریافت کنید. به شما توصیه می‌کنم بدهی‌هایتان را قبل از آخرین روز تعیین شده پرداخت کنید. این موضوع باعث افزایش امتیاز اعتباری شما می‌شود و به شما کمک می‌کند در زمان خرید مسکن، ماشین یا راه اندازی کسب و کار خود وام بگیرید. 

در نظر داشته باشید که بانک‌ها خدمات ویژه‌ای به تازه واردان و دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، در پکیج  TD New to Canada Banking Package، اگر حساب جاری باز کنید نیاز نیست در 12 ماه اول کارمزد ماهانه را پرداخت کنید. در سال اول نیز کارمزد سالانه از کارت‌های اعتباری دریافت نمی‌شود (در صورت تایید). در ضمن برای انتقال‌های مالی بین المللی نیز تخفیفاتی به تازه واردان داده می‌شود. از طرف دیگر در پکیج TD International Student Banking Package اگر حساب جاری باز کنید، هزینه کارمزد ماهانه از شما دریافت نمی‌شود (اگر دانشجو باشید)، کارت اعتباری کارمزد ندارد (در صورت تایید) حساب‌های پس انداز نیز یک نرخ سود ویژه دارند. 

بیشتر بخوانید: محله ایرانی نشین ونکوور کجاست؟

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

دریافت کارت سلامت یا health card

یکی دیگر از اقدامات پس از ورود به کانادا این است که کارت سلامت را دریافت کنید. در کانادا، دولت هزینه‌ی مراقبت‌های بهداشتی را پرداخت می‌کند. اگر کارت سلامت داشته باشید می‌توانید از مزایای خدمات درمانی استفاده کنید. 

برای دریافت کارت سلامت باید به اداره‌ی خدمات استانی مراجعه کنید. در ضمن می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق سرچ گوگل نیز درخواست خود برای دریافت کارت سلامت را ارسال کنید. 

در برخی از استان‌ها تقریبا 5 ماه طول می‌کشد تا بتوانید از مزایای خدمات درمانی بهره‌مند شوید. 

البته همه‌ِ خدمات درمانی مجانی نیست. 

در سیستم درمانی کانادا، خدماتی مانند ویزیت پزشک خانواده، رفتن به کلینیک‌ها بدون وقت قبلی، ویزیت اورژانس، انجام آزمایشات و جراحی‌های لازم تحت پوشش قرار دارند اما خدماتی مانند دندان پزشکی، تست‌های آزمایشگاهی و خدمات آمبولانس تحت پوشش قرار ندارند. 

وقتی کارت سلامت خود را دریافت کردید، یک لیست از پزشکان که بیماران جدید را پذیرش می‌کنند، در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با توجه به این لیست پزشک خانواده‌ی خود را انتخاب کنید و او نیز با توجه به نیازهای سلامتی شما، داروهایی را برایتان تجویز می‌کند. 

در استان‌ها و محله‌های مختلف هر شهر کلینیک‌هایی وجود دارد که بدون وقت قبلی بیماران را پذیرش می‌کنند. اما بهتر است یک پزشک خانواده داشته باشید تا سابقه‌ی پزشکی و وضعیت جسمی شما را بررسی کند و نسخه‌ی مناسب‌تری به شما رائه دهد. 

پوشش بیمه عمومی کانادا همه‌ی هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد. اما در نظر داشته باشید که کارفرما نیز پوشش‌های بیمه‌ای دیگری را برایتان تهیه می‌کند. حتی برخی از کارفرماها پوشش داندان پزشکی را که خیلی پر هزینه است، برایتان تهیه می‌کنند. 

توجه: در کانادا بدون تجویز پزشک نمی‌توانید آنتی‌بیوتیک بخرید.

بیمه درمانی

سیستم خدمات درمانی کانادا پوشش درمانی بیسیک را به همه‌ی شهروندان و کسانی که اقامت دائم دارند، ارائه می‌دهد. شما تازه واردان کانادا باید در اسرع وقت درخواست خود برای بهره مندی از خدمات درمانی را ارسال کنید تا مطمئن شوید که تحت پوشش خدمات درمانی قرار دارید. در نظر داشته باشید که هر استان و قلمرو سیستم درمانی مختص به خود را دارد. پس باید در استان یا قلمرویی که قصد زندگی در آن را دارید برای تهیه‌ی بیمه درمانی اقدام کنید. به عنوان مثال در ونکوور کانادا باید پس از ورود در طرح MSP ثبت نام کنید. حتما در زمان پر کردن فرم‌های لازم نام خود را دقیقا همانند اسناد رسمی بنویسید. توجه داشته باشید که روند بررسی درخواست شما شاید 3 ماه طول بکشد. 

لیست اقدامات ورود به کانادا در 2 ماه اول

بهتر است در دو ماه اول پس از ورود به کانادا اقدامات زیر را انجام دهید.

پیدا کردن خانه برای زندگی در کانادا

یکی از مهم‌ترین اقدامات پس از ورود به کانادا، یافتن مکانی برای زندگی است. البته احتمالا قبل از ورود به کانادا مکانی را برای اقامت کوتاه مدت رزرو کرده‌اید. اما همچنان به یک مکان اصلی برای اقامت نیاز دارید. 

کارهای بعد از ورود به کانادا - یافتن خانه

در کانادا می‌توانید انواع خانه از خانه‌های ویلایی و نیمه ویلایی گرفته تا تاون هاوس، کاندو، کاتیج و غیره را بخرید یا اجاره کنید. البته قیمت مسکن در کانادا اندکی بالا است، بخصوص در شهرهای بزرگ. در ابتدای ورود اجاره کردن یک خانه که همه‌ی ویژگی‌های مد نظر شما را داشته باشد و اجاره‌ی پایینی هم داشته باشد، شاید دشوارد باشد اما شدنی است. 

بهتر است اول موقعیت مکانی را انتخاب کنید بعد به دنبال خانه بگردید. در زمان انتخاب موقعیت حتما به عواملی مانند نزدیکی به محل کار، مدرسه، بازار، عبادتگاه، مرکز اجتماعات و ایستگاه‌های اتوبوس و مترو نیز توجه کنید. 

برای یافتن خانه می‌توانید به وب سایت‌های مختص اجاره یا خرید مراجعه کنید. اگر از خانه‌ای خوشتان آمد به صورت حضوری از آن بازدید کنید. در این مرحله همکاری با یک مشاور املاک در کانادا که خبر باشد کمک زیادی به شما می‌کند. زیرا مشاوران املاک موقعیت‌های مختلف یک شهر و فرصت‌های مناسب را می‌شناسند. علاوه بر این به وضعیت بازار، فرایند مذاکره، نحوه‌ی بستن قرارداد مسلط هستند. اگر قصد خرید ملک در ونکوور یا سایر شهرهای کانادا را دارید، فراموش نکنید که استخدام مشاور برای شما خریداران هزینه‌ای ندارد و این فروشنده است که دستمزد مشاور املاک خریدار را پرداخت می‌کند. 

برخی از صاحب خانه‌ها ترجیح می‌دهند خانه‌ی خود را به مستاجرانی اجاره بدهند که از نظر مالی مسئولیت پذیر هستند. تازه واردان در اوایل ورود سابقه اعتبار ندارند. چون سابقه‌ی اجاره خانه در کانادا را ندارند و هیچ معرفی نیز ندارند شاید با چالش‌هایی مواجه شوند. در ضمن احتمال اینکه صاحب خانه‌ها به شماره‌های کانادایی پاسخ بدهند بیشتر است. پس توصیه می‌کنم حتما یک شماره کانادایی تهیه کنید. 

نکته: برای یافتن خانه‌های اجاره‌ای می‌توانید به سایت‌هایی مانند Craigslist، فیس بوک یا Airbnb مراجعه کنید. البته می‌توانید از یک مشاور املاک نیز بخواهید که فهرستی از املاک اجاره‌ای را برایتان ارسال کند. 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم حتما مطالعه کنید: سایت خرید خانه در کانادا

پیدا کردن کار در کانادا

یکی از اقدامات مهم پس از ورود به کانادا یافتن کار است. فرصت‌های شغلی در کانادا بسیار زیاد است و هر مهارتی که داشته باشید می‌توانید با توجه به آن موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنید. 
برای یافتن کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید: 

  1. جست‌وجوی آنلاین
  2. مراجعه به شرکت‌های کاریابی 
  3. شبکه‌سازی و ارتباط با سایر افراد حرفه‌ای در حوزه‌ی کاری خود 

برای جست‌وجوی آنلاین می‌توانید به سایت‌هایی مانند Indeed، LinkedIn و Monster مراجعه کنید. البته می‌توانید با آژانس‌های دولتی نیز تماس بگیرید. در کانادا چندین آژانس مختلف دولتی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند شفل مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، در سایت دولتی بانک مشاغل کانادا (Job Bank) موقعیت‌های شغلی در سرتاسر کانادا لیست شده است. 

البته اگر می‌خواهید برای یک کارفرمای خاصی کار کنید، می‌توانید مستقیما با آن‌ها تماس بگیرید و بپرسید چه زمانی نیروی جدید استخدام می‌کنند. 

در زمان ارسال درخواست خود برای یک موقعیت شغلی در کانادا، باید رزومه و کاور لتر خود را با توجه به بازار کار کانادا تهیه کنید. یعنی مهارت‌ها و تجارب مرتبط خود را بیان کنید و از کلیدواژه‌هایی استفاده کنید که توجه کارفرمایان کانادایی را به خود جلب می‌کند. 

بیشتر بخوانید: مونترال یا ونکوور؟ کدام یک برای زندگی در کانادا بهتر است؟

دریافت گواهی نامه رانندگی

یکی از مهم‌ترین اقدامات 2 ماه اول ورود به کانادا این است که گواهی نامه‌ی رانندگی کانادا را دریافت کنید. اگر خانه‌تان به محل کارتان دور است و در نظر دارید برای رفت و آمد از یک خودروی شخصی استفاده کنید، حتما باید علاوه بر گواهی نامه رانندگی، بیمه ماشین را نیز تهیه کنید. 

البته شاید درچند ماه اول پس از ورود به کانادا بتوانید از گواهی نامه‌ی رانندگی ایران استفاده کنید. برای اعطای گواهی نامه‌ی رانندگی کانادا ابتدا از شما یک آزمون کتبی گرفته می‌شود. در این آزمون سطح معلومات شما درباره‌ی قوانین راهنمایی و رانندگی در کانادا و جاده‌های کانادا سنجیده می‌شود. سپس باید آزمون عملی را نیز با موفقیت پشت سر بگذرانید.  

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

خرید وسایل خانه و تجهیز آن

ورود به کانادا فرصت فوق العاده‌ای برای تعویض وسایل خانه و خرید وسایل جدید است. شاید به دلیل اختلاف برق بین ایران و کانادا نتوانید از وسایل الکترونیکی خود در کانادا استفاده کنید. شاید نیاز داشته باشید که برای لپ تاپ و گوشی همراه خود شارژر جدیدی خریداری کنید. 

در کانادا تعداد زیادی فروشگاه زنجیره‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها انواع لوازم خانگی را تهیه کنید. برخی از فروشگاه‌ها نیز به اعضای خود تخفیف می‌دهند. بهتر است ایمیل خود را به فروشگاه‌های مختلف بدهید تا سریعا از حراجی‌ها و تخفیف‌ها آگاه شوید. 

برای خرید لوازم خانه می‌توانید به فروشگاه‌های IKEA، Costco و Walmart مراجعه کنید. این فروشگاه‌ها در اکثر شهرهای کانادا شعبه دارند و گزینه‌ی خوبی برای خرید لوازم منزل هستند. 

البته اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید و بودجه‌ی کمی را به خرید اختصاص داده‌اید، می‌توانید لوازم دست دوم خریداری کنید. این کار در کانادا بسیار رایج است. بسترهای مختلفی برای خرید و فروش لوازم دست دوم در کانادا وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید لوازم دست دوم را در بخش بازاری فیسبوک (Facebook Marketplace) پیدا کنید. Kijiji هم یکی دیگر از سایت‌ها برای خرید لوازم دست دوم است. 

مطالعه این مطلب هم به شما کمک خواهد کرد: شرایط بیمه خانه در کانادا

آشنایی بیشتر با قوانین کانادا

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهای بعد از ورود به کانادا آشنایی با قوانین و مقررات این کشور است. اگر می‌خواهید به راحتی و بدون دردسر در کانادا زندگی کنید، باید با قوانین و مقررات این کشور آشنا شوید و آن‌ها را رعایت کنید. این شامل قوانین منطقه‌ای، ‌مقررات ترافیک، و هنجارهای فرهنگی است. تازه واردان باید با قوانین مختلف، از رعایت حد سرعت و محدودیت‌های پارکینگ گرفته  تا قوانین بازیافت و دفع زباله، آشنا شوند. 

به عنوان مثال اگر کسی در ماشین کمربند نبسته باشد، اگر بالای 16 سال باشد، جریمه می‌شود. اگر زیر 16 سال سن داشته باشد، راننده جریمه می‌شود. در داخل ماشین، بچه‌ها باید فقط بر روی صندلی بچه بنشینند و صندلی بچه باید در ردیف عقب نصب شود. 

علاوه بر این موارد، تازه واردان باید با حقوق و مسئولیت‌های خود آشنا باشند. یعنی باید با استانداردهای استخدامی، حقوق مستاجر، و حقوق مربوط به خدمات بهداشتی آشنا باشند. 

برای اطلاعات بیشتر به یک متخصص حقوقی مراجعه کنید. 

آشنایی با محل زندگی و استفاده از امکانات آن

در اوایل ورود به کانادا بسیار مهم است محیط جدید خود را بیشتر بشناسید و حداقل در ابتدا مسیر خانه تا محل کار، فروشگاه‌ها و مناطق تفریحی را بپیمایید. اگر با آب و هوای منطقه، سرویس‌های حمل و نقل عمومی، و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری آشنا شوید، بهتر می‌توانید برنامه‌ی روزانه‌ی خود را تنظیم کنید و از زمان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. با آداب و رسوم، سنت‌ها و جشن‌های مختلف آشنا شوید. دوستان جدیدی پیدا کنید و با آغوش باز فرهنگ‌های مختلف را بپذیرید. برای همسو شدن بیشتر با ارزش‌های کانادایی می‌توانید روش‌های حفاظت از محیط زیست و شیوه‌های زندگی پایدار را یاد بگیرید. در محیط جدید خود غوطه‌ور شوید و با زندگی در این کشور خو بگیرید و تاثیرات مثبتی بر روی جامعه‌ی خود بگذارید.

مطالعه این مقاله را از دست ندهید: آشنایی با شهرهای اطراف ونکوور

سایر نکات مهم در ابتدای ورود به کانادا

تماس با دوستان: بسیاری از کسانی که جدیدا به کانادا مهاجرت می‌کنند، دوستان و آشنایانی در کانادا دارند که چندین سال است در این کشور زندگی می‌کنند. این افراد به شما کمک می‌کنند که خود را با زندگی در کانادا وفق دهید. به عنوان مثال شما از طریق این افراد می‌توانید دایره‌ی دوستانتان را گسترش دهید و حتی در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها به عنوان معرف خود استفاده کنید. پس حتما پس از ورود به کانادا با دوستان و آشنایانتان تماس بگیرید و به آن‌ها اطلاع دهید که در کانادا هستید. 

ثبت نام بچه‌ها در مدرسه: اگر بچه‌ی مدرسه‌ای دارید، یکی از مهم‌ترین کارهای بعد از ورود به کانادا این است که فرزند یا فرزندانتان را در یک مدرسه ثبت نام کنید. بهتر است سیستم آموزشی در منطقه را بررسی کنید و با توجه به سن و رده‌ی تحصیلی فرزندتان او را در یک مدرسه‌ی مناسب ثبت نام کنید. مدارک مورد نیاز مانند نشانی منزل و سوابق واکسیناسیون را آماده کنید و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.

پس از ورود به کانادا چه کنیم - ثبت نام فرزندان در مدرسه

دانلود نقشه گوگل: در روزهای اول ورود به کانادا نقشه گوگل را بر روی تلفن خود دانلود کنید تا در طول روز که از این نقشه برای مسیریابی استفاده می‌کنید، هزینه‌ی زیادی بابت دیتا پرداخت نکنید. شما در اوایل زیاد با نقشه گوگل سر و کار دارید و همین موضوع شاید باعث شود مبلغ زیادی بابت اینترنت پرداخت کنید. پس بهتر است نقشه گوگل را دانلود کنید و به صورت آفلاین از این نقشه استفاده کنید. 

عضویت در کتابخانه: حتما در یک کتابخانه عضو شوید. چونکه کتابخانه‌ها بسیاری از خدمات خود را مجانی ارائه می دهند و برخی از خدمات آن‌ها مانند پرینت گرفتن هزینه‌ی پایینی دارد. 

شماره‌های اضطراری: شماره‌های اضطراری مانند شماره پلیس، آمبولانس و غیره را در گوشی خود ذخیره کنید تا در مواقع نیاز سریعا به آن ها دسترسی داشته باشید. 

لطفا اگر کسی را می‌شناسید که می‌خواهد به کانادا وارد شود، و یا اولین روزهای ورودش به کانادا است، این مقاله را برایش ارسال کنید تا از قبل برای موارد مختلف آماده باشد. 


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :