مقایسه مونترال و ونکوور برای زندگی در کانادا

  0
 81

زندگی در مونترال بهتر است یا ونکوور؟ بهتر است به کدام یک از این شهرها مهاجرت کنم؟ 

زندگی در ونکوور بهتر است یا مونترال

پاسخ به این سوال برای هر فرد متفاوت است. برای مقایسه ونکوور و مونترال باید ابتدا با ویژگی‌ها، تشابهات و تفاوت‌های زندگی در این شهرها آشنا شوید. 

شاید ابتدا برایتان سوال باشد مونترال چگونه شهری است؟ یا ونکوور کجاست؟ مونترال دومین شهر پر جمعیت کانادا و بزرگ‌ترین شهر کبک است. ونکوور نیز یکی از شهرهای بزرگ کانادا و بزرگ‌ترین شهر بریتیش کلمبیا است. هر دو این شهرها جزو مراکز مهم اقتصادی و فرهنگی کانادا هستند و تنوع فرهنگی، قومی و نژادی بالایی دارند. مونترال و ونکوور به داشتن مناظر طبیعی خیره کننده مشهور هستند و انواع تفریحات و فعالیت‌ها را به شما ارائه می‌دهند. به همین دلیل انتخاب بین ونکوور و مونترال برای مهاجران دشوار است. اما اگر به طور کامل با وضعیت زندگی در این دو شهر آشنا شوید، و مزایا و معایب زندگی در هرکدام از این شهرها را بسنجید،  به راحتی می‌توانید بهترین شهر را برای زندگی انتخاب کنید. 

در ادامه به منظور مقایسه مونترال و ونکوور برای زندگی، مواردی مانند هزینه‌های زندگی، آب و هوا، فرصت‌های شغلی و غیره را بررسی می‌کنیم. این بررسی‌ها به شما کمک می‌کند راحت‌تر بین شهرهای ونکوور و مونترال یکی را انتخاب کنید.

تفاوت های جغرافیایی مونترال و ونکوور

در این بخش از مقاله تفاوت شهرهای ونکوور و مونترال از لحاظ موقعیت جغرافیایی را برایتان توضیح می‌دهم.

ونکوور و مونترال از نظر برخی جنبه‌های جغرافیایی تفاوت‌هایی با هم دارند که برخی از آن‌ها را قبلا بررسی کرده‌ایم.  

  1. موقعیت: ونکوور در سواحل غربی کانادا (West Coast) و در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. این در حالیست که مونترال در جنوب شرقی کانادا و در استان کبک قرار دارد. 
  2. اقلیم: آب و هوای ونکوور به دلیل مجاورت با اقیانوس آرام آب و هوای معتدل اقیانوسی با زمستان‌های نسبتا گرم و تابستان‌های خنک است. مونترال نیز دارای اقلیم قاره‌ای با زمستان‌های سرد و برفی و تابستان‌های گرم و مرطوب است. 
  3. توپوگرافی: ونکوور یک شهر ساحلی است که توسط اقیانوس و کوهستان احاطه شده است. از طرف دیگر مونترال در یک جزیره در رودخانه‌ی Saint Lawrence River قرار دارد و در مقایسه با ونکوور زمین‌های هموارتری دارد. 
  4. پوشش گیاهی: ونکوور شهریست سرسبز با جنگل‌های استوایی. ونکوور سرسبزترین شهر کانادا است. این در حالی است که مونترال ترکیبی است از مناظر شهری و پارک. 
  5. آب راه‌ها: ونکوور به اقیانوس آرام دسترسی دارد و چندین پهنه‌ی آبی (مانند تنگه‌ی Strait of Georgia و خلیجک Burrard Inlet) آن را احاطه کرده‌اند. از طرف دیگر مونترال در حاشیه‌ی رود Saint Lawrence River قرار دارد و به چندین آب راهه‌ی دیگر متصل است که آن را به یک شهر مهم بندری تبدیل کرده است. 

مقایسه ونکوور و مونترال - نمای هوایی مونترال

مقایسه آب و هوای شهرهای مونترال و ونکوور

یکی از فاکتورهایی که باید در زمان مقایسه مونترال و ونکوور مورد بررسی قرار گیرد، آب و هوا است. علیرغم اینکه کوه‌های Rocky Mountains مشرف به ونکوور است، در زمستان بارش برف در ونکوور بسیار کمتر از مونترال است و هوا نیز گرم‌تر است. در طول ماه‌های زمستان دمای ونکوور کمی بالاتر از صفر درجه سانتی گراد است. البته که در کوهستان‌ها دما پایین‌تر است. اما در شهر فقط با یک ژاکت و یک جفت دستکش می‌توانید بدنتان را گرم نگه دارید. 

آب و هوا در مونترال به کلی با ونکوور فرق دارد. این شهر زمستان‌های بسیار سرد و سوزانی دارد. دمای مونترال به طور متوسط 10 درجه سانتی‌گراد کمتر از ونکوور است و میزان بارش برف نیز دو برابر ونکوور است. 

اما هرجا که سرما باشد، حرارت نیز وجود دارد. تابستان‌های مونترال بسیار گرم و در عین حال زیبا است. در فصل تابستان، تعداد روزهای آفتابی مونترال بیشتر است. البته اکثر روزها دما به بیش از 30 درجه سانتی گردا می‌رسد. 

از طرف دیگر، تابستان‌های ونکوور دما معتدل‌تر است. دمای هوا به ندرت از 30 درجه سانتی‌گراد بیشتر می‌شود. البته به نسبت مونترال باران بیشتری نیز می‌بارد و تعداد روزهای ابری نیز بیشتر است. در شهر ونکوور واقعا آب و هوای شدید را حس نمی‌کنید. شاید مجبور شوید در برخی از روزهای تابستان بارانی بپوشید. اما در روزهای آفتابی می‌توانید از سواحل و مناظر بی‌نظیر طبیعی نهایت لذت را ببرید. 


برای فروش خانه در ونکوور با اطمینان خاطر، با ما تماس بگیرید: 6045064706


کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

تفاوت هزینه زندگی در مونترال و ونکوور

بررسی تفاوت هزینه زندگی در ونکوور و مونترال یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب یکی از این دو شهر برای زندگی است. در ادامه هزینه‌های مهم مانند هزینه‌ی استفاده از حمل و نقل عمومی، هزینه‌ی خورد و خوراک، هزینه مسکن و تفریحات در مونترال و ونکوور را بررسی می‌کنیم. 

هزینه اجاره یا خرید خانه

در زمان بررسی تفاوت هزینه زندگی در مونترال و ونکوور، شاید مهم‌ترین هزینه‌ای که باید مورد بررسی قرار گیرد هزینه‌ی اجاره خانه در ونکوور و مونترال یا خرید است. در سال‌های اخیر بازار ملک در این شهرها اوج گرفت و قیمت‌ها به سطوح بی‌سابقه‌ای رسید. در فوریه 2023 متوسط قیمت خرید خانه در مونترال به 519,100 دلار رسید. این درحالیست که متوسط قیمت خانه در ونکوور بسیار بیشتر از این مقدار و تقریبا برابر 1,183,300 دلار بود. 

به طور کلی هزینه‌ی اجاره یا خرید خانه در ونکوور نسبت به مونترال بیشتر است. البته توجه داشته باشید که متوسط درآمد در ونکوور نیز بیشتر از مونترال است. در جدول زیر تفاوت هزینه‌های اجاره و خرید در مونترال و ونکوور مشخص شده است. 

مقایسه قیمت مسکن در مونترال و ونکوور (منبع: Numbeo.com)

ونکوور (دلار کانادا) مونترال (دلار کانادا)
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 2,800 دلار 1,700 دلار
اجاره آپارتمان یک خوابه در مناطق غیر مرکزی شهر 2,300 دلار 1,300 دلار
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 5,000 دلار 3,000 دلار
اجاره آپارتمان یک خوابه در مناطق غیر مرکزی شهر 3,800 دلار 2,100 دلار
قیمت خرید هر متر مربع از یک آپارتمان در مرکز شهر 16,600 دلار 10,200 دلار
قیمت خرید هر متر مربع از یک آپارتمان در مناطق غیر مرکزی شهر 10,700 دلار 5,900 دلار

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

هزینه حمل و نقل و رفت و آمد

ابتدا بیایید به صورت اجمالی با سامانه‌های حمل و نقل عمومی در این دو شهر آشنا شویم. سامانه‌ی STM سامانه‌ی مرکزی حمل و نقل مترو در مونترال است که از 4 لاین اصلی تشکیل شده است و مرکز شهر (داون تاون) را به جاذبه‌های توریستی مشهور، ایستگاه‌های قطار، و ایستگاه‌های اتوبوس متصل می‌کند. این سامانه از 5:30 صبح تا 1:00 بامداد (در روزهای آخر هفته تا 1:30 بامداد) آماده ارائه‌ی خدمت به مردم است. البته علاوه بر مترو و اتوبوس، سامانه‌های دیگری نیز در مونترال به مردم خدمت رسانی می‌کنند. به عنوان مثال سامانه‌ی 747Shuttle Airport در مونترال خدمات حمل و نقل مستقیم از فرودگاه به مرکز شهر را به مردم ارائه می‌دهد. علاوه بر این روش‌ها می‌توانید از سرویس کرایه دوچرخه‌ی BIXI bike-share نیز استفاده کنید. بیش از 6000 دوچرخه برای کرایه (با نرخ پایین) در دسترس مردم قرار دارد. در ادامه قیمت بلیط‌های مختلف برای رفت و آمد در مونترال را ببینید. برای اطلاعات بیشتر می توانید نقشه ونکوور را مشاهده کنید.

کرایه‌ی اتوبوس و مترو در مونترال به شرح زیر است:

  • بلیط تک سفره: 3.75 دلار
  • سفر روزانه: 11 دلار
  • سفر هفتگی: 30 دلار
  • سفر ماهانه: 97 دلار
  • هزینه سفر از فرودگاه Trudeau Airport به مرکز شهر با استفاده از سامانه‌ی 747Shuttle Airport: یازده 11 دلار

ساکنان ونکوور نیز به راحتی به انواع سامانه‌های حمل و نقل عمومی دسترسی دارند. به لطف این سامانه‌ها، رفت و آمد به جاذبه‌های توریستی شهر آسان شده است. جاذبه های توریستی مختلف را به هم وصل کرده است. 

سامانه‌ی SkyTrain که همان سرویس مترو ونکوور است، از سه لاین Expo Line، Millennium Line و West Coast Express که خدمات حمل و نقل زمینی و زیرزمینی را به ساکنان ارائه می‌دهد. 

سازمان Translink بر روی حمل و نقل عمومی ونکوور نظارت می‌کند و متشکل از شبکه‌ای هماهنگ از اتوبوس‌ها و شاتل‌ها است. 

کسانی است که از یک ناتوانی شناختی یا جسمی رنج می‌برند می‌توانند از سرویس HandyDart بهره ببرند که خدمات حمل و نقل خانه به خانه را به آن‌ها ارائه می‌دهد. 

SeaBus یک کشتی مسافری است که مسافران را از ایستگاه Downtown Waterfront Station به ایستگاه Mission و بلعکس حمل می‌کند. 

توجه داشته باشید که هزینه‌ی کرایه در سامانه‌های SkyTrain و SeaBus از یک ساختار 3 منطقه‌ای پیروی می‌کند. این درحالیست که نرخ کرایه‌ی اتوبوس‌ها صرف نظر از مسافت پیموده شده به صورت یک منطقه‌ای حساب می‌شود. البته برای کودکان و سالمندان تخفیف‌هایی ارائه می‌شود. 

  • کرایه بلیط تک سفره (یک منطقه): 3.15 دلار
  • کرایه بلیط تک سفره (دو منطقه): 4.55 دلار
  • کرایه بلیط تک سفره (سه منطقه): 6.20 دلار
  • کرایه سفر روزانه (همه‌ی مناطق): 11.25 دلار
  • کرایه سفر ماهانه (همه‌ی مناطق): 104.90 دلار

البته اگر از compass card استفاده کنید، نرخ کرایه کمتر هم می‌شود. به عنوان مثال، برای بزرگسالان نرخ کرایه سفر یک منطقه، دو منطقه و سه منطقه به ترتیب برابر 2.55 دلار، 3.75 دلار و 4.80 دلار است. 

SkyTrain در روزهای هفته از ساعت 5 صبخ تا 1 بامداد، شنبه‌ها از 6 صبح تا 1 بامداد، و یکشنبه‌ها از 7 صبح تا 1 بامداد آماده‌ی خدمت رسانی به مسافران است. 

برای آشنایی بیشتر با سرویس حمل و نقل عمومی ونکوور و هزینه‌های دقیق می‌توانید به مقاله‌ی آشنایی با سرویس حمل و نقل عمومی در ونکوور مراجعه کنید. 

بیشتر بخوانید: سایت اجاره خانه در کانادا

هزینه خورد و خوراک

هنگام بررسی تفاوت شهرهای ونکوور و مونترال نمی‌توان به راحتی از هزینه‌ی خورد و خوراک چشم پوشی کرد. 

در جدول زیر هزینه‌های مواد خوراکی مختلف در ونکوور و مونترال قید شده است. همان‌طور که در جدول زیر مشخص شده است، هزینه‌ی خورد و خوراک در ونکوور و مونترال تقریبا برابر است. البته ونکوور اندکی گران‌تر از مونترال است. اما در زمان انتخاب بین این دو شهر به این نکته توجه داشته باشید که سطح درآمد در ونکوور بالاتر از مونترال است. 
برای مقایسه‌ی هزینه خورد و خوراک جدول زیر را به دقت بررسی کنید: 

مقایسه مونترال و ونکوور از نظر هزینه خورد و خوراک (منبع: Numbeo.com)

مونترال (دلار) ونکوور (دلار)
شیر معمولی (یک لیتر) 2.84 3.06
یک قرص نان تازه سفید (500 گرم) 4.33 4.23
برنج سفید (1 کیلوگرم) 4.53 6.13
تخم مرغ معمولی (12 عدد) 4.55 6.03
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 16.95 20.66
فیله مرغ (1 کیلوگرم) 16.74  20.94
استیک بالای ران گاو (1 کیلوگرم) 19.58 24.48
سیب (1 کیلوگرم) 4.79 6.38
موز (1 کیلوگرم) 2.05 1.86
پرتقال (1 کیلوگرم) 5.30 5.20
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 6.09 6.54
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 2.81 4.42
پیاز (1 کیلوگرم) 3.30 3.79
کاهو 3.40 3.57
بطری آب (1.5 لیتری)  2.54 2.30
یک بسته سیگار (20 نخ مارلبرو)  15 20.57

هزینه تفریحات

شاید برای برخی از افراد، بررسی تفاوت زندگی در ونکوور و مونترال از لحاظ تفریحات موجود، مهم‌ترین اقدام برای انتخاب یکی از این دو شهر باشد. ونکوور و مونترال هرکدام تفریحات منحصر به فردی را به ساکنان ارائه می‌دهند. ابتدا بیایید به طور خلاصه با برخی از تفریحات در دسترس آشنا شویم. سپس هزینه‌ی تفریحات در ونکوور و مونترال را مقایسه می‌کنیم. 

مونترال شهریست با تنوع فرهنگی بالا. این شهر مملو است از ساختمان‌هایی با سبک معماری قدیمی. به جرات می‌توان گفت که در این شهر بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را میل خواهید کرد. این شهر به شب‌های زنده و پر جنب و جوش و فستیوال‌های موسیقی جاز مشهور است. می‌توان گفت که هیچ کدام از شهرهای کانادا از لحاظ هنری نمی‌توانند با مونترال رقابت کنند. حتی یک منطقه به نام Place-des-arts وجود دارد که به هنر اختصاص یافته است و شما می‌توانید از موزه‌ها و فستیوال‌های مختلف منطقه بازدید کنید و از انواع فعالیت‌ها لذت ببرید. 

بیشتر بخوانید: اکبر جوجه ونکوور کجاست؟

ونکوور یا مونترال - تفریحات مونترال

فستیوال سالانه‌ی کمدی مونترال با نام Just for Laughs در ماه ژوئن برگزار می‌شود. در طی این فستیوال چندین اجرای زنده و همچنین شوهای کمدی اجرا می‌شود. در تابستان‌ها می‌توانید از انواع برنامه‌های موسیقیایی و فرهنگی لذت ببرید. با اینکه زمستان‌های سختی دارد، اما فعالیت‌های زیادی را نیز می‌توانید در این فصل انجام دهید. علاوه بر این موارد، در سطح شهر بیش از 40 موزه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. توصیه می‌کنم حتما از مرکز تاریخ شناسی Old Port of Montreal بازدید کنید. 

ونکوور با زیبایی‌های طبیعی، کوهستان‌ها و سواحل چشم نواز خود جشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. زندگی در ونکوور برای انجام فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری، اسکی و قایق‌رانی مناسب است. سفر به ویسلر به طور شگفت‌انگیزی زیبا و جذاب است. حتی اگر نخواهید فعالیت‌هایی مانند اسکی، کوهنوردی و اسنوبردینگ انجام دهید، می‌توانید به همراه سایر اعضای خانواده سوار تله کابین شوید و به کوهستان Grouse Mountain بروید. یا اینکه در مسیرهای ساحلی پیاده روی کنید و از چشم انداز دریا و یا کوهستان نهایت لذت را ببرید. اگر هم علاقه‌ی زیادی به فعالیت ندارید، می‌توانید به یک رستوران خوشنام بروید. 


بهترین شرایط خرید آپارتمان در ونکوور را با محسن صانعی تجربه کنید.


مقایسه ونکوور و مونترال - دوچرخه سواری در ونکوور

به طور کلی مونترال شب‌های زنده، غذاهای بی‌نظیر و برنامه‌های هنری شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد. اما ونکوور مناظر خیره کننده، فعالیت‌های بیشتر در فضای باز، و آب و هوای مناسب‌تر را برایتان فراهم می‌کند. البته این به این معنی نیست که غذاهای ونکوور بی‌کیفیت است. در نظر داشته باشید که در ونکوور تعدادی رستوران ایرانی نیز وجود دارد و می‌توانید از انواع غذاهای اصیل ایرانی لذت ببرید. در همین سایت برخی از رستوران‌های ایرانی باکیفیت در ونکوور را به شما معرفی کرده‌ام. 

در هر دو شهر می‌توانید از انواع تفریحات مانند ثبت نام در یک باشگاه ورزشی، رفتن به سینما و غیره لذت ببرید. هزینه‌ی ماهانه یک باشگاه بدنسازی در مونترال برای هر نفر تقریبا برابر 45.78 دلار است که کمتر از ونکوور است. این هزینه در ونکوور برابر 63.11 دلار است. هزینه بلیط یک فیلم بین المللی در سینما در هر دو شهر تقریبا برابر است. علاوه بر این هزینه سه وعده غذا در یک رستوران میان رده در ونکوور اندکی ارزان‌تر از مونترال است. به طور کلی هزینه انجام تفریحات و بازدید از جاهای دیدنی ونکوور اندکی از مونترال ارزان تر است. 

جدول مقایسه مونترال و ونکوور از لحاظ هزینه تفریحات (منبع: Numbeo.com)

تفریح مونترال (دلار) ونکوور (دلار)
باشگاه بدنسازی 46 63
غذا در یک رستوران میان رده 57 50
تاکسی (1 ساعت) 53 37
یک بلیط سینما  15 18
جمع 171 168

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

مقایسه بازار کار و فرصت های شغلی ونکوور با مونترال

در زمان مقایسه مونترال و ونکوور برای زندگی، فرصت های شغلی و میزان درآمد جزو عوامل تعیین کننده هستند. در هر دو شهر فرصت‌های متنوع شغلی وجود دارد. اما عناوین شغلی مورد نیاز در این شهرها با هم متفاوت است. به عنوان مثال، ونکوور با صنعت‌هایی مانند فیلم سازی، توریسم و فناوری شهرت دارد. اما مونترال در زمینه‌های هوا فضا، بازی سازی، و امور مالی قدر است. 

یکی از مشکلات شهر مونترال کمبود شدید نیروی کار است. در دو سال گذشته صنعت تولید در استان کبک با ضرر 1.8 میلیارد دلاری روبرو بوده است که دلیل آن دلیل کمبود کارگران ماهر بوده است. برآورده شده است که تا ده سال دیگر 1.2 میلیون موقعیت شغلی ایجاد می‌شود. این باعث افزایش آمار مهاجرت به مونترال می‌شود. عناوین شغلی مورد نیاز در مونترال شامل موارد زیر است:
تکنسین شبکه کامپیوتری، مهندس، معلم، برنامه نویس و کادر درمان.

از طرف دیگر، پایین‌ترین میزان بی‌کاری مربوط به West Coast می‌باشد که ونکوور نیز در این منطقه قرار دارد. همین جمله خود گویای بازار کار بسیار قوی در ونکوور است. مشاغل پر تقاضا در ونکوور شامل کادر درمان، معلم، آشپز، برنامه نویس، مدیر ساخت و ساز، لوله کش، داروساز، و متخصص فروش است. 

به طور کلی سطح درآمد در ونکوور بالاتر از مونترال است. متوسط درآمد ماهانه‌ی ونکووری‌ها بعد از کسر مالیات برابر 4,231.01 دلار و در مونترال برابر 3,691.10 دلار است. 

با بررسی حقوق سالانه‌ی افرادی که شغل‌های یکسانی در این دو شهر دارند، متوجه می‌شویم که متوسط درآمد در ونکوور اندکی بیشتر از مونترال است. در جدول زیر که مربوط به درآمد سالانه در این دو شهر است، متوسط حقوق شغل‌های پر تقاضا و مورد نیاز در این دو شهر قید شده است (این آمار مربوط به نوامبر 2023 است). 

توصیه می کنیم پیش از خرید خانه در کانادا، در خصوص خانه های دولتی در کانادا هم مطالعه کنید.

مقایسه ونکوور با مونترال از لحاظ سطح درآمد (منبع: داده‌های بانک مشاغل کانادا)

شغل متوسط درآمد در مونترال (دلار) متوسط درآمد در ونکوور (دلار)
مهندس نرم افزار 102,398.40 112,008
متخصص علم داده/ تحلیل‌گر 92,040 95,409.60
پرستار و پرستار روان پزشکی دارای پروانه 74,880 87,360
مشاور مالی 72,800 78,000
تکنسین صدابردار و فیلمبردار 62,400 71,136

تفاوت های فرهنگی مونترال با ونکوور

در این بخش از مقاله به مقایسه ونکوور با مونترال از لحاظ فرهنگی و زبانی می‌پردازیم. اول از همه بیایید به زبان غالب در این دو شهر بپردازیم. مونترال یک شهر فرانسوی زبان است. یعنی اکثر علامت‌های راهنمایی و رانندگی، نقشه مترو، ساختمان‌های دولتی و حتی نام فروشگاه‌ها فرانسوی است. مدارک دولتی مانند قراردادهای معاملات املاک، گواهی تولد، مدارک درمانی و غیره به زبان فرانسوی هستند. البته در صورت درخواست نسخه‌ی انگلیسی نیز ارائه می‌شود. چیزی که در مورد مونترال جالب است این است که بخش زیادی از جمعیت این شهر دو زبانه هستند و می‌توانند به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی حرف بزنند. حتی برخی از ساکنان می‌توانند با زبان دیگری نیز تکلم کنند. در زمان پیاده روی و یا استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی، شنیدن زبان‌های دیگر در این شهر غیر معمول نیست. 

در شهر ونکوور، انگلیسی رایج‌ترین زبان برای محاوره است. یعنی اکثر علامت‌های راهنمایی و رانندگی، نقشه مترو، اسناد دولتی به زبان انگلیسی هستند. البته اگر در صورت درخواست نسخه‌ی فرانسوی از مدارک به شما ارائه می‌شود. ماندارین و کانتونی نیز جزو سایر زبان‌های رایج در ونکوور هستند.  

حال بیایید به بحث فرهنگ بپردازیم. مونترال شهری با تنوع قومی و مذهبی بالا است. در کشور کانادا بزرگ‌ترین اجتماع یهودیان، یونانیان، ایتالیایی‌ها، عرب‌ها، اهالی هائیتی، اهالی آمریکای لاتین، فرانسوی زبانان و آفریقایی‌ها در شهر مونترال قرار دارند. به همین دلیل است که مونترال پایتخت فرهنگی کانادا است. 

در کانادا، بزرگ‌ترین جامعه‌ی اهالی جنوب شرق آسیا در شهر ونکوور قرار دارد. بیشترین مهاجران چینی، کره‌ای و فلیپینی در ونکوور زندگی می‌کنند. البته این به این معنی نیست که اروپایی‌های کمی به این شهر مهاجرت کرده‌اند. در واقع بیشتر جمعیت ونکوور (حدود 46%) را اروپایی-کانادایی‌ها تشکیل داده‌اند. خیابان The Drive به ایتالیای کوچک مشهور است. به لطف هجوم مهاجران، شهر ونکوور تاثیر زیادی از این جوامع گرفته است و مملو از رستوران‌های خوشنام بین المللی است. در ضمن فستیوال‌های مختلفی در این شهر برگزار می‌شود که فرهنگ این جوامع بخصوص کشورهای آسیایی را اشاعه می‌دهد. 

این مقاله را از دست ندهید: تفاوت های فرهنگی ایران و کانادا

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

فرق شرایط تحصیلی مونترال با ونکوور

تحصیل در ونکوور و مونترال تجربه‌ی متفاوتی برای شما فراهم می‌کند. 

در هر دوی این شهرها دانشگاه‌ها و کالج‌های تراز اول وجود دارد. دومین دانشگاه برتر کانادا یعنی دانشگاه UBC و دانشگاه SFU در ونکوور قرار دارند. این دانشگاه‌ها برنامه‌های آموزشی باکیفیتی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، دانشگاه McGill که یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا است و همچنین دانشگاه‌های Université de Montréal و Concordia University در شهر مونترال قرار دارند. با توجه به کیفیت بالای آموزش در این دانشگاه‌ها لازم نیست نگرانی خاصی در باره‌ی تحصیل در این شهرها داشته باشید. 

البته در نظر داشته باشید که مونترال یک شهر فرانسوی زبان است. با اینکه در دانشگاه‌های این شهر تدریس به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود و در واقع زبان اصلی دانشگاه McGill و Concordia انگلیسی است، اما شاید نیاز باشد که برای زندگی در مونترال با زبان فرانسه نیز آشنایی داشته باشید. البته در برخی از دانشگاه نیز مانند دانشگاه Université de Montréal زبان اصلی آموزش فرانسوی است. اما در همین دانشگاه برخی از برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. 

به طور کلی انتخاب بین مونترال و ونکوور برای تحصیل به عوامل مختلفی مانند علایق شخصی، علایق تحصیلی، و اهداف شغلی بستگی دارد. 

هنگام انتخاب بین دانشگاه‌های این دو شهر حتما به هزینه‌های تحصیل، آب و هوا، هزینه‌های زندگی، زبان تدریس و غیره توجه کنید. 


با بهترین مناطق ونکوور برای زندگی آشنا شوید!


ونکوور یا مونترال - دانشگاه مک گیل

ونکوور برای زندگی بهتر است یا مونترال؟ 

پاسخ به سوال ونکوور برای زندگی بهتر است یا مونترال کار آسانی نیست. در واقع پاسخ به این سوال برای هر فرد متفاوت است و به سبک زندگی و اولویت افراد بستگی دارد.

به طور خلاصه با مقایسه مونترال و ونکوور متوجه می‌شویم که ونکوور آب و هوای معتدل‌تر و فرصت‌های شغلی با درآمد بیشتری دارد. در ضمن طبیعت بی‌نظیر این شهر، چشم اندازهای زیبای کوهستانی و اقیانوسی زمینه را برای لذت بردن از زندگی و انجام انواع فعالیت‌ها فراهم می‌کند. اما هزینه‌ی مسکن در آن نسبت به سایر شهرهای کانادا بیشتر است. 

مونترال یا ونکوور - یک رنگین کمان در ونکوور

از طرف دیگر، مونترال به صحنه‌های هنری و همچنین هزینه‌ی پایین مسکن (در میان سایر شهرهای بزرگ کانادا) معروف است. در ضمن مونترال پایتخت فرهنگی کانادا است. اما زمستان‌های سرد و طاقت فرسا و تابستان‌های گرمی دارد. 

در نهایت باید بگویم همه چیز به علایق و اولویت‌های شما بستگی دارد. آب و هوا، هزینه‌های زندگی، برنامه‌های فرهنگی و هنری، فرصت‌های شغلی و میزان درآمد، سبک زندگی و غیره همه در انتخاب بین مونترال یا ونکوور برای زندگی تاثیر گذار هستند. 

برای رسیدن به یک انتخاب درست بهتر است برای مدتی زندگی در هردوی این شهرها را تجربه کنید. آن موقع است که با اطمینان کامل می‌توانید بگویید که کدام یک از این دو شهر برای زندگی مناسب هستند. 

حال که با تفاوت‌های ونکوور و مونترال آشنا شدید، دوست دارید در کدام یک از این شهرها زندگی کنید؟ 


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :