آنچه پس از ارسال درخواست باید بدانید

  0
 904

تصمیم‌گیری درباره‌ی درخواست شما و اعطای نامزدی 

اگر دعوت‌نامه ITA را دریافت کرده‌اید، از تاریخ دریافت دعوت‌نامه 30 روز فرصت دارید تا درخواست خود را به صورت کامل از طریق سامانه‌ی آنلاین BC PNP ارسال کنید. پس از اینکه درخواست خود را به صورت کامل و آنلاین فرستادید و هزینه‌ی درخواست (1150 دلار) را پرداخت کردید، BC PNP با توجه به معیارهای ویژه‌ی برنامه و طرح مهاجرتی درخواست شما را ارزیابی می‌کند. 
توجه: با توجه به الزامات مهاجرتی فدرال، در زمان ارسال درخواست به برنامه‌ی BC PNP سن فرزندان وابسته‌ی شما (اگر فرزندی داشته باشید) قفل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد الزامات دولت فدرال درباره «سن فرزندان وابسته»، به سایت IRCC مراجعه کنید. 
اگر درخواست شما تایید شود، گواهی نامزدی را دریافت می‌کنید. این گواهی را می‌توانید در اختیار سازمان IRCC قرار داده تا اقامت دائم را دریافت کنید.
اگر توسط برنامه‌ی BC PNP نامزد دریافت اقامت دائم شده‌اید، از تاریخی که گواهی نامزدی را دریافت کرده‌اید 6 ماه فرصت دارید که درخواست خود برای اخذ ویزای اقامت دائم را به سازمان IRCC بفرستید. سازمان IRCC درخواست شما را ارزیابی می‌کند. آیا ویزای اقامت دائم به شما تعلق می‌گیرد؟ نظر نهایی با سازمان IRCC بوده و این سازمان است که تعیین می‌کند که آیا ویزای اقامت دائم به شما تعلق می‌گیرد یا خیر.
شما باید در بازه‌ی زمانی‌ای که منتظر تصمیم سازمان IRCC درباره‌ی درخواست «اقامت دائم» خود هستید، همه‌ی شرایط نامزدی را حفظ کنید.
اگر نامزد شدید، شاید بتوانید نامه‌ی پشتیبانی مجوز کار را دریافت کنید. در این صورت می‌توانید این نامه را به سازمان IRCC فرستاده تا مجوز کار را دریافت کنید و یا مجوز کار خود را تمدید کنید. در نتیجه، در بازه‌ی زمانی‌ای که منتظر تصمیم سازمان IRCC درباره‌ی درخواست «اقامت دائم» خود هستید، می‌توانید در بریتیش کلمبیا فعالیت خود را برای کارفرما شروع کرده و یا آن را ادامه دهید.
برنامه‌ی BC PNP فقط در صورتی نامزدی شما را تمدید می‌کند که ثابت کنید درخواست «اقامت دائم» را قبل از منقضی شدن نامزدی به سازمان IRCC فرستاده‌اید. البته اگر عذر موجه داشته باشید، به صورت موردی، نامزدی شما تمدید می‌شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش «آگاه سازی برنامه BC PNP از هرگونه تغییرات رخ داده پس از نامزدی» مراجعه کنید.
اگر IRCC درخواست اقامت دائم شما را تایید کند، ویزای اقامت دائم کانادا برای شما صادر می‌شود. به عبارت دیگر، شما اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنید.
اگر پس از نامزدی و قبل از دریافت دعوت‌نامه‌ی ITA از سازمان IRCC پروفایل اکسپرس اینتری شما منقضی شود، باید پروفایل جدیدی را در سامانه اکسپرس اینتری ایجاد کرده و آن را به اطلاع برنامه‌ی BC PNP برسانید. در این شرایط، شاید برنامه‌ی BC PNP گواهی نامزدی شما را دوباره صادر کند.
پس از اینکه اقامت دائم را دریافت کردید، و یا پس از اینکه درخواست اقامت دائم شما توسط IRCC رد شد، فایل شما در برنامه‌ی BC PNP به عنوان «بسته شد» در نظر گرفته می‌شود. در این صورت، هیچ پشتیبانی اضافی‌ای از طرف برنامه‌ی BC PNP انجام نمی‌شود (برنامه‌ی BC PNP از شما حمایت نمی‌کند).
اگر پیشنهاد شغلی کارفرمای جدیدی را پذیرفته باشید، این موضوع را باید به اطلاع برنامه‌ی BC PNP برسانید. سپس BC PNP اطلاعات را بررسی می‌کند تا تعیین کند که آیا درخواست شما همه‌ی شرایط مورد نیاز برنامه و طرح مهاجرتی را دارد یا خیر. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش «آگاه سازی برنامه BC PNP از هرگونه تغییرات رخ داده پس از نامزدی» مراجعه کنید.

یکی از فاکتورهای بررسی توانایی اقامات گزیدن است. از این رو پیشنهاد می کنیم از ابتدای تصمیم به مهاجرت اگر قصد ماندن در شهر ونکوور را دارید به فکر خرید خانه در ونکوور یا اجاره خانه در ونکوور باشید.

امتناع از پذیرش یک درخواست

در موارد زیر BC PNP از تایید یک درخواست امتناع می‌ورزد (در موارد زیر BC PNP یک درخواست را رد می‌کند):

  • اگر دعوت‌نامه‌ی ITA مختص یک فرد نباشد.
  • اگر شخصی نماینده‌ی (representative) خود را ابقا کرده و آن نماینده شرایط بیان شده در بخش 4 از قوانین برنامه‌ی مهاجرت استانی (Provincial Immigration Programs Regulation) را نداشته باشد.
  • اگر تایید قبلی یک متقاضی توسط BC PNP لغو شده باشد.
  • اگر متقاضی اطلاعات غلطی را در درخواست‌های پیشین خود (در بازه زمانی 2 ساله قبل از ارسال درخواست) ارائه داده و BC PNP به این قضیه پی برده باشد.
  • اگر متقاضی درخواست و یا ثبت‌نام فعال دیگری داشته باشد.

ارزیابی درخواست

BC PNP ممکن است پس از در نظر گرفتن موارد زیر، یک برنامه را تایید کند؛ البته به شرط اینکه الزامات برنامه را داشته باشید.

  • آیا ورود متقاضی برای توسعه‌ی اقتصادی بریتیش کلمبیا مفید است؟
  • توانایی و تمایل متقاضی برای سکونت دائمی و رشد اقتصادی در بریتیش کلمبیا
  • مهارت‌های زبانی متقاضی
  • آیا ورود متقاضی تاثیر منفی بر موارد زیر دارد؟
    • تاثیر منفی بر حل و فصل اختلافات کاری و یا تاثیر منفی بر اشتغال شخصی که یک طرف اختلافات کاری است
    • تاثیر منفی بر روی فرصت‌های آموزشی و شغلی برای افراد بریتیش کلمبیایی
  • آیا اطلاعات موجود در درخواست دقیق، کامل و قابل اطمینان است؟

درخواست بازبینی

اگر BC PNP درخواست شخصی را رد کند (یعنی تحت ماده 4(1)(b) از قانون درخواست را رد کند)، آن شخص این حق را دارد که درخواست بازبینی دهد. اگر شخص مورد نظر در کانادا زندگی کند، از زمانی که رد درخواست «اقامت دائم» به او اطلاع داده شد، 30 روز فرصت دارد تا درخواست بازبینی بدهد. اما اگر شخص مورد نظر خارج از کانادا زندگی کند، از زمانی که رد درخواست «اقامت دائم» به او اطلاع داده شد، 60 روز فرصت دارد تا درخواست بازبینی بدهد.
البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام ارسال درخواست بازبینی باید آدرس خود را قید کنید. با توجه به این آدرس، مشخص می‌شود که در کانادا زندگی می‌کنید یا خارج از کانادا.
تا زمانی که درخواست بازبینی لغو نشود، و یا تا زمانی که مراحل بازبینی به اتمام نرسد، شاید نتوانید اقدام به ثبت نام در BC PNP نمایید یا درخواست جدیدی به آن بفرستید.
فرض کنیم درخواست یک متقاضی تایید شده و سپس تحت بند 6 از قانون، تایید او لغو شود. در این صورت تحت بند 7 از قانون، که به فرایند بررسی داخلی می‌پردازد، این متقاضی حق ارسال درخواست بازبینی به برنامه‌ی BC PNP را ندارد.
درخواست کامل بازبینی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • درخواست بازبینی باید به صورت کتبی بوده و از طریق سامانه‌ی آنلاین BC PNP فرستاده شود.
  • زمینه‌های درخواست باید مشخص باشد.
  • باید هر اطلاعاتی که BC PNP نیاز دارد، ارائه شود.
  • هزینه‌ی بازبینی باید پرداخت شود. این هزینه 500 دلار بوده و غیر قابل برگشت است.

هدف از بازبینی درخواست این است که تعیین شود آیا تصمیم اولیه بر اساس یک روند عادلانه بوده است و آیا در حوزه‌ی تصمیماتی قرار داشته است که بتواند (بر اساس معیارهای برنامه در زمان تصمیم‌گیری) با استفاده از شواهد نزد تصمیم‌گیرنده به طور منطقی پشتیبانی شود؟
بازبینی به معنای فرصت مجدد برای ارسال شواهد و مدارک جدید و یا مشاجره درباره‌ی شواهد ارئه شده در درخواست شما نیست.
راضی نبودن از تصمیم نهایی و یا بخشی از آن، دلیل کافی برای تغییر و یا رد تصمیم ایجاد نمی‌کند (ناراضی بودن از تصمیم نهایی دلیل قانع کننده‌ای برای رد و یا تغییر تصمیم نیست).
اطلاعات مهم برای کسانی که خواهان ارسال درخواست بازبینی هستند:

  • فقط متقاضی‌ای که نامش برروی «اعلامیه تصمیم» قرار دارد می‌تواند درخواست بازبینی دهد.
  • متقاضی فقط می‌تواند درخواست بازبینی را برای تصمیم‌هایی بفرستد که توسط BC PNP گرفته شده است (یعنی برای تصمیم‌های IRCC نمی‌توان درخواست بازبینی فرستاد). البته فرایند بازبینی نیز فقط محدود به متقاضیانی است که نامزدی آن‌ها در برنامه‌ی مهاجرتی Skills Immigration رد شده باشد. 
  • در فرم درخواست بازبینی، آدرس محل سکونت پرسیده می‌شود. لطفا به این نکته توجه کنید که هنگام پر کردن این بخش، باید آدرس محل سکونت فعلی متقاضی نوشته شود. اگر بر روی فرم درخواست بازبینی آدرس نمایندگان مجاز نوشته شود، درخواست مذکور به عنوان «درخواست ناقص» قلمداد شده و به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • متقاضی باید بیان کند که چرا از نظر او تصمیمِ گرفته شده غیر منطقی بوده و یا رویه‌ی تصمیم ناعادلانه است. بازبینی با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی انجام می‌شود.
  • بازبینی براساس «معیارهای برنامه» و «مدارک موجود» در زمان رد شدن درخواست انجام می‌گیرد.
  • ایمیلی دریافت خواهید کرد که تایید کننده‌ی دریافت درخواست شما است.

تصمیم‌گیری پس از بازبینی

پس از دریافت درخواست بازبینی، BC PNP باید به محض اینکه امکان بازبینی ایجاد شود هرکدام از اقدامات زیر را انجام دهد:

  • تایید تصمیم اولیه
  • ارزیابی مجدد درخواست (application) و بررسی نظرات متقاضی

بر اساس قوانین و مقررات، تصمیم‌های بازبینی شده به عنوان تصمیم نهایی در نظر گرفته می‌شوند. درخواست‌های بازبینی بعدی، و یا درخواست‌هایی که پس از مهلت قابل قبول 30 و یا 60 روزه فرستاده می‌شوند، تایید نخواهند شد.

لغو درخواست (Application) خود

اگر خواهان بازگشت وجه خود هستید، باید قبل از اینکه فرایند ارزیابی درخواست شما در برنامه‌ی BC PNP شروع شود، درخواست خود را لغو کنید. شما می‌توانید از طریق آدرس ایمیل PNPinfo@gov.bc.ca با مسئولان برنامه BC PNP ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را لغو کنید. همچنین با ارتباط از طریق این آدرس می‌توانید از کارمندان برنامه بپرسید که آیا می‌توانید هزینه را پس بگیرید یا خیر.
لطفا در ایمیل ارسالی نام کامل، تاریخ تولد و شماره فایل درخواست خود در برنامه‌ی BC PNP را قید کنید. به درخواست‌های لغوی که به صورت حضوری و یا از طریق پست صوتی ارسال می‌شود ترتیب اثر داده نمی‌شود.

شرایط نامزدی شما

شرایط عمومی

اگر توسط برنامه‌ی BC PNP نامزد شده‌اید، به این معنی است که شرایط نامزدی را داشته‌اید. برای کسب شرایط نامزدی باید موارد زیر برقرار باشد:

  • نباید ورود شما به کانادا در هر زمانی ممنوع بوده باشد.
  • نباید از کانادا اخراج شده باشید (چه در کانادا باشید چه خارج از کانادا).
  • نباید در کانادا بدون داشتن مجوز کار برای کارفرما فعالیت داشته باشید.

اگر در کانادا هستید باید:

  • باید وضعیت اقامت شما در کانادا قانونی باشد. اگر وضعیت (ویزا) شما منقضی شده باشد، باید ثابت کنید که در بازه‌ی زمانی 90 روزه درخواست خود را برای تمدید وضعیت (ویزا) فرستاده‌اید.

برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا شما باید توانایی و تمایل خود برای سکونت دائمی و رشد اقتصادی در این منطقه را ثابت کنید.

نامزدی به همراه پیشنهاد شغلی

اگر مجوز کار نداشته باشید که بتوانید از طریق آن برای کارفرمای پشتیبان خود در بریتیش کلمبیا کار کنید، باید ثابت کنید که تلاش‌های واقعی و زیادی را برای دریافت مجوز کار و سپس شروع کار برای کارفرمای پشتیبان خود در بریتیش کلمبیا انجام داده‌اید.
اگر شما «مجوز کار» و «کارفرمای پشتیبان» دارید، باید: 

  • مجوز کاری داشته باشید که بتوانید از طریق آن برای کارفرمای پشتیبان خود در بریتیش کلمبیا کار کنید.
  • باید اشتغال شما برای کارفرمای بریتیش کلمبیایی به صورت اشتغال تمام وقت باشد.
  • دستمزد دریافتی شما باید برابر و یا بیشتر از مبلغی باشد که در درخواست شما در برنامه‌ی BC PNP ذکر شده است.
  • شغل شما باید همان شغلی باشد که در درخواست خود در برنامه‌ی BC PNP ذکر کرده‌اید.
  • باید شرایط حداقل درآمد مورد نیاز را داشته باشید.

نامزدی تحت برنامه‌ی مشاغل حوزه تکنولوژی BC PNP

اگر گواهی نامزدی را با داشتن پیشنهاد شغلی در مشاغلی که تحت برنامه BC PNP Tech Pilot است دریافت کرده باشید و مجوز کار مبتنی بر پروژه‌ی شما در حال منقضی شدن باشد، باید موارد زیر را انجام دهید.

  • باید پیشنهاد شغلی جدیدی را از یک کارفرمای مجاز دریافت کنید. شغل پیشنهاد شده باید تحت برنامه‌ی BC PNP Tech Pilot قابل پذیرش باشد.
  • باید تغییرات روی داده در وضعیت اشتغال خود را به برنامه‌ی BC PNP اطلاع دهید.

نامزدی تحت طرح مهاجرتی International Post-Graduate

اگر در یکی از طرح‌های International Post-Graduate نامزد شده باشید، باید توانایی و تمایل خود برای سکونت دائمی و رشد اقتصادی در بریتیش کلمبیا را ثابت کنید. اگر پس از کسب نامزدی نتوانید ثابت کنید که در بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنید، این امکان وجود دارد که نامزدی شما لغو شود.

دیگر شرایط

شما، همسر شما و یا شریک زندگی عرفی شما نباید روی هم رفته بیشتر از 10% از سهام شرکتی (شرکت بریتیش کلمبیایی که پیشنهاد کاری را برای شما فرستاده است) را داشته باشید.
برای اینکه شرایط نامزدی را کسب کنید باید همه‌ی اطلاعاتی که برنامه‌ی BC PNP نیاز دارد را فراهم کنید. با رعایت نکردن شرایط نامزدی این امکان وجود دارد که نامزدی شما لغو شود. به عنوان مثال، فراهم نکردن همه‌ی اطلاعات لازم می‌تواند باعث لغو نامزدی شما شود.
اگر قبل و یا پس از نامزدی اطلاعات غلطی را به برنامه‌ی BC PNP ارائه داده و نادرستی این اطلاعات برای برنامه‌ی BC PNP محرز شود، این امکان وجود دارد که نامزدی شما لغو شود.

ایجاد تغییرات در وضعیت اشتغال یا مهاجرت

اگر هریک از شرایط زیر به وقوع بپیوندد، باید با ارسال ایمیل به آدرس PNPPostNom@gov.bc.ca برنامه‌ی BC PNP را مطلع کنید:

  • تغییر کارفرما، عنوان شغلی، محل کار و وظایف
  • کاهش دستمزد و یا کاهش ساعت کاری به زیر 30 ساعت در هفته
  • از دست دادن شغل
  • تغییر در وضعیت مهاجرتی
  • رد شدن مجوز کار

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی «ارسال اطلاعات به برنامه‌ی BC PNP بعد از کسب نامزدی» به بخش «آگاه سازی برنامه BC PNP از هرگونه تغییرات رخ داده پس از نامزدی» مراجعه کنید.
لطفا به این نکته توجه کنید که شرایط کسب نامزدی تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با نقشه شهر ونکوور (خطوط و ایستگاه های مترو، اتوبوس و ...بیمارستان ها، هتل ها و ... )

لغو نامزدی توسط BC PNP

در موارد زیر نامزدی شما می‌تواند توسط BC PNP لغو شود:

  • اگر نتوانید شرایط نامزدی را برآورده کنید.
  • اگر تغییرات را به اطلاع BC PNP نرسانید.
  • اگر مانع بازررسی شده و یا در روند بازرسی دخالت کرده باشید.
  • اگر از نماینده‌ای پولی استفاده کرده باشید که براساس قانون صلاحیت لازم را ندارد.
  • اگر اطلاعات نادرست و گمراه کننده‌ای را فراهم کرده باشید.

براساس بند 7 از قانون، اگر نامزدی شما لغو شود حق ارسال درخواست بازبینی ندارید.
در ادامه مثال‌هایی از رد تایید و یا نامزدی آورده شده است. یکی از فاکتورها برای رد نشدن درخواستتان رعایت الزامات کارفرما در طرح های مهاجرتی کانادا است. در نظر داشته باشید شرایط لغو نامزدی فقط محدود به این مثال‌ها نیست:

  • اطلاعات موجود در درخواست شما به برنامه‌ی BC PNP غلط و یا گمراه کننده بوده است.
  • شرایطی که تحت آن نامزدی را کسب کرده بودید دیگر برقرار نیست.
    • به عنوان مثال: درآمد شما کاهش پیدا کرده و شما دیگر شرایط «حداقل درآمد» را ندارید. ساعت کاری شما کاهش پیدا کرده و اشتغال شما تبدیل به یک اشتغال پاره وقت شده است. برای کارفرمای پشتیبان خود شروع به کار نکرده‌اید.
  • کار فعلی خود در بریتیش کلمبیا را رها کرده و یا کارفرمای خود را عوض کرده‌اید.
    • درصورت قطع همکاری و یا پایان یافتن کار، BC PNP اطلاعات اضافی را می‌خواهد تا ادامه‌ی حمایت از یک نامزد را ارزیابی کند. BC PNP ممکن است که به شما و یا کارفرمای پشتیبان شما فرصتی بدهد تا بتوانید پاسخ هرگونه شواهد یا نگرانی‌های مطرح شده در طی این ارزیابی را بدهید.
    • اگر توانایی و تمایل خود برای سکونت دائمی و رشد اقتصادی در بریتیش کلمبیا را ثابت کنید، BC PNP می‌تواند به حمایت خود از نامزدی شما ادامه دهد؛ البته باید عوامل زیر را در نظر بگیرد. لازم به ذکر است که این عوامل فقط محدود به این سه مورد نیست.
    1. شرایط اتمام کار و یا قطع همکاری
    2. مدت زمانی که بی‌کار بوده‌اید
    3. توانایی شما برای یافتن شغلی دیگر (در صورتی که کارفرمای جدید شرایط برنامه‌ی BC PNP را داشته باشد)
  • تغییرات وضعیت اشتغال خود را به اطلاع برنامه‌ی BC PNP نرسانده‌اید. این تغییرات شامل مواردی مانند تنزل درجه، اتمام قرار داد، اخراج، تمدید مرخصی، بسته شدن کسب و کار و تغییر مالکیت است.
  • شما دیگر در بریتیش کلمبیا زندگی نمی‌کنید.
  • شما در کانادا هستید اما اقامت شما در کانادا فسخ یا منقضی شده است.
    • اگر ویزای اقامت موقت شما در کانادا منقضی شده باشد و نتوانید ثابت کنید که در طی بازه 90 روزه درخواست خود برای تمدید اقامت را فرستاده‌اید، وضعیت شما در کانادا به صورت out of status قلمداد خواهد شد.
  • به صورت غیر مجاز در کانادا مشغول به کار هستید.
  • از کانادا اخراج شده باشید (چه در کانادا باشید چه خارج از کانادا)

مجوز کار

شما باید هنگامی که در کانادا هستید، وضعیت قانونی مهاجرتی خود را حفظ کنید. همچنین، برای اینکه بتوانید در بریتیش کلمبیا کار کنید، باید مجوز کار معتبری را دریافت کنید.
سازمان IRCC و آژانس خدمات مرزی کانادا (Canada Border Services Agency) مسئول صدور مجوز کار هستند.
کسب نامزدی در برنامه‌ی BC PNP به معنای اخذ مجوز کار در بریتیش کلمبیا نیست.

نامه پشتیبانی مجوز کار

اگر نامزد شده‌اید، شاید BC PNP نامه‌ی پشتیبانی مجوز کار را برای شما صادر کند. با استفاده از این نامه می‌توانید، بدون نیاز به «ارزیابی نیروی کار بازار (LMIA)»، درخواست خود برای مجوز کار را به دولت فدرال بفرستید.
لطفا به این نکات توجه کنید:

  • نامه‌ی پشتیبانی مجوز کار فقط برای اشخاصی صادر می‌شود که نامزدی آن‌ها توسط BC PNP تایید شده است.
  • نامزد موظف است که درخواست خود را برای کسب مجوز کار از دولت فدرال ارسال کند.
  • از نامزد انتظار می‌رود که پس از دریافت نامزدی مجوز کار را اخذ کرده و یا آن را حفظ کند.

در زمان نامزدی:
 BC PNP شاید نامه‌ی پشتیبانی مجوز کار را در بسته‌ی نامزدی (nomination package) شما درج کند. البته اگر:

  • اگر مجوز کار معتبر نداشته باشید
  • اگر مجوز کار فعلی شما ظرف 180 روز (تقریبا 6 ماه) آینده منقضی شود.

پس از کسب نامزدی:
اگر درخواست خود برای دریافت مجوز کار را به صورت کتبی ارائه دهید، BC PNP فقط در صورتی نامه‌ی پشتیبانی مجوز کار را صادر می‌کند که همه‌ی شرایط زیر برآورده شده باشد:

  • اگر شما توسط برنامه‌ی BC PNP نامزد شده باشید
  • اگر مجوز کار شما تا 180 روز آینده منقضی شود
  • اگر پیش از منقضی شدن نامزدی، درخواست اقامت دائم خود به عنوان «نامزد بریتیش کلمبیا» را به سازمان IRCC فرستاده باشید
    • توجه: اگر به عنوان یک نامزد درخواست اقامت دائم را نفرستاده‌اید و اگر نامزدی بریتیش کلمبیایی شما منقضی نشده باشد، می‌توانید درخواست اخذ نامه‌ی پشتیبانی مجوز کار را بفرستید.
  • شما باید هنوز شرایط نامزدی را داشته باشید.

اگر به مجوز کار نیاز دارید باید درخواست مجوز کار خود را به سازمان IRCC بفرستید. BC PNP نمی‌تواند از طرف شما درخواست مجوز کار بفرستد.
مدت زمان فعلی پردازش در سازمان IRCC را می‌توانید در سایت canada.ca بیابید. 
لطفا درخواست خود برای دریافت نامه‌ی پشتیبانی مجوز کار را به آدرس PNPPostNom@gov.bc.ca فرستاده و در عنوان نامه عبارت «Work Permit Support Letter Request» را درج کنید.
ایمیل درخواست شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام کامل
  • تاریخ تولد 
  • شماره پرونده‌ی نامزدی استانی
  • کپی اسکن شده از فیش حقوق دو ماه اخیر
  • کپی اسکن شده از مجوز کار فعلی 
  • مدارکی که نشان دهد درخواست اقامت دائم خود را در بازه زمانی 6 ماهه پس از کسب نامزدی به سازمان IRCC فرستاده‌اید.

همه‌ی مدارکی که الصاق می‌کنید باید فرمت PDF یا JPG داشته و اندازه‌ی آن کمتر از سه مگابایت باشد.
برخی از درخواست‌ها برای دریافت «نامه‌ی پشتیبانی مجوز کار» حساسیت زمانی زیادی دارند. ما شدیدا توصیه می‌کنیم که درخواست دریافت «نامه‌ی پشتیبانی مجوز کار» را هرچه سریع‌تر بفرستید تا فرصت کافی برای پردازش آن وجود داشته باشد.
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت welcomebc.ca مراجعه کنید.

روش های مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت محدود به موارد ذکر شده در این مقاله نمی باشد. می توانید در سایر مقالات مجله سرای ونکوور اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

آگاه سازی برنامه BC PNP از هرگونه تغییرات رخ داده پس از نامزدی

نامزدها باید همواره هر تغییری در شرایط خود را اطلاع رسانی کنند. همچنین، نامزدها باید همه‌ی شرایط و الزامات را رعایت کنند تا بتوانند تایید خود را دریافت کنند.

تغییرات در وضعیت اشتغال

شاید بعد از کسب نامزدی، BC PNP تغییراتی را در اشتغال شما در نظر بگیرد. البته مشروط بر اینکه موقعیت شغلی جدید شما همچنان مطابق با شرایط مورد نیاز برای کسب نامزدی بوده و بتوانید ثابت کنید که توانایی رشد اقتصادی در بریتیش کلمبیا را دارید.
شما باید تغییرات رخ داده در وضعیت اشتغال خود را به برنامه‌ی BC PNP اطلاع دهید. این تغییرات می‌تواند شامل تغییر در هرگونه شرایطی باشد که با تایید درخواست مرتبط بوده و یا بر تایید شدن درخواست شما اثر بگذارد. به عنوان مثال:

  • تغییر کارفرما، عنوان شغلی، محل کار، و یا وظایف کاری
  • کاهش دستمزد و یا کاهش ساعت معمول کاری به کمتر از 30 ساعت در هفته
  • از دست دادن شغل

کارفرما و متقاضی باید هر دو تغییرات رخ داده در وضعیت اشتغال شما را به اطلاع برنامه BC PNP برسانند. این تغییرات شامل مواردی مانند تنزل درجه، اتمام قرارداد، اخراج، تمدید مرخصی، بسته شدن کسب و کار و تغییر مالکیت است.
اگر تغییرات رخ داده در اشتغال شما تایید شود، BC PNP نامه‌ی پشتیبانی مجوز کار را برای شما صادر کرده و شما می‌توانید در صورت نیاز مجوز کار را کسب کنید.

دیگر تغییرات

اگر پس از نامزد شدن تغییرات زیر رخ دهد، این تغییرات را باید به اطلاع برنامه‌ی BC PNP برسانید.

  • تغییر در وضعیت مهاجرتی
  • رد شدن مجوز کار

دانلود رایگان کتاب

چگونگی آگاه سازی برنامه BC PNP از هرگونه تغییرات در وضعیت مهاجرتی یا تغییرات دیگر

در اسرع وقت ایمیلی را به آدرس PNPPostNom@gov.bc.ca فرستاده و اطلاعات زیر را در ایمیل خود قرار دهید:

  • نام کامل
  • تاریخ تولد
  • شماره پرونده گواهی نامزدی استانی
  • شرح مستندی از شرایط خود

همه فایل‌های الصاقی باید فرمت PDF و یا JPG داشته و اندازه آن‌ها باید کمتر از سه مگابایت باشد.
برخی از درخواست‌ها حساسیت زمانی زیادی دارند. ما شدیدا توصیه می‌کنیم که درخواست خود را هرچه سریع‌تر بفرستید تا فرصت کافی برای پردازش آن را داشته باشیم.
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت welcomebc.ca مراجعه کنید.


در یک مجموعه‌ کتاب چهار جلدی تمام نکات کاربردی و مواردی را که قبل از خرید یا فروش خانه در ونکوور نیاز دارید را یک جا گرد آورده‌ایم، به شکلی که از هر منبع دیگری بی نیاز باشید.

این کتاب‌ها به دو شکل کاغذی و الکترونیکی با عنوان‌های 1.راهنمای خریداران 2.راهنمای فروشندگان 3.چک لیست خریداران و 4.راهنمای مستاجران منتشر شده‌اند و لینک دانلود رایگان همه‌ی این کتاب‌ها و شماره‌های قبلی مجله را می‌توانید با کلیک در اینجا در ایمیل خود دریافت کنید و به منظور به روز نگه داشتن شما شماره‌های جدید نیز به شکل ماهیانه تقدیم‌تان خواهد شد.

امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

مجله‌ی سرای ونکوور

آیا شما هم به پیش خرید فکر کرده‌اید؟ به نظر شما مهم‌ترین مزیت و اشکال پیش خرید چیست؟ لطفا در قسمت کامنت‌های پایین صفحه نظر ارزشمند خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید. 


اگر تمایل به هم فکری گرفتن برای خرید یا پیش خرید دارید ، می توانیم بدون هیچ الزامی، گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می شوم کمکی کنم.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راههای ارتباط با ما)

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :