روش های یافتن خانه در کانادا برای اجاره و خرید در سال 2024

  4
 4057

بهترین راه پیدا کردن خانه چیست؟ اگرچه بیشتر افراد از روش‌های آنلاین استفاده می‌کنند، اما بسیاری از کارشناسان به اهمیت استفاده از روش‌های سنتی در کنار روش‌های اینترنتی تاکید دارند.

روش های جستجوی خانه در کانادا

بسیاری از مردم خرید خانه را یک دستاورد بزرگ می‌دانند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا مکانی امن و به دور از استرس برای خود و خانواده فراهم کنند. این موضوع حتی برای مهاجران اهمیت بیشتری دارد.

افراد تازه وارد (و یا کسانی که به فکر مهاجرت هستند) همواره دغدغه‌ی محل زندگی را دارند. با توجه به اینکه این افراد با مناطق مختلف، انواع خانه و وضعیت بازار آشنا نیستند به آن‌ها توصیه می‌کنم که حتما قبل از هر اقدامی تحقیقات گسترده‌ای انجام دهند و بهترین محله و خانه را برای خرید انتخاب کنند. در صفحه‌ی "معرفی بهترین مناطق ونکوور" و "نقشه‌ی ونکوور" نکاتی هست که می‌تواند به اطلاعات شما و کیفیت تصمیم شما کمک کند.

البته گاهی اوقات شاید اجاره‌ی آپارتمان مبله در ونکوور مخصوصا برای چند ماه اول منطقی‌تر باشد. در هر صورت، توصیه می‌شود که پس از انتخاب موقعیت، به جست‌وجوی خانه برای اجاره و یا خرید و فروش در کانادا بپردازید.

احتمالا خودتان سایت‌ها و روش‌های مختلفی را می‌شناسید و می‌دانید راه‌های بسیار متعددی هست. اما اینکه کدام ابزار برای چه هدفی خوب است و چه ویژگی‌هایی دارد موضوعی است که اینجا به آن می‌پردازم.

 در ادامه سعی می‌کنم بر اساس مشاهدات شخصی‌ام، علاوه بر بررسی روش های موثر یافتن خانه، نکاتی را که باید در زمان جست‌وجوی خانه در نظر بگیرید نیز عنوان کنم.

روش های یافتن و جستجوی خانه در کانادا

به صورت آنلاین از طریق سایت های خرید یا اجاره خانه در کانادا

امروزه به لطف پیشرفت‌های فضای مجازی، استفاده از اینترنت برای یافتن خانه در کانادا رواج یافته است و بسیاری از مردم از این ابزار قدرتمند برای پیدا کردن خانه استفاده می‌کنند. البته این را بدانید که برای یافتن خانه‌های اجاره‌ای و فروشی باید به وب‌سایت‌های مختلفی مراجعه کنید.

با استفاده از این وب‌سایت‌ها به راحتی می‌توانید خانه‌های مختلف را از نظر قیمت، مساحت، سال ساخت، موقعیت، امکانات و غیره مقایسه کنید. بنابراین می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن لیستی از خانه‌های مورد علاقه‌ی خود تهیه کنید.

استفاده از قابلیت ذخیره سازی جست‌وجو به ما این امکان را می‌دهد که:

  1. دیگر زمان اضافه برای سرچ نگذاریم.
  2. چیزی از دستمان در نرود.
  3. اگر خانه‌ای با شرایط دلخواه ما به لیست فروش اضافه شود، به سرعت از آن مطلع می‌شویم و سریع‌تر از سایر افراد از ملک مورد نظر بازدید می‌کنیم. پس این فرصت را داریم که زودتر از سایرین آفر خرید ارسال کنیم.

روش های یافتن خانه در کانادا برای اجاره و خرید در سال 2022

همان‌طور که در مقاله خرید خانه هم اشاره کردم:

  • عکس‌ها معمولا با لنزهای wide گرفته می‌شوند و ما باید فضاها را کمتر از آنچه که به نظر می‌رسند تجسم کنیم.
  • اکثر افراد آگهی‌هایی را که عکس ندارند یا عکس‌های بی کیفیت دارند، جدی نمی‌گیرند. گاهی در این تیپ خانه‌ها فرصت‌های طلایی هست.
  •  نهایتا از خانه‌هایی که تا 80 درصد با ملاک‌های شما منطبق است به صورت حضوری و ترجیحا در نور روز بازدید کنید.
  • هرچه سریع‌تر از خانه‌ها بازدید کنید شانس بیشتری دارید چرا که فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری دارید و قبل از اینکه رقابتی برای خرید خانه ایجاد شود، شما می‌توانید اقدام به خرید کنید.

در ادامه لیستی از بهترین وب‌سایت‌ها برای یافتن املاک اجاره‌ای و فروشی به شما معرفی می‌کنم و مزایای ابزار قدرتمند Collab center را به اتفاق می‌بینیم.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

Realtor.ca و Rew.ca (برای خرید عالی و برای اجاره ضعیف):

realtor.ca که در گذشته با نام MLS.ca شناخته می‌شد، مشهورترین و قابل اعتمادترین وب‌سایت یافتن خانه برای خرید در کانادا است. هنگام جست‌وجو در این وب‌سایت‌ها می‌توانید از فیلترهای مختلف (مانند تعداد اتاق خواب و حمام، مساحت، قیمت، موقعیت و غیره) استفاده کنید تا فقط خانه‌هایی که می‌خواهید به شما نشان داده شود.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

یکی از مزایای این سایت‌ها این است که بدون ساخت اکانت نیز می‌توانید به جست‌وجوی خانه بپردازید. با این حال، بهتر است مانند اکثر افراد در این وب‌سایت‌ها ثبت نام کنید. علاوه بر این امکانات، در این وب‌سایت‌ها اطلاعات مهم و کاربردی زیادی برای خرید و فروش خانه وجود دارد که قطعا به بهترین نحو راهنمای شما خواهد بود.

یک از قابلیت‌های Realtor.ca که کمتر کسی از آن استفاده می‌کند، اطلاعات بسیار جالب و مفیدی است که در قسمت Statistic هر آگهی می‌توان مشاهده کرد. بعنوان مثال در قسمت Language این بخش شما می‌توانید بفهمید که ساکنین اطراف این خانه بیشتر از کدام کشورها هستند.

روش های یافتن خانه در کانادا برای اجاره و خرید در سال 2022

FSBO (برای خرید):

بسیاری از خریداران در زمان جست‌وجو این قسمت بازار را یا نمی‌شناسند یا به آن اهمیت نمی‌دهند.

این اصطلاح که مخفف For Sale By Owner هست، برای خانه‌هایی است که توسط مالکین بطور مستقیم بازاریابی و فروخته می‌شوند (نه مشاور املاک).

اگرچه تعداد این خانه‌ها محدود است (یک درصد مارکت) ولی با این وجود اگر بخواهیم بهترین نتیجه را بگیریم باید تمام تلاشمان را بکنیم.

البته باید در خرید و بررسی مدارک این خانه‌ها دقت مضاعف کنیم. برای درک بهتر این مضوع، باید بدانیم چرا این خانه‌ها توسط مشاور املاک فروخته نمی‌شود:

  1. برخی از این مالکین معتقد هستند که خودشان می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند و نیازی نیست که هزینه‌ی دستمزد مشاور بدهند و آن را به گردن خریدار بیاندازند. اینجا فرصت خوبی هست که با مذاکره به قیمت خوبی بخریم.
  2. بعضی از این خانه‌ها نقطه ضعفی دارند که اگر خریداران از آن مطلع شوند یا نمی‌خرند یا به قیمت پایین‌تر می‌خرند. اگر یک مشاور املاک در فروش چنین ملکی هم‌دستی و پنهان کاری کند، علاوه بر جریمه‌ی سنگین، ممکن است تعلیق نیز بشود. مشاورین از فروش چنین املاکی پرهیز می‌کنند و مالک مجبور می‌شود که تنهایی اقدام به فروش کند.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

Collaboration Center (قوی‌ترین و دقیق ترین ابزار خرید):

این ابزار چند مزیت عمده به نسبت سایر ابزارها دارد:

  1. امکان سرچ بسیار دقیق با فیلترهای بسیار متنوع
  2. امکان سرچ با ترسیم محدوده مورد نظر بر روی نقشه
  3. تعیین زمان دقیقی که اطلاعات خانه‌های جدید برای شما ارسال شود
  4. امکان دسته بندی نتایج و نوشتن کامنت
  5. سرعت بالاتر به روز رسانی در این سامانه نسبت به سایر سایت‌ها

خبر بد اینکه این ابزار فقط در اختیار ریلتورها است و خبر خوب اینکه یک مشاور املاک می‌تواند به راحتی و در عرض چند دقیقه این دسترسی را برای شما فراهم کند.

الزامی هم نیست که حتما بخواهید با آن مشاور خانه بخرید یا در آینده نزدیک بخواهید بخرید، خود من برای خیلی از کسانی که اصلا نمی‌شناختم این کار را کرده‌ام.

بسیاری از افراد برای اینکه آمادگی بیشتری داشته باشند حتی یک سال قبل از شروع خریدشان از این سرویس به صورت هفتگی یا ماهیانه استفاده می‌کنند.

نکاتی را که به نظرم برای انتخاب ریلتور بهتر است لحاظ کنیم، در مقاله‌ی بهترین مشاور املاک در کانادا آورده‌ام.

Airbnb و Vrbo (برای اجاره کوتاه مدت و مبله خوب هستند):

یکی از روش های یافتن خانه برای اجاره کوتاه مدت و مبله در کانادا استفاده از خدمات وب‌سایت Airbnb و Vrbo می‌باشد. این وب‌سایت‌های آمریکایی بستری را برای مسافران فراهم کرده‌اند تا بتوانند اتاق‌های ارزان‌تری برای اجاره پیدا کنند.

همچنین در صورت اجاره یک اتاق، باید این آمادگی را داشته باشید که به همراه صاحب خانه در یک ملک زندگی کنید. اگر تمایل دارید که فضایی که اجاره می‌کنید مستقل باشد، تیک Entire place را بزنید.

یکی از شرایط رزرو جا، داشتن کارت اعتباری است، بنابراین دوستانی که از ایران تشریف می‌آورند می‌توانند از یک دوست یا فامیل برای این موضوع کمک بگیرند. (فرقی نمی‌کند که این شخص در کدام کشور زندگی می‌کند)

یافتن خانه در کانادا

پس از اینکه به وب‌سایت مراجعه کردید، ابتدا نام شهر را وارد و سپس تاریخ ورود و خروج خود را تعیین کنید و پس از وارد کردن تعداد افراد، بر روی دکمه‌ی سرچ کلیک کنید. البته اگر حیوانات خانگی نیز دارید، می‌توانید تعداد آن‌ها را وارد کنید. حتی پس از بارگذاری صفحه‌ی نتایج نیز می‌توانید فیلترهای دیگری را فعال کنید.

اگر گزینه‌ی all homes را انتخاب کنید، تمام خانه‌های موجود (با توجه به اطلاعاتی که وارد کرده‌اید) به شما نمایش داده می‌شود. اما اگر می‌خواهید با اجاره آپارتمان مبله در ونکوور از چشم‌انداز زیبا نیز لذت ببرید، بر روی گزینه‌ی amazing views کلیک کنید. یا اگر می‌خواهید خانه‌ای در نزدیکی ساحل اجاره کنید، بر روی گزینه‌ی beachfront کلیک کنید.

یادمان نرود:

  • بعضی از خانه‌ها اطلاعات را کامل وارد نمی‌کنند و طبیعتا با فیلتر کردن آن‌ها را از دست می‌دهیم.
  • بعضی از خانه‌ها اجاره روزانه را پایین می‌گذارند و هزینه نظافت و سرویس را بالا می‌زنند. به همین خاطر است که بهتر است بجای قیمت اجاره هر شب، به جمع کل هزینه‌ها توجه کنیم. 
  • فراموش نکنیم که حتما پیش از رزرو، اطلاعات هر خانه از جمله قوانین کنسلی را به دقت بررسی کنیم. 

kijiji.ca ، craigslist.org ، Facebook Marketplace ، Zumper و Zillow: (برای اجاره بلند مدت و گاهی کوتاه مدت خوب هستند):

با توجه به اینکه این سایت‌ها در چند صد شهر فعالیت دارند، استفاده از آن‌ها یکی از بهترین روش های یافتن خانه برای اجاره در کانادا است. البته از این وب‌سایت‌ها می‌توانید برای خرید لوازم دست دوم نیز استفاده کنید.

به هر حال، پس از ورود به وب‌سایت، گزینه‌ی House Rental را از منوی آبشاری (drop down) انتخاب کنید و شهر مورد نظر را تعیین نمایید. همانند سایر وب‌سایت‌هایی که معرفی کردیم، در این وب‌سایت‌ها نیز قابلیت فیلتر کردن نتایج وجود دارد.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

به عنوان مثال، می‌توانید تعداد اتاق، حمام، دامنه‌ی قیمت، موقعیت و سایر موارد را با توجه به خواسته‌های خود تعیین کنید. پس از فیلتر کردن نتایج، با توجه به نیازهای شما خانه‌هایی به نمایش در خواهد آمد. حتما اطلاعات و ویژگی‌های هر خانه را به دقت بررسی کنید تا مناسب‌ترین خانه را برای اجاره انتخاب کنید.

آدرس خانه را می‌توانید از صاحب خانه بگیرید و با استفاده از قابلیت walking گوگل (پایین سمت راست، عکس زرد آدمک) در آن کوچه قدم بزنید تا ارزیابی بهتری داشته باشید. همیشه دیدن کوچه‌های پشتی یا همان back alley واقعیت‌ها را بهتر نشان می‌دهد.

گروه های تلگرامی و فیس بوکی

بسیاری از خانه‌هایی که مالک ایرانی دارند در این گروه‌ها خانه خود را معرفی می‌کنند. اگر مشخصات جایی که مد نظر شما است را در این گروه‌ها اعلام کنید، خود مالکین با شما تماس می‌گیرند.

مراجعه به تابلوهای اعلانات ساختمان ها

همان‌طور که می‌دانید، مشاوران املاک روش‌های گوناگونی برای تبلیغ واحدهای اجاره‌ای و فروشی دارند. برخی از آن‌ها آگهی فروش یا اجاره‌ی املاک را به تابلوی اعلانات جلوی ساختمان، فروشگاه‌های اطراف و مراکز گوناگون می‌چسبانند.

معمولا این آگهی‌ها در مکانی نصب می‌شوند که توجه افراد را به خود جلب کنند. بنابراین دفعه‌ی بعد که برای خرید به این فروشگاه‌ها مراجعه کردید، حتما به این تابلوها توجه بیشتری نشان دهید.  

پیدا کردن خانه در کانادا

به صورت غیر اینترنتی 

استفاده از آگهی روزنامه‌ها

معمولا برخی از مشاوران املاک به منظور جذب بیشتر خریداران آگهی فروش ملک را در نشریات محلی چاپ می‌کنند. بنابراین دیدن روزنامه به یکی از روش های پیدا کردن خانه در کانادا تبدیل شده است. پس اگر به دنبال خرید ملک هستید، حتما بخش تبلیغات روزنامه‌ها را به دقت بررسی کنید.

هیچ فرصتی را نباید از دست داد. شاید یکی از خانه‌هایی که در این روزنامه‌ها تبلیغ شده است، خانه‌ی مد نظر شما باشد. 

دوستان و آشنایان

فرقی نمی‌کند که قصد خرید، فروش یا اجاره دارید. هرجایی که می‌روید مثل مهمانی، حتی سوپر مارکت یا توی رستوران، با افرادی که ملاقات می‌کنید موضوع خود را مطرح کنید. گاهی خود این افراد یا دوستان و آشنایان آن‌ها، همان کسی است که شما لازم دارید. یادمان باشد در انتهای راه ما یک خریدار یا یک فروشنده بیشتر لازم نداریم.

استفاده از راهنمای اجاره و خرید

ما در مجله‌ی سرای ونکوور، به منظور ارتقا آگاهی خریداران، مستاجران و فروشندگان، مجموعه‌ای از چهار کتاب جداگانه را به صورت هدیه و رایگان در اختیار خوانندگان قرار داده‌ایم. در این کتاب‌ها که شامل راهنمای خریداران، راهنمای فروشندگان، راهنمای اجاره برای مالکین و مستاجرین و چک لیست خرید خانه است، علاوه بر ارائه‌ی مطالب آموزشی و قانونی درباره‌ی معاملات ملک، شما را با روش های یافتن خانه در کانادا آشنا می‌کنیم.

در این مجموعه سعی کرده‌ایم با ارائه‌ی مطالب گوناگون و آموزنده، به شما کمک کنیم که به اهداف خود در بازار ملک (چه خرید و فروش باشد چه اجاره) برسید. در صورت تمایل برای دریافت این مجموعه به صورت رایگان، اینجا را کلیک کنید. 

شما برای یافتن خانه چه اقداماتی را انجام می‌دهید؟ به نظر شما پیدا کردن خانه در کانادا راحت تر است یا ایران؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.


اگر می‌خواهید اطلاعات تکمیلی، نمودار و آمارهای خرید و فروش محله‌ی خاصی را داشته باشید و یا نیاز به هم فکری برای خرید یا پیش خرید دارید، می‌توانید با بنده تماس بگیرید، خوشحال می‌شوم برای خانه دار شدن شما گپ و گفتی داشته باشیم و کمکی کنم.

شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
محمدعلی
 ارسال شده در : چهارشنبه 25 مرداد 1402

با درود و تبریک بابت وب سایت خوبتان , درخواست دارم در زمینه یافتن آپارتمان سوییت/استودیو برای 2 نفر در ونکوور از مشاوره شما استفاده نمایم-تارخ ورود 19 سپتامبر-مدت اقامت حد اکثر 6 ماه-منطقه دائن تاون یا مناطق نزدیک مجاور آن-با سپاس

مدیر سایت
 ارسال شده در : پنجشنبه 02 شهریور 1402

درود و عرض ادب جناب محمد علی مرسی از پیام پر مهر شما لطفا به شماره 0016045064706 که شماره مستقیم آقای محسن صانعی هست در واتزاپ پیام بدید. اگر کمکی بتونن بکنن دریغ نمی کنن

happiness
 ارسال شده در : دوشنبه 22 خرداد 1402

سلام وقتتون بخیر اطلاعاتتون برای خرید کافی بود ولی چرا برای اجاره برای دانشجویان اطلاعاتی ندارید؟ ای کاش دراین باره هم سایت های خوب معرفی میکردید

مدیر سایت
 ارسال شده در : شنبه 27 خرداد 1402

سلام وقت بخیر خوشحالم که براتون مفید بود، برای اجاره هم چندتا مقاله ی کاربردی داریم و هم ویدیو که اینجا برای راحتی کار شما لینک هاش رو می ذارم. لطفا در نظر داشته باشید که اجاره برای دانشجو و کسانی که با وضعیت های اقامتی دیگه میان یکی هست و خیلی فرقی نمی کنه. https://www.msvancouver.com/cat/25/%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DA%A9-%D9%88%D9%86%DA%A9%D9%88%D9%88%D8%B1 https://www.msvancouver.com/article/23/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%D9%86%DA%A9%D9%88%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7 موفق باشید

اشتراک :