معرفی 11 پارک معروف ونکوور

  0
 3120

بر خلاف اکثر کلان‌شهرهای دنیا، شهر ونکوور در دل طبیعت است و فضاهای سرسبز و خیره کننده‌ی زیادی برای ساکنان و گردشگران دارد.

پارک معروف استنلی ونکوور

معمولا افرادی که در ونکوور زندگی می‌کنند، نمی‌دانند که تعطیلات آخر هفته‌ی خود را چگونه سپری کنند. زیرا در این شهر و اطراف آن جاذبه‌های دیدنی بسیاری وجود داراد و انتخاب بین آن‌ها کار دشواری است.

در ونکوور بیش از 240 پارک (از فضاهای سبز کوچک گرفته تا پارک‌های جنگلی وسیع و پارک‌های ساحلی بزرگ) وجود دارد. شما می‌توانید از شهر خارج شوید و از جاذبه‌های خارج از شهر دیدن کنید. البته اگر مسافت برای شما مهم است،‌ می‌توانید از جاهای دیدنی شهر بازدید کنید و یا در سواحل زیبا حمام آفتاب بگیرید. ونکوور یکی از معدود شهرهایی است که می‌توانید در آن از انواع فعالیت‌ها لذت ببرید.

در این شهر محله‌های زیبا و فریبنده، مسیرهای زیبا در دل طبیعت و سواحل بی‌نظیر زیادی وجود دارد که نه تنها گردشگران بلکه ساکنان ونکوور را حیرت زده می‌کند. نوشیدن مشروبات الکلی نیز در برخی از پارک های تفریحی ونکوور کانادا مجاز است. پس می‌توانید به همراه وسایل پیک نیک، مشروبات الکلی نیز همراه داشته باشید و از روز خود نهایت استفاده را ببرید.

در این مقاله سعی کرده‌ام در کنار معرفی پارک های دیدنی ونکوور، فضاهای سرسبز ونکوور برای بازی کودکان را نیز به شما معرفی کنم. در ادامه با معرفی پارک های معروف ونکوور با من همراه باشید. 

لیست جذاب ترین پارک های ونکوور

استنلی پارک ونکوور

بهترین پارک برای انجام انواع و اقسام فعالیت‌ها
در فهرست معرفی پارک های معروف ونکوور، استنلی پارک در بالاترین مکان قرار دارد که دلیل خوبی برای این دارم. این پارک 400 هکتار است و برای انجام انواع فعالیت‌ها مناسب است. استنلی پارک که با نام Central Park of Vancouver شناخته می‌شود، دارای ساحل زیبا، جنگل‌های انبوه و مسیرهای دیدنی‌ای است که چشمان هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. 

استنلی پارک که محبوب ترین پارک شهر ونکوور است، در زمین‌های آبا و اجدادی و واگذار نشده‌ی بومیان Musqueam ،Squamish و Tsleil-Waututh قرار دارد. در این پارک ستون‌های Totem poles نصب شده است که تاریخ غنی منطقه را نشان می‌دهد. به شما توصیه می‌کنم که برای بازدید از استنلی پارک حتما از خدمات راهنمایان سفر بهره‌مند شوید تا هنگام گشت و گذار در محیط پارک، با تاریخ بومیان منطقه نیز آشنا شوید. 

یکی از فعالیت‌هایی که باید حتما در ونکوور انجام دهید، پیاده‌روی و یا دوچرخه‌سواری در مسیر 5.5 مایلی Seawall است. شما می‌توانید یک روز را به این کار اختصاص دهید و در سواحل شنی و منطقه‌ی حفاظت شده‌ی Lost Lagoon توقف کنید و در استخر آب گرم Second Beach شنا کنید و سپس در نزدیکی ساحل Third Beach غروب زیبای آفتاب را ببینید.

در این پارک چندین زمین بازی، باغ و چند رستوران عالی وجود دارد که می‌توانید اوقات خود را در آن سپری کنید. در ضمن آکواریوم ونکوور که محل نگهداری هزاران موجود دریایی است، در این پارک قرار دارد. 


دانلود مجله تخصصی سرای ونکوور


پارک Vanier Park

بهترین پارک از نظر فرهنگ و هنر
در این پارک برنامه‌های زنده، فستیوال‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی‌ای مانند Bard on the Beach (بزرگ‌ترین فستیوال شکسپیر در غرب کانادا) برگزار می‌شود. از طرف دیگر، مرکز فضایی HR MacMillan Space Centre، موزه‌ی Vancouver Maritime Museum، و موزه‌ی Museum of Vancouver در این پارک قرار دارند. بنابراین پارک Vanier Park مکان بسیار مناسبی برای دوست‌داران فرهنگ و هنر است. اما این را بدانید که جاذبه‌‌های پارک Vanier Park به موزه‌ها و جشنواره‌ها محدود نمی‌شود. 

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

این پارک محیط وسیعی دارد که آن را به مکان مناسبی برای بادبادک بازی تبدیل کرده است. در این پارک امکانات لازم برای انداختن قایق‌ها به آب نیز وجود دارد. در نتیجه شما در پارک Vanier Park می‌توانید از انواع و اقسام تفریحات آبی لذت ببرید.

برای آرامش بیشتر می‌توانید به دریاچه‌ی این پارک بروید و یا در مسیر پیاده‌روی به قدم زدن بپردازید. لازم به ذکر است که ساحل وسیع و شنی این پارک مکان ایده‌آلی برای توقف و پیک نیک است. 

پارک Creekside Park

بهترین پارک برای کودکان فعال
اگر به دنبال فضاهای سرسبز ونکوور برای بازی کودکان می‌گردید، پارک Creekside Park قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها است. یکی از محبوب ترین جاذبه‌های ونکوور (دنیا علم) در این پارک قرار دارد.

زمین بازی این پارک مجهز به سرسره، تاب و سایر بازی‌های کودکانه است. کودکان شما پس از بازدید از دنیای علم می‌توانند در این پارک مشغول بازی شوند. شما نیز می‌توانید در زیر سایه‌ی درختان بنشینید و بازی کودکانتان را ببینید و یا از طبیعت زیبای پارک و چشم انداز آبی آن لذت ببرید. 


مشاور املاک حرفه ای در کانادا برای خرید و فروش ملک در ونکوور


پارک Ambleside Park

بهترین پارک برای گرداندن سگ‌ها
این پارک ساحلی که در ورودی وست ونکوور قرار دارد، مکان مناسبی برای باز کردن قلاده‌ی سگ‌ها و گرداندن آن‌ها است. در این پارک 3.5 هکتار زمین به منظور نگهداری و گرداندن سگ‌ها وجود دارد. یعنی این پارک فضای زیادی را برای دوستان پشمالو فراهم می‌کند تا آزادانه پرسه بزنند.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

پارک Ambleside Park جزو فضاهای سرسبز ونکوور برای بازی کودکان است و در آن یک زمین بازی در کنار ساحل برای کودکان، پارک اسکیت، زمین بسکتبال و مکانی برای خرید انواع و اقسام خوراکی‌ها قرار دارد. همچنین در طول ماه‌های تابستان کشاورزان در این پارک بازار شلوغی را به راه می‌اندازند و شما می‌توانید میوه‌های تازه، غذاهای آماده و یادگاری‌هایی تهیه کنید.

پارک Queen Elizabeth Park

بهترین پارک برای پیاده روی بعد از ظهر
هنگام معرفی پارک های دیدنی ونکوور نمی‌توان از نام پارک ملکه الیزابت گذشت. این پارک که در بلندترین قسمت شهر قرار دارد، یک نمای 360 درجه از ونکوور و کوه‌های با شکوه اطراف آن به شما ارائه می‌دهد. احتمالا تاکنون عکس‌های خارق‌العاده‌ای از افق‌های ونکوور و قله‌های جنگلی دیده‌اید. این پارک دقیقا جایی است که می‌توانید چنین تصاویری را ثبت کنید.

این تنها جاذبه‌ی پارک ملکه الیزابت نیست. به لطف منطقه‌ی محافظت شده‌ی Bloedel Conservatory (یک گنبد بزرگ که مملو از پرندگان آزاد و گیاهان و گل‌های عجیب و غریب) این پارک به یک مکان محبوب برای علاقه‌مندان به باغبانی تبدیل شده است.

باغ Quarry Garden که چشم انداز زیبایی دارد در پشت گنبد قرار گرفته است. در این باغ ترکیبی از درختان عجیب و غریب بومی، مجسمه‌ها و جانوران گوناگون وجود دارد. این پارک بهترین مکان برای توقف و لذت بردن از بوی گل‌های رز است. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

در این پارک زمین‌های ورزشی تفریحی مانند زمین گلف، بولینگ روی چمن و تنیس قرار دارد. البته اگر می‌خواهید فعالیت کم تحرک‌تری انجام دهید، می‌توانید به رستوران Seasons in the Park بروید و میزی را رزرو کنید. در این رستوران علاوه بر اینکه از نمای پانورامیک شهر لذت می‌برید، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ساحل غربی برایتان سرو می‌شود. 

پارک Pacific Spirit Regional Park

بهترین پارک برای قدم زدن بعد از ظهر
یکی دیگر از پارک های تفریحی ونکوور کانادا پارک Pacific Spirit Regional Park است که در امتداد ساحل و در میان جنگل‌های بارانی مسیرهای گوناگونی دارد. در این پارک یک مسیر پیاده‌روی به دور باتلاق پر از پرنده‌ی Camosun Bog کشیده شده است. پس پارک Pacific Spirit Regional Park به مکان محبوبی برای دوندگان، دوچرخه‌سواران و عاشقان پیاده‌روی تبدیل شده است.

این فضای سبز و دست نخورده که مساحتی بیش از 750 هکتار را پوشش می‌دهد، دانشگاه بریتیش کلمبیا را به شهر متصل می‌کند. شما می‌توانید برای زمان اندکی در این پارک پیاده‌روی کنید و یا مدت بازدید خود را تا 3 ساعت افزایش دهید و دیدنی‌های پنهان پارک را کشف کنید. 

ساحل Wreck Beach در ضلع غربی این پارک قرار دارد. افراد زیادی برای گرفتن حمام آفتاب به این ساحل می‌روند. در این ساحل اغلب تنه‌های درختان بزرگ را می‌بینید که در رودخانه‌ی Fraser River شناور هستند و در جنوب ساحل به دام افتاده‌اند.

پارک David Lam Park

بهترین پارک برای پیاده‌روی در ساحل

پارک دیوید لام یکی دیگر از پارک های تفریحی ونکوور کانادا است که فقط چند قدم از منطقه‌ی خرید ییل‌تاون در مرکز شهر فاصله دارد و فضای سبز زیبا و دوست داشتنی‌ای را در میان شلوغی شهر فراهم کرده است. در آن طرف رودخانه‌ی False Creek کاندوهای بلند شیشه‌ای وجود دارد. این کاندوها در دهه‌ی 90 باعث ایجاد تغییر و تحول در منطقه شدند.

شما برای پیک نیک می‌توانید به این پارک بروید و در یکی از کافه‌های منطقه انواع نوشیدنی و غذا را سفارش دهید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که جشن Expo 86 در این منطقه برگزار شد.

پارک معروف David Lam Park در ونکوور

این پارک همچنین مکان ایده‌آلی برای شروع پیاده‌روی در امتداد ساحل شمالی False Creek به سمت دنیای علم است. در طول مسیر آثار هنری زیبا و مرغ‌های ماهی خوار را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید به پیاده‌روی خود در اطراف ضلع شرقی False Creek تا پارک Hinge Park (که رفته رفته به یک تالاب محافظت شده تبدیل شده است)، و تا جزیره‌ی Habitat Island (که ساحل صخره‌ای آن مکان مناسبی برای نشستن و لذت بردن از تابش آفتاب است) ادامه دهید. 

پارک ساحلی Kitsilano Beach Park

بهترین پارک برای دوست‌داران ساحل
پارک ساحلی کیتسیلانو که اغلب با نام ساحل ونیز ونکوور شناخته می‌شود، مرکز انجام تفریحات تابستانی در ونکوور است. طولانی‌ترین استخر کانادا (یک استخر آب شور روباز که در کنار اقیانوس که طول آن 137 متر است) در این پارک ساحلی قرار دارد.

در این پارک زمین‌هایی مخصوص والیبال ساحلی، بسکتبال خیابانی و بزرگ‌ترین زمین بازی ونکوور قرار دارد. کودکان شما می‌توانند با استفاده از تجهیزاتی که در این پارک نصب شده است (مانند سرسره، تاب، میز مخصوص بازی‌های شنی و سایر موارد) از بازی‌های کودکانه لذت ببرند. 

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

البته اگر فقط به قصد پیک نیک از این پارک دیدن می‌کنید، قطعا ساحل شنی، فضاهای سبز و نمای پانورامیک از مرکز شهر ونکوور شما را متحیر خواهد کرد. پارک ساحلی کیتسیلانو مکان مناسبی برای استراحت در روزهای تابستانی است.

پارک Trout Lake (همان John Hendry Park)

بهترین پارک برای پیک نیک در کنار دریاچه

در ادامه‌ی معرفی پارک های معروف ونکوور، پارک جان هندری را مورد بررسی قرار می‌دهم. این پارک در شنبه‌های تابستان میزبان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کشاورزان ونکوور است. در این روزها جمعیت زیادی از ساکنان شرق ونکوور به این بازار مراجعه می‌کنند.

به دور دریاچه‌ی Trout Lake (یک دریاچه‌ی طبیعی که در مرکز پارک قرار دارد و یک ساحل کوچک نیز دارد) یک مسیر پیاده روی کشیده شده است.

در ضمن چمن‌زارهای وسیع این پارک محیط مناسبی را برای برگزاری کنسرت در فضای باز فراهم کرده است. 

پارک معروف Trout Lake Park در ونکوور

در غرب ساحل دریاچه یک مرکز اجتماعات با نام Trout Lake Community Centre وجود دارد که می‌توانید فعالیت‌های فراوانی را در آن انجام دهید. ساکنان این منطقه برای شرکت در کنسرت‌ها، نمایش‌های هنری و سایر رویدادها در مکان‌های سرپوشیده و سرباز گرد هم جمع می‌شوند. یک پیست یخ به اندازه‌ی زمین‌های NHL (از اوت تا آوریل باز است) و یک مرکز تناسب اندام بزرگ در کنار این مرکز وجود دارد که پذیرای بازدید کنندگان است. 

پارک آبی Granville Island

بهترین پارک برای آب بازی

پارک آبی جزیره‌ی گرنویل بزرگ‌ترین پارک آبی رایگان در آمریکای شمالی است و همان‌طور که از اسم آن پیداست در جزیره‌ی گرنویل و در کنار مرکز False Creek Community Centre قرار دارد. این پارک دارای سرسره‌ی آبی، لوله‌های آب، شیر آتش نشانی و فواره‌های مختلفی است که آن را به محبوب‌ترین پارک آبی ونکوور تبدیل کرده است.

این پارک در واقع جزو فضاهای سرسبز ونکوور برای بازی کودکان است و مختص بزرگ‌سالان نیست. در ضمن در این پارک یک فضای سرسبز مختص کودکان نوپا طراحی شده است. بنابراین پارک آبی جزیره‌ی گرنویل بهترین گزینه برای خانواده‌هایی است که بچه‌های کوچک دارند. 

هنگام بازدید از پارک حتما مطمئن شوید که کفش‌های فرزندانتان ضد آب است. البته بچه‌ها می‌توانند بدون کفش هم در این مکان بازی کنند اما کفش‌های ضد آب باعث می‌شود که راحت‌تر بدوند و بازی کنند. در تعطیلات آخر هفته‌ی ماه‌های تابستان از روز ویکتوریا در ماه مه تا پایان ژوئن می‌توانید از پارک آبی جزیره گرنویل به صورت رایگان بازدید کنید. در ضمن این پارک از ماه جولای تا روز کارگر در سپتامبر هر روز باز است. 

پارک Dude Chilling Park

بهترین پارک برای افراد مدگرا
در ادامه‌ی معرفی پارک های دیدنی ونکوور پارک Dude Chilling Park را به شما معرفی می‌کنم. نام این پارک از روی تابلویی که به شوخی در آن منطقه نصب شده بود انتخاب شده است. این پارک قبلا با نام Guelph Park شناخته می‌شد.

به هر حال همان‌طور که از نام فعلی آن پیداست، این پارک مکان مناسبی برای استراحت با دوستان است. فضای این پارک ساده است و به مرکز اجتماعات ساکنان محله‌ی Mount Pleasant ونکوور تبدیل شده است. 

در نظر داشته باشید که در پارک Dude Chilling Park نوشیدن مشروبات الکلی مجاز است و معمولا اکثر افراد این پارک را به عنوان مقصد مناسبی برای پیک نیک انتخاب می‌کنند. اگر به این پارک بروید، خواهید دید که برخی از مردم در حال طبل زدن و آواز خواندن هستند و برخی دیگر نیز فقط به استراحت می‌پردازند. 
 

بهترین تفریحاتی که در پارک های ونکوور می توان انجام داد؟

همان‌طور که بیان کردم ونکوور پارک‌های زیادی دارد که در هرکدام از آن‌ها می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را انجام دهید. به پیک نیک بروید، حمام آفتاب بگیرید، با دوستان خود به والیبال ساحلی مشغول شوید، دوچرخه سواری کنید، به ورزش‌های آبی بپردازید، زیر سایه‌ی درختان نشته و کتابی بخوانید و یا به کافه‌های موجود رفته و از قهوه‌ی خود لذت ببرید.

در استنلی پارک ونکوور می‌توانید از انواع و اقسام فعالیت‌ها لذت ببرید. اما اگر فرزندی دارید، شاید بهتر باشد که پارک آبی Granville Island و پارک Creekside Park را در اولویت بازدید قرار دهید. در ضمن اگر به گرداندن سگ‌ها علاقه دارید، پارک Ambleside Park با دارا بودن بیش از 3.5 هکتار زمین مخصوص نگه‌داری از سگ‌ها بهترین پارک برای این کار است.

اگر از سر کار به خانه بر می‌گردید و می‌خواهید عصرها به پیاده‌روی بروید، قطعا می‌توانید در تمام پارک‌های معرفی شده این کار را انجام دهید. اما به شما توصیه می‌کنم که حتما به پارک Pacific Spirit Regional Park بروید و از مسیرهای مختلف، دریاچه و فضای سبز این پارک لذت ببرید.

به طور کلی، با توجه به اینکه در ونکوور فضاهای سبز زیادی وجود دارد، به راحتی می‌توانید در نزدیکی محل زندگی خود انواع فعالیت‌های مختلف را انجام دهید. 


امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

مجله‌ی سرای ونکوور

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :