امن ترین مناطق ونکوور برای زندگی

  0
 3817

به طور کلی امنیت در ونکوور کانادا بالا است. البته اینگونه نیست که هیچ جرم و جنایتی در این شهر نباشد.

مناطق امن ونکوور

ونکوور با بیش از 2.6 میلیون جمعیت، بزرگ‌ترین شهر بریتیش کلمبیا است. این شهر به دلیل داشتن پارک‌های بزرگ، دمای معتدل، مراکز خرید ونکوور و رستوران‌های بی‌نظیر از جمله رستوران های ایرانی ونکوور، سالانه به طور متوسط پذیرای حداقل 6 میلیون توریست از آمریکا و سایر کشورها است. اگر قصد مهاجرت به بریتیش کلمبیا را دارید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اگرچه آمار بزهکاری در ونکوور نسبت به سال 2016 کمی افزایش یافته است اما همچنان یکی از شهرهای امن جهان است و به ندرت جرم‌های بزرگی در آن اتفاق می‌افتد. در واقع ونکوور یکی از امن‌ترین شهرهای کانادا و جهان است.

به طور کلی ونکوور شهر خطرناکی نیست و احتمال جیب‌بری یا کلاه‌برداری در آن پایین است. با این حال بهتر است به خصوص در منطقه‌ی Downtown Eastside هشیار باشید و به اطراف توجه کنید. بیایید نگاه ریزتری به امنیت در ونکوور کانادا بیندازیم. 

در مناطقی که تراکم جمعیتی پایینی دارد، به نسبت جرم و جنایت کمتری اتفاق می‌افتد. اما مانند هر شهر بزرگ دیگری، در ونکوور نیز محله‌هایی وجود دارد که شاید برای مسافران و بازدیدکنندگان خیلی امن نباشد. به هر حال، بدون توجه به موقعیت مکانی، بهتر است همواره هشیار باشید و به اطراف خود توجه کنید. اگر به فکر خرید یا اجاره هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا با مقایسه‌ی امنیت محله های ونکوور، بهترین منطقه را برای زندگی انتخاب کنید. 

آیا ونکوور برای زندگی یا بازدید امن است؟ امن ترین محله های ونکوور کدام است؟ بیایید به اتفاق آمار جنایات خشونت‌آمیز را بررسی کنیم و همچنین به آمار جرایم مالی، تجاوز جنسی و سرقت ماشین نگاهی بیندازیم تا بدانیم کدام یک از محله‌ها امنیت بالاتر و کدام امنیت پایین‌تری دارند. 

مجله‌ی بین‌المللی The Economist به طور مرتب ونکوور را در بین 10 شهر برتر برای زندگی معرفی کرده است. این شهر از نظر سایر معیارهای مثبت چندین بار جایگاه‌ مناسبی را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال، با اینکه نرخ بهره در کل دنیا بالا رفته است، میزان دستمزد سالانه در ونکوور معمولا بیشتر از سایر شهرهای کانادا است.

البته همانند سایر شهرهای بزرگ، افراد بی‌خانمان و معتاد نیز در ونکوور زندگی می‌کنند. این افراد شاید مناظر ناخوشایندی برای شهروندان ایجاد کنند. 

سرقت ماشین رایج‌ترین جرم در ونکوور است. احتمالا معتادان با هدف کسب درآمد سریع و خرید مواد مخدر به سرقت می‌پردازند. در خصوص امنیت فردی باید اینگونه توضیح دهم که بسیاری از مردم از جنایت‌های خشونت‌آمیز واهمه دارند.

با این حال، به ندرت چنین جنایت‌هایی در ونکوور اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال در سال 2019 به ازای هر 1000 نفر فقط 8 نفر قربانی چنین جنایت‌هایی شدند. البته باید دید که تعریف آن چیست.

اگر توریست هستید و می‌خواهید از ونکوور بازدید کنید، با آرامش خاطر می‌توانید در این شهر شب‌گردی کنید. با توجه به اینکه ونکووری‌های بیشتر از سایر کانادایی‌ها عاشق فعالیت‌های شبانه هستند، شب‌های ونکوور امن است.

اگرچه بهتر است خانم‌های توریستی که به تنهایی از ونکوور بازدید می‌کنند کمی مراقب باشند. چراکه ندرتا مواردی ممکن است پیش بیاید. در نظر داشته باشید که حتی آمار تجاوز جنسی نیز در ونکوور پایین‌تر از سایر شهرها است. 

شاید از خود بپرسید ونکوور یا تورنتو، کدام یک برای مهاجرت مناسبترند؟ بهتر است پیش از تصمیم گیری به طور کامل در مورد این دو شهر تحقیق کنید و از نظر شرایط زندگی، شرایط اقلیمی و محیطی، آسایش رفت و آمد و سایر فاکتورهای مد نظرتان آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

وضعیت ارتکاب جرم در مناطق مختلف ونکوور

بدترین اتفاقی که می‌تواند در ونکوور برای شما بیفتد چیست؟ احتمال اینکه گردشگران و یا شهروندان قربانی جنایت بزرگی شوند بسیار پایین است. به عنوان مثال بیایید آمار قتل در ونکوور را بررسی کنیم. این آمار نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

در سال 2019 فقط 10 مورد قتل گزارش شد. شانس این که دو بار برنده‌ی لاتاری شوید بسیار بیشتر از این است که در ونکوور مورد اصابت گلوله قرار گیرید. با این توضیحات، بیایید نگاهی به محله‌های به اصطلاح بد ونکوور بیندازیم. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

برخی از محله‌هایی که به عنوان مناطق بد شناخته می‌شوند عبارت‌اند از: Historic Japantown ،Downtown Eastside ،Chinatown ،Mole Hill ،Westbrook Village ،Davie Village ،Hogans Alley ،Lower Hudson و Gastown. آمار بزهکاری در این مناطق نسبت به سایر محله‌های ونکوور بالاتر است.

با این حال، بیشتر جرم‌هایی که در این مناطق انجام می‌شود، معمولا خلاف‌های کوچک است. بنابراین توریست‌ها می‌توانند از این مناطق بازدید کنند. البته بهتر است که اگر تنها هستید، در زمان تاریکی هوا به این مناطق نروید. 


برای انتخاب ملک و یا خرید خانه در ونکوور می‌توانید به سایت های خرید و اجاره خانه در کانادا مراجعه کنید و شرایط خانه‌های مختلف را دیده و اقدام به خرید کنید.


امن ترین مناطق ونکوور

Historic Japantown
منطقه‌ی Historic Japantown ونکوور حدود 6000 نفر جمعیت دارد. آمار بزهکاری در این منطقه 59% بیشتر از متوسط آمار جرم و جنایت در ونکوور است.
جنایات خشونت‌آمیز: تقریبا 1,847 مورد
جرایم مالی: تقریبا 8110 مورد

Downtown Eastside
منطقه Downtown Eastside حدود 20,771 نفر جمعیت دارد. آمار جرم و جنایت در این منطقه 49% بیشتر از متوسط آمار جرم و جنایت در ونکوور است. Downtown Eastside در طول روز امنیت دارد. اما بهتر است شب‌ها به تنهایی به این منطقه نروید. زیرا معتادان و بی‌خانمانان زیادی در آن پرسه می‌زنند و رفتار غیر قابل پیش‌بینی‌ای دارند.  
جنایات خشونت‌آمیز: تقریبا 1,735 مورد
جرایم مالی: تقریبا 7,618 مورد

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

Chinatown
چاینا تاون نیز یکی از مناطق ونکوور است که آمار بزهکاری بالایی دارد. آمار جرم و جنایت در این منطقه 58% بیشتر متوسط آمار بزهکاری ونکوور است. این منطقه با جمعیتی حدود 3,340 نفر یکی از کوچک‌ترین مناطق شهر است. 
جنایات خشونت‌آمیز: تقریبا 1,836 مورد
جرایم مالی: تقریبا 8,062 مورد

Mole Hill
Mole Hill یکی دیگر از محله‌های کوچک ونکوور است که فقط 445 نفر جمعیت دارد. آمار بزهکاری Mole Hill از متوسط آمار بزهکاری ونکوور 49% بیشتر است. با این حال ریسک ورود به این منطقه به خصوص برای توریست‌ها همچنان پایین است. اما همیشه هنگام ورود به این محله هشیار باشید و از لوازم شخصی خود غافل نشوید. 
جنایات خشونت‌آمیز: تقریبا 1,733 مورد
جرایم مالی: تقریبا 7,610 مورد

سر زندگی محله ها و زندگی شبانه در ونکوور

امنیت ونکوور در شب - شب های ونکوور

زندگی در ونکوور مزایای بسیاری دارد. یکی از مزیت‌های زندگی در این شهر، سرزندگی آن بخصوص در شب‌ها است. در ونکوور مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید پس از تاریکی هوا به آن‌ها سر بزنید. در این شهر مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها را می‌توانید انجام دهید. از بارها و آبجوفروشی‌ها گرفته تا سالن‌های پذیرایی شیک و کلاب‌ها؛ بسیاری از این مکان‌ها پس از تاریکی هوا همچنان باز هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کلاب‌های شبانه و بارها گزینه‌ی خوبی برای لذت بردن از شب‌های ونکوور هستند. با این حال شب‌ها می‌توانید از بسیاری از فعالیت‌های دیگر نیز لذت ببرید. به عنوان مثال حتی امکان اسکی بازی در شب نیز فراهم است! یا اینکه می‌توانید به یک رستوران شیک بروید و غذای خود را در آنجا میل کنید. احتمالا تا کنون نام Science museum را شنیده‌اید. این مکان پس از تاریک شدن هوا همچنان باز است و در شب‌ها نیز تجربه‌ی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

البته اگر علاقه‌ای به این فعالیت‌ها ندارید، می‌توانید به یکی از سینماهای ونکوور بروید و فیلم مورد علاقه‌ی خود را تماشا کنید. اگر عاشق موسیقی هیپ هاپ هستید، حتما از Alexander Gastown بازدید کنید. در این مکان برنامه‌ها و موسیقی زنده به اجرا در می‌آید و می‌توانید در طول هفته از آن لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که اینها فقط برخی از فعالیت‌هایی است که می‌توانید پس از تاریکی هوا در ونکوور انجام دهید. ذکر تمام فعالیت‌ها کار دشواری است. اما به شما اطمینان می‌دهم که شب‌های ونکوور شما را نا امید نمی‌کند. 

از جمله فضاهای دیگری که سرزندگی دارند پارک های ونکوور هستند که هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید به آنجا بروید و از فضای دلپذیر و سرزنده آن‌ها استفاده کنید.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

معرفی امن ترین محله های ونکوور برای زندگی

ونکوور یکی از امن‌ترین شهرهای کانادا برای توریست‌ها و مسافران است. اگر می‌خواهید با آسایش خاطر از فعالیت در فضای باز لذت ببرید، به رستوران بروید، از شب‌گردی لذت ببرید، یا بر روی بازار ملک سرمایه گذاری کنید، آشنایی با امن ترین مناطق ونکوور برای زندگی اهمیت بالایی دارد. در زیر امن ترین محله های ونکوور برای دانشجویان و شهروندان را معرفی کرده‌ایم. 

  1. Kerrisdale 
  2. West Point Grey 
  3. Shaughnessy 
  4. South Cambie 
  5. Arbutus Ridge

این محله‌ها جزو امن ترین و بهترین مناطق ونکوور هستند. این مناطق نه تنها از نظر آمار بزهکاری امن هستند، بلکه در برابر خطراتی مانند جنگل‌سوزی و سایر بلایای طبیعی ایمن هستند. در ضمن بسیار سرسبز هستند و برای جوانان و سالمندان نیز مناسب هستند. 

برخلاف سایر شهرها، آمار جرم و جنایت در ونکوور پایین است. این شهر حتی نسبت به سایر شهرهای کانادا امنیت بیشتری در برابر بلایای طبیعی دارد. ونکوور جزو بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است. مردم این شهر نسبت به سایر نقاط بریتیش کلمبیا احساس امنیت بیشتری دارند.

به نظر شما امنیت یک محله چقدر اهمیت دارد؟ برای شما بزرگی خانه تان اهمیت بیشتری دارد یا امنیت محله ای که در آن زندگی می‌کنید؟ لطفا در قسمت کامنت‌ها نظر ارزشمند خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید. 


اگر در مورد مطالب این صفحه توضیحات بیشتری می‌خواهید یا تمایل به هم فکری گرفتن برای خرید یا پیش خرید دارید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی، گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :