حساب بانکی در کانادا

  0
 1503

حساب‌های بانک یک موضوع بسیار بسیار مهم و تخصصی است و قبل از باز کردن حساب بانکی در کانادا بهتر است با انواع حساب بانکی آشنا شوید. 

حساب بانکی در کانادا

سه حساب پر کاربرد وجود دارد: پس انداز (saving)، جاری (checking)، کردیت (credit)

بانک‌های معروف کانادا عبارت‌اند از: CIBC ،BMO ،HSBC ،Scotia Bank ،TD ،RBC و بانک‌ها و موسسات مالی متنوع و زیاد دیگر. 

موضوع کردیت کارد که خود خیلی مفصل است که در یک پست جداگانه برایتان توضیح داده‌ام. اینجا بیشتر در مورد حساب پس انداز و حساب جاری توضیح می‌دهم. 

یادمان باشد موقع حساب باز کردن تمام شرایط هر حساب را بپرسیم. مثل تعداد تراکنش‌های رایگان، هزینه‌های ماهیانه، حداقل موجودی، نحوه عملکرد بانک اگر موجودی شما از حداقل قراردادتان پایین‌تر بیاید و غیره.

در واقع مثل ایران نیست که فقط بر اساس دو پارامتر مدت زمان سپرده و درصد سود تصمیم بگیریم. 

جالب است که اگر مدارک اقامتتان بیاید، از ایران هم می‌توانید تلفنی حساب باز کنید.

شعبه‌های مختلف و حتی کارمندهای مختلف می‌توانند پیشنهادهای خیلی متفاوتی به شما بدهند. 

بنابراین با بانک‌های مختلف و افراد مختلف قرار بگذارید و صحبت کنید. 

برای باز کردن حساب و تغییر شرایط حساب باید از بانک وقت قبلی (تلفنی، اینترنتی، حضوری) بگیرید و مدارک شناساییتان را هم با خود ببرید. معمولا اگر وقت قبلی نداشته باشید کارتان انجام نمی‌شود. 

در مناطق ایرانی نشین بانک‌ها معمولا کارمندان فارسی زبان دارند که می‌توانید موقع قرار گذاشتن بخواهید که با کارمند فارسی زبان برایتان قرار بگذارند. 

انواع حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی مناسب (حساب جاری یا پس انداز) به شما کمک می‌کند که امورات مالی خود را مدیریت کنید و دارایی خود را افزایش دهید. 

در کانادا انواع حساب‌های بانکی وجود دارد. اما دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از حساب جاری و حساب پس انداز. البته این حساب‌ها نیز به چند دسته مثل حساب جاری دانش آموزی، حساب جاری مختص کسب و کار، حساب پس انداز با بهره‌ی بالا و حساب پس انداز معاف از مالیات تقسیم می‌شود. 

برای اینکه بدانید کدام یک از این حساب‌ها برای شما مناسب است، باید با مزایا، معایب و کارایی هرکدام از آن‌ها آشنا باشید. 

حساب جاری در کانادا

حساب‌های جاری به شما اجازه می‌دهند روزانه در سیستم بانکی فعالیت کنید. شما می‌توانید به راحتی با پولی که به حساب واریز کرده‌اید معامله کنید، می‌توانید برای سایر افراد و کسب و کارها چک بکشید، نقل و انتقالات اینترنتی و بین بانکی انجام دهید، مستقیما و بدون حضور در بانک سپرده دریافت کنید، پول برداشت کنید (حضوری، در دستگاه‌های خودپرداز یا هر دو)، و با استفاده از کارت عابر بانک (Debit card) خرید کنید.

معمولا به این حساب‌ها بهره‌ای تعلق نمی‌گیرد. زیرا معمولا پول زیادی برای زمان طولانی در این حساب‌ها قرار نمی‌گیرد (حساب‌های پس انداز مختص قرار دادن مبالغ کلان برای زمان طولانی هستند). حساب جاری جایی است که مبلغ کمی در آن قرار می‌دهید تا روزانه بتوانید از آن استفاده کنید. 

حساب جاری مختص چه کسی است؟ 

حساب جاری برای بسیاری از کانادایی‌ها سودمند است. هرکسی که می‌خواهد قبض آب و برق و گاز را پرداخت کند، خرید کند و هرکسی که می‌خواهد برای مخارج روزانه به پول نقد دسترسی داشته باشد می‌تواند یک حساب جاری باز کند. 

انواع حساب های جاری در کانادا

در کانادا انوع مختلفی از حساب های جاری وجود دارد که شامل موارد زیر است: 

  • حساب های جاری مشترک (بیش از یک نفر به این حساب‌ها دسترسی دارند)
  • حساب جاری دانشجویی (برای دانشجویان کالج یا دانشگاه)
  • حساب جاری U.S. dollar (برای تراکنش آسان‌تر با استفاده از دلار آمریکا)
  • حساب جاری کسب و کار (برای جدا کردن تراکنش‌های شخصی با تراکنش‌های مربوط به کسب و کار)

مزایای حساب جاری در کانادا 

  • دسترسی سریع و آسان به پول نقد از طریق چک، کارت عابر بانک، دستگاه‌های ATM و یا برداشت مستقیم وجه.
  • انجام تراکنش‌های بانکی به صورت روزانه مانند پرداخت قبض‌ها و خرید.

معایب حساب جاری در کانادا

  • شاید هزینه‌ی ماهانه‌ای به اندازه‌ی 30 دلار برایتان داشته باشد. مخصوصا اگر حداقل مبلغ لازم در حسابتان نماند. 
  • اگر دستگاه ATM متعلق به بانک خودتان نباشد، شاید با هر بار استفاده از این دستگاه هزینه‌ای از شما دریافت شود. 

سوالاتی که قبل از افتتاح حساب جاری باید بپرسید:

حتما قبل از افتتاح حساب جاری در کانادا، پاسخ سوالات زیر را از بانک یا موسسه‌ی مالی جویا شوید:

  • بانک ماهانه چه هزینه‌هایی از شما می‌گیرد؟
  • آیا اگر اضافه برداشت کنید و یا چک بکشید و مبلغ کافی در حساب نداشته باشید، جریمه می‌شوید؟ 
  • آیا نوع تراکنش‌ها و مقدار تراکنش در ماه محدودیت دارد؟
  • آیا برای جلوگیری از جریمه شدن، حداقل مبلغی که باید در حساب باشد تعیین شده است؟ 
  • آیا بهره به حسابتان تعلق می‌گیرد؟ 
  • اگر می‌خواهید در یک بانک که صرفا به صورت آنلاین فعالیت می‌کند حساب جاری باز کنید، از آن موسسه بپرسید که آیا دستگاه‌های ATM دارند یا اینکه یک شبکه‌ی ATM را با یک بانک دیگر به اشتراک گذاشته‌اند؟ پاسخ این سوال خیلی مهم است زیرا با دریافت پاسخ می‌دانید که آیا سریعا به پول نقد دسترسی دارید یا نه. 

قبل از افتتاح حساب جاری باید به چه مواردی دقت کرد؟ 

اینها مواردی هستند که باید در زمان مقایسه‌ی حساب‌های جاری به آن‌ها فکر کنید:

  • احتمالا در طول یک ماه چه تعداد تراکنش انجام می‌دهید؟ پس از اینکه خوب به این موضوع فکر کردید، به دنبال موسسه‌هایی بگردید که تراکنش‌های رایگان زیادی را به شما ارائه می‌دهد. و اگر تعداد تراکنش‌هایتان از سقف تعیین شده بگذرد، بابت هر تراکنش هزینه‌ی کمی از شما بگیرد. 
  • به بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری آنلاین توجه کنید. معمولا این موسسه‌ها نسبت به بانک‌های اصلی تراکنش‌های رایگان بیشتری به شما ارائه می‌دهند. حتی هزینه‌ی انجام تراکنش‌ها در این موسسه‌ها کمتر است و شاید مبلغ حداقلی برای ماندن در حساب تعیین نکرده باشند. 
  • اگر حداقل موجودی لازم باشد، قبل از افتتاح حساب به این نکته توجه کنید که به جای گذاشتن این حداقل موجودی در حساب، چه استفاده‌های دیگری می‌توانید از این مبلغ بکنید؟ شاید اگر یک حساب دیگر باز کنید، به این مبلغ سود تعلق بگیرد. 

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

حساب پس انداز در کانادا

حساب پس انداز یکی دیگر از حساب‌های اصلی است و جایی است که شما می‌توانید پول خود را از طریق سودی که به آن تعلق می‌گیرد افزایش دهید. این حساب‌ها برخلاف حساب‌های جاری مختص انجام تراکنش‌های روزانه نیست و نمی‌توان با استفاده از دستگاه‌های ATM پول برداشت کرد. 

اگر حساب پس انداز باز کنید، معمولا بانک‌ها بابت نگهداری از حساب هیچ هزینه‌ی ماهانه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند. اما معمولا تعداد تراکنش‌ها بسیار محدود است و حتی شاید نتوان ماهانه بیشتر از یک تراکنش انجام داد. اگر تعداد تراکنش‌ها از حد مجاز بیشتر شود، شاید جریمه‌ی سنگینی در انتظارتان باشد. 

حساب پس انداز مختص چه کسانی است؟ 

حساب پس انداز برای کسانی مناسب است که می‌خواهند پولشان را پس انداز کنند و یا اهداف مالی خاصی دارند و می‌خواهند با دریافت سود، سریع‌تر به اهدافشان برسند.

در ضمن اگر می‌خواهید از حسابتان به عنوان یک صندوق emergency fund استفاده کنید و می‌خواهید سریعا به پولتان دسترسی داشته باشید، حساب پس انداز گزینه‌ی مناسبی است. با توجه به اینکه به حساب های پس اندازه بهره تعلق می‌گیرد، با گذشت زمان سرمایه‌ی شما رشد می‌کند. 

انواع حساب های پس انداز در کانادا

تعداد حساب های پس انداز در کانادا بسیار زیاد است و بیشتر از تعداد حساب های جاری در کانادا است. حساب های پس انداز در کانادا شامل موارد زیر است:

  • حساب پس انداز با بهره‌ی بالا HISA (نرخ سود این حساب از حساب پس انداز عادی بیشتر است)
  • حساب پس انداز مشترک (بیشتر از یک نفر به این حساب دسترسی دارند)
  • حساب پس انداز ثبت شده (مانند حساب پس انداز معاف از مالیات یا همان TFSA و حساب پس انداز بازنشستگی یا همان RRSP)
  • حساب پس انداز بچه‌ها (حساب‌هایی مختص بچه‌ها)
  • حساب پس انداز مختص کسب و کار (برای جدا کردن پس اندازهای شخصی و پس اندازهای شغلی)

مزایای حساب پس انداز در کانادا

  • به این حساب‌ها سود تعلق می‌گیرد که موجب افزایش سرمایه می‌شود.
  • برخی از این حساب‌ها به شما اجازه می‌دهند سرمایه‌ی خود را بدون پرداخت مالیات افزایش دهید.
  • معمولا برای نگهداری حساب بانکی از شما هزینه‌ی ماهانه دریافت نمی‌شود. 

معایب حساب پس انداز در کانادا

  • معمولا تعداد برداشت‌ها محدود است.
  • اگر تعداد تراکنش‌های شما بیشتر شود، جریمه‌ی سنگینی می‌شوید. 
  • شاید در بانک‌های بزرگ، نرخ بهره برای حساب‌های پس انداز عادی بسیار کم باشد و سرمایه رشد زیادی نکند. 
  • شاید سودتان مشمول مالیات باشد.

سوالاتی که باید قبل از افتتاح حساب پس انداز در کانادا بپرسید

حتما پیش از باز کردن حساب پس انداز، پاسخ سوالات زیر را جویا شوید: 

  • نرخ سود چقدر است؟ 
  • نرخ سود هر چند وقت یک بار محاسبه می‌شود؟ 
  • سود شما هر چند وقت یک بار به حسابتان واریز می‌شود؟ 
  • بانک چه هزینه‌هایی از شما دریافت می‌کند؟ 
  • ماهانه چه تعداد تراکنش مجاز است؟ 
  • چه نوع تراکنش‌هایی می‌توان انجام داد؟ 

قبل از افتتاح حساب پس انداز باید به چه مواردی دقت کرد؟ 

  • نرخ سود حساب های پس انداز در کانادا بسیار متفاوت است و به همین دلیل، بهتر است قبل از انتخاب بانک تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید. 
  • همانند حساب جاری، شما می‌توانید حساب پس انداز را علاوه بر 5 بانک بزرگ کانادا در سایر موسسه‌های مالی و اعتباری نیز باز کنید. البته معمولا سود ارائه شده در بانک‌های آنلاین بیشتر است و هزینه‌ای که این بانک‌ها از شما دریافت می‌کنند کمترین است (حتی شاید هیچ هزینه‌ای از شما نگیرند). اگر بانک آنلاین شما عضو شبکه‌ی ATM نباشد، دسترسی به حساب طولانی‌تر می‌شود و شاید متحمل هزینه‌های بیشتری شوید. 
  • توجه داشته باشید که اگر تعداد تراکنش‌هایتان از حد مجاز بیشتر شود، جریمه‌ی سنگینی می‌شوید. پس حتما قبل از افتتاح حساب پس انداز در کانادا، به دقت بررسی کنید که ماهانه چه تعداد تراکنش انجام می‌دهید. 

حساب های بانکی ترکیبی در کانادا Hybrid Bank Accounts

این حساب‌ها در واقع ترکیبی از حساب‌های پس انداز و جاری هستند. یعنی این حساب‌ها از ترکیب سود بالای حساب‌های پس انداز و انعطاف پذیری حساب‌های جاری در انجام تراکنش‌های روزانه ایجاد شده‌اند. بسیاری از این حساب‌ها هزینه‌ی کمتری برایتان دارند و حتی شاید هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نشود.

اما حساب های ترکیبی در کانادا عمدتا توسط بانک‌های آنلاین ارائه می‌شوند. بسیاری از این بانک‌ها دستگاه خود پرداز ندارند. یعنی اگر می‌خواهید پولتان را برداشت کنید، باید آن را به یک حساب جاری در یک بانک یا موسسه‌ی مالی دیگر انتقال دهید. 

چگونه بهترین حساب بانکی در کانادا را انتخاب کنیم؟ 

بهترین راه برای انتخاب بهترین حساب بانکی در کانادا این است که ابتدا به دقت رفتار خود را بررسی کنید. اگر همیشه با کارت عابر بانک خرید می‌کنید، مکررا پول برداشت می‌کنید، و می‌خواهید همیشه به پول نقد دسترسی داشته باشید، به یک حساب جاری نیاز دارید. مشخص کنید که در هر ماه چند تراکنش انجام می‌دهید؟ اگر مجبور هستید برای عدم پرداخت هزینه‌ی ماهانه، حداقل موجودی را در حسابتان نگه دارید، چه احساسی به این موضوع دارید؟ پاسخ‌ها به شما کمک می‌کند تا نوع حساب را انتخاب کنید. 

اگر برای هدف خاصی پس انداز می‌کنید و یا فقط می‌خواهید سود کنید و نگذارید پولتان در یک حساب جاری بماند، می‌توانید حساب پس انداز باز کنید. با توجه به اهداف خود از پس انداز، شاید بخواهید یک حساب پس انداز معاف از مالیات باز کنید. اگر با بانکداری آنلاین راحت هستید، شاید بخواهید از مزایای نرخ بهره‌ی بالا که توسط بانک‌های آنلاین ارائه می‌شود، استفاده کنید. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

شرایط افتتاح حساب در بانک های کانادا

شما این حق را دارید که در کانادا حساب بانکی باز کنید. شما می‌توانید در موسسه‌های اعتباری فدرال و حتی بانک‌های مجاز خارجی حساب باز کنید. 

شما حتی می‌توانید در موسسه‌های مالی که زیر نظر دولت استانی فعالیت دارند یا موسسه‌های مالی که زیر نظر دولت فدرال فعالیت دارند حساب باز کنید. 

حتی در موارد زیر نیز می‌توانید حساب بانی باز کنید:

  • اگر بی‌کار هستید.
  • اگر مبلغی ندارید که سریعا آن را در حساب بگذارید.
  • اگر ورشکست شده‌اید.

راه‌های متنوعی برای افتتاح حساب وجود دارد و شما می‌توانید به صورت حضوری، روش‌های الکتریکی و یا تلفنی این کار را انجام دهید. البته بانک باید هویت شما را تایید کند. 

با بانک تماس بگیرید تا بدانید که آیا روش دیگری برای باز کردن حساب وجود دارد یا خیر. برای باز کردن حساب در موسسه‌های مالی‌ای که فقط به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، شاید لازم باشد که از قبل در یک موسسه‌ی مالی حساب داشته باشید. 

اگر بانک تغییراتی در هزینه‌ها ایجاد کند و یا جریمه‌ی جدیدی را معرفی کند، باید به صورت کتبی به شما اطلاع دهد و شما را با تغییرات آشنا کند. 

اگر شما پیش از اجرایی شدن این تغییرات، اطلاعی از آن‌ها نداشته باشید، می‌توانید شکایت کنید. 

اگر مانده حساب جاری یا پس انداز شما از مقدار تعیین شده کمتر شود، بانک باید به شما اطلاع دهد. اینگونه شما بهتر می‌توانید امورات مالی روزانه‌ی خود را مدیریت کنید و جریمه نشوید. 

شرایط بازکردن حساب بانکی در کانادا برای خارجی‌ها

شما با مدارک شناسایی معتبر می‌توانید در کانادا حساب باز کنید حتی اگر: 

  • اگر شهروند کانادا نباشید.
  • اگر در یک کشور دیگر زندگی می‌کنید.

شاید نیاز باشد که برای باز کردن حساب به صورت حضوری به بانک بروید. برای اطلاعات بیشتر با موسسه‌ی مالی تماس بگیرید.

در موارد زیر بانک می‌تواند برای شما حساب باز نکند:

  • اگر دلایل منطقی داشته باشد که نشان می‌دهد از حساب شما برای فعالیت‌های غیر قانونی و کلاه برداری استفاده می‌شود.
  • اگر در طی 7 سال گذشته سابقه‌ی فعالیت‌های غیر قانونی یا متقلبانه (علیه ارائه دهندگان خدمات بانکی) داشته‌اید.
  • اگر بانک باور داشته باشد که عمدا اطلاعات غلطی به آن‌ها داده‌اید.
  • اگر می‌خواهید حسابی باز کنید که لازمه‌ی آن داشتن حساب بانکی در یک بانک دیگر است تا این دو حساب به هم متصل شوند، اما شما در یک بانک دیگر حساب ندارید.  
  • اگر شما به بانک اجازه نمی‌دهید که اقداماتی برای اعتبارسنجی هویت شما انجام دهد.

اگر بانکی از افتتاح حساب بانکی برای شما خودداری کند، باید یه صورت کتبی به شما اطلاع دهد. همچنین باید موارد زیرا را به شما اعلام کنند:

  • روند رسیدگی به شکایات
  • نام نهاد ناظر بر فعالیت‌های بانکی (ECB) که بانک‌ها عضو آن هستند و چگونگی تماس با آن نهاد
  • آدرس پستی، وب سایت و شماره تلفن آژانس مصرف کنندگان مالی کانادا

اگر بانکی برای شما حساب باز نکرد و احساس کردید با شما ناعادلانه برخورد شده است، می‌توانید شکایت کنید.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

مدارک شناسایی مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در کانادا

برای باز کردن حساب، بانک باید هویت شما را تایید کند. دو راه برای اینکه از این مرحله عبور کنید وجود دارد. توجه داشته باشید که باید کارت شناسایی اصلی ID خود را ارائه دهید نه فتوکپی آن را. 

راه اول: دو مدرک از یک منبع قابل اعتماد ارائه دهید

  1. در یکی از این مدارک باید نام و آدرس شما مشخص شده باشد.
  2. در آن یکی باید نام و تاریخ تولد شما مشخص شده باشد.

این مدارک می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مدرک شناسایی که توسط دولت کانادا یا دولت‌های استانی صادر شده است.
  • اطلاعیه‌های اخیر درباره‌ی ارزیابی‌های مالیاتی که توسط دولت کانادا، دولت استانی، یا شهرداری صادر شده است.
  • قبض‌های اخیر آب و برق و گاز.
  • گردش حساب بانکی اخیر یا ریز حساب کارت اعتباری.
  • پاسپورت خارجی.

راه دوم: ارائه‌ی هر مدرک از یک منبع معتبر که نام و تاریخ تولد شما در آن قید شده است.

البته این مورد تنها در صورتی مقبول است که هویت شما توسط افراد زیر تایید شود:

  • یک مشتری که رابطه‌ی خوبی با بانک دارد.
  • کسی که در منطقه (منطقه‌ای که در آن حساب باز می‌کنید) شناخته شده است و جایگاه خوبی در اجتماع دارد.

هزینه های افتتاح حساب در بانک های کانادا

اگر می‌خواهید در کانادا حساب بانکی داشته باشید، باید بدانید که بسیاری از بانک‌های کانادا بابت باز کردن حساب جاری کارمزد دریافت می‌کنند. این هزینه با توجه به تعداد تراکنش‌هایی که می‌خواهید در هر ماه داشته باشید برابر ماهانه 5 تا 30 دلار است. البته اگر مانده‌ی موجودی حساب را در یک سطح مشخص نگه دارید (معمولا حداقل 3000 دلار تا 5000 دلار)، شاید این هزینه به شما بازپرداخت شود. 

کارمزد دستگاه‌های ATM در کانادا

شما همیشه می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های ATM بانک خودتان بدون پرداخت کارمزد استفاده کنید. اما اگر از دستگاه ATM یک بانک دیگر استفاده کنید، باید به ازای هر تراکنش کارمزد بدهید. 

اگر از یک دستگاه ATM استفاده کنید که به هیچ بانکی تعلق ندارد (به عنوان مثال اگر دستگاه ATM متعلق به یک بار یا رستوران باشد) شاید هم دستگاه ATM از شما کارمزد بگیرد هم بانک. 

کارمزد هر بار استفاده از دستگاه‌های ATM خصوصی 4 تا 5 دلار است. پس تا حد امکان از این دستگاه‌ها استفاده نکنید. 

در زمان انتخاب بهترین بانک برای افتتاح حساب، حتما به نزدیکی دستگاه‌های ATM آن بانک به خانه و محل کار خود دقت کنید. 

کارت عابر بانک Debit card

تا زمانی که تعداد تراکنش‌های شما در ماه از حد مجاز بیشتر نشود، می‌توانید از این کارت‌ها در همه جا و بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه استفاده کنید. پس خیالتان راحت باشد. نیازی نیست که همیشه پول نقد همراه داشته باشید. 

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

بهترین بانک‌های کانادا 

5 بانک بزرگ کانادا شامل (Scotiabank, BMO, CIBC, TD Canada Trust, RBC) و همچنین بانک‌هایی مانند HSBC Bank Canada و National Bank of Canada برنامه‌هایی برای تازه واردین دارند که آن‌ها را به گزینه‌ی جذابی برای افتتاح حساب تبدیل می‌کند. البته بهترین بانک کانادا برای ایرانیان به نیازهای ویژه‌ی آن‌ها بستگی دارد. در ادامه این بانک‌ها را به اختصار به شما معرفی می‌کنم. 

بانک Scotiabank

این بانک برنامه‌ای به نام StartRight® Program دارد که به شما اجازه می‌دهد قبل از رسیدن به کانادا حساب بانکی باز کنید و بدون محدودیت و کارمزد پول بین‌المللی خود را به این بانک انتقال دهید. 

کسانی که به تازگی به کانادا وارد شده‌اند نیز می‌توانند تا یک سال بدون پرداخت کارمزد از خدمات بانکی استفاده کنند. بعلاوه اینکه این بانک خدمات متنوع و زیادی را به تازه واردان ارائه می‌دهد. 

بانک BMO 

قدمت بانک BMO به بیش از 200 سال قبل باز می‌گردد و به عنوان اولین بانک کانادا شناخته می‌شود. این بانک در سال 1817 افتتاح شد. 

این بانک بیش از 12 میلیون مشتری دارد و با ارئه‌ی خدمات ویژه به تازه واردان به آن‌ها کمک می‌کند زندگی جدید خود در کانادا را شروع کنند. البته برای استفاده از این طرح‌ها و برنامه‌های ویژه، نباید بیش از 5 سال از ورود تازه واردان گذشته باشد. 

بانک CIBS 

در سال 1961، دو بانک Canadian Bank of Commerce و Imperial Bank of Canada با هم ادغام شدند و بانک Canadian Imperial Bank of Commerce یا همان بانک CIBC را تشکیل دادند. 

این بانک به تازگی شیوه‌های بانک‌داری خود را مدرن‌تر کرده است تا تجربه‌ی مشتریان بهتر شود. 

حساب جاری این بانک در طول زمان تکامل یافته است. این حساب به تازه واردان اجازه می دهد تا هر طور که می‌خواهند از خدمات بانکی بهره‌مند شوند. بگذارید اینگونه توضیح دهم. بانک CIBC دارای یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ATM در سراسر کانادا، بانک‌داری آنلاین و بانک‌داری موبایلی است و همچنین از سرویس Apple Pay پشتیبانی می‌کند. این موضوع به خصوص برای تازه واردان مفید است و حداقل یکی از نگرانی‌های آن‌ها کمتر می‌شود. 

بانک RBC

بانک RBC در سال 1864 آغاز به کار کرد و امروز بزرگ‌ترین بانک کانادا از نظر ارزش سرمایه است. 

این بانک با توجه به شرایط تازه واردان، اینکه آیا آماده‌ی مهاجرت هستند یا تازه به خاک کانادا وارد شده‌اند یا زندگی در کانادا را شروع کرده‌اند، پکیج‌های مختلفی ارائه می‌دهد. 

بانک TD

بانک Toronto Dominion bank که بیشتر با نام TD Canada Trust یا به اختصار TD شناخته می‌شود، در سراسر کانادا و حتی در ایالات متحده نیز حضور دارد. بسیاری از تازه واردان به کانادا TD را انتخاب می‌کنند زیرا علاوه بر طیف وسیعی از طرح‌ها و برنامه‌های مختص تازه واردان، شعبه‌ها و دستگاه‌های خودپرداز فراوانی دارد. در ضمن دارای یک نرم افزار و همچنین پلتفرم بانک‌داری آنلاین است. 

بانک National Bank of Canada

بانک National Bank of Canada ششمین بانک بزرگ تجاری در کانادا است که شعبه مرکزی آن در مونترال قرار دارد و در بیشتر استان‌ها نیز شعبه دارد. اگرچه به اندازه رقبای خود در خارج از مراکز شهری بزرگ بیرون از کبک شعبه ندارد.

بانک National Bank of Canada در واقع بزرگ‌ترین بانک در استان عمدتا فرانسوی زبان کبک است (جایی که با نام Banque Nationale du Canada شناخته می‌شود). این بانک نیز پکیج‌های مناسبی به تازه‌واردان ارائه می‌دهد. 

لطفا هر تجربه‌ای در خصوص باز کردن حساب بانکی در کانادا دارید، در قسمت کامنت با ما و خوانندگان در میان بگذارید. 


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :