ارزان ترین خانه ها در کانادا

  0
 255

با شناخت مناطق ارزان کانادا، خانه را گران نخرید! 

خانه ارزان در کانادا

با توجه به بالا بودن قیمت مسکن، یافتن خانه های ارزان قیمت در کانادا به کمی صبر و جست‌وجوی بیشتر نیاز دارد. در حال حاضر متوسط قیمت خانه در کانادا برابر 657,145 دلار است. البته زیاد نباید به این آمار توجه داشت. موضوع این است که این آمار حاصل میانگین عددهای کوچک‌تر و بزرگ‌تر است. یعنی شاید خانه‌ای با قیمت بسیار کمتر و یا بسیار بیشتر از این رقم پیدا کنید. 

اگر به دنبال خانه های ارزان قیمت در کانادا هستید، باید این را بدانید که روند بازار ملک کانادا در استان‌ها و شهرها با هم متفاوت است. به عنوان مثال شاخص مقرون به صرفگی را در نظر بگیرید. این شاخص در استان‌ها و قلمروها با هم متفاوت است. حتی قیمت املاک از شهری به شهر دیگر تفاوت بسیاری دارد. به همین دلیل لازم است برای خرید و فروش ملک در ونکوور حتما با مشاور املاک معتمد کار کنید.

این موضوع تفاوت قیمت‌ها برای کسانی که می‌خواهند خانه های ارزان در کانادا را خریداری کنند، کار را سخت‌تر می‌کند. چونکه در برخی شهرهای بریتیش کلمبیا و انتاریو که فرصت‌های شغلی و درآمد بیشتر است، قیمت ملک شاید حتی دو برابر سایر شهرها باشد. بنابراین بهتر است قبل از اینکه برنامه ای برای خرید مسکن ارزان قیمت در کانادا داشته باشید، به دقت وضعیت بازار ملک کانادا را بررسی کنید. 

اگر به فکر خرید خانه در کانادا با بودجه محدود هستید، در ادامه با من همراه باشید تا علاوه بر معرفی روش خرید ارزان ترین خانه های کانادا، ارزان ترین شهرهای کانادا را نیز به شما معرفی کنم.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

ارزان ترین شهرهای کانادا برای خرید خانه 

اگر می‌خواهید ارزان ترین شهرهای کانادا برای خرید خانه را پیدا کنید، بهتر است به نسبت «قیمت ملک به درآمد» توجه کنید. این نسبت به شما می‌گوید که با توجه به درآمدی که دارید، خرید خانه چه هزینه‌ای برایتان دارد. این نسبت در سرتاسر کانادا متفاوت است. 

به عنوان مثال، اگر به استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا نگاه کنید، احتمالا متوجه می‌شوید که قیمت‌ها نسبت به استان‌هایی مانند منیتوبا و ساسکاچوان بیشتر است. اما میزان درآمد نیز در این استان‌ها بیشتر است. در ادامه با من همراه باشید تا ارزان ترین مناطق کانادا برای خرید خانه را به شما معرفی کنم. 

رد دیر در آلبرتا Red Deer, Alberta

اگر اولویت شما با خرید مسکن ارزان قیمت در کانادا است، قطعا یکی از شهرهایی که باید حتما در مورد آن تحقیق کنید، Red Deer است. این شهر در آلبرتای مرکزی قرار دارد و کمتر از دو ساعت با شمال کلگری فاصله دارد. شاید بتوان گفت که ارزان ترین خانه های کانادا در این شهر قرار دارد. در ضمن یکی از مزایای خرید در Red Deer این است که نسبت قیمت ملک به درآمد در این شهر بسیار کمتر از سایر شهرهای کانادا است. پیشنهاد می کنیم با ارزانترین شهر بریتیش کلمبیا در مقاله "شهرهای اطراف ونکوور" بیشتر آشنا شوید. 

بهترین قسمت ماجرای خرید خانه در رد دیر Red Deer این است که به بهترین و زیباترین جاذبه‌های آلبرتا دسترسی دارید و می‌توانید از ورزش اسکی در دریاچه‌ی Sylvan Lake و یا ماهی‌گیری در رودخانه‌ی North Saskatchewan River لذت ببرید. 

پس اگر می‌خواهید خانه های ارزان قیمت در کانادا را بخرید و نمی‌خواهید کیفیت زندگیتان پایین بیاید، Red Deer جایی است که دنبالش هستید. از مراسم‌های فرهنگی مختلف و تفریحات بی‌نظیر در فضای باز گرفته تا اقتصاد رو به رشد، این شهر را به مکان مناسبی برای زندگی تبدیل کرده است. تعجبی ندارد که چرا افراد بیشتری برای ادامه‌ی زندگی به این شهر مهاجرت می‌کنند. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

رجینا در ساسکاچوان Regina, Saskatchewan

Regina یکی دیگر از شهرهای ارزان کانادابرای خرید ملک است. در این شهر دنج می‌توانید بدون کاهش کیفیت زندگی، خانه های ارزان قیمت زیادی پیدا کنید. وجود مدارس خوشنام و فعالیت‌های تفریحی زیاد در کنار هزینه‌ی پایین زندگی این شهر را به مکان مناسبی مخصوصا برای خانه اولی‌ها تبدیل کرده است. 
در این شهر انواع خانه‌ها از خانه ویلایی گرفته تا کاندوهای لاکچری پیدا می‌شود. در ضمن برای خرید املاک مسکونی نیاز نیست مالیات استانی خرید بدهید. به نظرتان این شگفت‌انگیز نیست؟ 
پس چه خانه اولی باشید، چه سرمایه گذار، در این شهر گزینه‌های زیادی در دسترستان است و می‌توانید در زمان خرید ملک مبالغ بالایی را صرفه جویی کنید.  

براندون در منیتوبا Brandon, Manitoba

اگر می‌خواهید ارزان ترین خانه در کانادا را خریداری کنید، بهتر است لیستینگ‌های شهر Brandon در منیتوبا را بررسی کنید. 

این شهر کوچک از وینیپگ فقط دو ساعت فاصله دارد و محبوبیت آن در بین خریداران روز به روز بیشتر می‌شود. 

اما به نظرتان چه چیزی این مکان را به گزینه جذابی تبدیل می‌کند؟ 

اول اینکه مالیات بر املاک این منطقه نسبت به مالیات خانه در کانادا به صورت کلی پایین است. یعنی بعد از خرید ملک مالیات کمتری می‌دهید و مبلغ بیشتری در حسابتان باقی می‌ماند.

دوم اینکه در این شهر زمین به وفوور پیدا می‌شود و در آنجا می‌توانید همراه با خانواده که برای رشد به فضای بیشتری نیاز دارند، زندگی کنید. 

هزینه‌های زندگی در منیتوبا به نسبت سایر شهرهای کانادا بسیار پایین‌تر است. علاوه بر این، کمبود امکانات ندارد. در این شهر پارک‌ها، مراکز خرید، مراکز تفریحی و مسیرهای زیادی برای پیاده روی وجود دارد. بنابراین، همه‌ی نیازهای ساکنان برطرف می‌شود. 

ادمونتون در آلبرتا Edmonton, Alberta

ادمونتون یکی دیگر از ارزان ترین شهرهای کانادا برای خرید خانه است که در شمال رودخانه‌ی North Saskatchewan River و در بین مسیر کلگری و پارک ملی Jasper National Park قرار دارد. از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار کارآمد بگیرید تا جاذبه‌های متنوع فرهنگی، ادمونتون چیزهای زیادی برای عرضه به همه دارد.

در این شهر فعالیت‌های زیادی را می‌توانید در فضای باز تجربه کنید. فعالیت‌هایی مانند گلف، کمپینگ، اسکی، ماهی گیری، بادموج سواری. خوشبختانه هزینه‌ی انجام همه‌ی این فعالیت‌ها پایین است. علاوه بر این، ارزان ترین خانه های کانادا را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. متوسط قیمت خانه در این شهر در دسامبر 2023 برابر فقط 388,637 دلار بود که نسبت به محله های ونکوور و تورنتو بسیار کمتر است. 

می‌توان گفت ادمونتون با ویژگی‌های بی‌نظیر و همچنین قیمت عالی، همان مکانی است که به دنبالش هستید.  

ثاندر بی در انتاریو Thunder Bay, Ontario

یکی دیگر از جاهای ارزان در کانادا شهر Thunder Bay در انتاریو است که امکانات زیادی دارد و برای همه‌ی اعضای خانواده مناسب است. در این شهر انواع مسکن ارزان قیمت از خانه ویلایی گرفته تا کاندو و آپارتمان یافت می‌شود.  

اگر در این شهر زندگی کنید به مدارس خوشنام، پارک‌ها، مراکز خرید و رستوران‌های زیادی دسترسی خواهید داشت. در ضمن تفریحات زیادی نیز می‌توانید انجام دهید. علاوه بر این موارد، اگر عاشق طبیعت هستید، می‌توانید از جنگل‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌های و مسیرهای زیبای پیاده‌روی نهایت لذت را ببرید. 

برای کسانی که به دنبال خرید خانه در کانادا با بودجه محدود هستند، ثاندر بی Thunder Bay مکان ایده‌آلی است. قیمت پایین به همراه منابع فراوان. مطمئنا گزینه‌ی بسیار مناسبی است!
سایر مناطق ارزان در کانادا برای خرید خانه:

  • Calgary
  • Saint John, New Brunswick
  • Quebec City
  • Prince Edward Island
  • St. John’s, Newfoundland
  • Halifax, Nova Scotia
  • Saskatoon, Saskatchewan

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

انواع مسکن ارزان قیمت در کانادا

مطمئنا خرید خانه با هر قیمتی برای همه‌ی افراد یک موفقیت تلقی می‌شود. در این بخش از مقاله قصد دارم انواع مسکن ارزان قیمت در کانادا را به شما معرفی کنم تا شما هم بتوانید با هر بودجه‌ای سهمی از این موفقیت داشته باشید. 

تعاونی های مسکن کانادا

معمولا کسانی که به دنبال خانه می‌گردند، هدفشان یا خرید یا اجاره است. اما این روزها که قیمت ملک و هزینه‌های زندگی سر به فلک کشیده است، محبوبیت تعاونی‌های املاک روز به روز در حال افزایش است. تعاونی‌های املاک در سرتاسر کانادا از نواحی غیر شهری گرفته تا کلان‌شهرها در دسترس است. در ضمن اغلب شارژ ماهیانه‌ی این تعاونی‌ها کمتر از سایر انواع املاک است. 

تعاونی به نوعی از ملک گفته می‌شود که مالکان مالک یک واحد خاص نیستند. در واقع شرکت تعاونی، مالک ساختمان است و  هر کدام از مالکان سهمی از این شرکت دارند. کسانی که در این شرکت سهم دارند، می‌توانند در یکی از واحدها زندگی کنند. 

تعداد سهامی که باید خریداری شود به عوامل گوناگونی مانند مساحت آپارتمان، طبقه و امکانات اضافی بستگی دارد. مالکان علاوه بر مبلغ خرید سهام، باید هزینه‌ی نگهداری ماهانه را نیز پرداخت کنند. 

هر کسی که در این نوع از املاک زندگی می‌کند، سهامدار شرکت تعاونی است. پس حق رای دارد. یعنی نظرات همه‌ی سهامداران در تصمیمات مدیریتی تاثیر گذار است. 
انواع مختلف تعاونی مسکن عبارت‌اند از: 

Market Rate Co-ops: اگر هیئت مدیره تصویب کند، ساکنان می‌توانند سهام خود را در بازار آزاد بفروشند. این موضوع به سهامداران اجازه می‌دهد در صورت افزایش قیمت سهام، سود کنند. 

Limited Equity Co-ops: سود یک سهامدار از محل فروش سهام محدود است.

Leasing Co-ops: سهامداران نمی‌توانند سهام خود را با قیمتی بیشتر از قیمت خرید بفروشند. 

پیشنهاد می کنیم اگر محدودیت بودجه ندارید مقاله "راهنمای خرید مسکن در کانادا" را مطالعه کنید.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

خانه های سالمندان کانادا

هرچه سنتان بیشتر شود، نیازهای مسکن شما نیز تغییر می‌کند. به عنوان مثال شاید برای انجام کارهای خانه به کمک نیاز داشته باشید. یا اینکه به خدمات پرستاری و مراقبت نیاز داشته باشید. 
با توجه به نیازها، گزینه‌های مختلف زیر را دارید:

  • در خانه بمانید و در انجام امور خانه کمک دریافت کنید
  • در کنار دوستان یا اعضای خانواده زندگی کنید
  • در کنار افراد بازنشسته زندگی کنید
  • در خانه سالمندان زندگی کنید تا از شما مراقبت شود و غذایتان نیز آماده شود

البته هزینه‌ی مسکن سالمندان به خدمات و مراقبت‌هایی که ارائه می‌شود بستگی دارد و هرچه این خدمات و مراقبت‌ها بیشتر باشد، هزینه نیز بیشتر است. 

در نظر داشته باشید که هزینه و برنامه‌های مسکن در استان‌ها متفاوت است. اگر پا به سن گذاشته هستید  و درآمد کمی دارید، شاید برنامه‌هایی وجود داشته باشد که بتوانید با استفاده از آن‌ها به مسکن مقرون به صرفه دسترسی داشته باشید. 

در ادامه‌ها برخی از برنامه‌های مسکن بریتیش کلمبیا برای سالمندان را برایتان توضیح می‌دهم. 

در بریتیش کلمبیا برای سامندان برنامه‌های مختلفی در ارتباط با مسکن وجود دارد. علاوه بر کسانی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند، مالکان و مستاجران نیز می‌توانند از مزایای این برنامه‌ها بهره‌مند شوند. 

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی در ونکوور کانادا

خانه های ارزان قیمت کانادا

برنامه‌ی BC Rebate for Accessible Home Adaptations

افزودن برخی امکانات جدید به خانه می‌تواند محیط خانه را برای زندگی سالمندان سازگارتر کند. نصب نرده و میله‌های نگهدارنده وان حمام می‌تواند جلوی سقوط و آسیب‌های ناشی از آن را بگیرد. 

برنامه‌ی BC RAHA به سالمندان کم درآمد و کسانی که از ناتوانی جسمی رنج می‌برند کمک می‌کند خانه‌ی خود را بازسازی کنند و سطح امنیت، استقلال و دسترسی را افزایش دهند. مالکان واجد شرایط، مستاجران و صاحب خانه‌ها به ازای هر ملک تا سقف 20,000 دلار دریافت می‌کنند. 

برنامه‌ی BC Seniors' Home Renovation Tax Credit

اعتبار مالیاتی نوسازی خانه برای سالمندان بریتیش کلمبیا که یکی از انواع مالیات در کانادا به حساب می آید، در واقع یک اعتبار مالیات بر درآمد قابل استرداد است. سالامندان بالای 65 سال اگر بازسازی‌های دائمی در خانه‌ی خود انجام دهند، می‌توانند سالانه تا سقف 1000 دلار اعتبار مالیاتی دریافت کنند. 

برنامه‌ی Shelter Aid for Elderly Renters

اگر 60 سال سن دارید و از پس پرداخت اجاره بها بر نمی‌آیید و نمی‌خواهید جابجا شوید، شاید بتوانید از مزایای برنامه‌ی SAFER بهره‌مند شوید. این برنامه توسط سازمان BC Housing ارائه می‌شود و مختص سالمندانی است که بیش از 30 درصد درآمد (درآمد قبل از کسر مالیات) خود را به اجاره اختصاص می‌دهند. 

مسکن یارانه‌ای و مقرون به صرفه

زندگی در خانه های استیجاری ارزان قیمت یا یارانه‌ای گزینه دیگری برای سالمندان کم درآمدی است که به مراقبت در منزل نیاز ندارند. 

سازمان BC Housing برنامه‌های متعددی دارد که به سالمندان کم درآمد و یا سالمندانی که درآمد متوسطی دارند کمک می‌کند. به عنوان مثال، برنامه‌ی مسکن یارانه‌ای مقرون به صرفه، یک برنامه‌ی بلندمدت است و به ساکنان دائم بریتیش کلمبیا ارائه می‌شود. در این برنامه مبلغ اجاره بها به درآمد بستگی دارد و برابر 30% از درآمد ناخالص خانوار است. 

برنامه‌ی Seniors’ Supportive Housing

برنامه‌ی Seniors’ Supportive Housing خدمات حمایتی و مسکن را به سالمندان و افرادی که از یک ناتوانی رنج می‌برند ارائه می‌دهد. این برنامه مخصوص بریتیش کلمبیایی‌هایی است که بیش از 55 سال سن دارند و کسانی که ناتوان یا کم توان هستند.

واحدهای آپارتمانی برای کسانی طراحی شده است که خودشان می‌توانند مستقلا و با کمی کمک زندگی کنند. 

این ساختمان‌های مسکونی توسط شرکای غیرانتفاعی BC Housing اداره می‌شوند.  به طور کلی، این ساختمان‌ها چند واحدی هستند. در هر ساختمان، سازنده برخی از سوئیت‌ها و مشاعات را منطبق با نیاز سالمندان طراحی کرده است. 

در این ساختمان‌ها خدماتی مانند غذای گرم، خانه‌داری، رخت شویی و فعالیت‌های اجتماعی  ارائه می‌شود. در ضمن این ساختمان ها مجهز به سامانه‌ی واکنش اضطراری هستند. 
اندازه، سبک و امکانات این ساختمان‌ها متفاوت است. 

سازمان BC Housing و شرکایش هزینه‌ی مسکن و خدمات را پرداخت می‌کنند. اما از شما می‌خواهند بخشی از اجاره‌ی ماهانه را تقبل کنید. این مبلغ را می‌توانید از حساب پس انداز، حساب بازنشستگی از کار افتادگی، حساب بازنشستگی و یا از طریق کمک‌های اجتماعی پرداخت کنید. 

اگر سالمندان  بریتیش کلمبیا به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی نیاز داشته باشند و دیگر زندگی در خانه برایشان امن نباشد، به اقامتگاه‌ها و مراکزی که خدمات مراقبتی ارائه می‌دهند، نیاز دارند. این مراکز طیف وسیعی از خدمات از مراقبت شخصی تا مراقبت و نظارت حرفه‌ای ۲۴ ساعته را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری مسکن در کانادا

برنامه‌ی Aging in Place

Aging in Place به معنی آن است که با افزایش سن در خانه و جامعه‌ی خود بمانید. اگر به خوبی برنامه ریزی کنید، مشکلی برایتان پیش نمی‌آید. به این فکر کنید که شاید با افزایش سن نیازهای مسکن شما تغییر کند. مطمئن شوید که خانه‌ی شما برای سنین پیری مناسب است. 

بسیاری از سالمندان تصمیم می‌گیرند که خانه‌ی خود را بفروشند و در یک خانه‌ی کوچک‌تر زندگی کنند. خانه‌ای که پله‌های کمتری داشته باشد و یا در نزدیکی فروشگاه‌ها و سرویس‌های حمل و نقل عمومی باشد. همه این موارد به سالمندان کمک می‌کند تا حد امکان در خانه‌های خود زندگی کنند.

همچنین، دولت B.C هزینه خدمات حمایتی خانگی غیر پزشکی - مانند خانه داری و حمل و نقل - را در سراسر استان ارائه می‌کند. این سرویس‌ها برای کمک به سالمندان طراحی شده‌اند.

عوامل موثر در ارزان بودن قیمت خانه در کانادا

عرضه و تقاضا: یکی از عوامل بسیار مهم که بر روی ارزانی قیمت خانه‌ها تاثیرگذار است، عرضه و تقاضا است. وقتی تقاضا برای ملک بیشتر از املاک عرضه شده باشد، روند تغییرات قیمت ملک صعودی می‌شود. بلعکس، اگر عرضه بیشتر از تقاضا باشد، قیمت ملک شاید ثابت شود و یا کاهش یابد.

جمعیت: افزایش جمعیت به معنی افزایش تقاضا است. یعنی با افزایش جمعیت، اگر عرضه‌ی ملک هم به نسبت بیشتر نشود، قیمت ملک افزایش می‌یابد.

منطقه: فاصله از مرکز شهر نیز بر روی قیمت خانه‌ها تاثیرگذار است. به عنوام مثال معمولا در مناطق غیرمرکزی شهر قیمت خانه‌ها کمتر است. البته اگر در این مناطق خانه بخرید، باید با هزینه‌ی رفت و آمد و زمانی که برای رفت و آمد تلف می‌شود نیز توجه کنید.

روش های خرید خانه در کانادا با بودجه کم

خرید خانه در کانادا با بودجه محدود امکان پذیر است؟ این سوالی است که اکثر کسانی که به دنبال خرید هستند، از من می‌پرسند. از سال 2012 به بعد که دیگر امکان خرید خانه بدون داون پیمنت وجود ندارد، این سوال بین خریداران رایج شده است. در ادامه نکاتی را برایتان توضیح می‌دهم که بتوانید در کانادا صاحب خانه شوید. حتی با بودجه‌ی کم. 

دریافت وام

یکی از روش های خرید خانه در کانادا با بودجه محدود این است که بخش زیادی از مبلغ خرید را وام بگیرید. معمولا اگر شرایط لازم را داشته باشید، بانک‌ها تا 80% از قیمت خرید را به شما وام می‌دهند. یعنی اگر امتیاز اعتبارتان خوب باشد و همه‌ِ شرط‌های لازم برای دریافت وام مسکن در کانادا را داشته باشید، برای خرید یک خانه‌ی یک میلیون دلاری نیاز نیست که حتما کل مبلغ آن در حسابتان باشد. معمولا بانک‌ها 800,000 دلار به شما وام می‌دهند و شما فقط کافیست که مبلغ داون پیمنت را  که برابر 200,000 دلار است، پرداخت کنید. 

البته اگر خانه اولی باشید و واجد شرایط، شاید بتوانید از تسهیلات دولتی استفاده کنید و بخشی از مبلغ داون پیمنت را هم از طریق وام تامین کنید. 

استفاده از طرح‌های دولتی

بهتر است برای جمع کردن داون پیمنت یک استراتژی خوب داشته باشید. می‌توانید از طرح‌های دولتی و استانی استفاده کنید. به عنوان مثال دولت فدرال برنامه‌ی Home Buyers’ Plan را معرفی کرده است. این برنامه به خانه اولی‌ها اجازه می‌دهد تا سقف 35000 دلار از حساب بازنشستگی RRSP خود برداشت کنند و آن را به مبلغ داون پیمنت اختصاص دهند. البته این بدهی باید حداکثر ظرف 15 سال پس از خرید خانه تسویه شود. 

اگر موجودی صندوق بازنشسنگی RRSP شما کافی نباشد، برای بهره‌مندی از برنامه‌ی Home Buyers’ Plan می‌توانید از این صندوق بازنشستگی وام بگیرید که به آن وام RRSP loan می‌گویند. برای دریافت این وام باید خانه اولی باشید یا اینکه از فروش خانه‌ی قبلیتان بیش از 4 سال گذشته باشد.  

در بسیاری از شهرها، علاوه بر برنامه‌های دولت فدرال برنامه‌های دیگری نیز برای خرید خانه وجود دارد. به عنوان مثال در شهر کبک که چندان از پایتخت کانادا دور نیست، به خانواده‌های واجد شرایط وام بدون بهره اعطا می‌شود. مبلغ این وام برابر 5.5% از مبلغ خرید خانه است. برای اطلاع از این برنامه‌ها بهتر است به مقاله خانه های دولتی در کانادا مراجعه کنید. 

اجاره به قصد خرید

برای افرادی که بودجه‌ی کافی ندارند و یا نمی‌توانند وام بگیرند، اجاره به قصد خرید در کانادا گزینه‌ی جالبی است. 
در برخی از مواقع خریداران به دلایل زیر نمی‌توانند وام مسکن بگیرند: 

  • وضعیت مالی 
  • قوانین مربوط به وام مسکن
  • وضعیت ملک

به هر حال اگر به هر دلیلی نمی‌توانید وام بگیرید و بودجه‌ی کافی برای خرید ندارید، می‌توانید از گزینه‌ی اجاره به قصد خرید یا همان Rent-to-Own استفاده کنید. 

قرارداد اجاره به قصد خرید اینگونه است که مستاجر یک قرارداد اجاره را امضا می‌کند. در این قرارداد احتمال (نه لزوم) خرید خانه پس از اتمام قرارداد قید می‌شود. 

در این قراردادها بخشی از اجاره‌ی پرداختی مربوط به سهم داون پیمنت است. به مرور زمان که اجاره می‌دهید، داون پیمنت را نیز پرداخت می‌کنید. 

پیش خرید

اگر در حال حاضر مبلغ کافی برای خرید در اختیار ندارید، و یا اگر فعلا نمی‌توانید وام بگیرید، نگران نباشید. هنوز هم می‌توانید با مبلغ حداقلی خانه بخرید. 

برخی از سازندگان پیش از اتمام ساخت واحدها و حتی پیش از شروع ساخت و ساز، اقدام به فروش آن‌ها می‌کنند. در این روش حق مالکیت واحد در آینده به خریداران داده می‌شود. به این روش از خرید خانه، پیش خرید می‌گویند. شما باید کل مبلغ خرید را پرداخت کنید. اما نیازی نیست سریعا بعد از بستن قرارداد پیش خرید، وام بگیرید. البته باید مبلغ دپازیت را پرداخت کنید. 

مبلغ دپازیت معمولا بین 5% تا 10% از قیمت خرید خانه است و باید در طی مدتی که خانه در حال ساخت است، 10% تا 15% دیگر را در چند قسط پرداخت کنید. این مبالغ به یک حساب امانی واریز می‌شود و سازنده تا زمان اتمام ساخت به آن دسترسی ندارد. اگر یک سازنده پروژه را ادامه ندهد، کل مبلغ دپازیت به حساب خریداران برگردانده می‌شود. یعنی احتمال کلاهبرداری وجود ندارد و در کانادا با خیال راحت می‌توانید پیش خرید خانه در ونکوور را انجام دهید. البته همچنان انتخاب سازنده خوش نام و به قیمت درست خریدن اهمیت زیادی دارد.


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :