راهنمای حمل وسایل منزل به کانادا

  0
 111

هر سال افراد زیادی به مهاجرت به کانادا فکر می‌کنند و طبیعتا یکی از دغدغه‌های آن‌ها چگونگی حمل وسایل منزل به کانادا است. 

ارسال لوازم منزل به کانادا

در ایران چندین روش مختلف برای جابجایی بار به کانادا وجود دارد. در زمان پرواز خود، می‌توانید یرخی از وسایل خود را که در کشور مقصد سریعا به آن‌ها نیاز دارید، همراه ببرید. اما نمی‌توانید همه‌ی وسایل خود را با این روش به کانادا منتقل کنید. با توجه به اهمیت این موضوع، این مقاله را به راهنمای ارسال اثاثیه منزل به کانادا اختصاص داده‌ام و سعی کرده‌ام شما را با انواع روش‌های ارسال لوازم منزل به کانادا و هزینه‌های آن آشنا کنم. لازم است پیش از این اقدامات نسبت به خرید آپارتمان در ونکوور کانادا یا هر شهر دیگری که قصد اسکان در آن را دارید اقدام کرده باشید.

روش های ارسال لوازم منزل به کانادا

به طور کلی برای حمل کالاهایی که تجاری نیستند باید از روش فریت بار استفاده کنید. فریت بار به کانادا خود از سه روش حمل هوایی، دریایی و زمینی انجام می‌شود. برای انتخاب یکی از این روش‌ها باید به فاکتورهای گوناگونی مانند فاصله و وضعیت محموله توجه کنید. با توجه به فاصله‌ی بسیار زیاد بین کشور مبدا و مقصد، معمولا برای حمل اثاثیه منزل به کانادا از روش‌های حمل و نقل هوایی و دریایی استفاده می‌شود. 

ارسال هوایی اثاثیه به کانادا

در این روش می‌توانید با استفاده از هواپیماهای مسافری لوازم خود را به کانادا منتقل کنید. این روش بسیار سریع‌تر از سایر روش‌ها است. اما شاید بتوان گفت که بهترین روش ارسال لوازم منزل به کانادا نیست. چونکه هزینه‌ی آن بالا است. پس اگر عجله ندارید، بهتر است کالاهای حجیم و سنگین خود را از روش دریایی ارسال کنید و فقط لوازم ضروری و ارزشمند را که سریعا پس از ورود به کانادا به آن‌ها نیاز دارید را از طریق هوایی منتقل کنید.

البته درست است که هزینه اسباب کشی به کانادا از طریق هوایی بیشتر از سایر روش‌ها است، اما کسانی که امنیت و سرعت برایشان مهم است، بهتر است بار خود را از طریق هوایی ارسال کنند. 

ارسال دریایی اثاثیه به کانادا

اگر عجله نداشته باشید، بهترین روش ارسال لوازم منزل به کانادا، حمل دریایی است.

حمل دریایی اثاثیه به ونکوور

به طور کلی، اگر حجم لوازمتان خیلی زیاد است و وزن بالایی هم دارد و نمی‌خواهید هزینه بالایی برای ارسال لوازم منزل به کانادا پرداخت کنید، بهتر است از روش حمل دریایی استفاده کنید.

در این روش لوازم شما ابتدا به بندرهای جنوب ایران (مانند بندر عباس) ارسال می‌شود و سپس پس از بارگیری به بندرهای کانادا حمل می‌شود.  

ارسال زمینی اثاثیه به کانادا

معمولا منظور از این روش این نیست که بارتان کلا به صورت زمینی ارسال می‌شود. بلکه منظور این است که بخشی از مسیر به صورت زمینی طی می‌شود. به عنوان مثال، شرکت‌های حمل بار لوازم شما را درب منزل تحویل می‌گیرند و پس از بررسی و بسته بندی، شاید آن‌ها را به صورت زمینی به بندر عباس (یا سایر بندرهای جنوب) منتقل کنند و سپس از روش دریایی به کانادا ارسال کنند. 

بیشتر بخوانید: نکات مهم اجاره خانه در کانادا برای تازه واردان

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

هزینه حمل لوازم منزل به کانادا

برای اکثر مهاجران بسیار مهم است که از قبل یک دید کلی درباره‌ی هزینه‌ی حمل وسایل منزل به کانادا داشته باشند. به طور کلی این هزینه به عوامل مختلفی از جمله وزن، ابعاد، شهر محل ارسال بار، فاصله‌ی بین مبدا و مقصد و روش ارسال بار بستگی دارد. 

اگر می‌خواهید بدانید که بابت اسباب کشی به کانادا چه هزینه‌ای از شما دریافت می‌شود، بهتر است با شرکت‌های حمل بار تماس بگیرید تا پس از بازدید و بازرسی این هزینه را برایتان برآورد کنند. 

نکته‌ی بسیار مهم که باید بدانید این است که هزینه‌ی اسباب کشی به کانادا از شهرستان‌ها اندکی بیشتر از تهران است. زیرا محموله شما ابتدا باید داخل کانتینر قرار بگیرد و برای انجام امور گمرکی به گمرک تهران منتقل شود. پس با توجه به اینکه در شهرستان‌ها مسافت بیشتری طی می‌شود، هزینه حمل وسایل منزل از شهرستان‌ها به کانادا کمی بیشتر است. به همین دلیل هنگام خرید خانه در ونکوور یا هر شهر دیگر کانادا باید به این عوامل که همگی برای شما هزینه دارند هم توجه کنید.

البته علاوه بر هزینه‌ی حمل اثاثیه منزل به کانادا، بابت نگهداری محموله در انبار نیز هزینه‌ای از شما دریافت می‌شود. اگر حجم لوازمتان نیز بالا باشد، باید در زمان تحویل بار در مقصد هزینه‌ی جابجایی توسط کارکنان یا لیفتراک را نیز پرداخت کنید.

در حال حاضر هزینه‌ی حمل دریایی یکی از شرکت‌های حمل و نقل به صورت زیر است: 

کرایه حمل دریایی: 5500 دلار (دلار آمریکا)

عوارض بندری: 200 دلار (دلار آمریکا)

بسته بندی: حدودا 45 میلیون تومان

هزینه کارگری و حمل از درب منزل تا گمرک: 10 میلیون تومان

هزینه تشریفات گمرکی تهران و بندر عباس: حدودا 35 میلیون تومان

حمل کانتینر و کالا از تهران به بندر عباس و بیمه داخلی: حدودا 20 میلیون تومان

دپو و صدور بارنامه و گواهی ضدعفونی کانتینر: 10 میلیون تومان

توجه داشته باشید که این هزینه‌ها قابل تغییر است و بهتر است برای آگاهی از قیمت‌های به روز با شرکت‌های حمل بار تماس بگیرید. 


همین حالا به راحتی برای اجاره خانه مستقل در کانادا از طریق تماس واتس اپ، اقدام نمایید!


دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

مدت زمان حمل اثاثیه منزل به کانادا

سرعت رسیدن محموله از ایران به کانادا به روش ارسال آن بستگی دارد. اگر برای حمل وسایل منزل به کانادا از روش هوایی استفاده کنید، حداکثر می‌توانید 10 روزه بارتان را در کانادا تحویل بگیرید. 

اما اگر برای ارسال لوازم منزل به کانادا از روش دریایی اقدام کنید، محموله‌ی شما دیرتر به مقصد می‌رسد. زیرا تقریبا 4 تا 7 روز طول می‌کشد تا بار شما به بندرهای جنوب ایران ارسال شود و پس از بارگیری نیز تقریبا دو ماه طول می‌کشد تا محموله به بندرهای کانادا ارسال شود. 

ارسال بار به بنادر کانادا

بسته بندی وسایل جهت ارسال به کانادا

مهاجرت به کانادا بسیار هیجان انگیز است و در عین حال شاید استرس‌زا باشد. شاید انتخاب وسایلی که می‌خواهید به کانادا ببرید وقت و انرژی زیادی از شما بگیرد. از یک طرف شما باید هرچه سریع‌تر حس زندگی نرمال را در کشور مقصد داشته باشید. پس برخی از وسایل خود را باید سریعا به این کشور منتقل کنید. اما از طرف دیگر شاید حمل همه‌ی وسایل برایتان پر هزینه شود. در نظر داشته باشید که شاید برخی از وسایلتان در کشور مقصد کارایی لازم را نداشته باشد. پس شاید نیاز شود برخی از آن‌ها را بفروشید و در کانادا آن وسیله‌ها را تهیه کنید.  

بیشتر بخوانید: شرایط و قوانین وام مسکن در کانادا

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

پس از ورود به کانادا سریعا به برخی از وسایل نیاز دارید. پس بهتر است آن‌ها را همراه خود حمل کنید. این وسایل عبارت‌اند از: 

  • پوشاک
  • برخی لوازم آرایشی بهداشتی
  • مدارک مهم مانند گذرنامه و ویزا
  • دارو
  • ارز کانادا
  • بیمه‌ی سلامت بین‌المللی
  • گوشی و شارژر مناسب/ پاور بانک
  • لپ تاپ و شارژر مناسب
  • سایر گجت‌ها مانند تبلت، هدفون، و اسپیکر
  • وسایل راحتی برای کودکان مانند پتو، اسباب بازی و غیره

برخی دیگر از لوازم نیز هستند که می‌خواهید به کانادا ببرید، اما سریعا به آن‌ها نیاز ندارد.  بهتر است این لوازم را به شرکت‌های حمل بار بدهید تا به کانادا منتقل کنند. اما شاید چندین هفته طول بکشد تا محموله شما به کانادا برسد. این لوازم عبارت‌اند از: 

  • پوشاک
  • لوازم آشپزخانه
  • وسایل سرگرمی مانند لوازم ورزشی
  • چمدان‌های اضافه
  • مبلمان
  • کتاب‌ها، سی دی‌ها و دی وی دی‌های مورد علاقه
  • لوازم تزئینی
  • برخی لوازم شخصی که حس و حال خانه را به محل جدید اقامت شما می‌بخشد، مانند فرش. 

نکته: معمولا نمی‌توانید از لوازم الکتریکی خود در کشور مقصد استفاده کنید. دلیل آن هم اختلاف بین برق ایران و کانادا است. البته شاید بتوانید با استفاده از آداپتور از لوازم الکتریکی خود در کانادا نیز استفاده کنید. اما شاید کارایی سابق را نداشته باشد. پس بهتر است لوازم الکتریکی آشپزخانه و تلوزیون خود را به کانادا منتقل نکنید. تنها استثنا گوشی و لپ تاپ است. زیرا می‌توانید متناسب با برق کانادا، شارژر این وسایل را خریداری کنید. 
هنگام اسباب کشی به کانادا، مهم‌ترین نکته که به ایمنی هرچه بیشتر لوازم منزل شما کمک می‌کند، بسته‌بندی اصولی و حرفه‌ای است. 

بهتر است برای انجام بسته‌بندی از لوازم با کیفیت و مقاوم استفاده کنید. به عنوان مثال، به دور وسایل و لوازم خود نایلون ضربه‌گیر (حباب‌دار) بپیچید و سپس آن‌ها را در کارتن‌های مقوایی یا جعبه‌های چوبی مقاوم قرار دهید.
توجه داشته باشید که برخی از شرکت‌های حمل بار در زمان بازرسی از لوازم شما، یک فهرست اولیه از لوازم ارسالی تهیه می‌کنند و با توجه به نوع وسایل و میزان آسیب‌پذیری آن‌ها، پیشنهاداتی برای نحوه‌ی بسته‌بندی به شما ارائه می‌دهند. 

در روش ارسال هوایی زمانی که بار بسته‌بندی شد، اگر وسایل شما شکستنی باشد، کل کارتن‌ها روی پالت پلاستیکی قرار می‌گیرد. این کار باعث می‌شود که در زمان جابجایی یا بارگیری، از لیفتراک استفاده شود. پس دیگر کارگر بار را پرت نمی‌کند. بعد از اینکه کارتن‌ها روی پالت قرار گرفتند و یا حتی اگر به صورت کارتن تک تک هم فرستاده شود، ابعاد بار اندازه گیری می‌شود (یعنی طول، عرض، ارتفاع). این ابعاد در هم ضرب می‌شود و عدد بدست آمده بر 6000 تقسیم می‌شود. اینگونه حجم بسته (یعنی فضایی که اشغال کرده است) بدست می‌آید. اگر حجم بار بیشتر از وزن آن باشد، هزینه‌ی ایرلاین و بسته‌بندی طبق حجم محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، وزن یک مبل 7 نفره حدود 300 کیلوگرم است.  اما حجمش حدود 1200 است. در این صورت هزینه‌ها بر اساس این حجم (1200) محاسبه می‌شود. برای اطلاع دقیقتر از این موضوعات می توانید از مشاور املاک ونکوور در کانادا هم کمک بگیرید.

بیمه وسایل منزل در حمل اثاثیه به کانادا

معمولا شرکت‌های حمل بار، محموله‌های ارسالی را با توجه به ارزش آن‌ها بیمه می‌کنند. به عنوان مثال، به ازای هر یک میلیون تومان، باید هزار تومان بابت بیمه پرداخت شود. 

بنابراین اگر حادثه‌ی غیر مترقبه‌ای رخ دهد، این بیمه نامه بخشی از ضرر و زیان وارد شده را جبران می‌کند. 


آیا با کاتیج آشنا هستید؟ پیشنهاد می کنیم مقاله "خرید و اجاره کاتیج در کانادا" را بخوانید.


اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

وسایل ممنوع در ارسال به کانادا

امروزه کشور کانادا به یکی از مقاصد محبوب مهاجران ایرانی تبدیل شده است و بسیاری از هم‌وطنانمان برای کار یا تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند. این افراد باید قبل از مهاجرت و ورود به خاک کانادا با فهرست کالاهای ممنوع‌الورود به کانادا آشنا باشند تا در زمان ورود به خاک کانادا مشکلی برایشان پیش نیاید. در ادامه فهرست کالاهای ممنوع‌الورود را مشاهده می‌کنید: 

  • ماری جوانا
  • مواد غذایی، گیاهان، حیوانات و محصولات مرتبط که برای کانادا خطرناک هستند
  • گونه‌های در حال انقراض و یا هر چیزی که از این گونه‌ها ساخته شده است (در نتیجه شاید ورود برخی سوغاتی‌ها مجاز نباشد)

شاید برای ورود برخی کالاها به کانادا به مجوز نیاز داشته باشید. این کالاها عبارت‌اند از: 

  • محصولات بهداشتی و داروهای تجویز شده.
  • عتیقه جات و اشیا با ارزش فرهنگی که برای کشور مبدا ارزش تاریخی دارد.
  • مواد منفجره، مواد و لوازم آتش بازی، و برخی مهمات جنگی.

هنگام ورود به کانادا باید اعلام کنید که با خود سلاح یا سلاح گرم وارد می‌کنید. 

واردات برخی از غذاها مانند شیر، خامه، آب پنیر و لبنیات، غذاهای دریایی، گوشت و غیره مجاز نیست. البته اگر اعلام کنید، می‌توانید خشکبار را به کشور کانادا وارد کنید (به جز پسته‌ی خام). 

مطالعه این مقاله را از دست ندهید: راهنمای خرید خانه در کانادا


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :