بهترین محله ونکوور برای زندگی | کجای ونکوور زندگی کنیم؟

  2
 18633

بهترین مناطق ونکوور برای زندگی کجاست؟ در کدام یک از مناطق ونکوور می‌توانید آپارتمان‌هایی برای اجاره یا خرید پیدا کنید؟ مناطق خوب ونکوور برای خانواده‌های جدید یا تازه واردان کجاست؟ ارزان‌ترین منطقه برای فروش خانه در ونکوور کدام است؟ قیمت خانه در ونکوور برای خرید چه مقدار است؟

این‌ها سوالاتی هستند که من قبل از اینکه به ونکوور بیایم از خودم پرسیدم و الان هم دوستان زیادی از ایران و استان‌های دیگر از من می‌پرسند. این مقاله سه مزیت و وجه تمایز مهم دارد. یکی اینکه بر اساس مشاهدات واقعی است، دوم کسی می‌نویسد که در این شهر خیلی رفت و آمد می‌کند و سوم اینکه تعصبی ندارم و به ویژگی‌های مثبت و منفی فکر می‌کنم نه حرف‌ها و شایعات. 

در ادامه تجربیات شخصی‌ام را با شما درمیان می‌گذارم (اگرچه شاید بخش‌هایی‌ از آن را بدانید) و حتما توصیه می‌کنم چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و ویدئو را هم کامل ببینید. امیدوارم که کمکی کوچکی کرده باشم.

بهترین محله های ونکوور برای زندگی کدام است؟

ونکوور بزرگ که از تعدادی شهرِ به هم چسبیده تشکیل شده از نظر کیفیت زندگی، فرهنگ و مدارس تفاوت دارند ولی در هرکدام از این مناطق هم مناطقی با کیفیت متفاوت وجود دارد. بعنوان مثال در سوری (ارزانترین منطقه‌) محله‌ای وجود دارد بنام Frase Hills که بسیار تمیز و مرتب است و با خیلی جاهای نورث ونکوور و وست ونکوور رقابت می‌کند. 

اما در جامعه‌ی ایرانی وقتی به کسی بگویند سوری می‌گوید اصلا خوب نیست. این مثال را زدم که دو تا پیام بدهم، یکی اینکه اعداد و ارقام و اخبار و گزارشات بر اساس میانگین‌ها است (میانگین 3 و 9 با میانگین 5 و 7 هر دو شش است) دوم هر کدام از این مناطق محله‌های خوب و بد دارد. پس محله‌های خوب در کل ونکوور بزرگ پراکنده هستند و تفاوت خیلی فاحشی ندارند.

بهترین کار این است که بر اساس اقتضای محل کار، تحصیل و یا بودجه‌ محله‌ای را انتخاب کنید که برای شما آرامش و راحتی می‌آورد. مخصوصا در زمان خرید خانه در ونکوور این انتخاب اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. چون تصحیح آن نیازمند صرف هزینه و زمان قابل توجهی است. در واقع به خاطر ضرورت این موضوع است که من برای کلاینت‌هایی که تازه از شهرهای دیگر آمده‌اند یا غیرحضوری می‌خواهند خانه بخرند، هر خانه‌ای را که بهشان معرفی می‌کنم جزییات کامل محله، از مدرسه و امنیت گرفته تا سر و صداهای آخر هفته را کامل توضیح می‌دهم. با هم و در ادامه ارزان‌ترین، گران‌ترین و ویژگی‌های مناطق مختلف شهر ونکوور را مرور کنیم.

برای اینکه مسیر را راحت‌تر ادامه بدهیم اینجا سه مطلب را با هم مرور کنیم. یکی اینکه اصولا غیر از مرکز شهر یا همان دان تاون ساختمان‌های بلند مرتبه در سایر نواحی محدود و کم است.

دوم اینکه یکی از شهرهای ونکوور بزرگ اسمش ونکوور است که در ادامه به آن شهر ونکوور می‌گوییم و اگر از کلمه‌ی ونکوور یا ونکوور بزرگ استفاده کردیم منظور ونکوور بزرگ است.

سوم اینکه تقریبا همه نوع فروشگاهی در کل ونکوور بزرگ و حتی در شهرهای کوچک 100 هزار نفری هم پیدا می‌شود و یادمان باشد که بخش قابل توجهی از خریدها هم اینترنتی شده است. بنابراین اگر به اسم مراکز خرید یک منطقه اشاره می‌کنیم منظور معرفی آن‌ها است و نه مزیت آن منطقه.

تصویری از Shaughnessy، یکی از محله های گران ونکوور

گران ترین مناطق شهر ونکوور 

چشم انداز عالی، تنوع قومی و نژادی و همچنین زیبایی خانه‌های ونکوور باعث شده است که تقاضا برای خرید خانه افزایش یابد. این خود باعث افزایش قیمت خانه ویلایی در ونکوور کانادا شده است. اگر می‌خواهید در گران ترین مناطق ونکوور خانه‌ای بخرید، به محله‌های Shaughnessy ،Kerrisdale ،West Vancouver بروید و اگر آپارتمان می‌خواهید به Coal Harbour ،Dundarave و Lonsdale Quay بروید.

در مناطق گران علاوه بر اینکه بافت و فرهنگ زندگی متفاوت است در موضوع مدرسه هم تاثیر دارد. چرا که بودجه‌ی هر مدرسه از مالیات املاکی (property tax) که خانه‌های آن اطراف پرداخت می‌کنند، تامین می‌شود.

اگرچه نظر شخصی من این است که فرهنگ جاری مدرسه و نوع رفتار کادر آموزشی و اداری یک مدرسه که در روح و روان فرزندان ما تاثیر می‌گذارد از کیفیت آموزش مهم‌تر است و باید در  اولویت باشد.

در زمان نگارش این مقاله متوسط هزینه‌ی خرید خانه ویلایی در کل ونکوور بزرگ (1،850،000 دلار)، در محله‌های Shaughnessy (4،100،000 دلار)، West Vancouver (3،100،000 دلار) و Kerrisdale (3،300،000 دلار) است. توجه داشته باشید که این متوسط قیمت است و خانه‌های 20 تا 70 میلیون دلار هم در این محله‌ها وجود دارد. از طرفی متوسط قیمت آپارتمان در ونکوور بزرگ 720،000 دلار و در Coal Harbour کول هاربر 1،280،000 دلار است. بنابراین پر واضح است که برای خرید خانه در این محله‌ها باید مبلغ زیادی را پس انداز کرده باشید.

البته به دو نکته توجه کنید. یکی اینکه این عددها فقط حاصل میانگین قیمت خانه در این مناطق است و خانه‌هایی با قیمت کمتر و بیشتر در این مناطق وجود دارد. دوم اینکه اختلاف گران‌ترین محله با متوسط قیمت خیلی زیاد نیست (برعکس شهرهای بزرگ ایران که یک محله قیمتش 8 برابر متوسط است). بنابراین هنگام خرید خانه نباید فقط به این عددهای بزرگ توجه کنید و در درجه‌ی دوم و از همه مهم‌تر الزاما محله‌های گران بهترین جا برای زندگی نیستند.

برای دیدن ویدئو معرفی شهر ونکوور کانادا در سایت آپارات کلیک کنید

ارزان ترین مناطق شهر ونکوور

در ونکوور، همانند تمامی شهرهای بزرگ، قیمت ملک در سال‌های گذشته افزایش یافته است. اما خوشبختانه هنوز در برخی مناطق قیمت خانه ویلایی در ونکوور کانادا با قدرت خرید مردم هماهنگی دارد. برای اینکه به شما یک ایده کلی بدهم هرچه به سمت شرق و مخصوصا جنوب شرق بروید قیمت‌ها پایین‌تر می‌آید. 

سوری و پورت کوکیتلام ارزان‌ترین شهرهای ونکوور بزرگ محسوب می‌شوند. قیمت متوسط خانه‌ی ویلایی در سوری 1،420،000 دلار و در پورت کوکیتلام 1،282،000 دلار است. از طرفی قیمت متوسط آپارتمان در سوری 529,000 دلار و در پورت کوکیتلام 606،000 دلار است. در نمودار زیر قیمت آپارتمان در این دو شهر را با میانگین ونکوور بزرگ می‌توانید ببینید.

همان‌طور که در داستان زندگی‌ام نوشتم من خودم قبل از اینکه ساکن ونکوور شوم شهرهای بزرگ کانادا (ونکوور، تورنتو،‌ اوتاوا و مونترال) را به چشم خریداری نگاه کردم و به نظرم ونکوور خیلی متفاوت و بهتر آمد. با این حال برای اینکه سفر و یا مهاجرت شما راحت‌تر انجام شود می‌توانید بعد از این مقاله چند دقیقه‌ای وقت بذارید و مزایا و معایب زندگی در ونکوور كانادا را بخوانید و همین‌طور خواندن مقاله‌ی مقایسه ونکوور و تورنتو هم به شما کمک می‌کند.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

مناطق شهر ونکوور در شمال

نورث ونکوور North Vancouver

منطقه‌ی نورث ونکوور روز به روز در میان تازه واردان کانادا محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. همانند شهر Burnaby، نورث ونکوور (North Vancouver) خود یک شهر است و اغلب ساکنان آن خانواده محور هستند.

قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر و دسترسی ساده‌تر به کوهستان‌های North Shore mountains برای انجام تفریحاتی مانند دوچرخه سواری و اسنوبردینگ این شهر را بین تازه واردان کانادا محبوب کرده است. بسیاری از افرادی که در کوهستان‌ها و نزدیکی آن مشغول به کار هستند، تمایل دارند که در شهر North Vancouver زندگی کنند.

در اطراف خیابان Lonsdale Avenue (که از ترمینال SeaBus تا شمال امتداد دارد) خانه‌های متنوعی وجود دارد و خدمات گوناگونی ارائه می‌شود. برای رفت و آمد به مرکز شهر می‌توانید علاوه بر اتوبوس از ترمینال SeaBus استفاده کنید. در ساعات شلوغی، هر 15 دقیقه یک کشتی و در ساعات خلوت هر 30 دقیقه یک کشتی به مرکز شهر می‌رود.

وست ونکوور West Vancouver

در وست ونکوور گران‌ترین و لاکچری‌ترین خانه‌ها وجود دارد. این محله در واقع یکی از گران ترین مناطق ونکوور است. اکثر خانه‌های این منطقه چشم اندازی از آب و شهر دارند. حتی مرکز شهر ونکوور و همچنین جزیره‌ی Vancouver Island را می‌توان از اکثر خانه‌های وست ونکوور مشاهده کرد.

از کاندوهایی که در اسکله قرار دارند می‌توان به راحتی و با پیاده روی به روستاهای اطراف و مراکز خرید رفت و آمد کرد. وست ونکوور مطلوب‌ترین مکان برای زندگی در ساحل شمالی ونکوور است. اگر به تاریخچه این منطقه علاقه مند هستید، مقاله تاریخچه وست ونکوور را مطالعه کنید.

west vancouver جزو گران ترین مناطق ونکوور است

محله Lynn Valley

محله Lynn Valley یکی از محله های ونکوور است که در شمالی‌ترین بخش Metro Vancouver و بین کوهستان‌های Mount Fromme و Mount Seymour قرار دارد. پارک‌های طبیعی Lynn Headwaters Regional Park ،Lower Seymour Conservation Reserve (که قبلا با نام Seymour Demonstration Forest شناخته می‌شد) و Lynn Canyon Park (که جاذبه‌ی اصلی آن پل Lynn Canyon Suspension Bridge است) در این منطقه قرار دارد.

مساحت پارک Lynn Canyon Park حدود 250 هکتار است و فضای سبز آن دست نخورده باقی مانده است. کتابخانه‌ی اصلی و مرکز Town Centre در تقاطع جاده‌ی Lynn Valley Road و بزرگراه Mountain Highway قرار دارد. به دلیل این که مهندس سلطنتی بریتانیا، جان لین، از سال 1869 در این منطقه ساکن شد، نام Lynn Valley برای این منطقه انتخاب شد.

پمبرتون Pemberton

پمبرتون Pemberton یک روستای کوهستانی است که با داون تاون ونکوور و شمال Whistler فاصله‌ی زیادی دارد. در پمبرتون کوهستان‌ها، زمین‌های کشاورزی، دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیبایی وجود دارد. پمبرتون منطقه‌ای است که خانواده‌ها می‌توانند در آن زندگی کنند. همچنین به راحتی می‌توان به از روستا خارج شد و به ماجراجویی پرداخت.

جزیره‌ی Bowen Island

جزیره‌ی Bowen Island یکی از جزیره‌های ونکوور که جزو ونکوور بزرگ است. با کشتی می‌توان ظرف 20 دقیقه از این جزیره به خلیج Horseshoe Bay رسید. اگر زمان بندی درستی داشته باشید، می‌توانید یک ساعته از مرکز شهر ونکوور (داون تاون) به خانه برسید. Bowen جزیره‌ی دنجی است که در وسط Howe Sound قرار گرفته است و اگر در روی آب زندگی کنید، از چشم انداز بی‌نظیر اقیانوس، کوهستان و جزیره لذت خواهید برد. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

مناطق مرکزی ونکوور

مناطق مرکزی ونکوور بزرگ شامل قسمت‌های مختلف برنابی و محله‌های شرقی شهر ونکوور می‌شود که با هم مرور خواهیم کرد.

شمال برنابی Burnaby North

Burnaby North در شرق AIV ونکوور قرار دارد و مانند مناطق دیگر ونکوور بزرگ تنوع قومی و نژادی زیادی دارد. در شمال برنابی پارک‌ها، مسیرهای دوچرخه سواری و کوهنوردی، فروشگاه‌ها، مدارس خوشنام و املاک زیبای فراوانی وجود دارد. این ویژگی‌ها شمال برنابی را به منطقه‌ی دلنشینی تبدیل کرده است.

در شمال برنابی انواع گوناگونی از خانه‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، خانه اولی‌ها می‌توانند در این منطقه تاون هاوس‌های مقرون به صرفه‌ای را خریداری کنند. همچنین، افرادی که به دنبال املاک بهتری در شمال برنابی هستند می‌توانند تاون هاوس‌های لاکچری این منطقه را بخرند.

در شمال برنابی دسترسی به حمل و نقل عمومی به راحتی صورت می‌پذیرد. این منطقه در نزدیکی دانشگاه Simon Fraser University، مرکز شهر ونکوور (داون تاون) و پورت مودی (Port Moody) قرار دارد. علاوه بر این موارد جزو ویژگی‌های این منطقه ساخت برج‌های بلند مرتبه در منطقه‌ی برنت وود و دسترسی به تمام نقاط ونکوور بزرگ است.

Burnaby یکی از شهرهای اطراف ونکوور است

شرق برنابی Burnaby East

شرق برنابی یک منطقه‌ی عمدتا مسکونی است که خانه‌های ویلایی بیشتری نسبت به تاون هاوس‌های قدیمی و جدید دارد. در شرق برنابی ساختمان‌هایی با سبک‌های مختلف در حال ساخت است. به عنوان مثال در Edmonds خانه‌های ویلایی، تاون هاوس‌ها و کاندوهای مقرون به صرفه‌ای وجود دارد.

محله‌ی Crest بخش مجللی از شرق برنابی است که اکثرا از خانه‌های ویلایی حیاط دار تشکیل شده است و چشم انداز آن دره‌ی Central Valley، کوه‌های Burnaby Mountain و Mount Baker و پل Port Mann Bridge است.

دسترسی راحت به مرکز شهر و قیمت پایین اجاره و خرید این شهر را به یک منطقه‌ی جذاب برای زندگی تبدیل کرده است. در منطقه‌ی دانشگاه SFU تعداد قابل توجهی خانه‌های Leasehold (معمولا اجاره 99 ساله) وجود دارد که معمولا قیمت‌های مناسب‌تری دارند ولی رشد قیمت کمتری هم در آینده خواهند داشت. در ضمن گرفتن وام برای خرید آن‌ها هرچقدر که قدیمی‌تر باشند هم سخت‌تر می‌شود.

جنوب برنابی Burnaby South

مناطق مسکونی مانند دیر لیک (Deer Lake)، دیر لیک پالاس (Deer Lake Place)، آپر دیر لیک (Upper Deer Lake)، باکینگهام هایتس (Buckingham Heights) و اوکلند (Oakland) در جنوب برنابی واقع شده است که جزو مناطق مسکونی مطلوب و مرفه برنابی هستند. اکثر املاک این مناطق را خانه‌های ویلایی تشکیل داده است.

متروتاون (Metrotown) منطقه‌ی کاملی در جنوب برنابی است. پس از ساختن ترن هوایی در سال 1985 در برخی نواحی آن برج سازی و ساخت ساختمان‌های تجاری نیز آغاز گردید.

منطقه‌ی مسکونی ساوس اسلوپ (South Slope) روی تپه‌ای رو به جنوب قرار دارد و مشرف به رودخانه‌ی مارین درایو (Marine Drive) و فریزر ریور (Fraser River) است. چشم انداز بسیاری از خانه‌های این منطقه بی‌نظیر است.

مرکز خرید متروپلیس هم که دومین مرکز خرید بزرگ کل کانادا است نیز در این منطقه قرارگرفته است و حقیقتا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد آنجا پیدا می‌شود.

محله های شرق ونکوور (East Vancouver): که به آن East Van نیز می‌گویند، در بردارنده‌ی مناطقی در شرق خیابان Main Street است و در واقع می‌توان گفت جزو نواحی مرکزی ونکوور بزرگ است. احتمالا اولین مناطقی را که در شرق خیابان Main Street قرار دارد، نپسندید. مناطقی مانند East Hastings و Downtown Eastside به دلیل سطح بالای مصرف مواد مخدر، فقر، بزهکاری، فحشا و بی‌خانمانی شهره هستند. اما در بخش شرقی‌تر، محله‌های خوبی وجود دارد که تنوع نژادی بیشتر و قیمت‌های معقول‌تری دارد.

اگر در حال جست‌وجوی منطقه‌ای برای زندگی در ونکوور هستید و می‌خواهید در مکانی ساکن شوید که در نقطه‌ی مقابل زندگی پر زرق و برق مرکز شهر ونکور قرار دارد، منطقه‌ی East Van برای شما مناسب خواهد بود. معمولا کارگران یقه آبی، زوج‌های جوان، و دانشجویان در این منطقه زندگی می‌کنند. یک نگاهی هم به این مناطق بیندازیم.

محله Riley Park

محله‌ی Riley Park در مرتفع‌ترین بخش ونکوور قرار دارد و از شرق به Cambie، از غرب به Fraser، از شمال به خیابان 16th St و از جنوب به خیابان 41st St محدود شده است. مرکز Vancouver Olympic and Paralympic Centre و استادیوم Nat Bailey Stadium در این منطقه قرار دارند. در Riley Park، فروشگاه‌ها، پوشاک فروشی‌ها و رستوران‌های منحصر به فردی وجود دارد.

طراحان زیادی در خیابان Main Street وجود دارند. بنابراین، حتی اگر نمی‌خواهید در این محله ساکن شوید، حتما به خیابان‌های Main Street و Cambie Street بروید و غذاها و پوشاک‌های عرضه شده در این منطقه را امتحان کنید. و البته خود پارک و چشم انداز آن بی نظیر است و یک باغ پرندگان منحصر به فرد هم در وسط آن است که معمولا باید بلیط آن را اینترنتی بخرید. اگر اهل غذاهای درجه یک در رستوران‌های شیک با سرویس ویژه هم هستید رستوران این پارک را از دست ندهید.

Riley Park قطعا یکی از بهترین مناطق شهر ونکوور است

محله‌ی Riley Park یک منطقه‌ی جذاب است و بسیاری از مزایای زندگی در مرکز شهر (مانند رستوران‌ها و مراکز خرید عالی) را به شما ارائه می‌دهد و تقریبا عیب‌های مرکز شهر را ندارد. به عنوان مثال، این منطقه فضای سبز زیادی دارد و بنابراین نسبت به مرکز شهر شلوغی کمتری دارد.

در این منطقه پنج مدرسه‌ی ابتدایی دولتی (Sir William Van Horne ،General Brock ،David Livingstone ،Edith Cavell و General Wolfe) و دو مدرسه‌ی متوسطه دولتی (Sir Charles Tupper و Eric Hamber) وجود دارد. مرکز اجتماعی Hillcrest برنامه‌ها و خدمات تفریحی گوناگونی را ارائه می‌دهد و دارای بزرگ‌ترین مرکز آبی ونکوور، یک پیست یخ، یک مرکز تناسب اندام و یک سالن بدن سازی است.


مشاور املاک حرفه ای در ونکوور برای دریافت مشاوره خرید خانه


محله Grandview

Grandview–Woodland یکی از مناطق شهر ونکوور است که در شرق مرکز شهر قرار دارد و از سواحل خلیجک بورارد تا جنوب امتداد دارد و بخش‌هایی از منطقه‌ی محبوب Commercial Drive را شامل می‌شود. این منطقه یکی از محله‌های توسعه یافته‌ی ونکوور است که ترکیبی از املاک تجاری، صنعتی، خانه‌های ویلایی و خانه‌های multifamily homes را در خود جای داده است.

بخش غربی این محله خیابان Clark Drive و بخش شرقی آن خیابان Nanaimo Street است. Grandview–Woodland منطقه‌ی نسبتا شلوغی از لحاظ ترافیک است. خیابان Hastings Street و خیابان First Avenue هر دو از این محله عبور می‌کنند. همچنین، خیابان‌های Victoria Drive و Commercial Drive هر دو از شمال به جنوب از این منطقه عبور می‌کنند.

در سال 1906 ساخت و سازها شروع شد و خانه‌هایی در این محله ساخته شد. ایجاد خط راه آهن اثرات مثبتی بر روی توسعه‌ی صنعتی این منطقه گذاشت. خیابان Park Drive به یک منطقه‌ی تجاری مهم تبدیل شد که در نهایت نام آن به خیابان Commercial Drive تغییر کرد و افراد زیادی با نژادهای مختلف در این منطقه ساکن شدند.

از سال 2008 و با افزایش محبوبیت و قیمت خانه‌ها در این منطقه، Grandview Woodland در حال تبدیل شدن به یک منطقه‌ی اعیانی بوده است. احتمالا خیابان Commercial Drive محبوب‌ترین جاذبه‌ی این منطقه است.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

خیابان Commercial Drive

خیابان Commercial Drive که به The Drive معروف است، در East Van و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. این منطقه صفا و صمیمیت خاص خود را دارد و هنرمندان و موسیقی دانان زیادی دارد. همواره در این محله افرادی را می‌بینید که به نوشیدن شراب و اسپرسو مشغولند و در حال تماشای فوتبال هستند.

توجه داشته باشید که قیمت خرید و اجاره بهای خانه در این محله مقرون به صرفه است. با توجه به اینکه در این منطقه ایستگاه Commercial-Broadway SkyTrain و چندین مسیر ویژه‌ی اتوبوس وجود دارد، مشخص است که سامانه‌های حمل و نقل عمومی به خوبی به آن سرویس دهی می‌کنند.

محله‌ی Commercial Drive ترکیبی از منطقه‌ی مسکونی و تجاری است. در این منطقه ساختمان‌های قدیمی به سبک Edwardian-style، کافه‌ها، بارها، رستوران‌های بین المللی (ethnic resturant)، رستوران‌های مخصوص گیاه خواران و مراکز اجتماعی زیادی وجود دارد. همواره مهاجران این منطقه را برای سکونت انتخاب کرده‌اند. ایتالیایی‌ها، آسیایی‌ها، آمریکایی‌های لاتین، هندی‌ها و آفریقایی‌ها در این محله زندگی می‌کنند.

اگر می‌خواهید در یک خانه‌ی حیاط دار و بزرگ‌تر زندگی کنید، Commercial Drive یکی از مناطق ایده آل ونکوور است. اگر به دنبال اجاره خانه در ونکوور هستید، به این نکته توجه کنید که بسیاری از خانه‌های این منطقه به چندین اتاق تقسیم شده‌اند. در نتیجه به احتمال زیاد اجاره‌ی خانه را با سایر افراد شریک می‌شوید.

شما کدام منطقه‌ی ونکوور را برای زندگی ترجیح می‌دهید؟ ما و سایر خوانندگان خوشحال می‌شویم نظر شما را درباره‌ی مناطق ونکوور در قسمت نظرات پایین صفحه ببینیم. 

مناطق ونکوور در غرب شهر

شهر ونکوور تقریبا در مرکز ونکوور بزرگ قرار دارد که به دو قسمت ونکوور غربی و ونکوور شرقی تقسیم می‌شود.

محله های غرب ونکوور Vancouver West

محله‌های غربی شهر ونکوور: می‌توان گفت که محله‌های غربی شهر ونکوور بخشی از مناطق غربی ونکوور بزرگ هم هستند. بخش غربی ونکوور منطقه‌ی توسعه یافته‌تری است. محله‌های زیاد و بسیار مرتبی در این منطقه وجود دارد. خیابان Main Street مرز میان بخش غربی و شرقی ونکوور است و محله‌هایی مانند West End ،Coal Harbour و Yaletown ,Downtown که در غرب این خیابان قراردارند جزو این منطقه هستند و بیشتر آپارتمان‌ها، کاندوها و تعداد کمی تاون هاوس‌ در آن‌ها می‌بینید.

برخی از دانشجویان دانشگاه University of British Columbia در نزدیکی دانشگاه و در خانه‌های قدیمی (heritage homes) و آپارتمان زندگی می‌کنند. در مناطقی مانند Arbutus Ridge Kerrisdale ،Point Grey ،Kitsilano خانه‌های قدیمی (heritage homes) زیادی وجود دارد. نزدیکی به دانشگاه UBC نیز در بافت این قسمت شهر تاثیرات مثبتی داشته است. مدارس و مهد کودک‌های خوبی نیز در  اطراف آن است. محله‌ی Shaughnessy هم که محله‌ی بسیار خوش نام و گران قیمت است، در این قسمت شهر قرار گرفته است.

downtown

اگر بخواهید در مرکز شهر ونکوور (downtown) ساکن شوید، به احتمال زیاد در یک مجموعه‌ی مسکونی بلند مرتبه زندگی خواهید کرد. با توجه به موقعیت دقیق خانه، قیمت خرید یا اجاره بهای آن معمولا مقداری بیشتر از سایر نواحی است. اما اگر خوب و با حوصله بگردید، این امکان وجود دارد که آپارتمان‌هایی با قیمت مناسب در مرکز شهر ونکوور (Downtown) پیدا کنید.

اصولا زندگی در این قسمت مخصوصا اگر محل کار شما هم در مرکز شهر باشد از نظر رفت و آمد زمان کمتری می‌گذارید، بدون ماشین رفت و آمد می‌کنید، دور و بر شما همیشه شلوغ است و بطور مرتب یک جای آن یک فستیوال و موزیکی می‌بینید، پر از رستوران و کلاب و پاب است (به قول کانادایی‌ها happening است) خوب این که گل و بلبل است، نه صبر کنید، مدرسه‌ی خوب شرمنده، نظم و انضباط کم، آرامش کم، خانه‌ی حیاط دار اصلا، باربیکیو و در خانه پارتی کردن محدود و قسمت‌های شرقی آن در خیابان East Hasting  بی خانمان‌ها فراوان هستند. 

مرکز شهر ونکوور فقط چند دقیقه با مراکز فروش اصلی (خیابان Robson Street و مرکز خرید Pacific Centre Mall)، مناطق تجاری و تفریحی (خیابان Granville Street) فاصله دارد. همچنین، پارک‌های Seawall و Stanley Park در نزدیکی مرکز شهر قرار دارند. در ادامه برخی از محله های ونکوور را به شما معرفی می‌کنم.

مرکز شهر یکی از مناطق خوب ونکوور است


بیشتر بخوانید: معرفی جاهای دیدنی شهر ونکوور


محله West End

محله‌ی West End مقرون به صرفه‌ترین محله در ونکوور است. این محله در مجاورت مرکز شهر (downtown)، Stanley Park و اقیانوس است. در این منطقه تنوع نژادی زیادی وجود دارد. ساکنان این منطقه از کانادایی‌ها، مهاجران، و ساکنان بین المللی موقت تشکیل شده است.

در این محله تاون هاوس‌ها، خانه‌های دوبلکس، خانه‌های بزرگ و قدیمی (heritage home) و آپارتمان‌های قدیمی و بلند مرتبه وجود دارد. محله‌ی West End همواره بین اعضای گروه LGBT محبوب بوده است و رستوران‌های مناسب و با کیفیتی دارد. تقریبا تخت است و برای دوچرخه سواری و دویدن عالی است. قسمت‌های ساحلی و دسترسی راحت به استخر ساحلی هم جزو مزیت‌های آن است.

محله Yaletown

محله‌ی Yaletown که در قرن 19ام بخشی از محوطه‌ی راه آهن بود، در جنوب غربی مرکز شهر قرار دارد. اکنون باراندازهای راه آهن به رستوران و قهوه خانه و انباری‌ها به آپارتمان‌های loft تبدیل شده‌اند. وجود رستوران‌های مجلل، پوشاک فروشی‌ها، کلوب‌های شبانه و دسترسی به تفرجگاه دریایی False Creek یل تاون را به یکی از مناطق خوب ونکوور تبدیل کرده است.

این قسمت شهر بسیار زیبا است و برای پیاده روی و ورزش کنار دریا و لذت بردن از رستوران‌های و کلاب‌های متنوع فوق العاده است، از طرفی با اتوبوس دریایی در عرض چند دقیقه می‌توانید به Granville island (جایی که هیچ وقت برای من تکراری نشده) بروید و تقریبا کسی را ندیدم که Yaletown را دوست نداشته باشد.

یکی از بهترین مناطق ونکوور برای زندگی محله yaletown است

محله Gastown

محله‌ی Gastown در شرق مرکز شهر قرار دارد. توسعه‌ی این محله از سال 1867 (همان سالی که کانادا به یک کشور تبدیل شد) شروع شد. غیر از ساعتی که در این خیابان نصب است و بسیار زیبا است این محل برای گشت زدن و تماشای مغازه‌های رنگی رنگی تکرار نشدنی است و نمی‌دانم چرا حال و هوای نشستن در کافه‌های Gastown یک چیز دیگر است.

اگرچه به محله‌های فقیرنشین ونکوور در منطقه‌ی East Hastings Street که در بالا هم به آن اشاره کردیم نزدیک است؛ و خانواده‌ها زندگی در این منطقه را خیلی نمی‌پسندند. یکی از مزیت‌های آن دسترسی راحت و سریع به نورث ونکوور با Sea bus است. با این حال، این محله هم اکنون در حال احیا است. در این محله ترکیبی از خانه‌های قدیمی و جدید وجود دارد و به دلیل فضای تاریخی روزانه پذیرای تعداد زیادی از توریست‌ها است. برخی از بهترین رستوران‌ها، بارها و مراکز خرید ونکوور در محله‌ی Gastown قرار دارد.

محله Coal Harbour

بندر Coal Harbour بخش شمالی مرکز شهر ونکوور است. این بخش یکی از ثروتمندترین، مرفه‌ترین و بهترین مناطق شهر ونکوور است. جمعیت این منطقه عمدتا از افرد مسن و بازنشسته تشکیل شده است. در این محله کاندوهای بلند مرتبه‌ای وجود دارد که در نزدیکی تفرجگاه‌های ساحلی است.

قیمت خرید یا اجاره بهای خانه و آپارتمان در این منطقه تابع چشم انداز و کیفیت ساختمان است. قیمت خرید و یا اجاره این محله بالا است و آپارتمان سه خوابه ویو دار بطور متوسط 4 میلیون دلار و اجاره همچین واحدی ماهی 8000 دلار است. ولی هم به استنلی پارک هم مرکز شهر نزدیک است و هم ویوی بی نظیر کوه، دریا، قایق و هواپیماهای دریایی را با هم دارید.

اگرچه صدای این هواپیماها که معمولا آخر هفته توریست‌ها را سوار می‌کنند اذیت کننده است (برای همین است که همیشه به کلاینت‌ها و مخصوصا کسانی که از شهرهای دیگر برای خرید خونه در ونکوور به اینجا می‌آیند تاکید می‌کنم که از وضعیت 7 روز هفته و تمام ساعات شبانه روز یک محله باید اطلاع داشت و از افراد محلی پرس و جو کرد).

محله Kerrisdale

محله‌ی Kerrisdale در جنوب محله‌ی Kitsilano قرار دارد. بسیاری از سالمندان مرفه پس از بازنشستگی به کاندوهای بلند مرتبه‌ی این محله نقل مکان می‌کنند. اکثر فروشگاه‌های این محله مخصوص شهروندان پا به سن گذاشته (سالمند) است. 

در این محله آپارتمان‌ها و خانه‌های مقرون به صرفه‌ای جهت اجاره وجود دارد. با توجه به اینکه رفت و آمد به دانشگاه بریتیش کلمبیا از محله‌ی Kerrisdale به راحتی صورت می‌پذیرد، این محله یکی از مناطق محبوب ونکوور بین دانشجویان دانشگاه UBC است. شما به راحتی و با استفاده از سامانه‌های حمل و نقل عمومی می‌توانید ظرف 15 تا 20 دقیقه به محله‌ی Kitsilano و ظرف 25 تا 30 دقیقه به مرکز شهر ونکوور بروید.

محله Fairview

نزدیکی به ساحل و مرکز شهر، محله‌ی Fairview را به یک منطقه‌ی جذاب در غرب ونکوور تبدیل کرده است. ساکنان Fairview به راحتی می‌توانند در اماکن تفریحی به قدم زنی، دوچرخه سواری و اسکیت سواری بپردازند. اگر فرزندان محصلی دارید، زندگی در Fairview برای شما مناسب خواهد بود. زیرا در این محله مدارس زیادی وجود دارد.

مدرسه‌ی خوشنام L’Ecole Bilingue Elementary School در مرکز Fairview قرار داشته و مدرسه‌ی Tennyson Elementary در بخش غربی و مدرسه‌ی False Creek Elementary در بخش شمالی Fairview قرار دارند. همچنین، مدارس Prince of Wales Secondary School و Kitsilano Secondary School در نزدیکی این محله قرار دارند.

در ضمن با طی مسافت کوتاهی می‌توانید به مدارس Blessed Sacrament School ،St.John’s International School، و Madrona School بروید. موسسه‌ی خوشنام Emily Carr در نزدیکی جزیره Granville Island قرار دارد که تحصیلات عالی را برای هنرمندان امکان پذیر کرده است.

افزایش تقاضا برای زندگی در مناطق دلنشین باعث شده است که تعداد خانه‌های ویلایی در این منطقه کمتر شود و تعداد خانه‌های multi-family dwellings افزایش یابد. در این منطقه هنوز ساختمان‌های صنعتی وجود دارد. اما برخی از انبارهای بزرگ موجود در این منطقه به خانه‌هایی با سبک loft style تبدیل شده است.

محله Kitsilano

محله‌ی Kitsilano در بخش غربی ونکوور قرار دارد و همواره پذیرای خانواده‌های جوان و دانش آموزان بوده است. این منطقه همیشه بین کسانی که در حال تحقیق برای یافتن مکان مناسب برای زندگی در ونکوور بوده‌اند، محبوب بوده است. زیرا در نزدیکی سواحل Kits Beach و Jericho Beach قرار دارد. چشم انداز این محله مرکز شهر ونکوور و کوهستان‌های North Shore Mountains است. 

این محله در فصل تابستان مرکز انجام فعالیت‌های گوناگون است. در این محله سالن‌های یوگا، فروشگاه‌های مواد ارگانیک و قهوه خانه‌هایی قرار دارد. به یاد داشته باشید که Greektown ونکوور بخشی از این محله است. به طور کلی قیمت خانه‌ها و اجاره بها در اطراف ساحل Kits Beach بیشتر است. اما هرچه به دانشگاه UBC نزدیک‌تر شوید، و یا به جنوب و زیر خیابان West Broadway Street بروید (خیابان نهم)، قیمت‌ها پایین‌تر می‌آید.

محله kitsilano جزو بهترین مناطق ونکوور است


بیشتر بخوانید: آب و هوای شهر ونکوور چگونه است؟


دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)

دانشگاه بریتیش کلمبیا بعنوان منطقه‌ی تفکیک شده نیست ولی به خیابان اطرافش در مکالمات روزمره UBC Neighbouhood می‌گویند. در غربی‌ترین بخش ونکوور قرار دارد و 10 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. مساحت این دانشگاه حدود 400 هکتار است و تقریبا 35000 دانشجو دارد.

این دانشگاه به سامانه‌ی حمل و نقل عمومی (30 دقیقه تا دان تاون) و همچنین سواحلی مانند Wreck و  Spanish Banks دسترسی دارد و به شدت بین دانشجویانی که اقامت موقت دارند محبوب است. در اطراف دانشگاه UBC مسیرهای پیاده روی و طبیعت جذابی وجود دارد و شما احساس نمی‌کنید که داخل شهر هستید.

داستان مهاجرتم را در صفحه‌ی درباره ما در چند خط نوشتم ولی اینجا می‌خواهم یک خاطره که هیچ وقت فراموش نخواهم کرد را از روزهای اولی که آمده بودیم بگویم، برای ریلتور شدن باید در دانشگاه UBC ثبت نام می‌کردم و گوگل به اشتباه من را برد وسط یک جنگل، من هم حیران و سرگردان که حالا چه باید بکنم، نهایتا فهمیدم که اینجا دانشگاه است و من در دانشگاه هستم!

بیشتر از اینکه به بزرگی دانشگاه و فضای سبزش فکر کنم به این فکر می‌کردم که چرا دیوار ندارد و الان کسی نگوید تو که هنوز دانشجو نیستی چرا به دانشگاه آمدی (دانشگاه تهران تعداد زیادی نگهبان دم هر دری داشت که ورود و خروج‌ها رو چک می‌کردند).

برای جستوجو در محله های ونکوور به دانشگاه UBC نیز توجه کنید


بیشتر بخوانید: راهنمای مستأجران در کانادا


محله Marpole

محله‌ی Marpole در جنوب و آنطرف خیابان 49th St قرار دارد و آپارتمان‌های مناسبی برای خرید و اجاره دارد. در این محله سامانه‌های حمل و نقل عمومی در امتداد خیابان‌های Granville St و Oak St سرویس دهی می‌کنند.

ساکنان این محله نسبت به سایر محله‌های ونکوور خانواده محورتر هستند. بنابراین کمتر به بار و رستوران می‌روند و در نتیجه بارها و رستوران‌های کمتری در این محله وجود دارد. در عوض خانه‌های این منطقه اتاق‌ها و باغچه‌های بزرگ‌تری دارد. اگر زندگی در فضاهای بزرگ‌تر را می‌پسندید، چنین خانه‌هایی را می‌توانید در این منطقه پیدا کنید.

محله Killarney

Killarney یکی از محله‌های شرق ونکوور است که در منتهی الیه جنوب شرقی شهر قرار دارد. Killarney در بخش جنوبی رودخانه‌ی Fraser River قرار دارد و شامل خانه‌های ویلایی، خانه‌های multi-family homes، تاون هاوس‌ها و کاندوهای بلند مرتبه است که در امتداد رودخانه قرار دارند.

محله‌ی Killarney از پارک‌ها و فضای سبز پوشیده شده است. بزرگ‌ترین پارک این منطقه Everett Crowley Park است که در امتداد خیابان Kerr Street و شمال Marine Drive قرار دارد. این پارک در اصل یک منطقه‌ی جنگلی با دره و آبشار بود که سال‌ها قبل از بسته شدن و تبدیل شدن به حالت فعلی به عنوان محل دفن زباله مورد استفاده قرار می‌گرفت.

زمین گلف Fraserview Golf Course در این منطقه قرار دارد. هم اکنون مدرسه‌ی Killarney Secondary School و یک مرکز اجتماعات (که دارای استخری است که بر روی یک باتلاق احیا شده ساخته شده است) در پارک Killarney Park قرار دارد. همچنین در Champlain Heights در نزدیکی یک بخش تجاری در گوشه‌ی خیابان East 54th  و Kerr یک مرکز اجتماعی وجود دارد.

محله South Granville

محله‌ی South Granville در جنوب مرکز شهر و آنطرف پل Granville Street bridge قرار دارد. سامانه‌های حمل و نقل عمومی به خوبی به این منطقه خدمت رسانی می‌کنند. خطوط اتوبوس تندرو به محله‌های ونکوور در اطراف دانشگاه بریتیش کلمبیا، فرودگاه، شرق ونکوور و فراتر از آن سرویس دهی می‌کنند.

اجاره بهای آپارتمان‌های این منطقه نسبت به مرکز شهر مقرون به صرفه‌تر است و بارها و رستوران‌های زیادی در آن قرار دارد. فاصله‌ی این منطقه تا مرکز شهر با اتوبوس فقط 5 دقیقه است. همچنین، در صورت پیاده روی می‌توانید ظرف 15 دقیقه به جزیره‌ی Granville Island بروید. در این جزیره مرکز خرید Granville Island Public Market، فروشگاه‌های مواد غذایی، استودیوها، گالری‌ها، تئاترها و رستوران‌هایی وجود دارد.

مناظر زیبای خیابان، تنوع در امکانات تفریحی، نزدیکی به مرکز شهر، تنوع خانه‌های بلند مرتبه و کم مرتبه، این منطقه را به یک گزینه‌ی مناسب برای گردش و زندگی در ونکوور تبدیل کرده است.

مناطق ونکوور در شرق

کوکیتلام Coquitlam

کوکیتلام به همراه پورت ک وکیتلام (Port Coquitlam) و پورت مودی (Port Moody)  Tri-Cities را تشکیل داده‌اند. کوکیتلام یکی از شهرهای بریتیش کلمبیا است که بسیار زیبا است و طبیعت بکری دارد و به سرعت در حال گسترش است. یکی از دلایل آن علاوه بر پتانسیل‌های آن وجود Sky train است.

همچنین در این شهر برنامه‌هایی برای توسعه اقتصادی طرح شده است. در این شهر برنامه‌ای با نام «Housing Affordability Strategy» طرح شده است که خانه‌های مختلفی را با هزینه‌های مقرون به صرفه به ساکنان ارائه می‌دهد (البته این طرح برای مناطق زیادی وجود دارد و فقط برای افراد بسیار کم در آمد است) از طرفی در کوکیتلام محله‌های بسیار زیبا با خانه‌های خوش ساخت هم داریم. همه‌ی این موارد باعث شده‌اند که کوکیتلام تبدیل به یک انتخاب خوب برای زندگی و یا سرمایه‌گذاری باشد.

نیووست مینستر New Westminster

در شهر نیووست مینستر کاندوها، خانه‌ها و تاون هاوس‌های زیادی یافت می‌شود. این شهر زمانی مرکز استان بریتیش کلمبیا بوده است. ساختمان‌های قدیمی این شهر یادگار آن دوران است. اقدامات قابل توجهی برای نوسازی و ساخت کاندوهای جدید در امتداد رودخانه‌ی Fraser River Quayside انجام شده است.

این خانه‌ها مدرن هستند و مناسب جوانانی هستند که می‌خواهند خانه‌شان مطابق سبک زندگیشان باشد. در شهر نیووست مینستر 4 کالج قرار دارد که مهم‌ترین آن ها کالج Douglas است. دانش آموزان می‌توانند پس از اتمام دبیرستان تحصیلات خود را در این کالج ادامه دهند.

پورت کوکیتلام Port Coquitlam

گاهی اوقات پورت کوکیتلام (Port Coquitlam) را با کوکیتلام اشتباه می‌گیرند در صورتی که این شهرها با هم متفاوت هستند. به پورت کوکیتلام PoCo نیز می‌گویند. پورت کوکیتلام جذابیت یک شهر کوچک را دارد و در عین حال حس زندگی در یک شهر و فضای دوستانه را برای شما فراهم می‌کند. پورت کوکیتلام جو آرامی دارد. در این شهر امکانات رفاهی و تفریحی زیادی وجود دارد. می‌توان گفت که پورت کوکیتلام یک شهر چند فرهنگی است که اکثر جمعیت آن را کانادایی-اروپایی‌ها تشکیل داده‌اند. 

پورت مودی Port Moody

پورت مودی (Port Moody) در ونکوور بزرگ (Greater Vancouver) قرار دارد و به همراه کوکیتلام (Coquitlam) و پورت کوکیتلام (Port Coquitlam) منطقه‌ای Tri-Cities را تشکیل داده‌اند. پورت مودی از سه شهر دیگر کوچک‌تر است و در بین ساکنان به شهر هنر معروف است. زیرا صنعت فرهنگ و هنر در این شهر بسیار گسترده و متنوع است.

به دلیل اینکه در این شهر هزینه‌ها رقابتی است، سالانه مشاغل جدیدی را به خود جذب می‌کند. در مناطقی مانند Pleasantside ،Heritage Woods و Glenayre خانه‌های ویلایی بزرگی برای فروش وجود دارد. همچنین در منطقه‌ی Moody Centre خانه‌های ویلایی و املاک تجاری یافت می‌شود. 

لنگلی Langley

اگرچه لنگلی جزو ونکوور بزرگ نیست ولی چون قیمت‌های مناسبی دارد و در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و رو به رشد است به این قسمت اضافه کردم. لنگلی بخشی از منطقه‌ی GVRD است و فاصله‌ی آن با داون تاون ونکوور در ساعت‌های خلوت فقط 40 دقیقه است. اما با توجه به این که املاک لنگلی قیمت کمتری نسبت به داون تاون ونکوور و خیلی جاهای دیگر دارند، خریداران به خرید خانه در این ناحیه علاقمند شده‌اند.

در ضمن خانه‌های دیتچد در لنگلی به وفور یافت می‌شود و تعداد واحدهای کاندو و تاون هاوس نسبت به خانه‌های detached کمتر است. آرامش زندگی در لنگلی باور نکردنی است. نوع تفریحات نزدیک آن از مزرعه‌های توت فرنگی که تابستان‌ها مردم برایش سر و دست می‌شکنند گرفته تا عتیقه فروشی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های ممتازش منحصر به فرد است.

میپل ریج Maple Ridge 

میپل ریج هم در مرزبندی‌ها خارج از ونکوور بزرگ است اما به علت اهمیتش نمی‌شود که به آن اشاره نکرد. میپل ریج منطقه‌ای روستایی بین رودخانه‌ی Fraser Valley River و کوهستان Golden Ears mountains است. فاصله‌ی میپل ریج تا داون تاون ونکوور فقط 45 دقیقه است.

کشاورزی بخش لاینفک اقتصاد این منطقه است. در چند سال گذشته قیمت تاون هاوس‌ها و کاندوهای این منطقه اندکی بالا رفته است اما رشد قیمت خانه‌های ویلایی قابل توجه بوده است. میپل ریج محله‌های باطراوت و دلنشینی دارد که برای تمام افراد مناسب است. بیشتر ساکنین ونکوور برای هالووین به مزرعه‌های این منطقه می‌روند و علاوه بر خریدن کدوی هالووین از امکانات و سرگرمی‌های آن‌ها هم استفاده می‌کنند و یک روز زیبا به دفتر خاطرات خود اضافه می‌کنند.

مناطق شهر ونکوور در جنوب

دلتا Delta

دلتا از سه منطقه‌ی Ladner ،North Delta و Tsawwassen تشکیل شده است. این شهر در جنوب ریچموند (Richmond) قرار گرفته است و از شمال با رودخانه Fraser River، از جنوب با ایالات متحده و از شرق با Surrey هم مرز است.

آینده‌ی اقتصادی دلتا روشن است. با توجه به اینکه خانه‌های این منطقه مقرون به صرفه هستند، روز به روز خانواده‌های جوان بیشتری به این منطقه کوچ می‌کنند. ساخت پاساژهای بزرگ و پل جدید در این منطقه (که محل اقامت بومیان کانادا است) یکی دیگر از عوامل تاثیرگذاری هستند که دلتا را به منطقه‌ای جذاب برای زندگی تبدیل کرده است.

ریچموند Richmond

در ریچموند گلچینی از تاون هاوس‌ها، خانه‌های ویلایی لوکس و کاندوهای خوش ساخت وجود دارد. جنوب ریچموند نسبت به شمال آن مناطق مسکونی بیشتری دارد. در جنوب ریچموند تاون هاوس‌ها، خانه‌های نیمه ویلایی (semi-detached homes) و خانه‌های ویلایی وجود دارند. همچنین تعدادی تاون هاوس و کاندوی لوکس در این منطقه ساخته شده است. ساکنان این منطقه در زمان غروب و طلوع خورشید می‌توانند از منظره‌ی زیبا و بی‌نظیر آسمان در امتداد اقیانوس آرام لذت ببرند. 

امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم  هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

شما کدام منطقه ی ونکوور را ترجیح می‌دهید؟ ترجیح می‌دهید که در مناطقی باشید که امکانات ایرانی بیشتر است یا فرقی برایتان نمی‌کند؟ ادعایی به بی نقصی نیست و به اشتراک گذاشتن نظر شما در پایین این صفحه برای ما و سایر خوانندگان بسیار با ارزش است.


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

بیشتر ایرانیان در نورث ونکوور و وست ونکوور هستند، اگرچه در سالهای اخیر تعداد قابل توجهی در کوکیتلام و برنابی ساکن شده‌اند.

در مناطقی مانند سوری نه تنها قیمت خانه(خرید یا اجاره) پایین‌تر است بلکه هزینه‌های جاری زندگی مخصوصا خدمات، مقداری ارزان‌تر است.

از اهمیت نزدیکی محل کار و سکونت که بگذریم، برنابی مرکز ونکوور بزرگ بوده و علاوه بر موقعیت جغرافیایی آن، ترن هوایی‌ای که از آن می‌گذرد، دسترسی به امکانات متنوع را نیز تسهیل نموده.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
نیما
 ارسال شده در : چهارشنبه 16 آذر 1401

عالی بود. ممنون بابت مقاله‌ی خوبتون

محسن صانعی
 ارسال شده در : جمعه 02 دی 1401

مرسی از شما،‌ امیدوارم که موفق باشید

اشتراک :