چگونگی پیش خرید یک کاندوی در حال ساخت در ونکوور 

  0
 1793

کسانی را می‌شناسم که پیش خرید کرده‌اند و بعد از چند سال حسابی سود کرده‌اند. کسانی را نیز می‌شناسم که ضرر کرده‌اند. علت این تفاوت چیست؟ 

پیش خرید کاندو در حال ساخت نورث ونکوور

این سوال و سایر پرسش‌های پرتکرار درباره‌ی پیش خرید در ونکوور کانادا، انگیزه‌ای در من ایجاد کرد که با پاسخ به آن‌ها نهایت تلاشم را بکنم که سرمایه گذاری شما سود ده باشد.

در این مقاله ابتدا به اتفاق باورهای غلط درباره‌ی پیش خرید خانه در ونکوور را بررسی می‌کنیم و سپس به پرسش‌های رایج در این باره پاسخ می‌دهم و قدم‌های لازم برای پیش خرید را توضیح می‌دهم.

در مقالات "نکات پیش خرید در کانادا" و "راهنمای پیش خرید در کانادا" توضیحات جامعی در خصوص مزایا، معایب، مراحل، قوانین و نکات کاربردی و مهم داده‌ام. پس اینجا از تکرار آن‌ها خودداری می‌کنم.

پیشنهاد می‌کنم بعد از مطالعه‌ی این مقاله چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و تعریف کاندو را نیز ببینید.

آیا خرید کاندوهای در حال ساخت ریسک دارد؟ 

هیچ کاری بدون ریسک نیست، حتی در خانه نشستن هم خطرات خود را دارد. اما همان‌طور که در مقالات دیگر هم اشاره کرده‌ام، پیش خرید در ایران و کانادا بسیار متفاوت است. اگر سرمایه گذاری سود آور می‌خواهید، باید از پیش خرید در کانادا اطلاعات کافی به دست آورید. در ادامه این موارد و سوالات رایج را به اتفاق می‌بینیم.

پروژه‌های در حال ساخت در ونکوور

باورهای غلط درباره‌ی پیش خرید در ونکوور

  1. آیا سود پیش خرید تضمین شده است؟ خیر، تنها سودی که تضمین شده است، سود دو درصدی بانک‌ها است.
  2. اگر ارزش واحد در زمان تحویل کمتر شود، خریدار می‌تواند معامله را لغو کند؟ خیر، فرقی نمی‌کند که شما واحد آماده بخرید یا در حال ساخت، در هر صورت سود و زیانش مال شما است.

پیش خرید خانه در حال ساخت ونکوور محسن صانعی

  1. اگر خریدار پس از اتمام ساخت واحد خود را نپسندد، می‌تواند معامله را لغو کند؟ خیر. اما سازنده ملزم است واحد را طبق آنچه در قرارداد آمده است، به شما تحویل دهد.
  2. آیا شرکت سازنده می‌تواند مبالغی را که از خریداران گرفته است، در پروژه هزینه نکند و متواری شود؟ خیر، پول‌ها در یک حساب امانی می‌ماند و شرکت سازنده به آن‌ها دسترسی ندارد. بانک نیز بر پیشرفت کار نظارت می‌کند و بر اساس آمار فروش کاندو به شرکت سازنده وام می‌دهد.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

سوالات رایج در ارتباط با پیش خرید کاندوی در حال ساخت در ونکوور

  1. مالیات GST چه زمانی محاسبه و پرداخت می‌شود؟ هنگام اتمام ساخت. 
  2. واگذاری کاندوهایی که پیش‌خرید شده‌اند چه چالش‌هایی دارد؟ دو چالش اصلی هست: یکی محدودیت در تبلیغ برای فروش و لیست کردن در سامانه‌ی جامع MLS که عملا تمام مشاورین املاک از آن استفاده می‌کنند و دیگری هزینه‌های واگذاری.
  3. چگونه می‌توان برای واگذاری واحدهای پیش‌خرید شده تبلیغ کرد و یا آن‌ها را در سامانه‌ی MLS گذاشت؟ با گرفتن مجوز کتبی از شرکت سازنده.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

  1. واگذاری قبل از اتمام ساخت چه هزینه‌هایی دارد؟ شرکت سازنده بسته به قرارداد، مبلغی از شما می‌گیرد. همچنین هزینه‌ی مشاور خریدار و فروشنده (حدود 3.5 درصد) و مالیات GST  قیمتی که خریده‌اید را باید در نظر بگیرید.
  2. اولین قسط را چه زمانی باید پرداخت کنیم؟ در هفته‌ی اول قرارداد کلا 5% از مبلغ قرارداد در دو قسط پرداخت می‌شود. اولی در زمان عقد قرارداد که 5 تا 10 هزار دلار است و الباقی آن هفته‌ی بعد پرداخت می‌شود. (بعنوان مثال برای آپارتمان 600 هزار دلاری، 10 هزار دلار در زمان عقد قرارداد و 20 هزار دلار یک هفته‌ی بعد).
  3. معمولا تا زمان تحویل چه مقدار از کل ارزش خانه باید پرداخت شود؟ 10 تا 20 درصد، در قسط‌های 5 درصدی و معمولا تا دو سال بعد از عقد قرارداد.
  4. آیا غیر از downpayment که حدود 10 تا 20 درصد کل قیمت خرید است، تا زمان تحویل باید هزینه‌ی دیگری هم پرداخت شود؟ خیر.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

  1. اگر بعد از عقد قرارداد پشیمان شوم چه می‌شود؟ تا یک هفته بعد از عقد قرارداد مهلت دارید که بدون هیچ ضرر و زیانی از قرارداد انصراف دهید.
  2. آیا در روز اتمام ساخت می‌توانم قرارداد را فسخ کنم و دپازیت (deposit) را پس بگیرم؟ اگر کاندویی را پیش خرید می‌کنید، باید مطمئن باشید که می‌توانید خرید خود را نهایی کنید.
  3. آیا برای خواندن قرارداد نیازی هست که با وکیل مشورت کنیم؟ راه درست انجام هر کاری کمک گرفتن از متخصصان است. متاسفانه خیلی از دوستان این هزینه را نمی‌دهند. اگرچه مشاور املاک تا حدی به مسایل حقوقی ملک آشنا است و می‌تواند آن‌ها را به شما توضیح دهد؛ اما هیچ گاه نمی‌تواند ادعا کند که به اندازه یک وکیل اشراف دارد.
  4. با توجه به اینکه از یک شرکت معتبر پیش خرید می‌کنم، آیا همچنان به مشاور املاک نیاز دارم؟ شرکت‌های سازنده برای منافع خودشان تلاش می‌کنند نه منافع شما. طبیعتا به نفعتان است که تنهایی قرارداد نبندید. مشاور شما در 4 مرحله می‌تواند تاثیر جدی بگذارد: 1.انتخاب شرکت سازنده 2.انتخاب پروژه مناسب 3.انتخاب نقشه‌ی خوب 4.چانه زنی و گرفتن امتیاز  (مقاله‌ی روش  انتخاب مشاور و ویژگی های آن را بخوانید)
  5. چه کسی دستمزد مشاور خریدار را می‌دهد؟ شرکت سازنده کل هزینه را پرداخت می‌کند و خریدار هیچ هزینه‌ای بابت این موضوع نمی‌دهد.
  6. اعتبار شرکت سازنده چقدر اهمیت دارد؟ بیشترین اهمیت آن در این سه مورد است: 1. تحویل واحد به همان کیفیتی که در قرارداد آمده است 2. زمان بندی‌ای که قول داده‌اند خانه را به شما تحویل دهند 3. خدمات پس از فروش.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

  1. آیا می‌توانم شرط‌هایی در توافقنامه قرار دهم و یا آن را تغییر دهم؟ اساسا چون شرکت‌های سازنده واحدهای زیادی برای فروش دارند، نمی‌توانند متن قرارداد را برای هر خریدار تغییر دهند. 
  2. اگر کاندویی که پیش خرید کرده‌ام را واگذار کنم (Assignment)، خریدار می‌تواند شرط‌های خود را اضافه کند یا باید به توافقنامه‌ای که من با شرکت سازنده امضا کرده‌ام، پایبند باشد؟ شما با هر کسی می‌توانید هر توافقی بکنید. اما شرکت سازنده الزامی به اجرای آن‌ها ندارد و این تعهدات بین شما و خریدار شما است.
  3. آیا هزینه‌ی واگذاری واحد به بستگان درجه یک هم زیاد است؟ خیر، معمولا اگر در روز عقد قرارداد این موضوع را در قراردادتان ذکر کنید، این هزینه ناچیز خواهد بود.
  4. آیا هزینه‌ی واگذاری به غیر را می‌شود چانه زنی کرد؟ تمام موارد قبل از عقد قرارداد قابل چانه زنی هستند، اما بعد از آن شرکت سازنده به شما امتیازی نخواهد داد.

این تصویر Price sheet یکی از پیش فروش‌های متروتان است (در این برگه‌ها شروع قیمت‌ها، مبلغ و زمان پرداخت و معمولا زمان تحویل و اطلاعات مفیدی را می‌بینید)

پیش خرید کاندو در ونکوور


دانلود مجله تخصصی سرای ونکوور


قدم‌های لازم برای پیش خرید یک کاندوی در حال ساخت

  1. وضعیت مالی خود را بررسی کنید و مبلغی را که می‌توانید بپردازید، مشخص کنید. برای این کار می‌توانید به کارگزار وام مراجعه کنید. 
  2. با یک مشاور املاک تماس بگیرید و درباره‌ی مواردی مانند بودجه، مناطق مختلف و آینده‌ی آن‌ها تصمیم گیری کنید.
  3. به مشاور املاک خود بگویید در چند presentation centre قرار ملاقات بگذارد. در این مکان نقشه‌های مختلف به شما نشان داده می‌شود و اطلاعات مفیدی به دست می‌آورید.
  4. پس از چانه‌زنی، گرفتن امتیازات و انتخاب واحد، با مشاور خود قرارداد را مرور کنید و سپس آن را امضا کنید.
  5. پس از اینکه طرفین قرارداد را امضا کردند، یک نسخه از آن را به شما می‌دهند و شما می‌توانید آن را پیش وکیلی ببرید که در حوزه املاک تخصص دارد.
  6. در زمان آماده شدن واحد می‌توانید در آن قدم بزنید و مطمئن شوید که همه چیز طبق انتظاراتتان است. این کار در واقع یک بازرسی موثر قبل از اتمام ساخت کاندو است. معمولا تضمین‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای رفع نواقص احتمالی استفاده کنید. 
  7. خرید خود را نهایی کنید و به کاندوی خود وارد شوید و در آرامش از زندگی در خانه‌ای که متعلق به شما است لذت ببرید. 

به نظر شما پیش خرید بهتر است یا خرید واحد آماده؟ مزایا و معایب پیش خرید چیست؟ لطفا در قسمت کامنت‌های پایین صفحه نظر ارزشمند خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید. +

نیاز به دریافت مشاوره رایگان برای پیش خرید آپارتمان دارید؟

برای استفاده از مشاوره تخصصی می‌توانید از طریق چت واتساپ، تلگرام یا اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. در هر جای ونکوور بزرگ که باشید، ما می‌توانیم بهترین فرصتهای سرمایه گذاری در املاک را به شما معرفی کنیم.

همچنین می‌توانید با شماره موبایل آقای محسن صانعی 0016045064706 یا شماره دفتر ما 0016049849711 تماس بگیرید. اگر ساکن ونکوور هستید می‌توانید به صورت حضوری به دفتر ما مراجعه کنید.


ممکن است همچنان برای پیش خرید سوالاتی برای شما به وجود آید فارق از اینکه قرار باشد من در این مسیر کنار شما باشم، هر سوالی دارید از طریق آیکون واتز اپ کنار صفحه یا هر کدام از راه‌های ارتباطی که در صفحه‌ی تماس با ما هست می‌توانید از من بپرسید. خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :