الزامات کارفرما

  0
 567

طرح‌های مهاجرتی Skills Immigration و Express Entry British Columbia از برنامه‌ی BC PNP عمدتا کارفرما محور هستند (توسط کارفرمایان هدایت می‌شوند). این طرح‌ها به منظور کمک به کسب و کار بریتیش کلمبیا از طریق جذب و حفظ کارمندان و دانش آموزان بین‌المللی ایجاد شده‌اند. هدف از ایجاد این طرح‌ها رفع نیازهای بریتیش کلمبیا به نیروی کار است.
اگر کارفرمای بریتیش کلمبیایی (کارفرمای کنونی یا کارفرمای احتمالی آینده) از شما پشتیبانی کرده و شما نیز شرایط مورد نیاز را داشته باشید، می‌توانید به صورت آنلاین اقدام به ثبت نام در BC PNP نمایید.

مسئولیت‌های کارفرما

کارفرما باید علاوه بر برآورده کردن الزامات عمومی کارفرما، موارد زیر را نیز رعایت کند.

  • پیشنهاد کاری شما را به صورت کتبی صادر کند.
  • بخش مربوط به کارفرما را در فرم درخواست کامل کند.
  • اگر تغییراتی در وضعیت اشتغال شما ایجاد شود باید آن را به اطلاع برنامه‌ی BC PNP برساند. این تغییرات شامل مواردی مانند تنزل درجه، اتمام قرار داد، اخراج، تمدید مرخصی، بسته شدن کسب و کار و تغییر مالکیت است.

الزامات عمومی کارفرما

کارفرما برای حمایت از درخواست شما در برنامه‌ی BC PNP باید شرایط ویژه‌ای داشته باشد. کارفرما باید ثابت کند این الزامات برآورده شده‌اند. شاید از کارفرمای شما خواسته شود که صورت‌های مالی یا سایر مدراک را به عنوان مدارک پشتیبان ارائه دهد.

  1. کارفرما باید در بریتیش کلمبیا مستقر بوده و خوشنام باشد.

کارفرمای شما باید در وضعیت خوبی قرار داشته و کسب و کار او یکی از ساختارهای زیر را داشته باشد:

  • متحدشده و یا فرا استانی ثبت شده (incorporated or extra-provincially registered)
  • شرکتی با مسئولیت محدود و ثبت شده در بریتیش کلمبیا (registered as a limited liability partnership in B.C)
  • بخش دولتی قابل قبول یا کارفرمای غیرانتفاعی (an eligible public sector or non-profit employer)

همانطور که در قانون مالیات بر درآمد تعریف شده است، کارفرمای شما باید برای همیشه در بریتیش کلمبیا مستقر باشد.
کارفرمای شما باید حداقل به مدت 1 سال در بریتیش کلمبیا کار کرده باشد (اگر در حال ثبت‌نام در طرح Entry Level and Semi-Skilled هستید، که شامل اشتغال در منطقه‌ی شمال شرقی بریتیش کلمبیا است، کارفرما باید 2 سال در بریتیش کلمبیا مشغول به کار بوده باشد).

  1. کارمندانی داشته باشد که به صورت تمام وقت و با مدت زمان نامشخص مشغول به کار هستند.

اگر کارفرمای شما در منطقه‌ی ونکوور بزرگ قرار دارد، باید حداقل 5 کارمند تمام وقت (و یا معادل آن) داشته باشد که با مدت زمان نامشخص در بریتیش کلمبیا مشغول به کار هستند.
اگر کارفرمای شما خارج از منطقه‌ی ونکوور بزرگ قرار دارد، باید حداقل 3 کارمند تمام وقت (و یا معادل آن) داشته باشد که با مدت زمان نامشخص در بریتیش کلمبیا مشغول به کار هستند.
فقط افرادی که نام آ‌ن‌ها در فهرست حقوق شرکت قرار دارد به عنوان کارمند شرکت شناحته می‌شوند. شاید از کارفرمای شما خواسته شود که فرم «خلاصه پرداخت پاداش T4» را ارسال کند تا ثابت کند که همه‌ی شرایط مورد نیاز را دارد.
همانطور که در قانون استاندارد اشتغال تعریف شده است، شما باید با کارفرمای خود یک رابطه‌ی کارمند-کارفرمایی داشته باشید. لطفا توجه کنید در برنامه‌ی BC PNP، پیمانکاران مستقل به عنوان «کارمندانی که با مدت زمان نامعین کار می‌کنند» شناخته نمی‌شوند (به عبارت دیگر، در برنامه‌ی BC PNP مدت زمان فعالیت پیمانکاران مستقل نامعین نیست).
در بازه‌ی زمانی 5 سال پیش از ارسال درخواست و همچنین در طول فرایند پردازش درخواست، شما، همسر شما و یا شریک زندگی عرفی شما نباید روی هم رفته بیشتر از 10% از سهام شرکتی (شرکت بریتیش کلمبیایی که پیشنهاد کاری را برای شما فرستاده است) را داشته باشید.

  1. محیط کاری و شیوه‌های تجاری مناسب

کارفرمای شما باید وضعیت مالی خوبی داشته باشد. محیط کاری و شیوه‌های تجاری کارفرما باید از سابقه خوبی برخوردار باشد. به عنوان مثال، شیوه‌های کاری باید با همه‌ی قوانین و مقررات مربوط به اشتغال، کار، مهاجرت، بهداشت و ایمنی در بریتیش کلمبیا و دولت فدرال سازگار باشد. شاید از کارفرمای شما خواسته شود که صورت‌های مالی را که توسط حسابدار حرفه‌ای مجاز آماده شده است، فراهم کند.

  1. امضا کردن اظهارنامه کارفرما

کارفرمای شما باید اظهارنامه‌ای که در فرم پیشنهاد شغلی قرار دارد را امضا کند. این اظهارنامه بیان می‌کند که شرکت همه‌ی شرایط مربوط به کارفرما را برآورده می‌کند. با امضای این اظهارنامه، کارفرما بیان می‌کند که حداقل 1 یا 2 سال (درصورت لزوم) است که در بریتیش کلمبیا مشغول به فعالیت بوده و با قوانین و مقررات اشتغال، مهاجرت، بهداشت و ایمنی در بریتیش کلمبیا و دولت فدرال سازگار است. امضای تایپ شده مورد قبول قرار نمی‌گیرد (باید با خودکار امضا شود).
شخصی که پیشنهاد شغلی را امضا می‌کند باید کارمند و یا صاحب شرکت بوده و حق پشتیبانی از درخواست BC PNP را از طرف شرکت داشته باشد. همچنین باید شرایط استخدام کارمندان خارجی را داشته باشد. اگر شخصی که پیشنهاد شغلی را امضا می‌کند چنین اختیاراتی نداشته باشد (و یا موافقت شرکت را نداشته باشد) درخواست متقاضی یا نامزدی او لغو خواهد شد. این مورد یکی از موارد مهم در برنامه های مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق کارفرما است.

  1. برآورده کردن الزامات مربوط به استخدام نیروی کار داخلی

کارفرما باید ثابت کند که تلاش‌های صادقانه‌ای برای استخدام نیروی کار بومی انجام داده است. همچنین او باید ثابت کند که استخدام شما تاثیر معکوسی بر روی فرصت‌های شغلی و ارتقای کارجویان بومی (شهروندان کانادایی یا کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند) ندارد.
اگر شرایط زیر را داشته باشید، شاید BC PNP اینگونه در نظر بگیرد که الزامات مربوط به این بخش را برآورده کرده‌اید.

  • اگر اجازه کار و یا مجوز اشتغال معتبر دارید و هم اکنون به صورت تمام وقت (حداقل 30 ساعت در هفته، در طول سال) برای کارفرمای بریتیش کلمبیایی مشغول به کار هستید. شما باید در موقعیت شغلی‌ای که به شما پیشنهاد شده است فعالیت داشته باشید. لطفا به این نکته توجه کنید. فرض کنیم در حال حاضر با داشتن مجوز کارآموزی (co-op work permit) یا مجوز تحصیلی به صورت تمام وقت برای کارفرمای پشتیبان خود کار می‌کنید. در این صورت، این الزام در صورتی «برآورده شده» قلمداد می‌گردد که برنامه‌ی تحصیلی خود را تمام کرده باشید.

یا

  • کارفرمای شما می‌تواند شواهدی مربوط به تلاش‌های صادقانه برای جذب نیروی کار بومی را ارائه دهد. همچنین او می‌تواند تلاش‌های صادقانه خود برای جذب نیروهای بومی را از طریق انتشار آگهی استخدام ثابت کند.
  1. آگهی استخدام برای مشاغل نوع 0 یا سطح A (بر اساس طبقه بندی مشاغل ملی) باید حداقل 14 روزه باشد.

محل‌های قابل قبول برای انتشار آگهی استخدام عبارت‌اند از:

  • وب سایت‌های مشهور کاریابی
  • وب سایت‌های مربوط به انجمن‌های حرفه‌ای
  • روزنامه‌های ملی، مجله ها یا خبرنامه‌های حرفه‌ای

شاید برای استخدام مسئولان اجرایی ارشد، مدیران متخصص ارشد و کارمندان حرفه‌ای متخصص از شرط «آگهی 14 روزه‌ی استخدام» چشم پوشی شود. در این موارد کارفرما باید ثابت کند که استخدام این افراد مطابق با رویه‌های صنعتی است. به عنوان مثال، کارفرما می‌تواند یک تیم اجرایی استخدام تشکیل دهد و یا از خدمات آژانس تخصصی استخدام منابع انسانی استفاده کند. 

  1. برای مشاغل سطح B (بر اساس طبقه بندی مشاغل ملی) آگهی استخدام باید حداقل 14 روزه باشد.

محل‌های قابل قبول برای انتشار آگهی استخدام عبارت‌اند از:

  • وب سایت‌های مشهور کاریابی
  • وب سایت‌های مربوط به انجمن‌های حرفه‌ای
  • روزنامه‌های ملی، مجلات یا خبرنامه‌های حرفه‌ای

آگهی استخدامی که در موارد a و b ذکر شد باید شامل موارد زیر باشد.

  • نام عملیاتی شرکت (operating name) 
  • عنوان شغلی و وظایف
  • نرخ دستمزد
  • محل کار (منطقه محلی، شهر و یا شهرستان)
  • اطلاعات تماس
  • مهارت‌های مورد نیاز برای شغل مورد نظر
  • تحصیلات و دستاوردها
  • سابقه کار

توجه: کارفرما باید ثابت کند تلاش‌های صادقانه‌ای را برای استخدام نیروی کار بومی انجام داده است. از کارفرما این انتظار می‌رود که تلاش زیادی برای استخدام افراد بومی انجام دهد؛ و در صورتی که تلاش‌های او بی نتیجه ماند به شناسایی نامزد مهاجرت (کسی که صلاحیت‌های لازم را داشته باشد) مبادرت ورزد.

  • تلاش‌های صادقانه‌ی کارفرما برای استخدام براساس موارد زیر ارزیابی می‌شود. البته ارزیابی فقط به این موارد محدود نمی‌شود.
  • تلاش‌های زیادی به منظور یافتن نیروی کار کانادایی (و یا کسی که اقامت دائم دارد) و استخدام او انجام شد.
  • روش‌های استخدام و مدت زمان آن با شیوه‌ها و استانداردهای صنعتی سازگار است.
  • صلاحیت‌هایی که در آگهی استخدام ذکر شده است منطقی است. این صلاحیت‌ها برای استخدام کانادایی‌ها و کسانی که  اقامت دائم کانادا را دارند کافی بوده و به آن‌ها اجازه می‌دهد که شرایط احراز شغل را به دست آورند. این صلاحیت‌ها نیازمند هیچ گونه سابقه کار خارج از کشور نیست و برای نامزدهای مشخصی ایجاد نشده است.
  • هنگام تایید صلاحیت‌های نامزدهای بالقوه، درخواست آن‌ها با دقت زیادی بررسی می‌شود.
  • اگر کارفرما برای استخدام نیروی کار از خدمات شخص ثالث استفاده کرده است، شخص ثالث باید مجوز استانی داشته باشد.

توجه: برخی از موقعیت‌های شغلی که براساس آن کارمند باید بیشتر وقت خود را در خارج از بریتیش کلمبیا سپری کند مورد قبول قرار نمی‌گیرد.

  1. یک پیشنهاد شغلی تمام وقت با مدت زمان نامعلوم

پیشنهاد کاری باید این موضوع را بیان کند که شغلی تمام وقت (حداقل 30 ساعت در هفته، در طول سال) به شما پیشنهاد شده که تاریخ اتمام قرارداد در آن درج نشده و شما آن پیشنهاد را پذیرفته‌اید. خود اشتغالی قابل قبول نیست. کارفرما باید صداقت را در ارائه‌ی پیشنهاد شغلی اثبات کند.  

  1. نرخ پیشنهادی باید مطابق استانداردهای صنعتی باشد

دستمزد پیشنهادی باید با نرخ دستمزد کارمندانی (کسانی که از لحاظ تجربه و آموزش تقریبا مانند شما هستند) که هم اکنون در مشاغل مشابه در بریتیش کلمبیا مشغول به کار هستند متناسب باشد. همچنین این دستمزد باید با ساختار و قوانین غرامت دستمزد سازگار باشد. برای کسب اطلاع بیشتر درباره‌ی نرخ دستمزد بازار به وب سایت بانک مشاغل کانادا مراجعه کنید.
در برنامه‌ی BC PNP، جوایز، پورسانت‌ها، توزیع سود، انعام/پاداش‌ها، دستمزد اضافه کاری، کمک هزینه‌های فوق‌العاده مسکن، کمک هزینه‌های اتاق و تغذیه و سایر کمک هزینه‌های مشابه جزو دستمزد شما به حساب نمی‌آید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستمزد و شرایط کار در کانادا و بریتیش کلمبیا به وب سایت‌های WorkBC و Job Bank مراجعه کنید.
مهم: اگر اشتغال مهاجران تاثیر بدی بر روی حل و فصل اختلافات کاری بگذارد، برنامه‌ی BC PNP هیچ شخصی را نامزد نمی‌کند. همچنین اگر اشتغال مهاجران تاثیر بدی را بر روی اشتغال شخصی که یک طرف این اختلاف است بگذارد، برنامه‌ی BC PNP هیچ شخصی را نامزد نمی‌کند.

کارفرمایان بخش دولتی و غیرانتفاعی

برنامه‌ی BC PNP درخواست ارگان‌های دولتی و سازمان‌های غیرانتفاعی‌ای را که به صورت دائمی در بریتیش کلمیبا مستقر هستند، قبول می‌کند. این سازمان‌های دولتی و غیر انتفاعی عبارت‌اند از:

  • آژانس‌ها و سازمان‌های بهداشتی استانی و منطقه‌ای
  • موسسه‌های آموزشی و تحصیلی دانشگاهی دولتی
  • موسسه‌های دانشگاهی غیرانتفاعی خصوصی که اعتبار خود را از سازمان «PCTIA» بریتیش کلمبیا دریافت می‌کنند.
  • موسسه‌هایی که توسط دولت کانادا و یا بریتیش کلمبیا پشتیبانی می‌شوند. فعالیت این موسسه‌ها باید در زمینه‌های علوم طبیعی و کاربردی، مهندسی، کامپیوتر و سامانه‌های اطلاعاتی و یا علوم بهداشتی باشد.
  • سازمان‌ها و آژانس‌های دولت استانی، فدرال و شهرداری
  • دیگر گروه‌های غیرانتفاعی که به عنوان سازمان‌های خیریه ثبت شده و یا تحت قانون اجتماعی (RSBC 2015) یا قانون شرکت‌های کانادا (بخش دوم، سال 1970) ثبت شده‌اند.

دانلود رایگان کتاب

کارفرمایان فاقد شرایط

در موارد زیر، درخواست‌ها به موافقت برنامه‌ی BC PNP نمی‌رسد:

  • کارفرمایانی که در تهیه، توزیع و فروش محصولات جنسی فعال هستند و یا سرگرمی‌ها و خدمات جنسی را ارائه می‌دهند. از نظر برنامه‌ی BC PNP این افراد یا شرکت‌ها شرایط کارفرما شدن را ندارند.
  • آژانس‌های کاریابی و شرکت‌های مشابه تا زمانی که رابطه‌ی کارفرما – کارمندی را ایجاد نکنند، شرایط کارفرمایی را از نظر برنامه‌ی BC PNP ندارند.
  • هر نوع کسب و کار دیگری که باعث بدنامی برنامه‌ی BC PNP و دولت بریتیش کلمبیا شود، مورد پذیرش این برنامه قرار نمی‌گیرد.

دیگر ملاحظات

BC PNP ممکن است درخواست متقاضی‌ای را مد نظر قرار دهد که کارفرمای پشتیبان او از حداقل الزامات برای کارفرمایی برخوردار نیست. به عنوان مثال، کسب و کاری را در نظر بگیرید که فقط یک مالک دارد (sole proprietorships) و یا تعداد مالکان آن ناچیز است (regular partnerships). در این صورت کارفرما از حداقل الزامات برای کارفرمایی برخوردار نیست. با این حال با صلاح‌دید برنامه‌ی BC PNP، کارفرما می‌تواند در زمان ارسال درخواست، یک پرونده اقتصادی جذاب را ایجاد کرده و به برنامه‌ی BC PNP بفرستد. کارفرما باید چگونگی تاثیر مثبت یک نامزد را بر ایجاد مزایای اقتصادی برای بریتیش کلمبیا بیان کند.


در یک مجموعه‌ کتاب چهار جلدی تمام نکات کاربردی و مواردی را که قبل از خرید یا فروش خانه در ونکوور نیاز دارید را یک جا گرد آورده‌ایم، به شکلی که از هر منبع دیگری بی نیاز باشید.

این کتاب‌ها به دو شکل کاغذی و الکترونیکی با عنوان‌های 1.راهنمای خریداران 2.راهنمای فروشندگان 3.چک لیست خریداران و 4.راهنمای مستاجران منتشر شده‌اند و لینک دانلود رایگان همه‌ی این کتاب‌ها و شماره‌های قبلی مجله را می‌توانید با کلیک در اینجا در ایمیل خود دریافت کنید و به منظور به روز نگه داشتن شما شماره‌های جدید نیز به شکل ماهیانه تقدیم‌تان خواهد شد.

امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم  هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

مجله‌ی سرای ونکوور

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :