خرید کاتیج در ونکوور کانادا

  0
 3579

برای آخر هفته‌ها و تعطیلات چه برنامه‌ای دارید؟ اهل شنا در دریاچه یا اسکی و دوچرخه سواری هستید یا ترجیح می‌دهید با دوستان از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید؟

کاتیج ونکوور

این روزها بسیاری از افراد برای تعطیلات آخر هفته به طبیعت و مناطق روستایی پناه می‌برند تا از شلوغی شهر به دور باشند. توجه داشته باشید که قیمت خرید کاتیج در ونکوور و مناطق غیر شهری آن از سایر املاک کمتر است. بنابراین، بسیاری از افراد به خرید کاتیج در ونکوور و در نزدیکی جاذبه‌های تفریحی اطراف آن تشویق شده‌اند.

یکی از مزیت‌های خرید کاتیج در ونکوور کانادا این است که می‌توانید به دید سرمایه گذاری به آن نگاه کنید و آن را اجاره دهید. با این کار می‌توانید بخشی از اقساط وام مسکن در کانادا را پوشش دهید. متاسفانه مقالات زیادی درباره‌ی راهنمای خرید کاتیج در ونکوور و بهره مندی از این فرصت سرمایه گذاری وجود ندارد. به همین خاطر تصمیم گرفتم در این مقاله مراحل و شرایط خرید کاتیج در کانادا را توضیح دهم. 

خرید کاتیج در ونکوور کانادا

روند خرید کاتیج در ونکوور همانند خرید سایر املاک مسکونی است. شما ابتدا باید نیازهای خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، دوست دارید متراژ کاتیج شما چقدر باشد؟ به چند اتاق نیاز دارید؟

به یاد داشته باشید که بزرگ‌تر همیشه به معنی بهتر نیست. هرچه ملک بزرگ‌تر باشد، برای اضافه کردن مبلمان و نگهداری از آن باید مبلغ بیشتری بپردازید. همچنین، نظافت چنین خانه‌ای به زمان بیشتری نیاز دارد. 

پس از تعیین اندازه به سایر ویژگی‌های کاتیج توجه کنید. به عنوان مثال، آیا می‌خواهید در تمام طول سال از کاتیج خود استفاده کنید؟ آیا کاتیج شما باید حتما به سامانه‌ی خدمات شهری (مانند لوله کشی آب و فاضلاب) متصل باشد؟

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

پس از تعیین نیازها و خواسته‌های خود، جست‌وجو را شروع کنید. البته می‌توانید پیدا کردن کاتیج را به مجله سرای ونکوور بسپارید. اما به طور کل، برای جست‌وجوی کاتیج در فضای آنلاین دو روش وجود دارد: 

  1. به وب‌سایت www.realtor.ca مراجعه کنید.
  2. از یک مشاور بخواهید که با توجه به ملاک‌هایتان، فهرستی از کاتیج‌های فروشی را برایتان بفرستد. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

خرید کاتیج در مناطق کوچک‌تر، تفاوت‌هایی با خرید خانه در ونکوور و شهرهای بزرگ کانادا دارد. به عنوان مثال فروشندگان در بسیاری از مناطق کوچک‌تر، کاتیج خود را در سامانه‌ی MLS ثبت نمی‌کنند. بنابراین حتما از خدمات یک مشاور املاک خوب در کانادا استفاده کنید تا این کاتیج‌ها را نیز ببینید.

حتما به صورت حضوری از کاتیج بازدید کنید. این کار فرصت مناسبی است تا با حس و حال منطقه آشنا شوید. اگر کاتیج مورد نظر مناسب بود، آفری (offer) برای خرید آن ارائه دهید. 

خرید کاتیج در ونکوور گزینه مناسبی برای تفریح و آرامش است.

شرایط خرید کاتیج در ونکوور کانادا

شرایط خرید انواع املاک در مقاله‌ی خرید ملک در ونکوور عنوان شده است. شرایط خرید کاتیج در کانادا نیز مانند سایر املاک است. به عنوان مثال شما می‌توانید شرط‌هایی (conditions) را به آفر خرید اضافه کنید. اگر این شرط‌ها برآورده نشوند، می‌توانید از خرید کاتیج انصراف دهید.

با این حال، هنگام خرید کاتیج در ونکوور کانادا به برخی از موارد توجه ویژه‌ای داشته باشید. به عنوان مثال، اگر بخواهید از کاتیج به عنوان خانه‌ی دوم خود استفاده کنید، احتمالا مبلغ داون پیمنت (down payment یا پیش پرداخت) شما باید حداقل برابر 20% از هزینه‌ی خرید کاتیج باشد. در ضمن اگر در تمام طول سال دسترسی به آن مقدور نباشد، وام کمتری به شما تعلق می‌گیرد.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

حتما پیش از خرید کاتیج در ونکوور، سند (title) آن را بررسی کنید و ببینید که آیا موارد زیر در آن قید شده است یا نه: 

  • حق ورود به ملک دیگران  (right of way)
  • وضعیت آب مصرفی
  • کاربری 
  • حقوق ارتفاق (easements) 

اغلب دعواهای حقوقی بین همسایه‌ها بر سر این حقوق ایجاد می‌شود.

این حقوق، دسترسی به کاتیج را تسهیل می‌کند و از چشم انداز آن نیز محافظت می‌کند. گاهی اوقات این حقوق در سند خانه قید می‌شود و در برخی موارد نیز قانون چنین حقوقی را به مالکان می‌دهد. اگر حقی برای یک ملک متصور هستید که در سند آن قید نشده است، شاید در آینده مجبور شوید با سایر همسایه‌ها بر سر وجود آن مذاکره کنید. بنابراین اگر می‌خواهید دسترسی آسانی به کاتیج خود داشته باشید و از چشم انداز آن محافظت کنید، حتما پیش از خرید، مطمئن شوید چنین حقوقی در سند وجود دارد.

هرگز تصور نکنید که با خرید یک کاتیج در اسکله به راحتی می‌توانید آن را بازسازی کنید. اگر ساخت بارانداز (dock) تاثیر بدی بر روی ساحل و آبزیان بگذارد، قانون استانی provincial Lands act و قانون فدرال Fisheries Act اعمال خواهد شد. همچنین اگر این بازسازی‌ها بر روی کارکرد سامانه‌ی جمع‌آوری فاضلاب (septic system) اثر بگذارد، برای رعایت و برآورده کردن الزامات باید تایید وزارت منابع طبیعی (Ministry of Natural Resources) یا شهرداری را دریافت کنید. 


بیشتر بخوانید: قیمت اجاره خانه در ونکوور کانادا


خرید کاتیج برای چه کسانی مناسب است؟

برخی از افراد در زمان تعطیلات همراه دوستان و خانواده‌ی خود به بیرون از شهر می‌روند تا از هوای پاک و طبیعت بکر لذت ببرند. با توجه به این که قیمت کاتیج در ونکوور بسیار مقرون به صرفه است، خرید آن برای این افراد مناسب است.

البته برخی از افراد نیز نمی‌خواهند با خرید کاتیج، هزینه‌های اضافه‌ای مانند مالیات بر املاک، قبض آب و برق و گاز و هزینه‌های نگهداری را پرداخت کنند. این افراد بهتر است به صورت شراکتی خرید کنند و مالک بخشی از کاتیج شوند (fraction ownership)؛ یعنی به گونه‌ای که در طول سال فقط می‌توانند چند هفته از کاتیج خود استفاده کنند. 

خرید کاتیج در ونکوور

خرید کاتیج برای کسانی که می‌خواهند در بخش مسکن سرمایه گذاری کنند نیز مناسب است. زیرا می‌توانند از طریق اجاره دادن آن، کسب درآمد کنند. در ضمن کسانی که نمی‌توانند خانه‌ی ویلایی یا کاندو بخرند، شاید بتوانند به خرید کاتیج در ونکوور فکر کنند. زیرا معمولا قیمت کاتیج در ونکوور کانادا از سایر املاک کمتر است. در نتیجه خرید کاتیج در ونکوور تقریبا برای همه‌ی افراد با هر بودجه‌ای مناسب است.

خرید کاتیج برای بازنشستگان و کسانی که به دنبال یک زندگی آرام و به دور از هیاهوی شهر هستند نیز مناسب است. زیرا بسیاری از کاتیج‌ها در دل طبیعت قرار دارند و معمولا آرامش خاصی در آن‌ها نهفته است. 


درباره آب و هوای ونکوور در مجله سرای ونکوور بیشتر بخوانید


نکات مهم در خرید کاتیج

اگر می‌خواهید کاتیجی بخرید و آن را اجاره دهید، حتما پیش از ارائه‌ی آفر (offer) موارد زیر را بررسی کنید:

  • مقررات ایجاد سر و صدا 
  • مقررات افروختن آتش در فضای باز (open fire rules) 

زیرا معمولا همسایه‌ها از مستاجران خوششان نمی‌آید. مخصوصا اگر سر و صدای زیادی ایجاد کنند.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

حتما پیش از خرید به مقررات پهنه بندی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. برخی از مناطق به صورت فصلی پهنه بندی شده‌اند (Seasonal zoning). به عبارت دیگر، در ماه زمستان شهرداری خدمات ضروری را به این مناطق ارائه نمی‌دهد و از جاده‌های آن نگهداری نمی‌کند. در نتیجه در ماه زمستان دسترسی به کاتیج مقدور نخواهد بود. بنابراین اگر بخواهید در تمام طول سال در کاتیج زندگی کنید، در فصل زمستان با محدودیت‌های زیادی مواجه می‌شوید.

حتما با شرکت بیمه صادق باشید و اگر کاتیج را اجاره دادید، به آن‌ها اطلاع دهید. اگر به صورت تمام وقت در کاتیج زندگی نکنید، و یا اگر آن را اجاره دهید، شرکت بیمه مبلغ بیشتری را از شما دریافت می‌کند. فرض کنیم شما اجاره‌ی کاتیج را به شرکت بیمه اطلاع نداده‌اید. در این صورت، اگر شرکت بیمه به این موضوع پی ببرد، به ادعاهای بیمه‌ای شما رسیدگی نمی‌کند.

مبلغ مالیات بر املاک (Property Tax) در سرتاسر بریتیش کلمبیا متفاوت است. توجه داشته باشید که مبلغ مالیات در مناطق کوچک‌تر، بیشتر است. زیرا افراد کمتری در این مناطق زندگی می‌کنند. البته اتصال به سامانه‌های خدمات شهری (مانند لوله کشی آب و فاضلاب) نیز در تعیین مبلغ مالیات اثرگذار است. بنابراین پیش از خرید کاتیج در ونکوور کانادا بررسی کنید که مبلغ مالیات سالیانه چقدر است. 

دانلود رایگان کتاب


دانلود مجله تخصصی سرای ونکوور


بهترین مناطق ونکوور برای خرید کاتیج

انتخاب منطقه یکی از مهم‌ترین مراحل خرید کاتیج در ونکوور است. بهترین مناطق ونکوور برای خرید کاتیج، جاهایی است که فاصله‌ی مناسبی با مراکز رفاهی و خدماتی دارد. یعنی نه آنقدر دور که نتوانید به راحتی به این اماکن دسترسی داشته باشید، نه آنقدر نزدیک که سر و صدا مزاحمتان شود.

اگر می‌خواهید کاتیج خود را اجاره دهید، مناطق تفریحی و توریستی برای شما سودآوری بیشتری دارد. زیرا در این مناطق، تقاضا برای اجاره بیشتر است و می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. 

اگر زندگی در نزدیکی آب برای شما مهم است، بهتر است کاتیج شما در اسکله (Waterfront) یا نزدیک دریاچه باشد. البته حتما پیش از انتخاب منطقه و خرید باید به توانایی مالی، نیازها و سبک زندگی خود توجه کنید.

به عنوان مثال، در بیشتر نواحی کاتیج نشین بریتیش کلمبیا، قیمت کاتیج‌های اسکله بیشتر است. معمولا در این کاتیج‌ها لوله کشی آب شهری و دفع زباله وجود ندارد. همچنین این کاتیج‌ها با مراکز خرید و خدمات فاصله‌ی بیشتری دارند. بنابراین، اگر مبلغ کافی دارید و نمی‌خواهید نزدیک مراکز خرید باشید، کاتیجی در نزدیکی اسکله بخرید. 

اجاره کاتیج در کانادا

با گرم شدن هوا، تمایل مردم برای دوری از شلوغی شهر و سفر به مناطق غیر شهری بیشتر می‌شود. و چه تفریحی بهتر از گذراندن تعطیلات آخر هفته در یک کاتیج در نزدیکی یک دریاچه یا در یک جنگل می‌تواند خستگی را از تن شما در آورد؟ 

اگر در کانادا کاتیج ندارید و نمی‌خواهید بابت خرید کاتیج در کانادا هزینه کنید، هنوز هم می‌توانید به صورت تفریحی و به مدت محدود زندگی در یک کاتیج تفریحی در اسکله یا جنگل را تجربه کنید. فقط کافیست که یک کانیج را اجاره کنید. البته در زمان اجاره کاتیج در کانادا بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید: 

  • زودتر کاتیج مورد نظر را رزرو کنید. احتمالا در اواسط زمستان بهترین مناطق برای اجاره کاتیج را رزرو کرده باشند. اگر بخواهد در لحظه‌ی آخر به اجاره کاتیج در کانادا اقدام کنید، شاید نتوانید در مناطق محبوب‌تر اجاره کنید. 
  • قبل از اینکه جست‌وجوی آنلاین را شروع کنید، از دوستان یا آشنایان بپرسید آیا قبلا یک کاتیج اجاره کرده‌اند؟ نظر آن‌ها را جویا شوید. شاید بهترین کاتیج برای اقامت را پیدا کنید. اگر موفق نشدید، به سایت‌های اجاره کاتیج در کانادا مراجعه کنید و کاتیج‌های مختلف را از لحاظ امکانات و مبلغ اجاره بررسی کنید. 
  • حتما توضیحات ارائه شده را به دقت بررسی کنید. جمله‌ی "water is nearby" به این معنی است که کاتیج دقیقا در اسکله قرار ندارد و با آب فاصله دارد. عبارت "deep water access" به معنی این است که برای شنا باید از اسکله به داخل آب شیرجه بزنید. واژه‌های "cozy" و "rustic" هم شاید به معنی کوچک و یا کلنگی باشد. 
  • اگر به یک آشپزخانه نیاز دارید و می‌خواهید خودتان از آشپزی در کاتیج لذت ببرید، با شماره تلفن ارائه شده تماس بگیرید و سوالات خود درباره‌ی وجود گاز، کانترتاپ و غیره بپرسید. اگر می‌خواهید به ساحل دسترسی داشته باشید، به پاسخ "در آنجا یک محوطه‌ی شنی کوچک وجود دارد" اکتفا نکنید.
  • به امکانات توجه کنید. امکاناتی مانند قایق موتوری یا قایق پدالی، جکوزی، ساحل، زمین بازی می‌تواند باعث لذت هرچه بیشتر شما از سکونت در کاتیج شود. از آنجاکه احتمال بارش وجود دارد، ببینید در ملک و یا شهرهای نزدیک چه چیزهایی ضروری‌ای برای روزهای بارانی وجود دارد. 
  • هر چقدر پول بدهید، همانقدر آش می‌خورید. هوشمندانه است که به دنبال اجاره‌ی کاتیج‌های مقرون به صرفه باشید. اما اگر کمی بیشتر هزینه کنید، شاید بتوانید یک کاتیج زیباتر با تخت‌های راحت‌تر و حمام مناسب‌تر پیدا کنید. 
  • به مناطق دور بروید. در همه‌ی استان‌ها مناطقی مخصوص کاتیج وجود دارد که محبوبیت بالایی هم دارند. اجاره‌ی این کاتیج‌ها به مبلغ بیشتری نیاز دارد. به دنبال اجاره‌ی کاتیج در مناطقی باشید که ارزان‌تر است و آب و هوای گرم، دریاچه‌های بی‌نظیر و کریستالی و منظره‌ی خیره کننده‌ای دارد. در نظر داشته باشید که خرید و یا هزینه‌ی رستوران در این مناطق شاید ارزان‌تر باشد. 
  • وقتی که در تعطیلات هستید، از ملک خود محافظت کنید. البته که امنیت در کانادا بالا است. اما بهتر است وقتی در تعطیلات بسر می‌برید، در شبکه‌های اجتماعی پست نگذارید و از یکی از دوستان یا آشنایان بخواهید تا زمانی که به خانه بر می‌گردید، مرتبا به خانه‌ی شما سر بزند. 

شما ترجیح می‌دهید آخر هفته در شهر باشید یا خارج شهر؟ ترجیح می‌دهید کوهپیمایی کنید یا استراحت؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.


اگر تمایل دارید اطلاعات تکمیلی، نمودار و آمارهای خرید و فروش منطقه‌ی خاصی را داشته باشید و یا تمایل به هم فکری دارید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :