ثبت نام و ایجاد پروفایل در BC PNP

  0
 977

شما یک پیشنهاد شغلی تمام وقت با مدت زمان نامعلوم را قبول می‌کنید. پیشنهاد شغلی باید از طرف یک کارفرمای بریتیش کلمبیایی باشد که بتواند شما را در برنامه‌ی BC PNP پشتیبانی کند. فقط در صورتی که مدرک دانشگاهی در زمینه‌های علوم طبیعی، کاربردی یا بهداشتی را در یکی از دانشگاه‌های ونکوور در بریتیش کلمبیا دریافت کرده باشید، به پیشنهاد شغلی نیاز ندارید.
اگر شما و کارفرمای شما شرایط مورد نیاز برنامه را داشته باشید و کارفرمای شما آماده‌ی پشتیبانی از ارسال درخواست شما باشد، می‌توانید در برنامه‌ی BC PNP ثبت‌نام کنید.
توجه: اگر به طرح‌های مهاجرتی زیر علاقه دارید، نیازی به ثبت‌نام ندارید و از طریق سامانه‌ی آنلاین BCPNP مستقیما به مرحله‌ی درخواست می‌روید.

سامانه ثبت‌نام مهاجرت مهارت-محور چیست؟

سامانه‌ی ثبت‌نام مهاجرت مهارت-محور (Skills Immigration Registration System) یک سامانه‌ی مدیریت جذب پویا است. این سامانه به برنامه‌ی BC PNP اجازه می‌دهد که نامزدها را براساس تاثیری که بر روی اقتصاد استان می‌گذارند اولویت‌بندی کند تا نتایج اقتصادی بهتری برای استان رقم بخورد. با توجه به اینکه این سامانه مبتنی بر امتیاز است، بر اساس اطلاعات وارد شده امتیازاتی به شما تعلق می‌گیرد.
امتیاز شما در زمان ثبت‌نام این امر را تعیین می‌کند که آیا تحت طرح BC PNP Skills Immigration دعوت‌نامه‌ی ITA را دریافت می‌کنید یا خیر.

اگر تمایل دارید به ونکوور مهاجرت کنید، حتما کنجکاوید که بدانید هزینه زندگی در ونکوور را بدانید. برای مطالعه روی لینک مربوطه کلیک کنید.

آشنایی با نحوه‌ی ثبت نام

شما باید یک پروفایل آنلاین BCPNP ایجاد کرده و تمام بخش‌های ثبت‌نام را کامل کنید. شما مسئول به روز رسانی اطلاعات تماس در پروفایل خود هستید. همچنین شما باید اطمینان کسب کنید که همه‌ی اطلاعات مورد نیاز به روز رسانی شده‌اند. لطفا برای دیدن دستور العمل ثبت‌نام به وب سایت welcomebc.ca مراجعه کرده و فایل راهنمای BC PNP Skills Immigration and Express Entry BC Technical Guide را مطالعه کنید. الزامات طرح BC PNP Tech Pilot را در مقاله ی دیگری از مجله سرای ونکوور به صورت کامل توضیح داده ایم.
پس از اتمام ثبت‌نام امتیاز خود را دریافت می‌کنید. سپس باتوجه به طرحی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید، به یک مجموعه‌ی انتخابی (selection pool) وارد می‌شوید. هنگامی که ایمیل تایید ثبت‌نام را دریافت کردید، ثبت‌نام شما «موفقیت آمیز» تلقی می‌شود. این ایمیل حاوی شماره‌ی ثبت‌نام شما در برنامه‌ی BC PNP است. ثبت‌نام شما تا 12 ماه پس از تاریخ «ارسال درخواست ثبت‌نام» در مجموعه‌ی انتخابی باقی می‌ماند.
ثبت‌نام رایگان است. اگر دعوت‌نامه‌ی ITA به شما ارسال شود، از شما خواسته می‌شود که به عنوان بخشی از فرایند پردازش درخواست آنلاین، مبلغی را پرداخت کنید.
در برنامه‌ی BC PNP، دعوت‌نامه‌ی ITA به صورت دوره‌ای به پر امتیازترین متقاضیان هر طرح مهاجرتی فرستاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش دعوتنامه‌ی ITA مراجعه کنید. 
ثبت‌نام در سامانه Skills Immigration Registration System به عنوان یک درخواست در برنامه‌ی BC PNP نیست. در صورت ثبت‌نام در این سامانه، هیچ ضمانتی برای دریافت دعوت‌نامه‌ی ITA وجود ندرد.
لطفا قبل از اتمام ثبت‌نام، همه‌ی الزامات برنامه و طرح‌ها را به دقت بررسی کنید. شما باید در زمان ثبت‌نام همه‌ی معیارهای برنامه و طرح‌های مهاجرتی را داشته باشید.

اطلاعات مهم درباره‌ی ثبت نام

  • پس از ثبت‌نام امتیازی به شما تعلق می‌گیرد. این امتیاز با توجه به عوامل امتیاز دهی در زمان ثبت‌نام به شما تعلق می‌گیرد.
  • ثبت‌نام رایگان است.
  • شاید همزمان فقط یک پروفایل ثبت‌نام فعال در برنامه‌ی BC PNP داشته باشید.
  • لطفا پس از اتمام ثبت‌نام مطمئن شوید که ایمیل تایید را دریافت کرده‌اید. این ایمل حاوی شماره‌ی ثبت‌نام شما در برنامه‌ی BC PNP است. لطفا اگر ظرف 24 ساعت این ایمیل را دریافت نکردید، برای کسب اطلاع از دستور العمل‌های بعدی به وب سایت welcomebc.ca مراجعه کرده و فایل راهنمای BC PNP Skills Immigration and Express Entry BC Technical Guide را مطالعه کنید.
  • در برنامه‌ی BC PNP، به صورت دوره‌ای از پر امتیازترین ثبت‌نام کنندگان هر طرح مهاجرتی دعوت می‌شود که درخواست خود را در هریک از طرح‌های مهاجرتی تحت سامانه‌ی Skills Immigration Registration System ارسال کنند.
  • اگر قصد دارید اطلاعاتی که در هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید را تغییر دهید (به جز اطلاعات ثبت شده در پروفایل) باید ثبت‌نام خود را لغو کرده و دوباره با اطلاعات به روز ثبت‌نام کنید. این کار با استفاده از پروفایل فعلی شما انجام می‌شود (نیازی به تغییر پروفایل ندارید). لطفا قبل از اتمام ثبت‌نام، همه‌ی الزامات برنامه و طرح‌ها را به دقت بررسی کنید.
  • بسیار مهم است که اطلاعات ثبت‌نام و پروفایل شما به روز باشد. زیرا وجود هرگونه اختلافی بین «اطلاعات وارد شده هنگام ثبت‌نام» و «اطلاعات موجود هنگام ارسال درخواست» شاید باعث رد درخواست شما در برنامه‌ی BC PNP شود. لطفا به این نکته توجه کنید که اگر در زمان ارزیابی درخواست شما مشخص شود که امتیاز شما از حداقل امتیاز لازم برای دریافت دعوتنامه‌ی ITA کمتر است، درخواست شما رد خواهد شد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش دعوت‌نامه‌ی ITA مراجعه کنید.
  • اگر پس از ثبت‌نام شرایط اشتغال شما تغییر کرده باشد و شما هنوز زیر نظر همان کارفرما کار مشغول به کار باشید، شاید درخواست شما لغو نشود.
  • اگر دعوت‌نامه‌ی ITA برای شما ارسال شده باشد و شما در میز کاری خود گزینه‌ی «رد» را انتخاب کنید، دعوت‌نامه‌ی ITA شما رد خواهد شد. شما می‌توانید دوباره در هر زمانی که بخواهید ثبت‌نام خود را انجام دهید؛ اما با ثبت‌نام دوباره هیچ ضمانتی برای دریافت دعوت‌نامه‌ی ITA دیگری وجود ندارد.
  • دعوت‌نامه‌ی ITA ضامن تایید درخواست شما نیست.
  • شما می‌توانید با ورود به میزکاری خود (در سایت pnpapplication.gov.bc.ca) در هر زمانی به روزترین اطلاعات درباره‌ی وضعیت ثبت‌نام خود را بررسی کنید.
  • اگر دوست دارید بدانید که ایمیل شما به برنامه‌ی BC PNP رسیده است، لطفا تنظیمات «delivery receipts» و یا «read receipts» ایمیل خود را فعال کنید.
  • اگر مدارک شما به زبان انگلیسی ترجمه نشده است، باید آن‌ها را به صورت رسمی و  معتبر ترجمه کرده و از آن‌ها کپی بگیرید. بر روی مدارک شما باید مهر «certified» وجود داشته باشد. این مهر باید توسط شخصی بر روی مدارک ایجاد شده باشد که مجوز ثبت اسناد محضری و ترجمه دقیق را داشته باشد.

دانلود رایگان کتاب

اطلاعات مهم دیگری که باید بدانید

برنامه‌ی BC PNP این حق را دارد که بدون اطلاع رسانی قبلی تغییراتی را در سامانه‌ی Skills Immigration Registration System ایجاد کند. این تغییرات شامل موارد زیر است:

  • تغییرات در شبکه‌ی امتیاز دهی
  • تغییرات در مدت زمانی که پروفایل شما می‌تواند در مجموعه‌ی انتخابی باقی بماند
  • تغییرات در تعداد دعوت‌نامه‌های ITA
  • تغییرات در تناوب ارسال دعوت‌نامه‌ی ITA

برنامه‌ی BC PNP این حق را دارد که درخواست‌های مربوط به مشاغل پرتقاضا و یا مشاغلی را که سودهای اقتصادی چشم گیری برای بریتیش کلمبیا دارد اولویت‌بندی کند.
ثبت‌نام در سامانه‌ی Skills Immigration Registration System به عنوان یک درخواست در برنامه‌ی BC PNP نیست. در صورت ثبت‌نام در این سامانه، هیچ ضمانتی برای دریافت دعوت‌نامه‌ی ITA وجود ندرد.
ثبت‌نام شما تا 12 ماه بعد معتبر است. اگر دعوت‌نامه‌ی ITA را قبل از منقضی شدن ثبت‌نام دریافت نکنید، ثبت‌نام شما دیگر معتبر نخواهد بود. اما شما می‌توانید دوباره با استفاده از پروفایل فعلی خود ثبت‌نام کنید. 
ظرفیت پردازش در برنامه‌ی BC PNP، تعداد و دفعات ارسال دعوت‌نامه‌ی ITA را تعیین می‌کند. تعداد و دفعات ارسال درخواست متغیر است. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دعوت‌نامه‌های اخیر به سایت welcomebc.ca مراجعه کنید.
ثبت‌نام شما با توجه به عوامل امتیاز دهی در زمان ثبت‌نام ارزیابی می‌شود.

می توانید پیش از مهاجرت برای خرید خانه در ونکوور اقدام کنید. کافی است با ما تماس بگیرید و شرایط مهاجرتی و مالی خود را با ما در میان بگذارید تا خانه مناسب شما را برایتان خریداری کنیم.

روش های مهاجرت به کانادا برای افراد مختلف متفاوت است اما اگر قصد مهاجرت به بریتیش کلمبیا را دارید این مقاله مجله سرای ونکوور را مطالعه کنید.


در یک مجموعه‌ کتاب چهار جلدی تمام نکات کاربردی و مواردی را که قبل از خرید یا فروش خانه در ونکوور نیاز دارید را یک جا گرد آورده‌ایم، به شکلی که از هر منبع دیگری بی نیاز باشید.

این کتاب‌ها به دو شکل کاغذی و الکترونیکی با عنوان‌های 1.راهنمای خریداران 2.راهنمای فروشندگان 3.چک لیست خریداران و 4.راهنمای مستاجران منتشر شده‌اند و لینک دانلود رایگان همه‌ی این کتاب‌ها و شماره‌های قبلی مجله را می‌توانید با کلیک در اینجا در ایمیل خود دریافت کنید و به منظور به روز نگه داشتن شما شماره‌های جدید نیز به شکل ماهیانه تقدیم‌تان خواهد شد.

امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم  هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

مجله‌ی سرای ونکوور

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :