مزایا و معایب زندگی در ونکوور كانادا چیست؟

  2
 3452

 محسن صانعی  |   تاریخ بروز رسانی 21 ژانویه 2023


آیا ونكوور برای زندگی شما مناسب است؟ ونکوور هم مانند هر شهر ديگری حسن‌ها و عيب‌های خود را دارد.

شهر خوش طرح ونکوور

این سوال شايد ذهن شما را درگیر كرده باشد. بهترین راه برای یافتن جواب این سوال این است که اطلاعات درستی در مورد ونکوور کسب کنید. سپس مزایا و معایب زندگی در ونکوور را مقایسه کنید تا راحت‌تر بتوانید در مورد نقل مکان به این شهر تصمیم بگیرید. 

در ادامه برای کمک به حل اين موضوع، نکاتی را در مورد شهر ونکوور مطرح می‌كنم. در واقع جنبه‌های مثبت و منفی ونکوور را در این مقاله طبقه بندی کرده‌ام. پس به راحتی می‌توانید مقایسه کنید و تصمیم بگیرید. برای تصمیم گیری بهتر در زمینه انتخاب زندگی در ونکوور می‌توانید به مقاله مقایسه تورنتو و ونکوور مراجعه کنید.

درباره ونکوور

ونکوور يكی از شهرهای ساحلی کانادا است كه در طی سال‌های گذشته به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته شده است. چرا؟ چون دارای مناظر زیبا، جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار، فرصت‌های شغلی خوب و سبک زندگی خاص خود است. شهرت این شهر باعث می‌شود افراد خارجی زیادی برای اقامت به ونکوور مهاجرت کنند.

ساحل و دریای ونکوور

این شهر دیدنی‌های بسیاری دارد که چشمان هر بیننده‌ای (مخصوصا خارجی‌ها) را جذب می‌کند. البته با وجود شهرت بسیار خوب، مشکلاتی هم دارد؛ مشکلاتی که قبل از نقل مکان به ونکوور باید آن‌ها را بدانيد.

در پاراگراف‌های زیر اطلاعات مفیدی را درباره‌ی شرایط زندگی در ونکوور به اشتراک گذاشته‌ام و سعی کرده‌ام شما را با مشکلات زندگی در ونکوور آشنا کنم. در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید سایر مقالات سایت را هم مطالعه کنید.

وقتی می‌خواهيد زندگی در شهر جدیدی را شروع كنيد، اول باید با مزایا و معایب آن شهر آشنا شوید. به شما توصیه می‌کنم که حتما قبل از ثبت درخواست مهاجرت، اطلاعات زیادی در مورد شهر موردنظر به دست آورید. سپس تصميم بگيريد که آیا می‌خواهید به‌طور دائم در آنجا زندگی کنید یا نه.

بعضی از مشکلات به راحتی قابل حل هستند، در حالی که بعضی از آن‌ها می‌توانند نظر شما را در مورد آن شهر تغییر دهند. در اینجا مزایا و معایب زندگی در ونکوور آورده شده است.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

میزان درآمد و هزینه ها

برای زندگی در vancouver مثل هر جای ديگر به پول نیاز دارید و برای به دست آوردن پول باید کار کنید. فرصت‌های شغلی زیاد در این شهر باعث شده است سطح زندگی در ونکوور ارتقا یابد.

براساس آخرين آمارهاي اعلام شده، میانگین حقوق سالانه در ونکوور 72،662 دلار کانادا است. این مقدار بسته به شغل‌ها و پست‌ها متفاوت است. حال اگر این درآمد را با هزینه زندگی در ونکوور 2023 مقایسه کنید، می‌توانید از نحوه‌ی زندگی در شهر ونکوور يك برآوردی بكنيد.

یک خانواده چهار نفره در یک آپارتمان دوخوابه به حداقل ۴۰۰۰ دلار نیاز دارد که این مبلغ با کار کردن هر دو همسر حتی در شغل‌هایی که حداقل حقوق را دارند قابل تامین است. به علاوه اینکه کمک هزینه‌های دولتی هم کمک بزرگی محسوب می‌شود. بنابراین پر واضح است که سطح زندگی در ونکوور کانادا بالا است.

لطفا حتما در زمان بررسی آمارهای اشتغال ونكوور و ميانگين درآمد ونكوور و نهایتا مقایسه آن با سایر شهرهای کانادا اين موضوع را در نظر بگيريد: آنچه آمارها را دچار خطا می‌كند اين است كه در ونكوور تعداد زيادی از ثروتمندهای كل دنيا به خصوص از شرق آسيا و ایران زندگی می‌كنند.

اين افراد اگرچه پول كلانی را در ونكوور خرج می‌كنند، ولی برای فرار از ماليات كانادایی درآمدشان را صفر اعلام می‌كنند و در آمارهای ونکوور جزو جمعيت بیكار لحاظ می‌شوند!!! اين موضوع باعث می‌شود که ميانگين درآمد ونكوور پايين‌تر و نرخ بيكاری ونكوور بالاتر از واقعيت در آمارها اعلام شود.

اگرچه ونکوور مزایای زیادی دارد، اما هر چیز خوبی قیمت خود را دارد و ونکوور هم از این لحاظ تفاوتی ندارد. ونکوور یکی از شهرهای پر هزینه در کانادا است. بيشترين تفاوت در خريد خانه و نه اجاره‌ی آن است. اگر در یک آپارتمان متوسط يک خوابه زندگی کنید، باید ماهانه 1000 تا 3000 دلار اجاره پرداخت کنید. برای خانه‌های بهتر و دو خوابه، این هزینه بیشتر هم خواهد بود.

هر کسی که در ونکوور زندگی می‌کند ابتدا باید به فکر هزینه‌ی مسکن باشد. این بزرگ‌ترین بخش مخارج شما است. این چیزی است که باید قبل از نقل مکان به ونکوور، در مورد آن برنامه ریزی کنید.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا


بیشتر بخوانید: اجاره خانه در ونکوور


تحصیلات

ونکوور يكی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل است. مسئولیت آموزش و پرورش بر عهده‌ی استان است. در این شهر برای فرزندانتان گزینه‌های متنوع تحصیلی وجود دارد.

مدارس دولتی ونکوور در سراسر جهان معروف هستند. سیستم آموزشی مناسب در این مدارس به دانش آموزان کمک می‌کند تا عملکرد تحصیلی خوبی داشته باشند. مدارس دولتی با یکدیگر تفاوت دارند. بعضی از مدارس روی هنر تمرکز می‌کنند و بعضی‌ها به فناوری توجه می‌کنند.

هنگامی که محل زندگی خود را انتخاب کرديد، به راحتی می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد مدارس دولتی نزدیک کسب کنید. مدارس دولتی برای شهروندان، مقیمان دایم PR و اكثر افرادی که ویزای کار و يا تحصيل دارند رایگان است.

در هر صورت، قبل از ثبت نام فرزندان در یک مدرسه، حتما بپرسید که آن مدرسه بر روی چه مباحثی تمرکز دارد. انتخاب مدرسه در كانادا جزو نكات مهمی است كه بايد به دقت انجام شود.

يكی از وب سايت‌هايی كه می‌تواند خيلی در انتخاب مدرسه در كانادا مفيد باشد سايت موسسه فريزر است. ولی از آن مهم‌تر این است که در صورت امکان موقع تعطیل شدن مدرسه، حضوری بروید و‌ رفتار دانش آموزان را ببینید و سابقه‌ی مدیر مدرسه را بررسی کنید، چرا که فریزر فقط بر اساس نمرات طبقه بندی می‌کند.

دبستان queen mary elementary school

بین جامعه‌ی مهاجران ونکوور، ثبت نام در مدارس خصوصی انگلیسی زبان رايج است و خيلی از خارجی‌ها آن‌ها را گزینه‌ی بهتری می‌دانند. البته، مدارس فرانسوی و حتی مدارس خصوصی ايرانی هم وجود دارد.

تعداد مدارس خصوصی ونکوور از مدارس دولتی كمتر است و بیشتر این مدارس در مناطق مهاجرنشین هستند. هزینه‌‌ی سالانه مدارس خصوصی بين 15،000 تا 55،000  دلار کانادا متغير است. حتما قبل از ثبت نام فرزندتان در یک مدرسه‌ی خصوصی، بهتر است ببینید که آیا آن مدرسه در وزارت آموزش و پرورش بريتيش کلمبیا ثبت شده است یا نه.

میزان جرم و جنایت

ونکوور یکی از شهرهای پرجمعیت کانادا است و میزان جرم نسبتا پایینی دارد. بنابراین می‌توان گفت که این شهر برای زندگی امنیت خوبی دارد. البته تعريف امنيت در نقاط مختلف جهان متفاوت است.

در اكثر مناطق ونكوور امنيت به شكلی است كه پنجره‌ها هيچكدام حفاظ ندارند و ورود به خانه‌ها بسيار راحت است. اين موضوع نشان دهنده‌ی وضعيت امنيت در ونكوور است. همچنین، بعضي از محله‌ها علاوه بر نظارت پليس، به منظور امنيت بیشتر، توسط دوربين‌های نظارتی هم كنترل می‌شوند.

اگرچه اعتقاد دارم كه هرجای دنيا كه هستيد باید از نحوه‌ی مراقبت از خود و دارایی‌هایتان آگاهی داشته باشید و همیشه هوشیار باشید.

در ونکوور چاقو کشی، ضرب و شتم و تیر اندازی به ندرت دیده می‌شود. متداول‌ترین نوع جرایم در ونکوور مربوط به اموال است.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

مردم شهر

هنگامی که قصد دارید در خارج از کشور زندگی کنید، باید از محیط اطراف و همچنین افرادی که در آن مکان زندگی می‌کنند آگاهی داشته باشید. احساس راحتی در شهر جدیدی که برای داشتن یک زندگی خوب انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است. ونکوور از این نظر خوش نام است. ولی انتظار نداشته باشيد كه آن‌ها برای شروع رابطه به سراغ شما بیایند.

بیشتر افراد سرشان به کار خودشان است و در زندگی غریبه‌ای که هیچ اطلاعاتی از شهر ندارد دخالت نمی‌کنند و به کار خودشان مشغول هستند. بنابراین، در صورت نیاز به مردم هرجای دنيا، هوشیارانه رفتار کنید. به احتمال زیاد با رفتار دوستانه روبرو می‌شوید. البته شاید بد شانس باشيد و به پست يک آدم ضد مهاجر بخوريد كه البته تعدادشان کم است و اكثر مردم ونكوور رفتار بسيار دوستانه‌ای دارند.

ویزای کار و تحصیل

برای کار در کانادا، اولین شرط شما بررسی این موضوع است که آیا واجد شرایط ویزای کار هستید یا نه. اگر واجد شرایط نباشید، می‌توانید شرکتی را پیدا کنید که مایل باشد از طریق یک فرآیند LMIA (ارزیابی اثرگزاری بر بازار کار Labour Market Impact Assessment) به شما پيشنهاد كار (Job Offer) بدهد. همچنین باید مطمئن شوید که دارای پیش نیازهای مربوط به زبان، تجربه کاری، تحصیلات و عوامل مالی هستید.

سیستم آموزشی ونکوور در سراسر جهان مشهور است. بسیاری از دانشجوها تمایل به گرفتن ویزای دانشجویی و تحصیل در ونکوور دارند و احتمالا بعد از تحصيل واجد شرایط برنامه‌ی BC PNP می‌شوند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از كالج‌ها و يا دانشگاه‌های قابل قبول، می‌توانند اجازه‌ی کار بگیرند. حتی در بعضي از رشته‌ها می‌توانند بدون داشتن سابقه‌ی كار در برنامه‌ی مهاجرتی BC PNP شرکت کنند. این دو مورد، یعنی تحصیل و کار، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در ونکوور بمانند و زندگی در كانادا را ادامه بدهند و حتی اقامت دائم كانادا را بگيرند.

مزایای زندگی در ونکوور

شهر خوش طرح

ونکوور شهر ایده‌آلی است. برنامه ریزی شهر در جهت دستیابی به فضای سبز کافی، و همچنین رسیدن به هدف تراکم جمعیت است. فضاهای سبز به زیبایی در بین ساختمان‌های مرتفع و ساختمان‌های کم ارتفاع توزیع شده است.

اگرچه جمعیت زیادی در شهر وجود دارد، اما توزیع گسترده با تراکم پایین، مشکلاتی را که در محیط‌های شلوغ پیش می‌آید، برطرف می‌کند. بسیاری از دانشجوهای جهان در نظر دارند برای مطالعه‌‌ی تقسیم فضا از ونکوور بازدید کنند.

شهر از فضاهای تعریف‌شده‌ای برخوردار است، و این به اين معنی است که وقتی در شهر قدم می‌زنید، همه چیز در نزدیکی شما است. این شامل فضاهای سبز و محیط اطراف نیز می‌شود. برای کسب آرامش می‌توانید به فضاهای سبز بروید و برای آرامش به چشمان می‌توانید به محیط اطراف بنگرید. بسیاری از افراد برای خرید و فروش ملک در ونکوور به مناظر اطراف خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

طبیعت ونکوور

وقتی در ونکوور زندگی می‌کنید، در سراسر شهر چشم اندازهای شگفت انگیزی می‌بينيد. این شهر با اقیانوس آرام تلاقی می‌کند و تمام ونکوور محصور در کوه‌های صخره‌ای است. هر وقت از خانه خارج می‌شوید آسمان باز و کوه‌ها را در تمام زاویه‌ها می‌بینید. منظره‌ی اطراف و آسمان زیبا گاه گاهی شما را از فشارهای روزمره رها می‌کند.

يكی از جاذبه‌های اين شهر سنجاب است كه تقريبا هر روز آن‌ها را در كوچه و خيابان می‌بينيد، البته در نواحی جنگلی خرس هم ندرتا ديده می‌شود. يكی از خاطرات خوب من روزی است كه در منطقه‌ی كوكيتلام يك گوزن را ديدم كه در حال عبور از خیابان بود.

اگر تصمیم به زندگی در ونکوور کانادا دارید، این را بدانید که اتفاق خوبی در انتظارتان است.

مراقبت از کودک

مراکز زیادی برای "مراقبت از کودکان" و همچنین امکانات "مراقبت از کودکان در منزل" در ونکوور وجود دارد. برای نگهداری فرزندتان در این مراکز باید هر روز حدود 50 دلار کانادا پرداخت کنید. برخی از مادرانی که در خانه می‌مانند، تمایل دارند که از فرزندان مادران شاغل، در خانه و با هزینه‌ی تقریبا نصف مراقبت کنند.

این در کانادا کاملا رايج است. اما اگر مادری به طور همزمان از بیش از دو فرزند مراقبت کند، باید مجوز رسمی برای مراقبت از کودکان را داشته باشد. پس حتما قبل از این که فرزندتان را برای مراقبت به کسی بسپارید، مجوز او را بررسی کنید.

اوقات فراغت در فضای باز

همان‌طور که می‌دانید، ونکوور مناظر و چشم اندازهای شگفت انگیزی دارد. شرايط ونکوور باعث شده است که بتوانید از طبیعت رويايی و مناظر دلنشين به طور کامل لذت ببرید. مسیرهای زيادی برای پیاده روی و گشت و گذار وجود دارد. حتی می‌توانید از انواع تفریحات کوهستانی (مانند کوهنوردی، اسکی و غیره) و آبی (قایق سواری، شنا و غیره) لذت ببرید. ماجراجویی‌های زیادی در ونکوور در انتظار شما است. برای لذت بردن تمام و کمال از طبیعت ونکوور، بهترین گزینه‌های ممکن در دسترستان است.

عکس زیبا از پارک های ونکوور

پارک‌های حفاظت شده‌ی زیادی در ونکوور وجود دارد. این شهر فعالیت‌های زیادی را به مردم ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از موزه‌ها، گاستاون، چایناتاون، پارک‌ها و مکان‌های بسیار دیگری بازدید کنید. چایناتاون باغ‌های بسيار زیبایی دارد که پس از ورود نمی‌توانید از آن‌ها دل بكنيد و شما را وادار می‌کند که تا جايي که امکان دارد در آنجا بمانید. 

برای قایق سواری به Deep Cove بروید، در دره‌ی لین (Lyn) پیاده روی کنید و از باغ‌های گیاه شناسی دیدن کنید. مکان‌های مربوط به طبیعت در ونکوور آنقدر زیاد است که می‌شود این فهرست را بدون وقفه ادامه داد.

تا اینجا، در مورد مزایای زندگی در ونکوور اطلاعات کسب کردید. حال اجازه دهید روی جنبه‌های منفی ونکوور تمرکز کنیم. اگرچه ونکوور چیزهای زیادی دارد، اما آیا می‌توانید از پس مشکلاتی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، بر آیید؟

معایب زندگی در ونکوور

همان‌طور که می‌دانید زندگی در شهر ونکوور مزایای فراوانی برای شما دارد. به عنوان مثال، سطح زندگی در ونکوور بالا است. اما تقریبا می‌توان گفت که هیچ شهر کامل و بی عیب و نقصی در دنیا وجود ندارد. در ادامه‌ی این مقاله، مشکلات زندگی در ونکوور را برای شما شرح می‌دهم.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

امکان وقوع بلایای طبیعی در ونکوور وجود دارد

ونکوور هم مانند هرجای دنيا ممکن است با بلایای طبیعی مواجه شود. این بلا ممکن است زلزله باشد. بنابراین قبل از نقل مکان دائمی به ونکوور این حقیقت را در نظر داشته باشید.

آب و هوای ونکوور

در طول ماه‌های سرد، ونکوور گرم‌ترین آب و هوا را در کانادا دارد. اگرچه سرمای استخوان‌سوز بر تمام شهرهای کانادا حاکم است، اما ونکوور به صورت طبیعی از آن سرما در امان است. این شهر در نزدیکی دریا واقع شده و با کوه احاطه شده است. کوه‌های ونکوور، از رسیدن وزش نسیم قطب شمال به شهر جلوگیری می‌کنند و كمی هم رطوبت دارد كه محسوس نيست و پوست را لطيف مي‌كند.

بارش برف: در مقایسه با شهرهای دیگر کانادا، در ونکوور برف کمتری می‌بارد. در وونکور به مدت 10 روز شاهد بارش برف به ارتفاع حداكثر چند سانتی‌متر خواهید بود. كه این تقریبا بارندگی محسوب نمی‌شود.

بارش باران: اگرچه بارش برف در شهر ونکوور باعث مشکلات چندانی نمی‌شود، اما بارش باران زیاد است. ونکوور یکی از مه‌آلودترین شهرهای کانادا است. گاهی آدم فكر می‌كند كه انگار قرار نیست باران هیچ‌وقت بند بياید.

آب و هوای ونکوور

تابستان: آب و هوای ونکوور در تابستان لذت بخش است و روزهای آفتابی آن دلپذیر است. با این وجود، انتظار تابستانی گرم همانند تابستان تورنتو را نداشته باشید. در بعضی روز‌های تابستان، مردم می‌توانند از وقت خود در ساحل لذت ببرند و هر نوع فعالیتی را در فضای باز انجام دهند.

آیا برای زندگی باید به ونکوور بروید؟

ونکوور مزایای زیادی دارد، حقوق و همچنین محیط پیرامون به شما سبک زندگی بسیار خوبی می‌دهد. هرچند هزینه‌ی زندگی در vancouver بالا است، اما می‌توانید درآمد کافی برای پرداخت هزینه‌ها هم داشته باشید.

من برخی از مزایا و معایب زندگی در ونکوور را مطرح کردم. این شما هستید كه تصمیم می‌گیرید چه کار کنید. اینکه می‌خواهید زندگی در شهر ونکوور را تجربه کنید یا نه. ونکوور به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی رده بندی شده است. بنابراین این تصمیم که نخواهید به آنجا نقل مکان کنید نیز می‌تواند ضرر محسوب شود. 

به نظر شما ونکوور شهر خوبی برای زندگی است؟ خواندن تجربه‌ی شما از شهر ونکوور در قسمت نظرات برای ما و سایر خوانندگان بسیار ارزشمند است. 


اگر علاقه‌مند هستید اطلاعات تکمیلی، نمودارها و آمارهای خرید و فروش محله‌ی خاصی را داشته باشید و یا تمایل به هم فکری دارید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
چکاوک
 ارسال شده در : چهارشنبه 08 شهریور 1402

مطالب خیلی مفید بودن

مدیر سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 08 شهریور 1402

ممنون از اینکه مقاله رو خوندین. خوشحالم که براتون مفید بوده.

اشتراک :