خرید خانه مستقل در ونکوور کانادا (ویلایی)

  2
 5244

در سال‌های گذشته قیمت خانه مستقل در ونکوور بیشتر رشد کرده است یا کاندو؟ هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن چطور است؟ چه تیپ خانه‌هایی را بخریم یا بازسازی‌هایی را انجام دهیم که ارزش افزوده ایجاد شود؟

آشنایی با خرید خانه مستقل در ونکوور

خرید خانه‌ دیتچد در ونکوور کانادا بسیار جذاب و محبوب است. اما چند سوال پیش می‌آید. اینجا علاوه بر اینکه جواب سوالاتتان را می‌گیرید، به زبان ساده با مراحل خرید خانه های دیتچد، انتخاب محله‌ی مناسب و نکات کاربردی خرید آشنا می‌شوید. این مقاله به شما کمک کند بهترین تصمیم را بگیرید. پیشنهاد می‌کنم پس از خواندن این صفحه حتما مقاله راهنمای خرید خانه در کانادا را نیز بخوانید.

خرید خانه دیتچد در ونکوور کانادا

قدم اول - شناخت نیازهای زندگی و تغییرات آن‌ها است. بعنوان مثال اگر امروز یک دختر 10 ساله دارید، به زودی و به فضای بیشتر و مستقل‌تر نیاز دارد. یا اگر آخر هفته‌ها مهمانی دارید، سالن و حیاط باید اندازه‌ای باشد که بتوانید میز، صندلی و باربیکیو را در آن بگذارید.

قدم دوم - انتخاب محل: این چند سوال انتخاب محله را راحت‌تر می‌کند:

  1. آیا کیفیت مدرسه برای شما مهم است؟
  2. آیا از خانه کار می‌کنید یا باید رفت و آمد کنید؟
  3. نزدیکی به مسیرهای کوهپیمایی، دوچرخه سواری یا قایق سواری چقدر برایتان اهمیت دارد؟
  4. نزدیک امکانات بودن یا جای خلوت؟
  5. هدف فقط سرمایه گذاری است یا زندگی و سرمایه گذاری؟*   

* رشد قیمت در شهرهای مختلف ونکوور بزرگ و حتی محله‌های هر شهر متفاوت است. برای توضیحات بیشتر به قسمت "انتخاب بهترین منطقه برای خرید خانه های مستقل در ونکوور" در پایین همین صفحه مراجعه کنید.

قدم سوم - تعیین بودجه: بودجه شما جمع داون پیمنت و وام شما است. میزان وامی که به شما می‌دهند تابع درآمد کانادایی شما است، البته برای کسانی که تازه به کانادا می‌آیند تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است. وامی که می‌گیرید بهتر است این ویژگی‌ها را داشته باشد (گرفتن وام مسکن در کانادا):

  1. پایین ترین سود بانکی را داشته باشد.
  2. راحت‌ تمدید شود.
  3. در صورت پرداخت پیش از موعد، جریمه‌ی کمی داشته باشد.
  4. بتوانید آن را به یک ملک دیگر منتقل کنید.

بعد از انتخاب بانک یا موسسه‌ی مالی، مدارک خود را تحویل دهید و نامه‌ی pre-approval خود را بگیرید.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

قدم چهارم - پیدا کردن خانه: در این مرحله باید به تغییرات اقلیم ونکوور نیز توجه کنید. زیرا مناطق و محله‌های ونکوور، اقلیم متفاوتی دارند. بعنوان مثال ریچموند که ارتفاع آن از آب‌های آزاد کمتر است با کوکیتلام که کوهپایه است متفاوت هستند. همچنین در مناطق شیب‌دار، قیمت خانه در پایین دست و بالا دست خیابان متفاوت است. در ضمن خانه‌ای که کنار جنگل باشد رطوبت بیشتری دارد. در نتیجه احتمال داشتن قارچ، پوسیدگی و هزینه‌ی تعمیر و نگهداری آن هم بیشتر است. 

این چهار قدم اول به ظاهر ساده ولی کلیدی هستند. کسانی که در جلسات مشاوره‌ی خرید من شرکت کرده‌اند و با هم گپ زده‌ایم می‌دانند که من اهمیت ویژه‌ای به این چهار مرحله می‌دهم. زیرا اینها خشت اول یک خرید خوب هستند و تجربه نشان داده است که برای داشتن یک خانه‌ی خوب، باید در مسیر درست و متمرکز حرکت کنیم. 

همیشه همه ملاک‌های ما محقق نمی‌شود و ما ممکن است برای رسیدن به اولویت‌های اصلی از برخی از آن‌ها صرف نظر کنیم. اگر یک خانه‌ی خوب با قیمت عالی پیدا کنید اما چند دقیقه از محله‌ی مورد نظرتان دورتر باشد، چه می‌کنید؟ یا اگر خانه‌ی پر نور و دل بازی پیدا کنید که رنگ بیرون آن را دوست ندارید؟ 

قدم پنجم - نوشتن آفر: پس از یافتن خانه‌ی مناسب، مشاور شما آفر یا همان پیشنهاد خرید را برای فروشنده می‌فرستد و در آن مواردی مانند قیمت خرید (purchase price)، مبلغ دپازیت (deposit)، تاریخ انتقال سند (completion date) و تاریخ تحویل (possession date) قید می‌شود. آفر خرید خانه‌ی دیتچد با آفر خرید کاندو غیر از چند مورد تفاوت چندانی ندارد.

حتما در آفر باید شرط نداشتن Oil tank را بگذارید. یا اینکه فروشنده باید گواهی نداشتن آن را به شما بدهد. PDS همان برگه‌ی خود اظهاری فروشنده بابت وضعیت ملک است که حتما باید آن را بخوانید. من همیشه این برگه را حتی اگر خالی و سفید باشد متمم قراداد می‌کنم.

شرط مهم بعدی Inspection است که گاهی خریداران (با اینکه من موافق نیستم) در خرید کاندو از آن صرف نظر می‌کنند. توصیه می‌کنم در زمان خرید خانه حتما حتما آن را بازرسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم به مقاله بازرسی خانه در ونکوور مراجعه کنید.

قدم ششم - انتقال سند یا همان Closing: بعد از اینکه شرط‌های داخل قرارداد محقق شد، مشاور شما مدارک را به دفترخانه تحویل می‌دهد و چند روز قبل از تاریخ مقرر به دفترخانه می‌روید و امضا می‌کنید.

قدم هفتم - تحویل یا همان possession:  معمولا یک روز بعد از انتقال سند، مشاور املاکتان کلید خانه را به شما تحویل می‌دهد و می‌توانید به منزل جدید نقل مکان کنید.

کسانی که علاقه مند هستند می‌توانند توضیحات بیشتر مراحل 5 تا 7 را اینجا بخوانند

تحویل کلید پس از نهایی شدن خرید خانه ویلایی در کانادا


دانلود مجله تخصصی سرای ونکوور


انواع خانه مستقل در کانادا

خانه‌ی دیتچد یا همان ویلایی به خانه‌ای می‌گوییم که هیچ دیوار مشترکی با سایر خانه‌ها ندارد (در استان‌های مختلف این تعریف می‌تواند متفاوت باشد) و در یک قواره زمین شش دانگ ساخته شده است. بنابراین اگر در یک قطعه زمین دو خانه ساخته شود، خانه‌ی دوبلکس است. در ایران به خانه ویلایی دو طبقه، دوبلکس می‌گوییم. 

طبق این تعریف، کاتیج خانه‌ی مستقلی است که معمولا بیشتر از دو اتاق‌خواب، یک آشپزخانه و یک هال ندارد.

نکته: هر چه به مناطق شهری نزدیک‌تر می‌شویم مساحت کاتیج‌ها کوچک‌تر می‌شود.

اگر خانه‌ی مستقل و خارج از فضای شهری دوست دارید و می‌خواهید از اوقات فراغتتان در آنجا لذت ببرید، خرید کاتیج در ونکوور این امکان را به شما می‌دهد. کاتیج‌ها معمولا ظاهر سنتی دارند و از چوب ساخته می‌شوند. در ضمن دردسر نگهداری کمتری دارند. مردم ونکوور بیشتر تمایل دارند که در مناطق سردسیر کاتیج بخرند. 


بیشتر بخوانید: قیمت اجاره خانه در ونکوور کانادا


عضویت در خبرنامه سرای ونکوور


نکاتی درباره خرید آپارتمان در ونکوور در ام اس ونکوور


بهترین مناطق ونکوور برای خرید خانه های مستقل

یکی از مهم‌ترین مراحل خرید خانه در ونکوور، انتخاب محله است. بهترین مناطق در ونکوور نه تنها بر روی زندگی روزانه‌ی افراد بلکه بر روی ارزش ملک تاثیر بسزایی دارند. به همین دلیل است که مشاوران املاک اهمیت زیادی به موقعیت مکانی ملک می‌دهند. زیرا شاید بتوانید نمای داخلی و حتی اندازه‌ی ملک را تغییر دهید؛ اما تغییر موقعیت ملک امکان پذیر نیست. پس حتما در محله‌ای خرید کنید که ملاک‌هایتان را برآورده می‌کند و حس خوبی به شما می‌دهد.

اگرچه قیمت ملک در همه‌ی مناطق رشد می‌کند. اما رشد قیمت در همه جا یکسان نیست. در مناطقی که تغییر شرایط دارند، رشد قیمت بیشتر است. بگذارید با ارائه‌ی دو مثال، بیشتر در این باره توضیح دهم. 

  1. فرض کنیم زمین‌های یک منطقه‌ی خاص، کاربری تجاری دارند. اگر به دلیل تقاضای بالای مسکن در این منطقه خانه و آپارتمان ساخته شود، بافت آن تغییر می‌کند. پس رشد قیمت در این منطقه بیشتر است.
  2. فرض کنیم قرار است یک محله به ترن هوایی مجهز شود. در این صورت، دسترسی‌ها افزایش می‌یابد. پس در این منطقه نیز رشد قیمت بیشتری اتفاق می‌افتد. 

این نواحی شاید برای شروع معمولی به نظر بیایند، اما عمران و آبادانی‌ای که انجام می‌شود به آن جا بافت و قیمت جدید می‌دهد و کسانی که مشکلات روزهای اول را بپذیرند، دستمزد آن را خواهند گرفت.

نکته: روند رشد قیمت کاندو، تاون هاوس و دیتچد یکسان نیست. بنابراین اگر می‌خواهید گذشته‌ی هر محله را بررسی کنید، نمودار رشد قیمت دیتچ همان نوع خانه را ببینید که قصد خریدنش را دارید.

نکته: معمولا خریداران نمودار رشد قیمت ملک در مناطق مختلف را بررسی می‌کنند و ناخواسته جذب منطقه‌ای می‌شوند که رشد قیمت زیادی داشته است. در حالی که رشد زیاد گذشته می‌تواند به معنی رشد کم در آینده باشد. و لازم داریم از عوامل تاثیر گذار در گذشته برای آینده ایده بگیریم. 

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

نکات مهم در خرید خانه مستقل (Detached)

اگر در زمان خرید خانه مستقل در ونکوور به پتانسیل‌ها توجه کنید و البته هوشمندانه آن را بازسازی کنید، به بیشترین سود می‌رسید. اما حتما مدیریت هزینه را به شدت رعایت کنید. بر اساس مشاهدات شخصی من، بازسازی‌های زیر تاثیرات قابل توجهی بر وضعیت و قیمت خرید خانه مستقل در ونکوور و قیمت خرید سایر خانه‌ها دارد:

  • بزرگ و یکپارچه کردن فضاها از طریق حذف دیوار 
  • رنگ‌های روشن فضاها را بزرگ‌تر و دل‌باز تر می‌کنند.
  • تعویض کاشی سرویس‌ها، کاسه‌ی توالت و روشویی 
  • تعویض در کابینت و رنگ آن (اگر بدنه آن سالم است نیازی به تعویض ندارید).
  • رنگ کردن دیوار. دیوارها را اگر سفید کنید هم مبلمان و تابلوها به چشم می‌آیند و هم رنگ سفید به مرور زمان کمی کرم می‌شود.
  • ساب زدن کف خانه و یا تعویض موکت و پارکت

در بسیاری از خانه‌هایی که در صفحه اینستاگرام من هست، می‌بینید که بعضی از مالکان بدون استفاده از متریال گران، ایده‌های خلاقانه و خوبی را اجرا کرده‌اند. البته می‌توانید مواد و مصالح را از منابع اصلی با قیمت مناسب تهیه کنید. بعنوان مثال قیمت مصالح در فروشگاهی در برنابی حتی کمتر از نصف فروشگاه Home depot است. در فیس بوک و کریگ لیست نیز می‌توانید موارد خیلی خوب و با قیمت مناسب پیدا کنید.

 پرداخت هزینه‌ی زیاد برای بازسازی آن دو اشکال دارد:

  1. به احتمال زیاد به میزان هزینه‌ای که کردید، ارزش افزوده به قیمت خانه‌ی شما اضافه نمی‌شود.
  2. پول بازسازی را باید یا از پس انداز خود هزینه کنید یا از بانک وام بگیرید (با سودی بیشتر از وام خرید خانه).

مطالعه بیشتر: راهنمای صاحب خانه ها در ونکوور


بهترین منطقه برای خرید خانه مستقل در ونکوور

این موارد هم به خرید موفق شما کمک می‌کنند:

  1. بعضی از خانه‌ها فضایی برای اجاره دادن دارند. بعضی دیگر نیز پتانسیل ایجاد چنین فضایی را دارند. این موارد در قدرت وام گرفتن شما تاثیر می‌گذارد. حتی اگر به بانک اعلام کنید که خودتان در فضای مخصوص اجاره زندگی می‌کنید و فضای اصلی را اجاره می‌دهید، شاید قدرت وام گرفتن شما بیشتر شود. اما اگر یک خانواده 4 نفره هستید، بانک چنین چیزی را از شما نمی‌پذیرد که خودتان از زیرزمین یک خوابه استفاده می‌کنید و طبقه‌ی بالا را اجاره می‌دهید.
  2. شاید فروشنده قیمت بالایی برای فروش خانه مستقل در ونکوور گذاشته باشد. بنابراین اگر از یک خانه خوشتان می‌آید، به قیمت درخواستی فروشنده فکر نکنید. طبق استراتژی مشاورتان عمل کنید و آفر خود را در زمان درست بفرستید. حتما قیمت پیشنهادی را طبق آنالیز قیمتی مشاورتان تعیین کنید؛ حتی اگر از قیمت درخواستی فروشنده خیلی پایین‌تر باشد (همیشه یک شانسی هست).
  • البته روش من در این مواقع این است که با ادبیات درست و روابطی که با مشاور فروشنده می‌سازم قبل از فرستادن آفر کاری کنم که فروشنده احساس نکند که قصد بی احترامی یا توهین داریم.
  1. خرید خانه مستقل در ونکوور کانادا بدون همکاری با مشاور مانند دفاع از خود در دادگاه بدون وکیل است. قیمت خانه در ونکوور می‌تواند گمراه کننده باشد و قیمت واقعی آن می‌تواند با نظر شما متفاوت باشد. در نتیجه شاید اگر به تنهایی به خرید بروید، ضرر کنید. بر خلاف تصور عموم، وظایف یک مشاور املاک خوب فقط جستجو، پیدا کردن و نوشتن قرارداد نیست. یک مشاور خوب در تمام مراحل بالا همراهتان است و حتی بعد از تحویل نیز کنار شما است و به شما می‌گوید که چه تغییرات و بازسازی‌هایی را انجام دهید.
  2. درست است که استفاده از خدمات مشاوران املاک برای خریداران رایگان است، اما این دلیل نمی‌شود که در انتخاب مشاورتان دقت لازم را نکنید. واقعا از بین این همه مشاور انتخاب فرد مناسب آسان نیست. به همین علت در مقاله‌ی مشاور املاک در ونکوور کانادا و ویژگیهای آن روش انتخاب و ملاک‌ها را کامل توضیح داده‌ام که خواندش می‌تواند کمک بزرگی باشد.
  3. حتما در زمان خرید خانه ویلایی در کانادا، تمام وسایلی را که می‌خواهید به شما تحویل داده شود (fixture)، در آفر خود قید کنید و جای تفسیر و تردید نگذارید. قرارداد را به گونه‌ای تنظیم کنید که با پرداخت هزینه‌ی خرید کل آن وسایل را هم به دست آورید و مجبور نشوید برای خرید آن‌ها مبالغ دیگری پرداخت کنید.
  4. قیمت خانه مستقل در ونکوور، بر خلاف ایران خیلی تابع متراژ زمین نیست. اگر چه متراژ خانه نیز آنچنان بی اهمیت نیست. در واقع در ونکوور، قیمت یک ملک را با توجه به دو عامل "ابعاد زمین" و "متراژ بنا" تعیین می‌کنند؛ به عنوان مثال، خانه‌ی دو خوابه 100 متری در زمین 1000 متری ارزان‌تر از خانه 200 متری در زمین 500 متری است.
  5. تعداد پارکینگ مسقف مهم‌تر از در دار بودن یا نبودن آن است.
  6. ارزش زمینی که درخت دارد، کمتر است (درخت یعنی کار و هزینه)
  7. به نهرهای اطراف توجه کنید چرا که نهرها و جوب‌ها حریم (set back) دارند و در قیمت و بهره برداری شما تاثیر می‌گذارند.
  8. اگر نزدیک شما برکه یا آب هست، به احتمال زیاد در تابستان پشه خواهید داشت.
  9. خانه‌هایی که نزدیک فضاهای بکر درخت‌دار هستند، عموما رطوبت و حشرات بیشتری هم دارند.
  10. در ونکوور نور آفتاب اهمیت دو چندانی دارد.
  11. خانه‌هایی که سقف‌های شیب‌دار و بلند دارند بسیار زیبا هستند، ولی هزینه‌ی گرمایش آن‌ها در زمستان بیشتر است.

قیمت خانه مستقل ونکوور

قیمت خانه مستقل (ویلایی) تابع موارد گوناگونی مانند متراژ، موقعیت، سال ساخت، وضعیت خانه، روند بازار و غیره است. در حال حاضر متوسط قیمت خانه مستقل در ونکوور تقریبا برابر 2,205,997 دلار می‌باشد (طبق آمار آوریل 2023). اما هنگام خرید خانه های مستقل در ونکوور نباید فقط به این آمار توجه کنید. زیرا همان‌طور که گفتم، موقعیت ملک تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد و بهتر است متوسط قیمت در محله‌های مورد نظر را بررسی کنید.

البته این را هم در نظر داشته باشید که برای محاسبه‌ی متوسط قیمت خرید خانه مستقل در ونکوور، رقم‌های بالاتر و پایین‌تر را با هم جمع می‌کنند و بر تعداد کل خانه‌های فروخته شده تقسیم می‌کنند. پس همواره می‌توانید خانه‌هایی با قیمت پایین‌تر یا بالاتر پیدا کنید. فراموش نکنید که یک مشاور املاک خبره می‌تواند با استفاده از فنون مذاکره کاری کند که خانه را با قیمت کمتر و شرایط بهتری خریداری کنید.

لطفا اگر می‌خواهید با روند بازار ملک آشنا شوید، مجله‌ی سرای ونکوور را دانلود کنید و مقالات مربوط به تحلیل بازار را حتما بخوانید.

آیا شما هم خرید خانه مستقل در ونکوور کانادا را به آپارتمان ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما مهم‌ترین مزیت و یا اشکال خانه‌ی ویلایی چیست؟ لطفا در قسمت کامنت‌ها نظر ارزشمند خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید.


اگر تمایل دارید که نمودارها و یا جداول اختصاصی یک منطقه خاص را داشته باشید و یا به خانه دار شدن فکر می‌کنید می‌توانیم بدون هیچ الزامی، گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
کامران
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 04 بهمن 1401

سلام. خوبین شما؟ من سایت‌تون رو دیدم و خیلی خوب و کاربردی بود و تشکر می‌کنم. من قصد مهاجرت دارم به کانادا. قبل از شهروندی می‌تونم خونه خریداری کنم؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 04 بهمن 1401

سلام و عرض ادب. خوشحالم که مطالب مفید بودن. قبل از شهروندی متاسفانه نمیتونید خونه بخرید.

اشتراک :