آنچه باید درباره دعوتنامه ITA بدانیم

  0
 1018

پس از دریافت ایمیل تایید ثبت‌نام، ثبت‌نام شما «موفقیت آمیز» تلقی می‌گردد. این ایمیل حاوی شماره‌ی ثبت‌نام شما در برنامه BC PNP است. لطفا اگر ظرف 24 ساعت این ایمیل را دریافت نکردید، برای کسب اطلاع از دستور العمل‌های بعدی به سایت welcomebc.ca مراجعه کرده و فایل راهنمای BC PNP Skills Immigration and Express Entry BC Technical Guide را مطالعه کنید.
پس از ثبت‌نام وارد یک مجموعه انتخابی می‌شوید. این مجموعه شامل شما و دیگر کسانی است که در طرح منتخب شما ثبت‌نام کرده‌اند. سپس رتبه‌ی شما و سایر افراد حاضر در مجموعه مشخص می‌شود. 
در برنامه‌ی BC PNP، به صورت دوره‌ای از پر امتیازترین ثبت‌نام کنندگان هر طرح مهاجرتی (در سامانه Skills Immigration Registration System) دعوت می‌شود که درخواست خود را ارسال کنند.

دعوت‌نامه ITA 

در برنامه‌ BC PNP از نامزدهای مجموعه انتخابی در هر طرح مهاجرتی، به صورت دوره‌ای دعوت می‌شود که درخواست خود را ارسال کنند. تعداد و دفعات ارسال دعوت‌نامه‌ی ITA با توجه به «تعداد تخصیص یافته برای پذیرش نامزدها در سال» و «ظرفیت پردازش در برنامه‌ی BC PNP» تعیین می‌شود.
ثبت‌نام کنندگانی که دعوت‌نامه‌ی ITA را دریافت کرده‌اند، از تاریخ دریافت آن 30 روز فرصت دارند تا درخواست خود را به صورت کامل از طریق سامانه‌ی آنلاین BC PNP ارسال کنند.
اگر دعوت‌نامه‌ی ITA را دریافت کنید، اطلاعات شما در مجموعه‌ی انتخابی حذف می‌شود.
اگر دعوت‌نامه‌ی ITA را دریافت کرده باشید و درخواست خود را تا تاریخ مقرر (بر روی دعوت‌نامه ذکر شده است) ارسال نکرده باشید، اطلاعات شما از مجموعه‌ی انتخابی حذف شده و ثبت‌نام شما لغو خواهد شد. البته پروفایل شما باقی می‌ماند (حذف نمی‌شود). شما می‌توانید هر زمانی که بخواهید دوباره ثبت‌نام کنید.
اگر دعوت‌نامه‌ی ITA برای شما ارسال شده باشد و شما در میز کاری خود گزینه «رد» را انتخاب کرده باشید، دعوت‌نامه‌ی ITA شما رد خواهد شد. اطلاعات شما از مجموعه‌ی انتخابی حذف شده و ثبت‌نام شما لغو خواهد گردید. البته پروفایل شما باقی می‌ماند (حذف نمی‌شود). شما می‌توانید دوباره در هر زمانی که بخواهید ثبت‌نام خود را انجام دهید؛ اما با ثبت‌نام دوباره هیچ ضمانتی برای دریافت یک دعوت‌نامه‌ی ITA دیگری وجود ندارد.  
دعوت‌نامه‌ی ITA ضامن تایید درخواست شما برای کسب نامزدی نیست.
فرض کنیم دعوت‌نامه‌ی ITA را دریافت کرده و درخواست خود را ارسال کرده‌اید. در این صورت، اگر شرایط زیر را داشته باشید، درخواست شما رد خواهد شد.

  • اگر شرایط برنامه و یا طرح‌های مهاجرتی ذکر شده را نداشته باشید. 
  • اگر اطلاعاتی که هنگام ثبت‌نام ارائه داده‌اید، تغییر کرده باشد. البته اگر این تغییرات به گونه‌ای باشد که باعث کاهش امتیاز شما شده و در زمانی که دعوت‌نامه‌ی ITA برای شما فرستاده شد، امتیاز ثبت‌نام شما کمتر از «حداقل امتیاز لازم» باشد.

فرض کنیم اطلاعات موجود در درخواست شما با اطلاعاتی که در زمان ثبت‌نام وارد کرده‌اید متفاوت باشد، و این تفاوت به گونه‌ای باشد که باعث کاهش امتیاز کل ثبت‌نام شما شود. در این صورت، اگر در زمان دریافت دعوت‌نامه‌ی ITA امتیاز بازبینی شده‌ی ثبت‌نام شما کمتر از «حداقل امتیاز مورد نیاز» باشد، باید ثبت‌نام خود را لغو کرده و دوباره با ارائه‌ی اطلاعات صحیح ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام جدید با استفاده از پروفایل فعلی شما انجام می‌شود. اگر شما به این مورد توجه نکرده و درخواست خود را بفرستید، درخواست شما رد خواهد شد.


خرید خانه در ونکوور متناسب با شرایط مالی و زندگی شما


فرض کنیم اطلاعات موجود در درخواست شما با اطلاعاتی که هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید متفاوت باشد، و این تفاوت به گونه‌ای نباشد که باعث کاهش امتیاز کل ثبت‌نام شما شود. یعنی در زمان دریافت دعوت‌نامه‌ی ITA، امتیاز بازبینی شده‌ی ثبت‌نام شما کمتر از «حداقل امتیاز مورد نیاز» نباشد. یا اگر این تفاوت باعث افزایش امتیاز ثبت‌نام شما شود، در این صورت می‌توانید ثبت‌نام اصلی خود را حفظ کرده و درخواست خود را ارسال کنید.
توجه: اطلاعاتی که هنگام ثبت‌نام وارد می‌کنید، قفل می‌شود. BC PNP اطلاعات ثبت‌نام شما را تصحیح نمی‌کند و هیچ تغییری در طرحی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید، ایجاد نمی‌کند. اگر شما شرایط مربوط به طرح مهاجرتی را نداشته و درخواست خود را بفرستید، درخواست شما رد خواهد شد.
اگر خواهان بازگشت وجه خود هستید، باید قبل از اینکه فرایند ارزیابی درخواست شما در برنامه‌ی BC PNP شروع شود، درخواست خود را لغو کنید. شما می‌توانید از طریق آدرس ایمیل PNPinfo@gov.bc.ca با مسئولان برنامه‌ی BC PNP ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را لغو کنید. همچنین با ارتباط از طریق این آدرس می‌توانید از کارمندان برنامه بپرسید که آیا می‌توانید هزینه را پس بگیرید یا خیر. لطفا در ایمیل ارسالی نام کامل، تاریخ تولد و شماره فایل درخواست خود در برنامه‌ی BC PNP را قید کنید. به درخواست‌های لغوی که به صورت حضوری و یا از طریق پست صوتی ارسال می‌شود ترتیب اثر داده نمی‌شود.
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی اطلاعاتی که باید در زمان ارسال درخواست فراهم کنید، از جمله چک لیست تمام مدارک مورد نیاز، به سایت welcomebc.ca مراجعه کرده و فایل راهنمای BC PNP Skills Immigration and Express Entry BC Technical Guide را مطالعه کنید.

دانلود رایگان کتاب

اگر دعوت‌نامه‌ی ITA را دریافت نکنم چه می‌شود؟

برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا، ثبت‌نام در سامانه‌ی «Skills Immigration Registration System» به منزله‌ی یک درخواست در طرح مهاجرتی «Skills Immigration» نیست. با ثبت‌نام در این سامانه هیچ ضمانتی برای دریافت دعوت‌نامه‌ی ITA وجود ندارد. برنامه‌ی BC PNP فقط از ثبت‌نام کنندگانی دعوت می‌کند که بالاترین امتیاز را در «مجموعه‌ی انتخابی» کسب کرده‌اند.
اگر دعوت‌نامه‌ی ITA را ظرف مدت 12 ماه پس از ثبت‌نام دریافت نکرده‌اید، ثبت‌نام شما به صورت خودکار از «مجموعه‌ی انتخابی» حذف می‌شود.
شما می‌توانید دوباره ثبت‌نام کرده و امتیاز خود را بیفزایید. به عنوان مثال، شما می‌توانید امتیازات بخش زبان را بهبود ببخشید و یا تحصیلات خود را ارتقا دهید. شما باید شرایط حداقلی برنامه و طرح مهاجرتی را کسب کنید. با این وجود هیچ ضمانتی برای دریافت دعوت‌نامه‌ی ITA وجود ندارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاریخ ارسال دعوت‌نامه، تعداد دعوت‌نامه‌های ارسال شده و حداقل امتیازات رتبه بندی به صفحه‌ی Invitations to Apply از سایت welcomebc.ca مراجعه کنید.


در یک مجموعه‌ کتاب چهار جلدی تمام نکات کاربردی و مواردی را که قبل از خرید یا فروش خانه در ونکوور نیاز دارید را یک جا گرد آورده‌ایم، به شکلی که از هر منبع دیگری بی نیاز باشید.

این کتاب‌ها به دو شکل کاغذی و الکترونیکی با عنوان‌های 1.راهنمای خریداران 2.راهنمای فروشندگان 3.چک لیست خریداران و 4.راهنمای مستاجران منتشر شده‌اند و لینک دانلود رایگان همه‌ی این کتاب‌ها و شماره‌های قبلی مجله را می‌توانید با کلیک در اینجا در ایمیل خود دریافت کنید و به منظور به روز نگه داشتن شما شماره‌های جدید نیز به شکل ماهیانه تقدیم‌تان خواهد شد.

امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

مجله‌ی سرای ونکوور

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :