بهترین زمان خرید خانه در کانادا

  0
 179

چه زمانی در کانادا خانه بخریم؟ فصل‌های مختلف چه تاثیری بر بازار ملک دارند؟

وضعیت خرید خانه در کانادا در بهار

زمانی که می‌خواهید خانه بخرید یا بفروشید، زمان‌بندی تاثیر زیادی بر معامله‌ی شما دارد. در کانادا همان‌طور که تغییر فصل باعث تغییر مناظر می‌شود، بازار مسکن را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. هر فصل به نوعی بر روی این بازار اثر می‌گذارد. بررسی اثرات فصول مختلف بر روی بازار ملک فقط یک تحلیل جزئی برای تعیین بهترین زمان خرید خانه در کانادا نیست؛ بلکه یک بینش استراتژیک است که با استفاده از آن می‌توانید تفاوت‌ها را در معامله‌ی ملک رقم بزنید.  

کشور کانادا جغرافیای وسیع و اقلیم متنوعی دارد. این تنوع اقلیمی در پاسخ بازار مسکن به تغییرات فصلی منعکس می‌شود. معمولا در ماه‌های گرم سال فعالیت در بازار مسکن به اوج می‌رسد و بیشترین آمار فروش مربوط به فصل بهار است. با این حال با تغییر فصول، بازار مسکن نیز دست‌خوش تغییراتی می‌شود. 

آشنایی با این الگوها نه تنها برای کسانی که قصد خرید خانه ارزان در ونکوور و سایر شهرهای کانادا را دارند، بلکه برای فروشندگان نیز ضروری است. به عنوان مثال اگر فروشندگان استراتژی فروش را با توجه به اولویت‌های فصلی خریداران تعیین کنند، آمار بازدیدشان افزایش می‌یابد. خریداران نیز می‌توانند از نوسانات فصلی بیشترین استفاده را ببرند و بهترین فرصت خرید خانه در کانادا را بدست آورند. در ضمن می‌توانند در زمان‌های خاصی از سال که رقابت برای خرید پایین است، فعالیت کنند. 

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

وضعیت خرید خانه در کانادا در فصل بهار (Spring Season)

شرایط خرید خانه در کانادا در فصول مختلف متفاوت است. با اتمام زمستان و رویش اولین جوانه‌های بهاری، بازار مسکن کانادا تغییرات محسوسی را تجربه می‌کند. افزایش دما و طولانی‌تر شدن روشنایی روز خریداران را تشویق می‌کند که از خانه‌های خود بیرون بیایند و به دنبال خانه بگردند. ذوب شدن برف‌های زمستانی اغلب به معنی ذوب شدن و از بین رفتن تردید خریداران است. این عوامل منجر به افزایش فعالیت در بازار ملک می‌شود. فصل بهار نوید افزایش آمار خرید و فروش را می‌دهد. بهار در بین سایر فصل‌ها قهرمان بلامنازع بازار مسکن است.

شاید بتوان گفت که برای خانواده‌های کانادایی که فرزندان مدرسه‌ای دارند، بهار بهترین فصل خرید خانه در کانادا است. در بین اکثر خانواده‌ها، فصل بهار برای تغییر مسکن محبوبیت بالایی دارد. با پایان سال تحصیلی، خانواده‌ها اغلب می‌خواهند قبل از شروع سال تحصیلی تازه به خانه‌ی جدیدشان نقل مکان کرده باشند. این موضوع باعث می‌شود که در ماه‌های  بهار فعالیت در بازار مسکن افزایش یابد.

مورد مهم و تاثیر گذار دیگر، روان‌شناسی خرید است. خرید خانه به شدت تحت تاثیر احساسات است و بهار احساسات مثبت را بر می‌انگیزد. نور طبیعی فراوان و آب و هوای مطبوع و شرایط مساعدی برای تصمیم‌گیری ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر قیمت خانه در کانادا

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

شرایط خرید خانه در تابستان کانادا (Summer Season)

معمولا در فصل بهار فعالیت در بازار مسکن به بیشترین مقدار می‌رسد. اما با فرارسیدن تابستان و افزایش دما و طولانی‌تر شدن روز، میزان فعالیت در بازار اندکی کاهش می‌یابد و ریتم ملایم‌تری به خود می‌گیرد. 

تابستان به معنی تعطیلات است و این می‌تواند تاثیرات زیادی بر بازار ملک بگذارد. در این فصل معمولا خریداران و فروشندگان به تعطیلات می‌روند و این موضوع موقتا فعالیت در بازار را کاهش می‌دهد. اما کسانی که عزم خود را جزم کرده‌اند که حتما در تابستان خرید کنند، شاید بتوانند بهترین فرصت خرید خانه در کانادا را بدست آورند. زیرا رقابت اندکی کاهش پیدا می‌کند.  

در ضمن با توجه به طولانی‌تر بودن روز، خریداران اغلب در طول ماه‌های تابستان انعطاف بیشتری برای تعیین برنامه‌های خود دارند. پس می‌توان در طول روز از خانه‌های بیشتری بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: نکات بازسازی خانه در ونکوور کانادا

خرید خانه در کانادا در تابستان

خرید خانه در پاییز کانادا (Fall Season)

با اتمام تابستان و شروع ریزش برگ‌ها، بازار مسکن نیز دست‌خوش تغییراتی می‌شود. در این فصل با تغییر مناظر، رفتار خریداران نیز تغییر می‌کند. خریداران در پاییز فرصت‌های مناسبی بدست می‌آورند. اما باید برخی ملاحظات را نیز در نظر بگیرند. در ادامه بیشتر درباره‌ی این موارد بحث می‌کنم. 

با نزدیک شدن به پایان سال تقویمی، اغلب انگیزه‌ای در خریداران و فروشندگان ایجاد می‌شود. خریداران این انگیزه را دارند که قبل از شروع زمستان خانه‌ای بخرند و فروشندگان نیز به دنبال این هستند که قبل از زمستان که معمولا تعداد خریداران کاهش می‌یابد، خانه‌ی خود را بفروشند. این انگیزه که در خریداران و فروشندگان به وجود می‌آید، می‌تواند فرایند انجام معامله را ساده‌تر کند. می توانید با استفاده از انواع سایت خرید خانه در کانادا راحتتر خانه مورد نظر خود را در این فصل پیدا کنید.

همان‌طور که در بالا توضیح دادم، در فصل پاییز فروشندگان انگیزه‌ی لازم برای فروش را دارند. خریداران می‌توانند از این مزیت به نفع خود استفاده کنند. معمولا در این فصل رقابت کمتری برای خرید وجود دارد. اما توصیه می‌کنم عجول نباشید و عاقلانه اقدام کنید. زیرا فاصله‌ی بین پاییز و زمستان می‌تواند بسیار کم باشد. پس بهتر است هرچه سریع‌تر پیش تایید وام را دریافت کنید و فهرستی از اولویت‌های خود تهیه کنید. این اقدامات پروسه‌ی خرید را ساده‌تر می‌کنند. 


قیمت آپارتمان در ونکوور کانادا را از ما بپرسید: 0016045064706


پاییز و خرید خانه در کانادا

شرایط خرید خانه در زمستان کانادا (Winter Season)

شاید بتوان گفت برای کسانی که به دنبال یک معامله‌ی عالی هستند، زمستان بهترین زمان خرید خانه در کانادا است. در همین زمان میتوانید برای خرید خانه مستقل در ونکوور کانادا هم اقدام کنید.

با شروع فصل زمستان و سفید پوش شدن زمین، بازار مسکن تغییرات منحصر به فردی را تجربه می‌کند. اغلب در فصل زمستان چالش‌های زیادی برای خرید و فروش خانه به وجود می‌آید. اما اگر در بازار حضور فعالی داشته باشید، بهترین فرصت خرید خانه در کانادا نصیبتان می‌شود.  

شاید اینگونه تصور شود که محبوبیت زمستان برای انجام معاملات ملکی پایین است. هوای سرد، برف و تعطیلات می‌تواند جلوی فعالیت برخی از خریداران و فروشندگان را بگیرد. اما کسانی که بازار زمستانه را در آغوش می‌گیرند، از مزیت‌های متمایزی بهره‌مند می‌شوند. 

یکی از مزیت‌های مهم خرید خانه در زمستان، رقابت پایین است. همین موضوع باعث می‌شود که در فصل زمستان خریداران دست بالا را در زمان مذاکرده داشته باشند. بنابراین شاید فروشندگان در زمان مذاکره راحت‌تر با شرط‌ها و قیمت پیشنهادی خریداران کنار بیایند. 

در ضمن یکی دیگر از مزیت‌ها این است که معمولا در فصل زمستان قیمت خانه‌ها کاهش می‌یابد. زیرا تقاضا نیز کمتر می‌شود و رقابت برای خرید کاهش می‌یابد. می توانید در مقاله "ارزانترین خانه در کانادا" بیشتر با این خانه ها آشنا شوید.

معمولا خریدارانی که در فصل زمستان به دنبال خانه می‌گردند، مصمم هستند و انگیزه‌ی بالایی دارند. این موضوع باعث می‌شود که معامله سریع‌تر انجام شود. 

درست است که زمستان برای خریدارانی که بودجه‌ی کم‌تری دارند بهترین فصل خرید خانه در کانادا است. اما خرید خانه در این فصل چالش‌هایی نیز دارد. زمستان فرصت‌های منحصر به فردی را همراه می‌آورد، اما عبور از چالش‌های احتمالی نیز اهمیت دارد. موانع آب و هوایی مانند برف و کولاک می‌تواند زمان بازدید و همچنین بازرسی فنی از خانه را تحت تاثیر قرار دهد. برای حل این چالش‌ها هر دو خریدار و فروشنده باید انعطاف داشته باشند و به طور موثر با هم در ارتباط باشند. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

تاثیر نرخ بهره وام مسکن بر زمان خرید

برای خریداران و سرمایه گذارانی که به دنبال گرفتن وام با نرخ بهره‌ی مطلوب هستند، بررسی تاثیر نرخ بهره بر بازار مسکن کانادا اهیمت زیادی دارد. نرخ بهره به طور مستقیم بر قدرت استقراض خریداران و توانایی مالی آن‌ها اثر می‌گذارد.

معمولا نرخ بهره‌ی پایین منجر به افزایش قدرت استقراض خریداران می‌شود و افراد بیشتری را به دریافت وام مسکن در کانادا و خرید خانه تشویق می‌کند. افزایش تقاضا نیز می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد و رقابت را در برخی مناطق خاص تشدید کند.

بلعکس، افزایش نرخ بهره باعث کاهش قدرت خرید می‌شود و در بخش‌های خاصی از بازار چالش‌هایی برای خریداران به وجود می‌آورد. یعنی با افزایش نرخ بهره، برخی از خریداران توانایی خرید خانه را از دست می‌دهند. زیرا شاید اصلا توانایی دریافت وام را از دست بدهند. شاید برخی از خریداران نیز تصمیم بگیرند که زمان خرید را به تعویق بیندازند و صبر کنند که نرخ بهره کاهش یابد. در نتیجه این عوامل باعث کاهش تقاضا و قیمت می‌شود. فروشندگان نیز مجبور می‌شوند که استراتژی‌های قیمت گذاری خود را اصلاح کنند. 

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

بهترین زمان خرید خانه در کانادا 2024

به طور کلی عواملی مانند فصل، وضعیت بازار و سلامت مالی، بهترین زمان خرید خانه در کانادا را تعیین می‌کنند. معمولا ماه ژانویه بهترین زمان برای ارسال آفر خرید است. در این زمان خریداران زیادی در بازار وجود ندارد. بنابراین قیمت خانه‌ها هم پایین است. در ضمن با توجه به اینکه در زمستان زمان لازم برای فروش خانه‌ها طولانی‌تر می‌شود، فروشندگان تمایل بیشتری به تایید آفرهای با قیمت پایین دارند. 

در نظر داشته باشید که از فوریه به آن طرف فعالیت در بازار اوج می‌گیرد و در فصل بهار به حداکثر می‌رسد. در فصل بهار املاک بیشتری به لیست فروش اضافه می‌شوند و هم قیمت‌ها و هم رقابت افزایش می‌یابد. در بین خریداران فصل بهار محبوب‌ترین زمان برای خرید خانه است. خریداران اغلب در فصل بهار اقدام به خرید می‌کنند تا بتوانند در فصل تابستان به خانه‌ی جدید خود وارد شوند. 

بررسی تاثیر فصول مختلف بر بازار مسکن کانادا برای هر دو خریداران و فروشندگان بسیار مهم و با ارزش است. هر فصل فرصت‌ها و چالش‌های خاص خود را دارد که روند بازار را شکل می‌دهد. اگر قصد خرید دارید و نمی‌دانید بهترین فصل خرید خانه در کانادا کدام فصل است، بهتر است با مشاوران املاک خبره مشورت کنید و از آن‌ها بخواهید وضعیت کنونی بازار ملک را به صورت کامل برایتان شرح دهد.

هیچ کس نمی‌تواند صد در صد بگوید که یک ماه دیگر قیمت‌ها چه تغییری می‌کند. اما با توجه به اقلیم سخت سایر مناطق کانادا، و علاقه‌ی مهاجران و حتی کانادایی‌ها به زندگی در ونکوور، معدل رشد قیمت‌ها به شکلی بوده است که خرید و سرمایه گذاری ملک را در ونکوور جذاب کرده است. 

لطفا هر سوالی در خصوص خرید خانه دارید، از من بپرسید. خوشحال می‌شوم این فرصت را داشته باشم که شما را در مسیر خانه‌دار شدن همراهی کنم. 

بیشتر بخوانید: آب و هوای ونکوور چگونه است؟


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :