فروش خانه مستقل در ونکوور کانادا

  0
 4291

خانه‌ی خود را چگونه بفروشیم؟ چه نکاتی را انجام دهیم که به بالاترین قیمت و بهترین شرایط بفروشیم؟

تکنولوژی تاثیر مثبتی در فروش خانه دیتچد در ونکوور دارد.

فروش خانه مستقل (detached) در ونکوور کانادا

متاسفانه برخی از فروشندگان تصور می‌کنند که فقط با ثبت خانه‌ی خود در لیست فروش، سریعا خریداری پیدا می‌کنند و آن را می‌فروشند. اما واقعیت این است که برای فروش خانه مستقل در ونکوور باید به شرایط زیادی توجه کرد که احتمالا خودتان از بسیاری از آن‌ها مطلع هستید. 

در این مقاله به ترتیب مراحل مختلف فروش خانه‌ی detached در ونکوور و نکات و جزییات هریک را بطور کامل به اتفاق بررسی می‌کنیم. امیدوارم که بتوانیم قدم کوچکی در افزایش آگاهی شما برداریم. نکاتی که برای فروش خانه ذکر کرده‌ایم، در روند فروش موفق کمک زیادی به شما می‌کند.

در آخر نیز مشهورترین وب‌سایت معاملات املاک در کانادا را مورد بررسی قرار داده‌ایم. اگر می‌خواهید درباره قیمت آپارتمان در ونکوور بیشتر بدانید با مجله سرای ونکوور همراه باشید.

مراحل فروش خانه دیتچد در ونکوور

آماده سازی: بدون آماده سازی مناسب نمی‌توان به فروش سریع‌تر خانه‌ی مستقل در ونکوور فکر کرد. همه‌ی فروشندگان می‌خواهند سود بیشتری از فروش کسب کنند. اما برای سود بیشتر به چیزی بیشتر از شانس نیاز دارید. در ضمن هرچه خانه‌ی شما تمیزتر باشد، سریع‌تر به فروش می‌رسد.

خریداران به صورت سطحی از خانه‌ی شما بازدید نمی‌کنند، بلکه به تمام جزئیات دقت می‌کنند و حتی داخل کابینت‌ها و کشوهای آشپزخانه را بررسی می‌کنند. بنابراین حتما کل فضای خانه را نظافت کنید.

هرچه فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد، افراد بیشتری برای خرید آن تشویق می‌شوند. پس حتما مبلمان بزرگ‌تر را با مبلمان جمع و جورتری جایگزین کنید. این کار باعث می‌شود که فضاها بزرگ‌تر دیده شوند.

البته شاید نظافت خانه‌های مستقل detached به زمان زیادی نیاز داشته باشد. اما لازم نیست خودتان خانه را تمیز کنید. تعدادی نظافتچی حرفه‌ای استخدام کنید تا کل خانه (از آشپزخانه گرفته تا داخل کمدها) را تمیز کنند.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

استیجینگ: براساس آمار، خانه‌هایی که استیج شده‌اند، سریع‌تر به فروش می‌روند. استیجینگ خانه به معنی تغییر دکوراسیون آن برای فروش است. مطمئنا شما دکوراسیون اتاق‌های خود را می‌پسندید. اما آیا بازدیدکنندگان هم دکوراسیون خانه‌ی شما را می‌پسندند؟ فضای خانه‌ی شما باید به گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان به راحتی شیوه‌ی زندگی خود را در آن تجسم کنند.

بنابراین، پس از افزودن خانه به لیست فروش، همه‌ی اتاق‌های خود را خلوت کنید و لوازم شخصی خود را تا جای ممکن دور بریزید یا در جای دیگری از آن‌ها نگهداری کنید. مبلمان بزرگ و قدیمی خود را با مبلمان کوچک‌تر و زیباتری تعویض کنید تا فضای خانه بزرگ‌تر دیده شده و خریداران تحت تاثیر قرار گیرند. اگر بتوان زیرزمین را اجاره داد، فضای آن را به گونه‌ای تزئین کنید که خریداران به راحتی این موضوع را درک کنند.

البته فقط بر روی استیجینگ نمای داخلی تمرکز نکنید. نمای بیرونی خانه را نیز استیج کنید. زیرا بازدیدکنندگان ابتدا از ایوان (porch)، حیاط و راهرو بازدید می‌کنند. پس زیباسازی این مناطق را در اولویت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: فروش کاندو در ونکوور کانادا

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا


دانلود مجله تخصصی سرای ونکوور


قیمت گذاری: قیمت گذاری یکی از مراحل کلیدی فروش خانه‌ی مستقل detached در ونکوور است. هدف فروشندگان این است که با مبلغ بالاتری بفروشند. اما اگر قیمت زیادی تعیین کنید، خریدار ایده‌آل را از دست می‌دهید و نمی‌توانید خانه‌ی خود را بفروشید. هنگام قیمت گذاری به موارد گوناگونی توجه کنید.

به عنوان مثال، قیمت خانه‌های فروخته شده در منطقه بر روی قیمت خانه‌ی شما تاثیر گذار است. یک مشاور دانا به وضعیت بازار آگاه است و می‌داند خانه‌ی شما در چه قیمت‌هایی فروخته می‌شود. یک مشاور خبره هنگام قیمت گذاری خانه‌ی شما به عوامل مختلفی توجه می‌کند و پس از تحلیل بازار، قیمت مناسبی برای آن تعیین می‌کند.

بازاریابی: یکی از وظایف مشاور املاک ونکوور این است که کمپین‌های بازاریابی جامعی ایجاد کند و از ترکیب روش‌های بازاریابی سنتی و دیجیتالی برای جذب خریداران استفاده کند. در ادامه روش‌های مختلف بازاریابی را برای فروش خانه‌ی مستقل در ونکوور شرح می‌دهیم.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

  • بازدید عمومی یا اوپن هاوس (open houses): اگر می‌خواهید بدانید که اوپن هاوس چیست باید بگویم که open house به معنی بازدید عمومی است. بازدید عمومی یا اوپن هاوس یکی از روش‌های مناسب برای بازاریابی و فروش خانه مستقل در ونکوور است. در این روش، مشاوران املاک خانه‌ی شما را به صورت عمومی به نمایش می‌گذارند تا افراد مختلف (از همسایه‌های کنجکاو گرفته تا خریداران بالقوه) از خانه‌ی شما بازدید کنند. سپس به گونه‌ای با بازدیدکنندگان حرف می‌زنند که با خانه‌ی شما یک ارتباط احساسی برقرار می‌کنند و به خرید آن تشویق می‌شوند. البته معمولا مشاوران املاک در روزهای شنبه یا یکشنبه (روزهای تعطیل) خانه‌ی شما را به صورت عمومی به نمایش می‌گذارند تا تعداد بازدیدکنندگان بیشتر شود. در این روزها بهتر است که خانه‌ی خود را به مدت 2 تا 5 ترک کنید تا خریداران بالقوه زمان کافی برای بازدید داشته باشند.

فروش خانه مستقل در ونکوور

  • تابلوهای «for sale»: یکی از روش‌های بازاریابی خانه‌های detached، استفاده از تابلوهای «for sale» است. این تابلوها توجه عابرین پیاده و همسایه‌ها را به خود جلب می‌کند. همچنین اگر همسایه‌ها شخصی را بشناسند که به دنبال خرید خانه است، خانه‌ی شما را به او معرفی می‌کنند. در ضمن، برخی از خریداران در محله‌های مختلف قدم می‌زنند و به دنبال یافتن چنین تابلوهایی هستند. در نتیجه استفاده از این تابلوها یکی از راه های نسبتا تاثیرگذار برای فروش خانه مستقل یا  فروش ملک در ونکوور است.

قرار دادن تابلوی for sale برای فروش خانه مستقل در ونکوور

  • عکاسی حرفه‌ای: عکاسی حرفه‌ای برای بازاریابی خانه‌ها در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد. معمولا افراد زمان کمی را برای بررسی هر خانه در اینترنت اختصاص می‌دهند. در نتیجه تصاویر باید آنقدر زیبا و جذاب باشد که خریداران در صفحه‌ی لیستینگ شما بمانند. برای ثبت تصاویر حرفه‌ای از گوشی‌های همراه استفاده نکنید. حتی اگر دوربین گوشیتان مگاپیکسل بالایی داشته باشد، کیفیت تصاویر آن به پای دوربین‌های حرفه‌ای نمی‌رسد. پس هرگز از گوشی خود برای عکاسی استفاده نکنید؛ بلکه این کار را به عکاسان حرفه‌ای بسپارید تا با استفاده از انواع لنزها، تصاویر مناسبی از خانه‌ی شما ثبت کنند.

نمایش: پس از این که استراتژی‌های بازاریابی نتیجه دادند، خریداران از خانه‌ی شما بازدید می‌کنند. حتما در زمان بازدید خانه را ترک کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی خانه‌ی شما را بررسی کنند. از آنجایی که بازدیدکنندگان در ساعات کاری نمی‌توانند به خانه‌ی شما بیایند، زمان‌های گوناگونی را به آن‌ها پیشنهاد دهید تا مناسب‌ترین زمان را برای بازدید انتخاب کنند.

مشاور خبره پس از بازدید نظرات خریداران بالقوه را جویا می‌شود و براساس آن‌ها به شما توصیه‌هایی می‌کند تا بتوانید هرچه سریع‌تر خانه‌ی مستقل خود را به بالاترین قیمت بفروشید. مشاور شما تمام تلاش خود را باید بکند که در زمان بازدید حضور داشته باشد و ویژگی‌های مثبت خانه‌ی شما را برجسته‌تر کند.

یک مشاور املاک در حال نمایش و فروش خانه در ونکوور است.

آفرها: پس از تمام مراحل بالا، خریداران علاقمند آفری (Offer) برای خرید به شما می‌دهند. آگاهی از شرط‌ها و مفاد قید شده در این آفرها اهمیت زیادی دارد. یک مشاور خوب تمام بندها و قوانین را برای شما توضیح می‌دهد و در طی فرایند فروش همراهتان است و از منافع شما دفاع می‌کند.

پس از دریافت آفر سه گزینه پیش رو دارید. می‌توانید آفر را همان گونه که هست تایید کنید، یا با توجه به خواسته‌های خود یک کانتر آفر (Counteroffer) بفرستید و یا آن را رد کنید و یا اینکه هیچ پاسخی ندهید. مشاور شما پس از دریافت آفر، با خریدار مذاکرده می‌کند. اما این شما هستید که قیمت و شرایط نهایی را تعیین می‌کنید.

روز closing day: پس از این که یکی از آفرها را تایید کردید و خانه‌ی خود را فروختید، باید منتظر روز Closing Day باشید. به شرکت‌های آب و برق و گاز اطلاع دهید که خانه‌ی خود را فروخته‌اید. همچنین، برای این که دیگر مالیاتی بابت خانه پرداخت نکنید، فروش خانه‌ی Detached خود در ونکوور را به شهرداری اعلام کنید.

یک یا دو روز پیش از Closing Day پیش وکیل خود بروید و اسناد لازم را امضا کنید. پس از انتقال مالکیت خانه به خریدار، می‌توانید پول خود را از وکیل دریافت کنید (البته هزینه‌های حقوقی، هزینه‌ی کمیسیون، و غیره از آن کسر می‌شود).


بیشتر بخوانید: اجاره خانه در ونکوور


نکات مهم هنگام فروش خانه مستقل

اگر به فروش خانه ویلایی در ونکوور فکر می‌کنید، به هیچ وجه وسایل اضافه را در کمدها یا زیرزمین انبار نکنید. زیرا خریداران تمام قسمت‌های خانه را بررسی می‌کنند. اگر وسایل زیادی دارید می‌توانید برخی از آن‌ها را به دوستان، آشنایان و خیریه‌ها اهدا کنید. با حذف این وسایل، خریدار بهتر می‌تواند سبک زندگی خود را در خانه‌ی شما تجسم کند. از طرف دیگر، هنگام اسباب‌کشی به خانه‌ی جدید، دردسر کمتری خواهید داشت.

اگر خانه‌های مشابه زیادی در لیست فروش باشد، تعداد بازدید و قیمت فروش خانه‌ی Detached شما در ونکوور کاهش می‌یابد. در چنین مواقعی باید تمام تلاش خود را بکنید تا ویژگی‌های منحصر به فرد خانه‌ی خود را برجسته‌تر کنید.

به عنوان مثال، حتما بازسازی‌هایی را که انجام داده‌اید، شرح دهید. یا امکانات رفاهی منطقه را به خریداران یادآوری کنید. پیش از افزودن خانه به لیست فروش، به تعداد خانه‌های فروشی مشابه توجه کنید. اگر تعداد آن‌ها در منطقه کم باشد، می‌توانید خانه‌ی دیتچد خود را به قیمت بالاتری بفروشید.

تهیه‌ی گزارش پیش بازرسی (Pre Inspection) به شما کمک می‌کند تصمیم آگاهانه‌تری درباره‌ی فروش خانه‌ی خود بگیرید. آگاهی از مشکلاتی که هیچ اطلاعی از آن‌ها نداشته‌اید، به شما این امکان را می‌دهد که به رفع آن‌ها بپردازید. به عنوان مثال، شاید با بازسازی برخی از بخش‌ها بتوانید مبلغ بالاتری را برای فروش خانه‌ی دیتچد خود در ونکوور کسب کنید. به طور کلی اگر پیش از افزودن خانه به لیست فروش گزارش پیش بازرسی را تهیه کنید، آفرهای بیشتری دریافت می‌کنید.

هنگام بررسی یک آفر به این نکته توجه کنید که خریدار حتما پیش تایید (pre-approval) دریافت وام مسکن در کانادا را دریافت کرده باشد. این مدرک نشان می‌دهد که او می‌تواند برای خرید خانه‌ی شما وام مسکن تهیه کند و خرید خود را نهایی کند.

اگر چندین آفر دریافت کردید، آفر شخصی را بپذیرید که حاضر است کل مبلغ را به صورت نقد پرداخت کند. زیرا پروسه‌ی دریافت وام طولانی است. اگر خریدار به دنبال دریافت وام نباشد، تنها پس از چند روز می‌توانید فروش خانه را close کنید.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

معمولا خریداران شرطی (condition) را در توافق‌نامه‌ی خرید و فروش می‌گنجانند که براساس آن تا زمانی که خانه‌ی خود را نفروشند، خرید خانه‌ی جدید آن‌ها نهایی نمی‌شود. بسیاری از فروشنده‌ها چنین آفرهایی را تایید می‌کنند. اما اگر آفرهای بیشتری دریافت کردید، آفری را تایید کنید که چنین شرطی ندارد. زیرا زمان فروش خانه‌ی خریدار معلوم نیست.

معمولا در اواخر تابستان و اواخر زمستان افراد کمتری به دنبال خرید خانه مستقل در ونکوور هستند. بنابراین، فروش خانه‌ی detached خود در ونکوور را به ماه‌های دیگری از سال موکول کنید. زیرا با افزایش تقاضا، احتمالا آفرهای بیشتری دریافت می‌کنید و قیمت فروش خانه‌ی دیتچد شما در ونکوور بالا می‌رود.

سایت خرید و فروش خانه مستقل در ونکوور

Realtor.ca محبوب‌ترین و قابل اعتمادترین وب‌سایت برای خرید و فروش خانه مستقل در ونکوور است. این وب‌سایت توسط انجمن مشاوران املاک کانادا اداره می‌شود و اطلاعات به روز و موثقی را درباره‌ی املاک مسکونی و تجاری ارائه می‌دهد. realtor.ca به صورت مرتب به روز رسانی می‌شود تا خریداران بتوانند تعداد زیادی از خانه‌های فروشی را با چند کلیک ببینند.

برای دسترسی به این وب‌سایت می‌توانید به آدرس https://www.realtor.ca مراجعه کنید و یا از نرم افزار موبایل اختصاصی آن استفاده کنید. برای دانلود نسخه‌های Android و iOS نرم افزار بر روی این لینک‌ها کلیک کنید. در نظر داشته باشید که سالانه بیش از 240 میلیون بار از realtor.ca بازدید می‌شود. بنابراین ثبت خانه در این وب‌سایت یکی از روش‌های مهم برای جذب خریداران است.

به نظر شما الان وقت خوبی برای فروش خانه است؟ اگر خانه‌تان را بفروشید تمایل دارید خانه‌ی بعدی شما کجا باشد؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.


اگر علاقه‌مند هستید اطلاعات تکمیلی، نمودارها و آمارهای خرید و فروش محله‌ی خاصی را داشته باشید و یا تمایل به هم فکری دارید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

وب‌سایت‌های زیادی برای فروش خانه در کانادا وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت‌ها، اطلاعات فراوانی درباره‌ی خانه‌های فروشی مختلف کسب کنید. البته به شما توصیه می‌کنیم که در دریای عظیم این وب‌سایت‌ها غرق نشده و فقط به وب‌سایت realtor.ca مراجعه کنید. زیرا تقریبا تمامی املاکی که برای فروش هست در این وب‌سایت قابل مشاهده هستند. 

معمولا فعالیت‌های فروش در اپریل، می، جون و جلای به حداکثر می‌رسد. این ماه ها بهترین زمان برای افزودن ملک به لیست فروش می‌باشد. در بیشتر سال‌ها، فعالیت خرید و فروش در آگوست، مخصوصا اواخر آن بسیار کم است. زیرا بسیاری از خریداران در تعطیلات هستند و یا ترجیح می‌دهند به جای خرید ملک به جنگل یا دریاچه بروند. 

روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای فروش خانه وجود دارد. با توجه به اینکه هر خانه منحصر به فرد است، باید روی ویژگی‌ها و وجه تمایز تمرکز کرد و حداکثر توجه رو گرفت و از همه مهم‌تر روش مذاکره و بالا بردن میزان علاقه مندی نسبی مخاطبین است.  

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :