نکات اسباب کشی در ونکوور کانادا

  0
 141

آگاهی از مراحل اثاث کشی در ونکوور و همچنین درک و رعایت مقررات اثاث کشی برای یک اسباب کشی راحت و بی استرس ضروری است. 

بهترین زمان اثاث کشی در ونکوور کانادا

از گرفتن مجوزهای لازم گرفته تا رزرو پارکینگ و دسترسی بهتر به ساختمان، باید به هرکدام از این موارد توجه داشته باشید. اگرچه شاید به نظهر بیهوده باشد، اما با برنامه ریزی می‌توانید فرایند اثاث کشی در ونکوور کانادا را تسهیل کنید. در این مقاله علاوه بر اینکه شما را با مراحل اثاث کشی آشنا می‌کنم، مهم‌ترین نکات اثاث کشی در ونکوور کانادا را با شما در میان می‌گذارم. 

مراحل اثاث کشی در کانادا

کلید یک اسباب کشی بی دردسر در ونکوور، آماده سازی مناسب و کارآمد است. با توجه به گستردگی مترو ونکوور، باید برنامه مناسبی برای اسباب کشی داشته باشید. پس بهتر است ابتدا با مراحل اثاث کشی در ونکوور آشنا شوید و سپس برنامه‌ی خود را با توجه به نکات اثاث کشی در ونکوور کانادا طرح کنید.  

اگر اقدام به خرید آپارتمان در ونکوور کرده اید در ادامه نکات و مراحل اثاث کشی در ونکوور را برایتان شرح می‌دهم.

بسته بندی وسایل منزل

بسته بندی را می‌توان زمان‌برترین مرحله‌ی اثاث کشی قلمداد کرد. اما این مرحله اهمیت بالایی دارد و اگر استراتژی درستی داشته باشید، می‌توانید پروسه‌ی بسته بندی را به خوبی مدیریت کنید. 

نکات مهم اثاث کشی در کانادا در مرحله‌ی بسته بندی

پک‌های مقاوم در برابر آب: با توجه به اینکه میزان بارش باران در ونکوور به خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان بالا است، بهتر است از پک‌های ضد آب یا مقاوم در برابر آب استفاده کنید. برای بسته بندی وسایلی که به رطوبت حساس هستند از پوشش‌های پلاستیکی و جعبه‌های ضد آب استفاده کنید. 

برچسب گذاری سیستماتیک: بر روی هر بسته یک برچسب بزنید و روی آن‌ها وسایل موجود در هر بسته و همچنین اتاقی که باید بسته در آنجا قرار گیرد، یادداشت کنید. این کار نه تنها باعث سامان‌دهی بهتر می‌شود، بلکه پروسه‌ی بیرون آوردن وسایل از بسته‌ها را نیز تسهیل می‌کند. 

مراقبت از شکستنی‌ها: برای شکستنی‌ها از کاغذ، ضربه‌گیرهای حباب‌دار و جعبه‌های با دوام استفاده کنید. اگر نمی‌دانید وسایل الکترونیکی و عتیقه‌جات را چگونه بسته بندی کنید، بهتر است این کار را به شرکت‌های تخصصی حمل بار بسپارید. 


برای خرید با بهترین قیمت خانه در ونکوور حتما با ما تماس بگیرید: تماس با ما


کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

دور انداختن وسایل قبل از بسته بندی: اثاث کشی بهترین فرصت برای دور انداختن وسایل اضافه و بدون کاربرد است. به دقت همه‌ی وسایل خود را از هم تفکیک کنید و آن‌هایی را که دیگر نمی‌خواهید و یا نیازی ندارید، اهدا کنیدف بفروشید و یا دور بیندازید. با این کار حجم وسایلی که جابجا می‌کنید و هزینه‌ی اثاث کشسی کاهش می‌یابد. 

چک لیستی از همه‌ی مراحل ایجاد کنید: یک چک لیست ایجاد کنید و اطلاعات همه‌ی مراحل اثاث کشی، از بسته بندی گرفته تا انتقال خدمات آب و برق و گاز به نام خود، را در آن بنویسید. 
زودتر کار خود را آغاز کنید: پروسه‌ی اسباب کشی را از چند هفته قبل شروع کنید. این به شما زمان زیادی برای بسته بندی، سازمان دهی و رسیدگی به اتفاقات پیشبینی نشده می‌دهد. 

به سایرین اطلاع دهید: به کارفرمای خود، بانک، سازمان‌های آب و برق و گاز، و سایرین اطلاع دهید که می‌خواهید اسباب کشی کنید تا مطمئن شوید که پروسه‌ی اسباب کشی راحت‌تر انجام می‌شود. 

بسته‌ی موارد ضروری: یک بسته را به وسایل ضروری اختصاص دهید. یعنی وسایلی که سریعا و پس از ورود به ملک به آن‌ها نیاز دارید. به عنوان مثال، شامپو، صابون، پوشاک مورد نیاز، وسایل دم دستی آشپزخانه و مدارک مهم را در این جعبه قرار دهید. 

اطلاع به مدیریت ساختمان ها

معمولا در هر کاندو قوانین محدود کننده‌ای وجود دارد که شاید بر روی روند اسباب کشی شما تاثیر بگذارد. این قوانین با هدف کاهش و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای همسایگان وضع شده است. به عنوان مثال بهتر است با قوانین ویژه‌ی ورود (move-in) و خروج (move-out) در ساختمان آگاه باشید و از قبل دسترسی به آسانسور را رزرو کنید. پس اگر به یک کاندو یا آپارتمان اسباب کشی می‌کنید، حتما از قبل این موضوع را به مدیر آپارتمان اطلاع دهید.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

اجاره ماشین حمل اثاث منزل

اجاره کامیون یکی دیگر از مراحل اثاث کشی در ونکوور است. البته اگر شما اثاث کشی را به شرکت‌های تخصصی حمل بار بسپارید، دیگر نیاز نیست که یک کامیون اجاره کنید. در هر صورت بهتر است از قبل با مجوزها، محدودیت‌ها و قوانین اسباب کشی در ونکوور آشنا باشید. 

نکات اثاث کشی در ونکوور کانادا در مرحله کرایه کامیون

شهرداری ونکوور City of Vancouver قوانین خاصی را برای اسباب کشی وضع کرده است. مخصوصا در نواحی‌ای که تراکم جمعیت بالا است. در ادامه شما را با این موارد آشنا می‌کنم. معمولا مشاور املاک ونکوور هم در هر کجا شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

مجوز حمل بار: شما با توجه به مبدا یا مقصدتان به مجوز نیاز داشته باشید. مخصوصا اگر در مبدا و یا مقصد محدودیت پارکینگ وجود داشته باشد. این مجوز اغلب مختص مناطقی است که ترافیک بالایی دارد و یا محدودیت پارک در خیابان دارد.  برای دریافت اطلاعات درباره‌ی قوانین ویژه و مجوزها به وب سایت رسمی شهرداری City of Vancouver مراجعه کنید و یا با شهرداری تماس بگیرید. 

محدودیت‌های اندازه و زمان: شاید در برخی از مناطق محدودیت‌هایی برای اندازه‌ی کامیون حمل بار و همچنین زمان اسباب کشی وجود داشته باشد. این محدودیت‌ها برای کاهش ترافیک و حفظ امنیت اجتماعی وضع شده است. به شما توصیه می‌کنم که حتما از قبل این محدودیت‌ها را بررسی کنید. 

قبل از شروع اسباب کشی در ونکوور، برنامه ریزی برای رزرو پارکینگ بسیار مهم است. بخصوص اگر تراکم جمعیتی در مبدا و یا مقصد بالا باشد. 

رزرو پارکینگ: در برخی از مناطق شاید لازم باشد محلی برای پارک کامیون رزرو کنید. اگر می‌خواهید تخلیه بار راحت‌تر انجام شود، مطمئن شوید که کامیون در نزدیکی خانه پارک می‌شود. برای آشنایی با پروسه‌ی رزرو پارکینگ با مدیر ساختمان و یا مسئولان منطقه مشورت کنید. 

تردد در خیابان‌های باریک: یکی از معایب زندگی در ونکوور، خیابان های باریک در برخی مناطق آن است. در مترو ونکوور بعضی از خیابان‌ها باریک و بعضی نیز شیب‌دار هستند. تردد کامیون‌های بزرگ در این خیابان‌ها مشکل است. اگر کامیون بزرگ باشد، شاید بتوانید فقط با یک بار طی کردن مسیر همه‌ِ اثاثیه‌ی خود را منتقل کنید. اما اگر عرض خیابان‌ها کم باشد، بهتر است از ماشین‌های کوچک‌تری برای حمل بار استفاده کنید و کار اسباب کشی را در چند نبوت انجام دهید. در وب سایت vancouver.ca یا وب سایت‌های مشابه اطلاعاتی مانند نقشه‌ی خیابان‌ها و همچنین مقررات ترافیکی وجود دارد. شاید این اطلاعات در زمان حمل بار به کمکتان بیاید. پس حتما این وب سایت‌ها را بررسی کنید. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

انتقال خدمات دولتی به آدرس جدید

معمولا خانه‌ای که به آنجا اثاث کشی می‌کنید، قبلا در اختیار شخص دیگری بوده است. پس لازم است خدمات دولتی مانند آب و برق و گاز را به نام خود منتقل کنید. 

برای انتقال خدمات به نام خود باید نام شرکتی که خدمات را به شما ارائه می‌دهد بدانید. به عنوان مثال شرکت‌های زیادی در زمینه‌ی برق‌رسانی فعالیت دارند. بهتر است از مدیر ساختمان، ریلتور و یا صاحب خانه بپرسید که کدام شرکت به شما برق‌رسانی می‌کند. برای انتقال خدمات برق به نام خود نیاز نیست به صورت فیزیکی به جای خاصی بروید. این کار به صورت آنلاین انجام می‌شود. 

شرکت BC Hydro

اگر مشتری جدید شرکت BC Hydro هستید، به سایت این شرکت مراجعه کنید و در این سایت یک اکانت مسکونی باز کنید. شما باید آدرس خانه و همچنین اطلاعات تماس خود را وارد کنید. 

وقتی سرویس شما شروع شد، هزینه راه اندازی به مبلغ 12.4 دلار بعلاوه‌ی مالیات GST به اولین قبض شما اضافه می‌شود. شاید برای راه اندازی سرویس مجبور شوید مبلغ بیعانه‌ی security deposit را پرداخت کنید که اگر قبض‌های خود را به موقع پرداخت کنید، پس از یک سال این مبلغ به شما برگشت داده می‌شود. 

 البته اگر به محل جدیدی جابجا می‌شوید، به اکانت خود وارد شوید و برای هر آدرس تاریخ ورود و خروج را مشخص کنید و آدرسی که می‌خواهید خدمات جدید را در آنجا دریافت کنید و اطلاعات تماس را قید کنید. 

وقتی سرویس به آدرس جدید منقل شد، مبلغ 12.4 دلار بعلاوه‌ی مالیات GST به اولین قبض شما اضافه می‌شود. 

بیشتر بخوانید: سایت خرید خانه در کانادا

شرکت FortisBC

شرکت FortisBC کار راه اندازی، توقف و انتقال خدمات را برای مشتریان برق و گاز راحت کرده است. تمام این خدمات در وب سایت آن‌ها انجام می‌شود. حتما آماده باشید که اطلاعات تماس، آدرس فعلی و آدرس جدید، تاریخ تولد و یکی از مدارک شناسایی زیر را ارائه دهید.

  • شماره گواهینامه رانندگی
  • شماره کارت شناسایی بریتیش کلمبیا
  • شماره گذرنامه
  •  شماره شناسایی تجاری یا Business identification number (این مورد فقط مختص مشتریان تجاری است)

هزینه اثاث کشی در ونکوور

هزینه اسباب کشی در ونکوور به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارت‌اند از: تعداد وسایل، فاصله‌ی بین آدرس قبلی و آدرس جدید و میزان و نوع خدماتی که شرکت حمل بار به شما ارائه می‌دهد. 

به طور کلی هزینه اثاث کشی در ونکوور کانادا بین 600 دلار تا 5,000 دلار قرار است که این مبلغ به مسافت طی شده نیز بستگی دارد. اگر بخواهید از شهرهای دیگر یا شهرهای اطراف ونکوور به ونکوور نقل مکان کنید، با توجه به افزایش مسافت هزینه‌ی حمل بار نیز گران‌تر می‌شود و می‌تواند حتی به 2,500 دلار تا 10,000 دلار و یا بیشتر نیز برسد. 

در جدول زیر متوسط هزینه شرکت‌های اسباب کشی در ونکوور کانادا را برایتان آورده‌ام. البته در نظر داشته باشید که این هزینه‌ها تقریبی است. هزینه اثاث کشی با توجه به فاکتورهایی مانند تعداد وسایل، مسافت و میزان خدمات متفاوت است. البته شرکت‌های مختلف نیز هزینه‌های متفاوتی را از شما دریافت می‌کنند. 

متوسط هزینه شرکت های اسباب کشی در ونکوور
خدمات مسافت تعداد کامیون زمان متوسط هزینه
اسباب کشی در سطح شهر در سطح شهر و مناطق نزدیک 2 کامیون 2 - 4 ساعت 500 دلار - 700 دلار
اسباب کشی در سطح شهر (خدمات کامل به همراه بسته بندی) در سطح شهر و مناطق نزدیک 2 - 3 کامیون 4 - 6 ساعت 600 دلار - 1,200 دلار
اسباب کشی بین شهری بیش از 1,000 مایل 3 کامیون 1 - 2 روز 2,500 دلار - 6,000 دلار
اسباب کشی بین شهری (خدمات کامل به همراه بسته بندی) 1,000 مایل - 2,500 مایل 3 - 4 کامیون 1 - 2 روز 5,000 دلار - 10,000 دلار

اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید، می‌توانید خودتان دست به کار شوید. در این صورت باید خودتان وسایل را بسته بندی کنید، یک کامیون اجاره کنید، وسایل را بارگیری کنید و پس از رسیدن به مقصد بارتان را تخلیه کنید. البته درست است که هزینه‌ی حمل بار کاهش می‌یابد اما از طرفی باید هزینه‌ی کرایه‌ی کامیون را بدهید و از طرف دیگر زمان زیادی از شما صرف انجام این کارها می‌شود. شاید بهتر باشد این اقدامات را به شرکت‌های حمل بار بسپارید و از زمان خود بهتر استفاده کنید. 

اسباب کشی در ونکوور کانادا

بهترین زمان برای اثاث کشی در ونکوور

انتخاب بهترین زمان نقل مکان در کانادا می‌تواند تاثیر زیادی بر هزینه حمل بار داشته باشد. علاوه بر این، دردسرهای اسباب کشی را نیز کاهش می‌دهد. اقلیم ونکوور در طول سال و تردد روزانه‌ِ مردم مزایا و چالش‌های متعددی را به همراه دارد. آشنایی با این موارد به شما کمک می‌کند طوری برنامه‌ی اسباب کشی در ونکوور را طرح کنید که دردسرهایتان کمتر شود. در ضمن می‌توانید روزی را برای اسباب کشی تعیین کنید که با برنامه‌ِ شخصی شما و شرکت حمل بار تداخل نداشته باشد.  

الگوی آب و هوای ونکوور عامل مهمی است که باید در زمان برنامه ریزی توجه زیادی به آن داشته باشید. 

برای تعیین بهترین زمان نقل مکان در ونکوور کانادا به موارد زیر توجه کنید.

بهار (مارس تا می): آب و هوا در این فصل معتدل است. در نتیجه حمل بار راحت‌تر است. در این فصل شهر پر از شکوفه می‌شود و نسبت به تابستان توریست‌های کمتری در شهر حضور دارند. یعنی ترافیک کمتر است. اما در بهار معمولا بارش باران داریم. پس نگهداری و مراقبت از وسایل در این فصل اهمیت بالایی دارد. 

تابستان (ژوئن تا آگوست): در تابستان آب و هوا خوب است. اما معمولا توریست‌های زیادی نیز در ونکوور هستند و در نتیجه خیابان‌ها شلوغ‌تر است. این نیز به نوبه‌ی خود باعث افزایش قیمت اسباب کشی در ونکوور می‌شود. اگر می‌خواهید در این بازه‌ی زمانی اثاث کشی کنید، توصیه می‌کنم از قبل با یک شرکت حمل بار هماهنگ کنید و زمانی را رزرو کنید. زیرا در تابستان تقاضا از شرکت‌های حمل بار برای اسباب کشی در کانادا بیشتر می‌شود. 

پاییز (سپتامبر تا نوامبر): معمولا اوائل پاییز زمان ایده‌آلی برای اسباب کشی است. هوا هنوز معتدل است و ترافیکی که در تابستان داشتیم، در پاییز کمتر می‌شود. 

زمستان (دسامبر تا فوریه): معمولا آب و هوا مرطوب است. در این فصل بارش برف نیز داریم که می‌تواند اسباب کشی در کانادا را پیچیده‌تر کند. اگر در فصل زمستان اسباب کشی می‌کنید، این کار را به شرکتی بسپارید که تجربه‌ی بالایی در زمینه‌ی اسباب کشی در شرایط سخت آب و هوایی دارد. در این صورت مطمئن می‌شوید که حمل و نقل با ایمنی بالاتری انجام می‌شود. 

حتی روزهای هفته نیز تاثیر زیادی بر روند اسباب کشی در ونکوور دارد. 

روزهای هفته: اگر در طی روزهای هفته اسباب کشی کنید ترافیک کمتر است و شرکت‌های حمل بار بیشتری در دسترس هستند. اما شاید مجبور شوید که مرخصی بگیرید. 

آخر هفته: شاید با توجه به برنامه‌هایتان، آخر هفته‌ها برای شما مناسب‌تر باشد. اما اکثر مردم تمایل دارند در آخر هفته‌ها اثاث کشی کنند. در نتیجه تقاضا و هزینه‌ی اسباب کشی افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید در آخر هفته اثاث کشی کنید، حتما از قبل با یک شرکت حمل بار هماهنگ کنید و زمانی را برای انجام این کار رزرو کنید. 

به طور کلی بهترین زمان برای نقل مکان در کانادا به وضعیت آب و هوایی، آسایش خاطر شما و در دسترس بودن شرکت‌های حمل بار بستگی دارد. 

بیشتر بخوانید: وام مسکن کانادا یا مورگیج چیست؟

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

انتقال اثاثیه منزل به کانادا

حمل وسایل به کانادا از دو طریق هوایی و دریایی انجام می‌شود. شرکت‌های زیادی در زمینه‌ی حمل بار به کانادا فعالیت دارند. این شرکت‌ها با توجه به مسافت، تعداد وسایل، نرخ ارز هزینه‌ی حمل بار را تعیین می‌کنند. 

معمولا در سفرهای هوایی برای حمل وسایلتان یک محدودیت وزنی وجود دارد. اگر وزن وسایلتان بیشتر از یک محدوده‌ی مشخص باشد، به ازای هر کیلو اضافه 4 تا 32 یورو از شما پول می‌گیرند. این روش سریع‌تر از روش دریایی است. از طریف دیگر در روش دریایی وسایلتان دیرتر به مقصد می‌رسد اما هزینه‌ی آن هم کمتر است. پس اگر عجله‌ای ندارید بهتر است از روش دریایی وسایلتان را جابجا کنید. 


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :