شهر های اطراف ونکوور

  2
 5107

آیا می‌خواهید در یک شهر اطراف ونکوور زندگی کنید؟ یا اینکه می‌خواهید از اطراف ونکوور بازدید کنید؟

در مقاله‌های قبل مناطق مختلف مترو ونکوور را به شما معرفی کردم. در این مقاله قصد دارم شهرها و روستاهای اطراف را به شما معرفی کنم. پس حتما تا پایان این مقاله همراه من باشید تا با ارزان‌ترین و نزدیک‌ترین مناطق اطراف مترو ونکوور آشنا شوید.

شهرهای نزدیک به ونکوور

ابسفورد (Abbotsford) بزرگ‌ترین شهر منطقه‌ی Fraser Valley است که در 42 مایلی شرق ونکوور قرار دارد. این شهر خاک حاصل‌خیزی دارد که برای کشاورزی مناسب است. ابسفورد بعد از ونکوور و تورنتو سومین شهر از لحاظ تنوع نژادی است. در این شهر می‌توانید کوهستان‌های پوشیده از برف مانند Mt Baker و Olympic mountains را مشاهده کنید. تنوع مسکن در شهر ابسفورد بسیار زیاد است و می‌توانید با هر بودجه‌ای خانه بخرید. خانه‌های ویلایی در این شهر بسیار ارزان‌تر از خانه‌های ویلایی ونکوور است. در ضمن نسبت به سایر مناطق کانادا بزرگ‌تر است و زمین بیشتری دارد.

چیلی وک (Chilliwack) منطقه‌ی مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش ملک است. در این شهر خانه‌های مقرون به صرفه‌ای وجود دارد که به رشد سرمایه‌ی شما کمک می‌کند. جمعیت این منطقه در حال رشد است. پل‌های Port Mann Bridge و Golden Ears Bridge رفت و آمد به شهرهای دیگر مانند لنگلی (Langley)، سوری (Surrey) و ونکوور (Vancouver) را تسهیل کرده است.

شهر میشن (Mission) در نقشه ونکوور در حاشیه‌ی شمالی رودخانه‌ی Fraser River قرار دارد و مشرف به شهر ابسفورد (Abbotsford) است. میشن و ابسفورد بخشی از Central Fraser Valley را تشکیل می‌دهند. ارتفاعات میشن پوشیده از جنگل است و گاهی اوقات رودخانه طغیان می‌کند و در حاشیه رود سیلاب جاری می‌شود. این شهر فقط 15 دقیقه با مرز ایالات متحده فاصله دارد و تقریبا در 70 کیلومتری شرق ونکوور قرار دارد. روستاهای میشن با چشم اندازهای بکر کوهستانی و جنگل‌های طبیعی زیبا محصور شده است.

اسکوامیش (Squamish) منطقه‌ی منحصر به فردی است که برای دسترسی به آن می‌توانید از بزرگ‌راه Sea to Sky highway به سمت کوهستان Whistler Blackcomb بروید (این منطقه نرسیده به کوهستان Whistler Blackcomb است). Squamish منطقه‌ی جذابی است که خصوصیات نواحی روستایی و امکانات تفریحی مناسبی دارد و می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را در آن تجربه کنید. محبوبیت Squamish در حال افزایش است و روز به روز افراد بیشتری به این منطقه نقل مکان می‌کنند. برای کسانی که می‌خواهند به این منطقه مهاجرت کنند، خانه‌های جدیدی ساخته شده است. تعدادی از پروژه‌ها هنوز تکمیل نشده‌اند که در صورت تکمیل موجودی خانه‌های منطقه افزایش می‌یابد. در Squamish تنوع خانه‌ها زیاد است و شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه‌ای که دارید، نسبت به خرید خانه در ونکوور به راحتی اقدام کنید.  

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

شهرهای کوچک در اطراف ونکوور

آگاسیز (Agassiz) شهر کوچکی است که در بخش شرقی Fraser Valley و شمال شهر چیلی وک (Chilliwack) قرار گرفته است. این شهر تا شرق ونکوور 90 دقیقه فاصله دارد. آگاسیز دارای ساحل شنی است و در بسیاری از بخش‌های رودخانه‌ها و دریاچه‌های آن می‌توان به شنا، قایق رانی و ماهی گیری پرداخت.

کالتوس لیک (Cultus Lake) یکی از زیباترین مناطق برای زندگی است. این منطقه‌ی تفریحی توسط کوه‌ها و پارک‌ها محصور شده است. در این منطقه، قطعه زمین‌های بزرگی برای کشاورزی وجود دارد. کالتوس لیک با شرق ونکوور 1 ساعت فاصله دارد و در جنوب چیلی وک Chilliwack قرار دارد. اگر شما فضای باز و مناطق غیر شهری را دوست دارید، قطعا عاشق کالتوس لیک می‌شوید. در این منطقه می‌توانید به گلف، ماهی گیری و ورزش‌های آبی بپردازید. تعداد خانه‌های فروشی کالتوس لیک کم است. بنابراین تقاضا برای خرید املاک بیشتر شده است.

پیت می‌دو (Pitt Meadows) یکی دیگر از مناطق اطراف ونکوور است که در نزدیکی پورت کوکیلتام (Port Coquitlam) و میپل ریج (Maple Ridge) قرار دارد. کشاورزی، آموزش پزشکی، صنعت گردشگری و ساخت و ساز کمک قابل‌توجهی به اقتصاد این منطقه کرده است. بخش شمالی پیت می‌دو زمینه‌ای روستایی دارد و در آنجا خانه‌های بزرگ با قیمت زیاد یافت می‌شود. در این منطقه زمین‌های خالی و با قیمت بالا در دسترس هستند. خانه‌های ویلایی و کوچک‌تر مرکز شهر نیز قیمت بالایی دارند. در بخش جنوبی شهر کاندوها و تاون هاوس‌های فراوانی دیده می‌شود که قیمت کمتری دارند اما نوسازتر هستند.

بیشتر بخوانید: آب و هوای ونکوور چگونه است؟

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

ساردیس (Sardis) پیش از شروع ساخت و سازها (مانند مرکز خرید Cottonwood Mall که Sardis را به یک مرکز خرید محبوب تبدیل کرده است) به عنوان یک منطقه‌ی آرام زراعی در حاشیه‌ی شهر معروف بود. در این منطقه می‌توانید فعالیت‌های جذابی را چه در منزل چه در خارج از آن انجام دهید. اکثر املاک این منطقه را خانه‌های ویلایی تشکیل داده است. البته می‌توان خانه‌های نیمه ویلایی و همچنین آپارتمان‌هایی را در این منطقه پیدا کرد.   

جزیره‌های Gulf Islands از 30 جزیره‌ی کوچک و بزرگ تشکیل شده است که بین جزیره‌ی Vancouver Island و منطقه‌ی Mainland در تنگه‌ی Strait of Georgia قرار دارند. ساکنان این جزایر زندگی آرام و زیبایی دارند. در این مناطق  زندگی آرام در دهه‌های 60 و 70 را تجربه خواهید کرد. با توجه به جزیره‌ای که می‌خواهید در آن ساکن شوید، شاید نیاز باشد که از یک یا دو کشتی برای رفت و آمد استفاده کنید. این مناطق جزو توریست پذیرترین جاذبه‌های تفریحی جهان هستند. اگر جزو افرادی هستید که بین انتخاب ونکوور یا تورنتو برای زندگی دو دل هستید، این منطقه می تواند نظر شما را برای زندگی در ونکوور جلب کند.

ویسلر (Whistler) یک شهر تفریحی است که بیش از 150 هتل، آپارتمان و کلبه‌ی اجاره‌ای دارد. حتی می‌توانید اتاق‌هایی برای اجاره پیدا کنید که علاوه بر ارائه‌ی خدمات سرو صبحانه، تخت خواب نیز دارند. ویسلر Whistler و بلک کوم Blackcomb دو کوهستان با بیش از 200 مسیر اسکی هستند. می‌توانید در فصل زمستان از ورزش اسکی و سایر ورزش‌های زمستانی لذت ببرید. در فصل تابستان نیز می‌توانید از مسیرهای کوهنوردی و دوچرخه سورای نهایت استفاده را ببرید. همچنین می‌توانید سوار تله کابین PEAK 2 PEAK Gondola شوید و از بالا به تماشای منطقه بپردازید. فاصله‌ی ویسلر با ونکوور تقریبا دو ساعت است. در این منطقه خانه‌های ویلایی و کاندوهایی برای فروش وجود دارد.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

روستاهای اطراف ونکوور

انمور (Anmore) روستایی در مترو ونکوور است که در شمال پورت مودی و در امتداد سواحل Indian Arm قرار دارد. انمور دو خیابان اصلی دارد که هر دوی آن‌ها به پورت مودی ختم می‌شود. دریاچه‌ی Buntzen Lake که یکی از جاذبه‌های گردشگری مترو ونکوور است در این روستا قرار دارد. از این دریاچه برای تامین انرژی دو ایستگاه برق آبی واقع در آبدره‌ی Indian Arm استفاده می‌شود. این روستا در واقع یکی از جاهای دیدنی ونکوور به شمار می آید.

بلکارا (Belcarra) یکی دیگر از روستاهای اطراف ونکوور است که در سواحل Indian Arm قرار دارد و جزو مترو ونکوور محسوب می‌شود. این منطقه در شمال غربی پورت مودی و دقیقا در شرق Deep Cove قرار دارد. بلکارا یکی از مناطقی است که زیاد رشد نکرده است. با اینکه روستای مجاور، آنمور رشد و تغییر کرده است، روستای بلکارا همچنان یک جامعه‌ی کوچک و آرام است. یکی از دلایل این موضوع این است که دسترسی به این منطقه دشوار است و قوانین محدود کننده‌ای درباره‌ی کاربری خانه‌های ویلایی وضع شده است. طبق سرشماری سال 2021، این منطقه فقط 687 نفر جمعیت داشته است. بسیاری از ساکنان بلکارا اسکله و قایق خصوصی دارند. حتی کسانی که خانه‌یشان نزدیک آب نیست می‌توانند یک اسکله‌ی مشترک تهیه کنند.

لاینز بی (Lions Bay) یک روستای کوچک در بریتیش کلمبیا است که بین ونکوور و اسکوامیش قرار دارد. طبق سرشماری سال 2021، جمعیت این منطقه 1390 نفر است که آن را به 36امین منطقه‌ی کم جمعیت بریتیش کلمبیا تبدیل کرده است. این روستا در اصل یک مکان تفریحی برای کمپینگ بود؛ اما در دهه‌ی 60 به بعد به یک منطقه‌ی مسکونی تبدیل شد. این منطقه در ژانویه‌ی 1971 به یک روستا تبدیل شد. پارک ساحلی Lions Bay Beach Park در این روستا قرار دارد. در ضمن در این روستا یک فروشگاه، کافه، دفتر معاملات املاک و مرکز خدمات دریایی وجود دارد.

منطقه‌ی Harrison Mills که قبلا به نام‌های Carnarvon و Harrison River معروف بوده است، یک منطقه‌ی کشاورزی و تفریحی است. زمین گلف Sandpiper Golf Course در این منطقه قرار گرفته است. Harrison Mills در مجاورت پیست اسکی Hemlock Valley Ski قرار دارد. ماهی گیری یکی دیگر از تفریحات این منطقه است. در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها نیز می‌توانید از تفریحات بیشتری لذت ببرید.

رزدیل (Rosedale) یک منطقه‌ی کوچک روستایی است که در امتداد رودخانه‌ی Fraser River قرار دارد. در زمستان که ورزش‌هایی مانند اسکی و اسنوبرد محبوبیت فراوانی پیدا می‌کنند، مردم در تپه‌های اطراف به این ورزش‌ها می‌پردازند. در تابستان می‌توانید به کوه بروید و یا قایق رانی کنید (با استفاده از کرجی). اکثر املاک این منطقه از نوع خانه‌های ویلایی است.


انتخاب و خرید آپارتمان در ونکوور، با قیمت مناسب


اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

شهرهای ارزان اطراف ونکوور

ابسفورد (Abbotsford) که در ابتدای این مقاله آن را معرفی  کردم، یکی از ارزان ترین مناطق اطراف مترو ونکوور است. در واقع ابسفورد ارزان‌ترین شهر بریتیش کلمبیا است که فرصت‌های شغلی زیادی در بخش‌های مختلف مانند ساخت و ساز، هوا فضا، مراقبت‌های درمانی، حمل و نقل، تولید و تجارت ارائه می‌دهد. زندگی در این شهر مقرون به صرفه است و قیمت خرید خانه نیز ارزان‌تر از ونکوور است.

میپل ریج (Maple Ridge) یکی دیگر محله های اطراف ونکوور است که در کنار طبیعت شگفت‌انگیز، مقرون به صرفه‌تر از سایر مناطق است. این منطقه به همه‌ی افراد فرصت پیشرفت در فعالیت‌های ورزشی یا حتی هنرهای نمایشی را فراهم می‌کند. میانگین اجاره و قیمت خرید آپارتمان یک خوابه در این منطقه بسیار کمتر از ونکوور است.

میشن (mission) یکی دیگر از مناطق ارزان است که اقتصاد آن به شدت به کشاورزی، جنگل‌داری و تولید برق متکی است. منبع درآمد بسیاری از ساکنان از کشاورزی به دست می‌آید. ساکنان میشن سبک زندگی راحتی دارند و حتی بدون اینکه مبالغ بالایی را خرج کنند، زندگی خوبی دارند. فراموش نکنید که قیمت خرید خانه در میشن تقریبا 16% کمتر از میانگین قیمت خانه در کانادا است.

پیت می‌دو (Pitt Meadows) که در بالاتر در مورد آن توضیح دادم، یکی دیگر شهرهای ارزان اطراف ونکوور است که هزینه زندگی در آن بسیار کم‌تر از شهرهای دیگر است. در ضمن مکان ایده آلی برای تربیت فرزندان و رفت و آمد به محل کار است. در این منطقه قیمت ملک ارزان‌تر است. همچنین خدمات مراقبت از کودکان قیمت کمتری دارد. این در حالی است که متوسط درآمد در پیت می‌دو بالا است.

بیشتر بخوانید: مونترال یا ونکوور، کدام برای زندگی بهتر است؟

زندگی در اطراف ونکوور

تعیین بهترین مکان برای زندگی به خودتان و ملاک‌هایتان بستگی دارد. در اطراف مترو ونکوور شهرها و روستاهای کوچکی وجود دارند که ارزان‌تر از مترو ونکوور هستند. اگر آرامش برایتان مهم است و فضای بیشتری می‌خواهید، شاید زندگی در شهرهای کوچک اطراف ونکوور برایتان بهتر باشد. در غیر این صورت بهتر است برای زندگی به ونکوور بروید.

در این مقاله چندین شهر اطراف ونکوور را معرفی کردم که می‌توانید برای زندگی به آن‌ها فکر کنید. لطفا هر سوالی در مورد این شهرها دارید در بخش کامنت بنویسید.


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
سیماسالار
 ارسال شده در : جمعه 24 آذر 1402

نظر خیلی خوبی نسبت به ونکوور دارم خیلی دوست دارم مدرسه پسرم اونجا باشه سپاس🙏

مدیر سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 29 آذر 1402

ونکوور انتخاب خوبی برای زندگی هست. مخصوصا برای آینده‌ی بچه‌ها. پیشنهاد می‌کنم مقالات ما درباره‌ی مدارس ونکوور و تحصیل در کانادا رو بخونید. امیدوارم به همه‌ی خواسته‌هاتون برسید.

اشتراک :