خانه دولتی در کانادا چیست و چه شرایطی دارد؟

  0
 312

برنامه‌ها و کمک هزینه‌های متنوع دولتی در کانادا خرید خانه در این کشور را برای مردم بخصوص خانه اولی‌ها و کسانی که مشکلات مالی دارند راحت‌تر می‌کند. 

خرید خانه دولتی کانادا

مشکلاتی مانند کمبود و قیمت ملک و نیاز به تامین خانه دولتی کانادا را بر آن داشته است که برنامه‌هایی برای کاهش بار مالی به مردم ارائه دهد. به لطف کمک دولت کانادا در خرید خانه، خریداران واجد شرایط، بخصوص خانه اولی‌ها می‌توانند از پس خرید بزرگ‌ترین دارایی زندگیشان برآیند.  

به یاد داشته باشید که کمک هزینه خرید خانه در کانادا هم توسط دولت فدرال ارائه می‌شود هم دولت‌های استانی. شرایط هرکدام از این برنامه‌ها نیز متفاوت است. اگر می‌خواهید خرید ملک برایتان مقرون به صرفه‌تر باشد، به شما توصیه می‌کنم همه‌ی این برنامه‌ها را با دقت مطالعه کنید و خودتان هم به دنبال برنامه‌های مشابه باشید. در این مقاله علاوه بر برنامه های دولت کانادا در خرید خانه، برنامه‌های استانی را نیز برایتان توضیح می‌دهم.  

خانه دولتی در کانادا چیست و چه شرایطی دارد؟ 

در این مقاله منظور از خرید خانه های دولتی در کانادا، همان برنامه و کمک دولت کانادا در خرید خانه ارزان در ونکوور و کانادا است. 

یکی از طرح‌های دولت کمک هزینه‌ی خرید خانه برای خانه اولی‌ها است. دولت کانادا از طریق این برنامه به خانه اولی‌های واجد شرایط کمک می‌کند اولین ملک خود را خریداری کنند. 
هدف از این برنامه‌ها این است که خانه‌های مقرون به صرفه‌تری در اختیار مردم قرار بگیرد.

در برخی از این برنامه‌ها واقعا مبلغی به شما می‌دهند (یعنی شما می‌توانید مبلغ را نزد خود نگه دارید و آن را پس ندهید). اما برخی دیگر از این برنامه‌ها در قالب وام ارائه می‌شوند و باید بدهی خود را در یک بازه‌ی زمانی مشخص تسویه کنید. 

برای اینکه بتوانید از این برنامه‌ها بیشترین استفاده را ببرید، بهتر است حتما با قوانین و مقررات آن‌ها آشنا شوید. 

خانه های دولتی در کانادا کدامند؟ 

همان‌طور که گفتم در این مقاله منظور از مسکن دولتی در کانادا، همان طرح‌ها و کمک‌های دولت برای خرید مسکن است. در ادامه مهم‌ترین برنامه‌های دولت کانادا برای خرید ملک را توضیح می‌دهم. 

اعتبار مالیاتی برای خانه اولی‌ها First-time Home Buyers’ Tax Credit

این برنامه به خانه اولی‌های واجد شرایط اجازه می‌دهد درخواست اعتبار مالیاتی بدهند. در نهایت حداکثر مبلغ 1500 دلار به حساب آن‌ها برگشت داده می‌شود. 

البته این مبلغ زیاد نیست اما بخصوص برای خانه اولی‌ها کمک بسیار خوبی به حساب می‌آید. البته برای بهره‌مندی از این برنامه باید شرایط لازم را داشته باشید. 

طرح First-Time Home Buyer Incentive

اگر به فکر خرید خانه دولتی هستید، طرح First-Time Home Buyer Incentive یکی از بهترین کمک هزینه های کانادا برای خرید خانه است.

خانه اولی‌های واجد شرایط می‌توانند از این طرح استفاده کنند و اقساط ماهانه‌ی وام خود را کاهش دهند. طرح First-Time Home Buyer Incentive در واقع وامی است که دولت کانادا در ازای مالکیت بخشی از ملک به شما می‌دهد. پس دیگر نیاز نیست که مبلغ بیشتری برای داون پیمن جمع کنید. زیرا دولت کانادا بخشی از آن را تقبل می‌کند.

البته مبلغی که دولت کانادا تقبل می‌کند به نوع خانه‌ای که می‌خرید بستگی دارد و معمولا بین 5% تا 10% است. 

این طرح در واقع یک وام است نه کمک هزینه. این مبلغ باید ظرف 25 سال و یا در زمان فروش (هر کدام زودتر اتفاق افتاد) به دولت کانادا برگشت داده شود. در ضمن اگر در طول زمان قیمت ملک افزایش یابد، شما فقط مالک سهم خود هستید. 

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

طرح Land Transfer Tax Rebate

طرح Land Transfer Tax Rebate یکی دیگر از برنامه‌های خرید مسکن دولتی در کانادا است. اگر خانه اولی هستید و می‌خواهید در یک شهر یا استان خاص خانه بخرید، شاید بتوانید از طرح Land Transfer Tax Rebate استفاده کنید. کسانی که شرایط استفاده از این طرح را دارند با توجه به موقعیت ملک می‌توانند می‌توانند از این تخفیف مالیاتی نهایت استفاده را ببرند. 

طرح Home Buyers’ Plan

برای خرید خانه دولتی در کانادا می‌توانید از طرح Home Buyers’ Plan نیز بهره‌مند شوید. این طرح به کانادایی‌ها اجازه می‌دهد که از موجودی حساب بازنشستگی RRSP برداشت کنند و با استفاده از آن مبلغ برای خود و یا یکی از بستگان (که از یک معلولیت رنج می‌برد)، خانه‌ای بخرند یا خانه‌ای بسازند. 
برای کسب صلاحیت استفاده از این برنامه شرایط متعددی وجود دارد. افراد واجد شرایط می‌توانند حداکثر تا 35000 دلار از حساب بازنشتگی RRSP خود برداشت کنند. اگر به همراه پارتنرتان خانه می‌خرید، او نیز می‌تواند 35000 دلار از حساب بازنشستگی خود برداشت کند. یعنی هر دو مجموعا می‌توانید 70000 دلار برداشت کنید. اگر می‌خواهید بابت برداشت این مبلغ از حساب بازنشستگی، مالیاتی از شما دریافت نشود، باید بدهی خود را ظرف 15 سال به صندوق بازنشستگی RRSP تسویه کنید. 

طرح GST/HST New Housing Rebate

با استفاده از طرح GST/HST New Housing Rebate شاید بتوانید بخشی از مالیات GST یا سهم دولت فدرال از مالیات HST را پس بگیرید. البته به شرطی که ملکی که خریده‌اید، محل اصلی زندگیتان باشد. مانند دیگر کمک هزینه‌ها و برنامه‌هایی که اینجا معرفی کردم، برای استفاده از این طرح باید شرایطش را داشته باشید. 
البته جدا از اینکه می‌توانید بخشی از مالیات خرید فدرال را پس بگیرید، شاید استان‌ها هم طرح‌هایی داشته باشند که بتوانید با استفاده از آن‌ها سهم دولت استانی از مالیات HST را کاهش دهید. 

مطالعه این مقاله را از دست ندهید: با مناطق خوب ونکوور برای زندگی آشنا شوید!

کمک هزینه‌ی Canada Greener Homes Grant

دولت کانادا در اقدامی برای مقابله با تغییرات اقلیمی و همچنین تشویق کانادایی‌ها به زندگی در خانه‌ای با بهره‌وری انرژی بالا طرح Canada Greener Homes Grant را معرفی کرده است. به مالکانی که قصد بهبود بهره‌وری انرژی خانه‌ی خودشان را دارند، تا سقف 5000 دلار کمک هزینه اعطا می‌شود. همچنین تا ۶۰۰ دلار دیگر نیز برای ارزیابی‌های EnerGuide و مشاوره تخصصی در دسترس است. شما می‌توانید به صورت آنلاین درخواست این کمک مالی را بدهید.

حساب پس انداز First Home Savings Account

حساب First Home Savings Account یک حساب پس انداز و یک روش برای سرمایه گذاری است که به خانه اولی‌ها کمک می‌کند مبلغ بیشتری برای داون پیمنت جمع کنند. 

شما می‌توانید سالانه تا سقف 8000 دلار و کلا 40000 دلار به حساب FHSA واریز کنید. دقت داشته باشید که هر مبلغی که به این حساب واریز می‌کنید، درآمد مشمول مالیات شما کاهش می‌یابد. از این مبلغ می‌توانید برای سرمایه گذاری، خرید سهام و اوراق قرضه استفاده کنید. درآمد حاصل از این سرمایه گذاری‌ها معاف از مالیات است. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

برنامه‌ها و کمک هزینه‌های استانی بریتیش کلمبیا برای خرید خانه کدامند؟ 

برنامه‌ها و کمک هزینه‌هایی که در بالا مطرح کردم، اکثر مربوط به دولت فدرال هستند. اما گزینه‌های بیشتری در دسترس است. بسیاری از دولت های استانی و شهرداری‌ها برنامه‌های مختص به خود را به خانه اولی‌ها ارائه می‌دهند. پس بهتر است حتما علاوه بر این برنامه‌ها، برنامه‌های استانی را نیز به دقت بررسی کنید. میتوانید مقاله "روش های یافتن خانه ارزان قیمت در کانادا" را هم مطالعه کنید.

اگر خانه اولی هستید و می‌خواهید در بریتیش کلمبیا خرید کنید، در این مسیر شاید کمی با چالش‌های مالی مواجه شوید. بعضی از افراد روی کمک مالی اقوام حساب باز می‌کنند. اما اگر چنین کمک‌هایی نداشته باشید، می‌توانید نگران نباشید. دولت بریتیش کلمبیا برنامه‌هایی به شما ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها خرید ملک برایتان راحت‌تر می‌شود. البته کمک دولت بریتیش کلمبیا در خرید خانه به این معنی نیست که دیگر به پس انداز نیاز ندارید. این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند که در مسیر درست قدم بردارید. 

خریداران در بریتیش کلمبیا می‌توانند از برنامه‌های زیر استفاده کنند و هزینه‌ی کل خانه‌دار شدن را کاهش دهند. 

برنامه B.C. First-Time Home Buyers’ Program

برنامه B.C. First-Time Home Buyers’ Program به خانه اولی‌ها کمک می‌کند هزینه‌ی کمتری بابت closing پرداخت کنند. این برنامه می‌تواند هزینه‌ی مالیات انتقال زمین land transfer tax (یا همان مالیات انتقال ملک property transfer tax) را به صورت کامل یا جزئی کاهش دهد. 

اگر قیمت ملک برابر یا کمتر از 500000 دلار باشد، این مالیات 8000 دلاری به صورت کامل برای خریداران واجد شرایط بخشیده می‌شود. اگر قیمت ملک بین 500000 دلار تا 525000 دلار باشد، تحفیف جزئی به آن‌ها داده می‌شود و برای خانه‌هایی با ارزش 525000 دلار یا بیشتر، تخفیف مالیاتی داده نمی‌شود. 

کمک هزینه‌ی B.C. Home Owner Grant

کمک هزینه‌ی B.C. Home Owner Grant یکی دیگر برنامه‌هایی است که بر روی کاهش مالیات متمرکز است. در این برنامه مالیات خانه در کانادا برای مالکان (برای همه‌ی مالکان، نه فقط خانه اولی‌ها) واجد شرایط تا سقف 770 دلار کاهش می‌یابد. البته اگر ملک شما در ویکتوریا، مترو ونکوور، یا فریزر ولی Fraser Valley قرار داشته باشد، تا سقف 570 دلار کاهش می‌یابد. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

مزایای خانه دولتی در کانادا

مهم ترین مزیت کمک دولت کانادا در خرید خانه انواع خانه در کانادا از طریق ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مختلف این است که مردم راحت‌تر می‌توانند خانه بخرند و فشار مالی کمتری را متحمل می‌شوند. این کمک هزینه‌ها هرچقدر هم که کم باشد، فشار مالی‌ای که به خریداران بخصوص خانه اولی‌ها وارد می‌شود را کاهش می‌دهد. 

معایب خرید خانه دولتی در کانادا

طرح‌ها و برنامه‌هایی که در بالا بیان کردم، مزایای زیادی دارد. با این حال عاری از معایب نیست. به عنوان مثال، طرح First-Time Home Buyer Incentive را در نظر بگیرید. در این طرح شما مالکیت خانه را با دولت به اشتراک می‌گذارید. البته فقط خود شما حق استفاده از ملک را دارید. اما اگر ارزش خانه بالا برود، دولت کانادا در سودی که می‌کنید سهیم است. به عنوان مثال فرض کنیم شما یک خانه با قیمت 400000 دلار خریده‌اید و دولت کانادا 10% از مبلغ آن (40000 دلار) را به شما داده است. اگر با گذشت زمان ارزش ملک شما به 800000 دلار برسد و شما خانه را در این قیمت بفروشید، دولت همچنان مالک 10% از ارش ملک است. یعنی سهم دولت دیگر 40000 دلار نیست، بلکه 80000 دلار است.

یکی دیگر از معایب این طرح‌ها مربوط به شرایط محدود برخی از آن‌ها است. به عنوان مثال می‌توان گفت که در شهرهایی مانند ونکوور و تورنتو پیدا کردن خانه‌ای با قیمت 500000 دلار تقریبا ممکن نیست. بنابراین بسیاری از خریداران نمی‌توانند از مزایای برنامه‌ی B.C. First-Time Home Buyers’ Program بهره‌مند شوند. 

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

نحوه دریافت تسهیلات خانه دولتی کانادا

با توجه به اینکه برنامه‌های متنوعی در زمینه‌ی اعتبار مالیاتی، وام و کمک هزینه خرید خانه در کانادا ارائه می‌شود، نحوه‌ی دریافت این تسهیلات با هم متفاوت است. در این بخش از مقاله نحوه دریافت تسهیلات خانه دولتی کانادا را برایتان شرح می‌دهم. جهت آشنایی بیشتر با وام مسکن کانادا مقاله "مورگیج چیست؟" را مطالعه کنید.

نحوه دریافت تسهیلات اعتبار مالیاتی First-time Home Buyers’ Tax Credit

روند دریافت این تسهیلات ساده است. اگر از نرم افزارهایی مانند Wealthsimple Tax یا Turbotax استفاده می‌کنید، در پاسخ به این سوال که آیا در این سال مالیاتی برای اولین بار خانه خریده‌اید، پاسخ بله بدهید. اگر هم خودتان اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم می‌کنید، در لاین Line 31270 از Schedule 1 در قسمت CRA homebuyer’s amount رقم 10000 دلار را وارد کنید. همین. سازمان CRA بقیه‌ی کارها را انجام می‌دهد. 

نحوه دریافت تسهیلات طرح First-Time Home Buyer Incentive

پس از اینکه پیش تایید وام مسکن را گرفتید، ملک مورد نظر را پیدا کردید و شرایط استفاده از طرح First-Time Home Buyer Incentive را داشتید، وقت آن است که درخواست خود را ارسال کنید. برای این کار کافیست که دو فرم FTHB – SEM Information Package و SEM Attestation and Consent Form را پر کنید. 

پس از تکمیل این فرم‌ها، آن‌ها را به موسسه‌ی وام دهنده بدهید. آن‌ها فرم را بریتان ارسال می‌کنند. 

نسخه امضا شده نهایی بسته وام shared equity mortgage را به وکیل خود بدهید. 

وقتی تاییدیه را گرفتید، برای فعال سازی طرح با FNF Canada تماس بگیرید و نام وکیل یا دفتر اسناد رسمی را به آن‌ها بگویید.  

نحوه دریافت تسهیلات طرح Land Transfer Tax Rebate

پروسه‌ی ارسال درخواست برای بهره‌مندی از طرح تخفیف مالیاتی انتقال زمین به منطقه‌ای که خانه خریده‌اید بستگی دارد. اگر در انتاریو یا بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنید، وکیل شما در انجام کاغذبازی‌ها به شما کمک می‌کند و به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهد. 

نحوه دریافت تهیلات طرح Home Buyers’ Plan

برای دریافت این تسهیلات باید فرم form T1036 (درخواست برداشت وجه از حساب RRSP) را دانلود کنید و بخش اول آن را تکمیل کنید. موسسه‌ی مالی‌ای که حساب بازنشستگیتان را در آنجا باز کرده‌اید بخش دوم را تکمیل می‌کند. 

سپس موسسه‌ی مالی این مبلغ را به حسابی که اعلام می‌کنید واریز می‌کند. فرم T4RSP را نیز برایتان می‌فرستد. در این برگه، مبلغ برداشتی از حساب RRSP قید می‌شود. از این برگه به عنوان یکی از مدارک مهم اظهارنامه‌ی مالیاتی سال بعد استفاده می‌شود. 

نحوه دریافت تسهیلات GST/HST New Housing Rebate

برای دریافت این تسهیلات باید دو فرم GST190 و GST191 را پر کنید. فرم GST190 مختص متقاضیانی است که یک خانه‌ی نوساز از سازنده خریداری می‌کنند. در این فرم باید اطلاعاتی درباره‌ی خود، خانه و سازنده ارائه دهید. فرم GST191 مختص متقاضیانی است که خودشان یک خانه‌ی نوساز ساخته‌اند. 

اگر در کبک زندگی می‌کنید باید فرم FP-2190.AC-V را پر کنید. 

شما باید این فرم‌ها را ظرف 2 سال از تاریخ اتمام ساخت خانه به همراه اظهارنامه‌ی مالیاتی ارسال کنید. سازمان CRA درخواست شما را بررسی می‌کند و اگر درخواستتان را تایید کند، مبلغی را به شما پس می‌دهد. مهمترین موارد درباره امتیاز کردیت کارت در کانادا را در این مقاله بخوانید.

نحوه دریافت کمک هزینه‌ی Canada Greener Homes Grant

برای دریافت این کمک هزینه باید درخواست خود را مستقیما و از طریق وب سایت Canada Greener Homes Grant ثبت کنید. 

اگر به اینترنت دسترسی ندارید و یا به راهنمایی نیاز دارید، با این مرکز تماس بگیرید. 
شماره تماس: 1-833-674-8282

البته اگر مشکلات شنوایی دارید، همچنان می‌توانید با خط TTY این مرکز تماس بگیرید.
شماره تماس TTY: 1-800-465-7735

نحوه دریافت تسهیلات B.C. First-Time Home Buyers’ Program

نیازی نیست که نگران باشید. کارشناس حقوقی شما این معافیت را در اظهارنامه مالیات نقل و انتقال املاک اعمال می‌کند. 

نحوه دریافت کمک هزینه‌ی B.C. Home Owner Grant

سریع ترین و ساده ترین راه این است که درخواستتان را به صورت آنلاین بفرستید. البته می‌توانید از طریق تماس تلفنی نیز درخواست دهید. اگر کامپیوتر ندارید یا به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید به یکی از مراکز خدمات Service BC مراجعه کنید. این را بدانید که هر کسی با اجازه شما می‌تواند از طرف شما درخواست دهد.

برای ارسال آنلاین درخواست خود به شماره‌های Jurisdiction و Roll نیاز دارید. برای یافتن این شماره‌ها می‌توانید به موارد زیر رجوع کنید: 

  • اعلامیه مالیات بر دارایی 
  • اعلامیه BC Assessment  شما در ماه ژانویه 
  • وب سایت BC Assessment

در ضمن به شماره بیمه اجتماعی نیز نیاز دارید. 

پس از درخواست، می توانید با استفاده از شناسه پرونده، وضعیت خود را به صورت آنلاین بررسی کنید.

شما می توانید ۲۴ ساعت در روز و ۷ روز هفته با استفاده از سیستم تلفن گویا درخواست خود را ثبت کنید. اگر نیاز به کمک دارید، نمایندگان از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 صبح تا 5:00 بعد از ظهر (به استثنای تعطیلات قانونی) در دسترس هستند. خدمات ترجمه نیز در دسترس است.

بیشتر بخوانید: روش های تامین پیش پرداخت خانه در کانادا

شرایط استفاده از تسهیلات خانه دولتی در کانادا

همان‌طور گفتم برای استفاده و بهره‌مندی از کمک دولت در خرید خانه در کانادا، باید شرایط هر کدام از برنامه‌ها را داشته باشید. در ادامه شرایط این برنامه‌ها را به شما توضیح می‌دهم. 

شرایط لازم برای دریافت اعتبار مالیاتی First-time Home Buyers’ Tax Credit

  • باید خانه اولی باشید.
  • خانه باید ویلایی، دیتچد، تاون هاوس، کاندو و یا خانه قابل حمل باشد. 
  • خانه باید در کانادا باشد. 
  • ظرف یک سال پس از خرید به خانه وارد شوید. 
  • خانه باید محل اصلی اقامتتان باشد و به نام شما با همسرتان باشد. 

شرایط بهره‌مندی از طرح First-Time Home Buyer Incentive  

  • خانه اولی باشید
  • درآمد سالانه باید برابر و یا کمتر از 120000 دلار باشد. 
  • میزان وام مسکن نباید بیشتر از 4 برابر درآمد سالانه باشد

البته این ارقام در تورنتو، ونکوور، ویکتوریا و کلان‌شهرها متفاوت است. در این مناطق باید: 

  • خانه اولی باشید
  • درآمد سالانه باید برابر و یا کمتر از 150000 دلار باشد. 
  • میزان وام مسکن نباید بیشتر از 4.5 برابر درآمد سالانه باشد

شرایط بهره مندی از طرح Land Transfer Tax Rebate

  • مناطق واجد شرایط شامل انتاریو (شاید بتوانید از هر دو تخفیف مالیاتی Toronto tax rebate و Ontario tax rebate بهره‌مند شوید)، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد است. در مونترال نیز برنامه‌ی Home Ownership Program وجود دارد که بخشی از این برنامه مربوط به تخفیف مالیاتی به مالکان دارای فرزند است. 
  • سن شما باید ۱۸ سال یا بیشتر باشد.
  • قبلا در هیچ کجای جهان صاحب خانه نبوده باشید
  • همسر شما نیز نباید در هیچ کجای جهان صاحب خانه باشد.
  • باید ظرف 9 ماه از تاریخ closing به خانه وارد شوید
  • شهروند کانادا باشید یا اقامت دائم کانادا را داشته باشید

شرایط طرح Home Buyers’ Plan

برای کسب صلاحیت استفاده از این طرح، باید شرایط زیر را داشته باشید: 

  • خانه اولی باشید.
  • در زمان برداشت موجودی تا زمانی که خانه می‌خرید یا ملک ساخته می‌شود، باید شهروند کانادا باشید.
  • تا یک سال پس از ساخت ملک یا خرید آن، خودتان از خانه به عنوان محل اصلی اقامت استفاده کنید. 

شرایط بهره‌مندی از طرح GST/HST New Housing Rebate

در موارد زیر می‌توانید از تسهیلات GST/HST New Housing Rebate بهره‌مند شوید:

  • اگر از یک سازنده یک خانه‌ی نوساز (یا خانه‌ای که به کلی بازسازی شده است) خریده‌اید و از آن ملک به عنوان محل اصلی اقامت خود (یا بستگان) استفاده می‌کنید. حتی اگر زمینی که ملک بر روی آن ساخته شده است استیجاری باشد می‌توانید از مزایای این طرح بهره‌مند شوید. البته اگر مدت اجاره حداقل 20 ساله باشد و یا پس از اتمام اجاره گزینه‌ی خرید زمین را داشته باشید. 
  • اگر از یک شرکت تعاونی مسکن خرید کنید و خودتان یا یکی از بستگانتان بخواهید در یکی از واحدهای این مجتمع نوساز یا بازسازی شده زندگی کنید (به عنوان محل سکونت اصلی)
  • اگر خودتان خانه را ساخته‌اید و یا آن را به کلی بازسازی کرده‌اید و یا این کارها را به یک شخص دیگر داده‌اید که برایتان انجام دهد، و بخواهید خودتان یا یکی از بستگانتان در آن خانه به عنوان محل اصلی سکونت، زندگی کنید. البته به شرطی که ارزش منصفانه و بازاری ملک پس از بازسازی یا اتمام ساخت بیشتر از 450000 دلار نباشد. 

بیشتر بخوانید: اجاره خانه مستقل در کانادا

شرایط بهره‌مندی از کمک هزینه‌ی Canada Greener Homes Grant

  • تکمیل ارزیابی EnerGuide قبل و بعد از انجام تغییرات پیشنهادی
  • حداقل یکی از پیشنهادات مشاور انرژی را انجام دهید. کمک هزینه فقط به کسانی داده می‌شود که حداقل یکی از پیشنهادات را انجام داده‌اند. 
  • یک کپی از تمام اسناد خود تهیه کنید و آن را تا ۳۱ مارس ۲۰۲۸ نگه دارید.

شرایط باز کردن حساب پس انداز First Home Savings Account

  • 18 ساله و یا بزرگ‌تر باشید و سنتان بیشتر از 71 سال نباشد
  • خانه اولی باشید
  • شهروند کانادا باشید یا اقامت دائم کانادا را داشته باشید. البته ساکنان موقت مانند کسانی که مجوز کار دارند یا دانشجو هستند، باید در سال مالیاتی حداقل 183 روز در کانادا بوده باشند. 

شرایط بهره‌مندی از برنامه B.C. First-Time Home Buyers’ Program

  • اقامت دائم کانادا یا شهروندی کانادا را داشته باشید
  • یا اینکه حداقل 12 ماه در بریتیش کلمبیا زندگی کرده باشید، یا اینکه در 6 سال مالیاتی گذشته حداقل دو بار در بریتیش کلمبیا اظهارنامه‌ی مالیاتی را پر کرده باشید. 
  • هیچ وقت در هیچ جای جهان خانه‌ای نداشته باشید
  • هیچ وقت معافیت مالیاتی first time home buyers' exemption را دریافت نکرده باشید.

حتی اگر شریکی و همراه با شخص دیگری خانه می‌خرید که صلاحیت بهره‌مندی از این برنامه را ندارد، شاید بتوانید از یک معافیت جزئی بهره‌مند شوید. به عنوان مثال، اگر به همراه همسرتان و به صورت شریکی (50-50) خانه می‌خرید و همسرتان واجد شرایط نیست، همچنان متناسب با سهم خود از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوید. 

شرایط بهره‌مندی از کمک هزینه‌ی B.C. Home Owner Grant

اگر می‌خواهید کل این کمک هزینه را دریافت کنید، قیمت ارزشیابی شده‌ی ملک شما نباید بیشتر از 2125000 دلار باشد. اگر ارزش ملک شما بیشتر باشد، به ازای هر 1000 دلار بیشتر، مبلغ این کمک هزینه 5 دلار کاهش می‌یابد. به خانه‌هایی که ارزششان بیشتر از 2239000 دلار (یا 2279000 دلار در مناطق غیر شهری) کمک هزینه‌ای داده نمی‌شود. 

برای کسب صلاحیت دریافت این کمک هزینه باید: 

  • در بریتیش کلمبیا زندگی کنید. 
  • شهروند کانادا باشید یا اقامت دائم کانادا را داشته باشید. 
  • مالک قانونی ملک باشید یا مالک اصلی فوت کرده است و شما جزو بستگان یا همسر او هستید. 
  • ملک مورد نظر محل اصلی اقامتتان است. 

شما واجد شرایط کدام یک از این طرح ها برای خرید خانه دولتی در کانادا هستید؟ هر سوالی در این زمینه دارید بپرسید تا در سریع‌ترین زمان پاسخ شما را بدهم. 


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :