فهرست طبقه بندی مشاغل ملی (NOC)

  0
 679

NOC سامانه‌ای است که دولت کانادا از آن برای طبقه بندی مشاغل و حرفه‌ها استفاده می‌کرد. گروه بندی مشاغل بر اساس نوع کار و یا نوع وظایف شخص انجام می‌گرفت و درحال حاضر سیستم جدیدی جایگزین آن شده است.
به عنوان مثال، اگر شخصی بخواهد درخواست خود را تحت طرح کارمند ماهر بفرستد، باید فهرست NOC را بررسی کرده و مشاغلی را که عنوان «مهارتی» دارند پیدا کند (مشاغل نوع 0 یا سطوح A و B). عنوان شغل، کد و نوع یا سطح مهارت را در سایت canada.ca بیابید.
برنامه‌ی BC PNP جهت مهاجرت به بریتیش کلمبیا برای ارزیابی ثبت‌نام و یا درخواست شما از ورژن 2016 استاندارد طبقه بندی مشاغل ملی استفاده می‌کند.
اطلاعات شغلی به گروه‌های مختلفی تقسیم شده است. گروه‌های اصلی برای اهداف مهاجرتی عبارت‌اند از:

سطح NOC توضیحات مثال‌ها
نوع 0 مشاغل مدیریتی مدیران سامانه‌های اطلاعاتی، مدیران بخش ساخت و ساز (عمرانی)، مدیران عملیاتی
سطح A

مشاغل حرفه‌ای

معمولا برای دریافت این مشاغل به تحصیلات دانشگاهی نیاز است.

پزشکان، مهندسان، معماران
سطح B

مشاغل فنی و مهارتی

معمولا برای دریافت این مشاغل به گواهی کالج (مدرک دیپلم) نیاز است. همچنین برای دریافت این مشاغل می‌توان به صورت کارآموزی مشغول به کار شد.

سرآشپزها، برق‌کارها، لوله کش‌ها
سطح C

مشاغل متوسط

این مشاغل معمولا به تحصیلات دبیرستان و یا آموزش‌های ویژه نیاز دارد.

 رانندگان کامیون، قصاب‌ها، کارمندان بخش اغذیه
سطح D

کارگری

معمولا به افرادی که به این کارها مشغول هستند آموزش ضمن خدمت داده می‌شود.

کارکنان بخش نظافت، کارگران میدان نفتی، میوه چین‌ها

  لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی طبقه بندی مشاغل ملی به وب سایت IRCC مراجعه کنید.

دانلود رایگان کتاب


در یک مجموعه‌ کتاب چهار جلدی تمام نکات کاربردی و مواردی را که قبل از خرید یا فروش خانه در ونکوور نیاز دارید را یک جا گرد آورده‌ایم، به شکلی که از هر منبع دیگری بی نیاز باشید.

این کتاب‌ها به دو شکل کاغذی و الکترونیکی با عنوان‌های 1.راهنمای خریداران 2.راهنمای فروشندگان 3.چک لیست خریداران و 4.راهنمای مستاجران منتشر شده‌اند و لینک دانلود رایگان همه‌ی این کتاب‌ها و شماره‌های قبلی مجله را می‌توانید با کلیک در اینجا در ایمیل خود دریافت کنید و به منظور به روز نگه داشتن شما شماره‌های جدید نیز به شکل ماهیانه تقدیم‌تان خواهد شد.

امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از کامنت‌های پایین صفحه با ما در میان بگذارید.


اگر برای زندگی اطلاعات بیشتری می خواهید و یا تمایل به هم فکری گرفتن برای خرید یا پیش خرید دارید ، می توانیم بدون هیچ الزامی، گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می شوم کمکی کنم..

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راههای ارتباط با ما)

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :