نکات مهم اجاره خانه در کانادا برای تازه واردان

  0
 464

دوستان سلام امروز می‌خواهم برایتان در مورد اجاره بگویم. تقریبا می‌توان گفت که مسکن بزرگ‌ترین فاکتور هزینه هر خانواده است. بنابراین مدیریت این قسمت می‌تواند منافع بسیار بزرگی ایجاد کند.

نکات اجاره در کانادا

پس از مهاجرت به کانادا، اولویت اکثر تازه واردان یافتن مکانی برای اقامت است. البته معمولا این افراد قبل از رسیدن به کانادا مکانی موقت برای اقامت رزرو می‌کنند. معمولا برای چند روز تا چند ماه. سپس از این فرصت استفاده می‌کنند تا یک مکان دائمی برای اقامت پیدا کنند. بعضی به خرید خانه فکر می‌کنند و بعضی از تازه واردان نیز به جای خرید، نسبت به اجاره خانه در ونکوور یا سایر شهرها اقدام می کنند. 

زمان مورد نیاز برای یافتن یک خانه و اجاره‌ی آن علاوه بر عرضه و تقاضا به نرخ خانه‌های خالی از سکنه در شهر شما (شهری که می‌خواهید در آنجا زندگی) بستگی دارد. البته به دلیل اینکه تازه واردان در ابتدا سابقه اعتبار و شغل ندارند، شاید اجاره‌ی یک خانه در شهرهای بزرگ مانند ونکوور و تورنتو چالش‌هایی داشته باشد. 

در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره اجاره خانه در کانادا بدانید به شما توضیح می‌دهم تا با آگاهی بیشتری فصل بعدی زندگی خود در کانادا را شروع کنید. 

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

روش های پیدا کردن ملک برای اجاره در کانادا

دو راه برای پیدا کردن خانه‌های اجاره‌ای در کانادا وجود دارد. 

خودتان به جست‌وجوی خانه بپردازید

برای اینکه بهتر با نرخ اجاره بها آشنا شوید می‌توانید به سایت‌هایی مانند ViewIt و Condos.ca مراجعه کنید. البته اگر می‌خواهید خانه‌هایی با شرایط و اجاره بهای بهتر پیدا کنید، می‌توانید از سایت‌ها یا نرم افزار‌هایی مانند Craigslist، Kijiji، Zumper و Padmapper استفاده کنید. در ضمن در فیسبوک نیز صفحاتی مختص اجاره خانه وجود دارد که می‌توانید برای یافتن خانه به این صفحات مراجعه کنید. صاحب خانه‌ها معمولا خانه‌های اجاره‌ای خود را در این سایت‌ها و نرم افزارها لیست می‌کنند. پس به لطف این ابزارها، یافتن خانه‌های اجاره‌ای و ارتباط با صاحب خانه‌ها راحت‌تر شده است. 

فقط حتما به این نکته مهم توجه کنید: اگر یکی از آگهی‌های اجاره خانه به نظر شرایط بسیار خوب و باورنکردنی‌ای دارد، با هشیاری بیشتری قدم بردارید. شاید کسی که آگهی را منتشر کرده است عمدا شرایط بسیاری خوبی تعیین کرده باشد تا شما را فریب دهد. هرگز تا زمانی که شخصا از خانه بازدید نکرده‌اید و اسناد مرتبط را امضا نکرده‌اید، هیچ مبلغی را پرداخت نکنید. 

ریلتور استخدام کنید

یکی دیگر از روش‌های یافتن خانه این است که یک ریلتور استخدام کنید. در کانادا ریلتورها و آژانس‌های مشاور املاک و مستغلات زیادی وجود دارد که می‌توانند شما را در امر اجاره خانه یاری دهند. برای یافتن ریلتور می‌توانید از آشنایان و دوستان خود که تجربه همکاری با یک ریلتور داشته‌اند بخواهید تا یک مشاور املاک ایرانی در کانادا به شما معرفی کنند. اگر هم هیچ آشنایی ندارید، نگران نباشید. با گشت و گذار در اینترنت به راحتی می‌توانید یک ریلتور پیدا کنید. به عنوان مثال می‌توانید به سایت‌های لیستینگ سر بزنید. در لیستینگ این سایت‌ها مشخصات ریلتور نیز قید شده است. حتما سعی کنید صفحات اجتماعی آن ریلتور را بررسی کنید و نظرات سایرین درباره‌ی او را بخوانید. سپس همکاری را شروع کنید. 

مزایا و معایب روش های اجاره خانه در کانادا

خودتان اجاره کنید ریلتور استخدام کنید
مزایا
  • می‌توانید خودتان به صورت آنلاین خانه‌های مختلفی را تماشا کنید و سپس فهرستی از گزینه‌های مد نظر خود تهیه کنید.
  • شاید خانه‌ی خوبی پیدا کنید. 
  • نیازی نیست که هزینه‌‌ی کمیسیون را به ریلتور پرداخت کنید. پرداخت هزینه‌ی کمیسیون به ریلتور جزو وظایف صاحب خانه است.
  • ریلتورها شما را راهنمایی می‌کنند و به شما می‌گویند که به چه مدارکی نیاز دارید. آن‌ها تمام مراحل اجاره خانه را مدیریت می‌کنند. 
  • ریلتورها به لیستینگ‌های معتبر دسترسی دارند و احتمال کلاه‌برداری کمتر می‌شود. 
  • ریلتورها تجربه و دانش زیادی در بازار ملک دارند و این تجربه و دانش را در اختیار شما قرار می‌دهند. 
  • در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود و استرستان نیز کاهش می‌یابد. 
معایب
  • زمان‌بر است و به جست‌وجو و تلاش زیادی نیاز دارد.
  • امکان کلاه‌برداری بیشتر است.
  • شاید تشخیص کلاه‌بردای سخت باشد. 
  • باید خودتان تمام کاغذبازی‌های را انجام دهید.
  • از آنجایی که صاحب خانه دستمزد ریلتور را می‌پردازد، شاید برای جبران این هزینه‌ی اضافه، اجاره بها را افزایش دهد. 
  • انتخاب‌های شما محدود به خانه‌هایی است که ریلتورتان به آن‌ها دسترسی دارد. 

توجه به شهر و محل اجاره خانه در کانادا

اولین قدم برای اجاره خانه در کانادا، شناسایی مناطق مختلف و انتخاب محل مورد نظر برای اجاره است. شما در این مرحله باید ابتدا خواسته‌ها و نیازهایتان را مرور بکنید. به عنوان مثال اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه خاص را دارید، بهتر است در نزدیکی دانشگاه اجاره کنید. می توانید در مقاله "بهترین مناطق ونکوور" با این محله ها بیشتر آشنا شوید.

حتما در زمان شناسایی شهر و مناطق به عوامل زیر توجه کنید: 

  • متوسط اجاره بها در منطقه
  • زمان لازم برای رفت و آمد به مرکز شهر یا مراکز اقتصادی بزرگ
  • هزینه‌های ماهانه‌ی حمل و نقل عمومی
  • سهولت حمل و نقل و پیاده روی
  • نزدیکی به مدارس، محل کار، سوپرمارکت، ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، مراکز خرید، عبادت‌گاه‌ها و غیره
  • پارکینگ
  • نرخ بزه‌کاری
  • سطح آلودگی صوتی

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

مدارک و شرایط اجاره ملک در کانادا

یکی از موارد مهم در اجاره‌ی خانه این است که باید ثابت کنید می‌توانید اجاره بها را سر وقت پرداخت کنید. برای اثبات این موضع نیز باید برخی از مدارک را آماده کنید. این مدارک عبارت‌اند از: 

  • نامه اشتغال به کار – حقوق سالانه‌ی شما باید در این نامه قید شده باشد
  • گزارش اعتبار
  • تاییدیه از دوستان و خانواده و یا صاحب خانه‌های قبلی
  • پرینت گردش حساب

شاید اجاره ملک در کانادا برای تازه واردان چالش‌هایی داشته باشد. زیرا شاید در ابتدای ورود به خاک کانادا شغل نداشته باشند و سابقه‌ی اعتبار هم ندارند. اگر تازه وارد هستید و این مواردی که ذکر کردم را ندارید، نگران نباشد. هنوز هم می‌توانید اجاره کنید. بهتر است گردش حساب بانکی خود را به صاحب خانه نشان دهید و او را قانع کنید که می‌توانید از پس پرداخت اجاره بر آیید. البته موجودی حساب باید به قدری بالا باشد که نشان دهد می‌توانید کرایه‌ی چندین ماه را پرداخت کنید. 

زمانی که به دنبال خانه می‌گردید، می‌توانید سوالات زیر را از صاحب خانه‌ها یا ریلتور خود بپرسید: 

تفکیک موارد اجاره و هزینه‌ها: با اجاره ملک کدام یک از وسایل و امکانات در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید؟ به عنوان مثال، شاید اجاره بهایی که می‌دهید هزینه‌های آب، برق، گاز، گرمایش و سرمایش، اینترنت و تلویزیون را پوشش دهد. شاید هم اینگونه نباشد. شاید استفاده از پارکینگ هزینه‌ی بیشتری برایتان داشته باشد. در بسیاری از واحدهای اجاره‌ای در کانادا، لوازم آشپزخانه را نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما همیشه بهتر است این موارد را بررسی کنید. 

حیوانات خانگی: اگر حیوان خانگی دارید و یا می‌خواهید یکی بخرید، بررسی کنید که آیا قوانین ساختمان به شما اجازه نگهداری از حیوانات خانگی را می‌دهد یا خیر؟

مهمانان: با توجه به نوع ملک و نحوه‌ی سکونت، شاید قوانینی وجود داشته باشد که طبق آن نتوانید در ساعات مشخصی مهمان داشته باشید. 

دکوراسیون داخلی: برخی از صاحب خانه‌ها شاید اجازه ندهند که در واحدشان تغییرات دائمی ایجاد شود و شاید نتوانید تصاویر و یا وسایل جدیدی را به دیوار بکوبید. البته شاید اجازه‌ی این کارها را هم داشته باشید. اما بهتر است که تایید آن را بگیرید. 

زمان قرارداد: همه‌ی قراردادهای اجاره به صورت یک ساله بسته نمی‌شوند. شاید برخی از صاحب خانه‌ها خانه را برای مدت کمتر و یا بیشتری اجاره دهند. 

تاریخ ورود به خانه: شاید مدتی طول بکشد که بتوانید به خانه‌ای که اجاره کرده‌اید وارد شوید. اگر یک آپارتمان در تاریخ 1 آگوست به لیستینگ اجاره اضافه شود، شما می‌توانید در تاریخ 1 اکتبر به آن خانه وارد شوید. در ضمن همه‌ی اجاره‌نامه‌ها در یکم هر ماه شروع می‌شود اما استثنائاتی هم وجود دارد. بهتر است از قبل این موضوع را با صاحب خانه یا ریلتور خود بررسی کنید. 

راه‌های پرداخت مبلغ اجاره: از صاحب خانه بپرسید که آیا همه‌ی روش‌های پرداخت را قبول دارد (پول نقد، چک، انتقال اینترنتی و غیره) یا باید مبلغ اجاره را فقط با یک روش خاص پرداخت کرد؟ 

در این خصوص شاید مواردی که در مقاله "راهنمای خرید خانه در کانادا" نوشته‌ایم هم بتوانید کمکتان کند.

هزینه های اجاره ملک در کانادا

در اینجا متوسط هزینه های اجاره خانه در شهرهای مختلف کانادا را برای واحدهای یک خوابه، دو خوابه، سه خوابه و استودیو می‌بینید. البته اجاره خانه در کانادا هزینه های جانبی و پنهانی نیز دارد که به اختصار برایتان آورده‌ام. 

متوسط هزینه اجاره خانه در تونتو

استودیو 1830 دلار
یک خوابه 2193 دلار
دو خوابه 2610 دلار
سه خوابه 2880 دلار

متوسط هزینه اجاره خانه در اتاوا

استودیو 1356 دلار
یک خوابه 1707 دلار
دو خوابه 2037 دلار
سه خوابه 2162 دلار

متوسط هزینه اجاره خانه در کلگری

استودیو 1458 دلار
یک خوابه 1689 دلار
دو خوابه 1952 دلار
سه خوابه 2088 دلار

متوسط هزینه اجاره خانه در مونترئال

استودیو 1286 دلار
یک خوابه 1603 دلار
دو خوابه 2282 دلار
سه خوابه 2961 دلار

متوسط هزینه اجاره خانه در ادمونتون

استودیو 1222 دلار
یک خوابه 1384 دلار
دو خوابه 1574 دلار
سه خوابه 1768 دلار

متوسط هزینه اجاره خانه در ونکوور

استودیو 2386 دلار
یک خوابه 2500 دلار
دو خوابه 3617 دلار
سه خوابه -

متوسط هزینه اجاره خانه در همیلتون

استودیو -
یک خوابه 2070 دلار
دو خوابه 3033 دلار
سه خوابه 3353 دلار

متوسط هزینه اجاره خانه در میسیساگا

استودیو -
یک خوابه 2267 دلار
دو خوابه 2729 دلار
سه خوابه 3075 دلار

هزینه‌های جانبی: آپارتمان‌ها شارژ ماهیانه زیادی دارند که به عهده‌ی مالک است، تلفن، اینترنت و برنامه‌های تلویزیون کابلی خانه که جمعا می‌تواند بین ٥٠-١٤٠ دلار باشد (بستگی به سرویسی دارد که انتخاب می‌کنید و دو شرکت معروف Shaw و Telus را برای دانستن جزییات می‌توانید بررسی کنید). برق اختصاصی واحد که می‌تواند برای آپارتمان و خانه‌های متوسط بین ٦٠ دلار تا ١٥٠ دلار باشد (سیستم گرمایش و روشنایی و غیره را اگر مثل ایران استفاده کنیم یک دفعه قبض ٦٠٠-٧٠٠ دلاری برایمان می‌آید 😯😯😯)، قبض آب و گاز (اگر داشته باشد) در آپارتمان‌ها معمولا روی شارژ است و در خانه‌ها آب با مالک و گاز (حدود ماهی ١٠٠ دلار) با مستاجر است.

اغلب نصف اجاره ماهیانه پول پیش از شما می‌گیرند که حتما دقت کنید refundable باشد.

گاز و یخچال و فر و مایکرویو و بعضا ظرف شویی دارند، لباسشویی و خشک کن (یکی از اختراعات بشر که خیلی خیلی مفید است ولی در ایران نمی‌دانم چرا کسی تحویلش نمی‌گیرد) که در بعضی از ساختمان‌ها داخل واحد دارند و در بعضی ساختمان‌ها چندتا مشترک برای همه واحدها که هرکسی بخواهد استفاده کند، سکه می‌اندازد و استفاده می‌کند.

برای کسانی که قصد خرید خانه در ونکوور را دارند پیشنهاد می‌کنیم در خصوص قیمت ملک در ونکوور بیشتر بخوانند.

مراحل اجاره خانه در کانادا

قدم اول: شناسایی مناطق مختلف

قدم دوم: انتخاب نوع ملک

پس از اینکه شهر و مناطق مناسب را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب نوع خانه می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید در کانادا انواع خانه از آپارتمان گرفته تا خانه‌های ویلایی، استودیو و زیرزمینی را می‌توان اجاره کرد. حتی می‌توانید همراه با چند نفر دیگر به صورت اشتراکی اتاق‌های یک خانه را کرایه کنید که در این صورت باید مشترکا از حمام و آشپزخانه استفاده کنید. 

قدم سوم: جست‌وجوی خانه

پس از انتخاب نوع ملک و نوع سکونت خود، بهتر است با توجه به نیازها و خواسته‌های خود به دنبال خانه‌های مناسب بگردید. البته در زمان جست‌وجوی آنلاین حتما از فیلترها استفاده کنید تا خانه‌هایی که به شما نشان داده می‌شود، طبق معیارهایتان باشد. اگر با یک ریلتور همکاری می‌کنید، حتما تمام اولویت‌های خود را به او بگویید. 

نکته: در زمان بازدید از خانه، حتما از مشکلات آن عکس بگیرید. زمانی که برای تعیین اجاره بها مذاکره می‌کنید، این موضوع به دردتان می‌خورد. 

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت وام مسکن در کانادا

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

قدم چهارم: آماده سازی مدارک مهم

قدم پنجم: بستن قرارداد اجاره

اجاره نامه‌ی Lease سندی است که در آن جزئیات قرارداد اجاره ذکر می‌شود. در این قرارداد مبلغ اجاره، تاریخ ورود و خروج، قوانین نگهداری از حیوانات و سیگار کشیدن ذکر می‌شود. همچنین ذکر می‌شود که پس از انقضای قرارداد چه اتفاقی می‌افتد. 

وقتی خانه‌ای برای اجاره یافتید، باید یک فرم درخواست اجاره به صاحب خانه بفرستید. اگر درخواست شما مورد تایید قرار گیرد، صاحب خانه قرارداد اجاره را به شما می‌دهد که آن را بررسی و امضا کنید. پس از این کاغذبازی‌ها باید هزینه‌های ضروری را پرداخت کنید که این هزینه‌ها (به عنوان مثال شامل اجاره ماه اول و ماه آخر، سکیوریتی دپازیت، بیعانه key deposite، بیعانه حیوانات خانگی و غیره) در استان‌های مختلف متفاوت است. حتی شاید صاحب خانه از شما بخواهد که بیمه‌ی مستاجر تهیه کنید. 

پس از انجام تمام کاغذبازی‌ها و پرداخت تمام هزینه‌ها، صاحب خانه کلیدهای خانه را به شما تحویل می‌هد. این مراحل باید برای اجاره انواع خانه ها از اجاره کاتیج در کانادا تا اجاره آپارتمان و خانه مستقل انجام شود.

نکته: قرارداد اجاره نامه سند مهمی است و باید از آن در جای مناسبی نگهداری کنید. شاید بعدا و در زمان گرفتن گواهینامه‌ی رانندگی یا تهیه‌ی بیمه‌ی استانی و غیره به این قرارداد نیاز داشته باشید. 
نکته: حتما به دقت اجاره نامه را بررسی کنید و ببینید که آیا صاحب خانه بندهایی به آن اضافه کرده است یا نه. اگر قرارداد را امضا کردید و بندهای اضافه با قانون Residential Tenancies Act مغایرت داشت، قانونا می‌توانید به آن پایبند نباشید. 
نکته: اگر خانه را از یک مستاجر اجاره می‌کنید (به این کار sublet می‌گویند) حتما سوابق پرداخت را نگه دارید و اگر نقدی پرداخت می‌کنید، رسید بگیرید. 

قدم ششم: انتقال خدمات به نام خود

اغلب اوقات شما به واحدی نقل مکان می‌کنید که قبلا در اختیار شخص دیگری بوده است و در نتیجه شاید لازم باشد برخی از خدمات را به نام خود منتقل کنید. 

به عنوان مثال، شرکت‌های زیادی در زمینه‌ی برق رسانی فعالیت می‌کنند. حتما بدانید که کدام شرکت به شما برق رسانی می‌کند. بهتر است این موضوع را از صاحب خانه، ریلتور و یا مدیر ساختمان بپرسید. معمولا انتقال خدمات برق به نام شما به صورت آنلاین انجام می‌شود و یک روز زمان می‌برد. باید صبر کنید تا تاییدیه‌ی ثبت نام را دریافت کنید. برای انجام این کارها نیازی نیست که حضوری به مکان مشخصی بروید. 

قدم هفتم: ورود به خانه

پس از همه‌ی مراحل بالا می‌توانید به خانه وارد شوید. حتما پس از ورود به خانه از صاحب خانه یا مدیر ساختمان بپرسید که آیا کاغذبازی‌هایی مانده است یا نه. 

نکته: در بسیاری از آپارتمان‌ها تاریخ و زمان مشخصی برای استفاده از آسانسور به منظور اسباب کشی وجود دارد. پس حتما زودتر آسانسور را رزرو کنید تا بتوانید وسایل بزرگ خود مانند مبلمان را به خانه حمل کنید. 


خرید یا اجاره در کانادا با کمک سایت اجاره خانه در کانادا به صورت آنلاین و راحت!


اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

قوانین اجاره ملک در کانادا

قوانین اجاره ملک در کانادا بسیار گسترده است و در استان‌های مختلف نیز حقوق و وظایف مستاجر و صاحب خانه متفاوت است. در ادامه برخی از موارد مهم را برای شما توضیح می‌دهم. 

قانون افزایش کرایه در کانادا

در استان‌ها و قلمروها، قوانین مختلفی برای افزایش اجاره بها وجود دارد. در برخی از استان‌ها، اجاره بها طبق قاعده‌ی مشخصی افزایش می‌یابد و صاحب خانه نمی‌تواند هرچه دلش خواست به اجاره بها اضافه کند. البته در برخی موارد اگر صاحب خانه تاییدیه‌های لازم را بگیرد، می‌تواند اجاره بها را بیشتر از مقدار تعیین شده افزایش دهد. در برخی از استان‌ها مانند آلبرتا هیچ محدودیتی برای افزایش اجاره بها وجود ندارد. اجاره بها فقط سالی یک بار افزایش می‌یابد و صاحب خانه باید این تغییرات را از قبل به اطلاع مستاجر برساند. 

طول دوره قرارداد و پرداخت اجاره بها در کانادا

قوانین مرتبط با اجاره در استان‌های کانادا با هم متفاوت است. به عنوان مثال، در انتاریو مستاجر باید قبل از ورود به خانه، اجاره‌ی ماه اول و ماه آخر را پرداخت کند. اما در این استان نیازی به پرداخت بیعانه‌ی security deposit نیست. اما در شهرهایی مانند ونکوور شاید مبلغ security deposit را از شما دریافت کنند که مبلغ آن برابر یک ماه اجاره است. 

در بعضی از استان‌ها قرارداد اجاره lease به صورت یک ساله بسته می‌شود و پس از اتمام قرارداد (اگر قرارداد lease جدیدی بسته نشود)، قرارداد به صورت خودکار و ماه به ماه تمدید می‌شود. یعنی پس از اتمام قرارداد lease، نیازی نیست که حتما قرارداد جدیدی امضا شود. اگر مستاجر بخواهد خانه را تخیله کند، باید از قبل این موضع را به اطلاع صاحب خانه برساند. 

ورود صاحب خانه

صاحب خانه حتما باید قبل از بازدید از خانه (برای انجام کارهای خانه، تعمیرات و یا نشان دادن خانه به مستاجران آینده)، به مستاجر اطلاع بدهد. 

بهتر است برای آشنایی با قوانین اجاره ملک در شهر خود، حتما قوانین آن را به دقت مطالعه کنید. در مقاله‌های راهنمای مستاجران و راهنمای صاحب خانه‌ها، قوانین اجاره در ونکوور را به طور جامع توضیح داده‌ام.

بیشتر بخوانید: خرید یا اجاره خانه در کانادا؟ کدام یک بهتر است؟

نکات مهم در زمان اجاره ملک در کانادا

ترجیحا مدت قرارداد را کوتاه ببندید و اگر خوشتان آمد تمدید کنید. آنجا مالک نمی‌تواند هرچه بخواهد سر سال اضافه کند و دولت خودش عدد را اعلام می‌کند. تقریبا تخلیه هم نمی‌تواند بکند مگر اینکه خطای جدی از طرف مستاجر سرزده باشد یا اگر مالک بخواهد بفروشد یا بازسازی جدی بکند یا خودش بخواهد بیاید مستقر بشود می‌تواند شما را بلند کند. همه‌ی این‌ها با مدرک است و کنترل می‌شود. الکی نمی‌تواند بگوید.

در جابجایی از یک خانه به خانه‌ی بعدی مالک جدید شاید از شما بخواهد که از صاحب خانه‌ی قبلی معرفی نامه بیاورید.

یک سری مراکز دولتی هم هستند که درخصوص روابط و قرارداد مالک و مستاجر مشاوره‌های رایگان خیلی خوب به شما می‌دهند.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد اجاره می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید. 


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :