راهنما و نکات پیش خرید خانه در کانادا

  0
 2450

آیا تا کنون به پیش خرید خانه در کانادا فکر کرده‌اید؟ به چه نکاتی باید توجه کنید تا هم ریسک‌هایش را کاهش دهید و هم به سود برسید؟ آیا با مراحل پیش خرید خانه در کانادا آشنا هستید؟

نکات مهم پیش خرید خانه در کانادا

بسیاری از ساکنان کانادا برای خانه دار شدن و همچنین رسیدن به سود، به پیش خرید فکر می‌کنند.

در این مقاله ابتدا معایب و مزایای پیش خرید خانه در کانادا را برای تازه واردین و ساکنان شرح می‌دهم. سپس روش‌های اطلاع از آگهی‌های پیش خرید خانه در کانادا و همچنین شرایط مهاجرین برای پیش خرید را بیان می‌کنم. پس در ادامه با من همراه باشید تا با اطلاعات پیش خرید خانه در کانادا آشنا شوید. توصیه می‌کنم که بعد از این مقاله حتما مقاله‌ی خرید خانه در ونکوور را نیز مطالعه کنید.

معایب و مزایای پیش خرید خانه در کانادا

راهنمای پیش خرید خانه در کانادا: معایب پیش خرید

اگر به فکر پیش خرید کاندو در کانادا هستید، باید با ریسک‌ها و معایب آن هم آشنا باشید. این ریسک‌ها و معایب عبارت‌اند از:

  • مالیات: خریدار بابت خرید کالاهای نو از جمله پیش خرید خانه در کانادا، مالیات‌ GST (5 درصد) را پرداخت می‌کند. این شامل واحدهای نوساز آماده هم می‌شود. به یاد داشته باشید که به برخی از خریداران با مشورت گرفتن از حسابدار خود متوجه می‌شوند که از پرداخت مالیات GST معاف هستند.
  • بلند پروازی: بعضی از خریداران واحدی را پیش خرید می‌کنند که از بودجه‌ی آن‌ها گران‌تر است. در پیش خرید هم مانند خرید واحد آماده، خریدار ملزم به تکمیل خرید خود است. پس اگر به فکر پیش خرید خانه در کانادا یا حتی در بهترین مناطق ونکوور هستید، واحدی را بخرید که قطعا می‌توانید خرید آن را تکمیل کنید و سند بزنید.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

  • وام: خانه‌ای بخرید که در زمان آماده شدن آن بتوانید وام مورد نظر را از بانک بگیرید.
  • کیفیت ساخت: شاید خانه‌ای که خریدار تحویل می‌گیرد، با وعده‌های اولیه‌ی شرکت سازنده متفاوت باشد. پس حتما از یک سازنده‌ی خوش‌نام خرید کنید.
  • زمان بندی: شرکت‌های سازنده خوب معمولا یا تاخیر ندارند یا تاخیر خیلی کمی دارند. اما شرکت‌های دیگر بعضا تا یک سال تاخیر دارند.

راهنمای پیش خرید خانه در کانادا: مزایای پیش خرید 

وارانتی: خریداران آسایش خاطر دارند که قسمت‌های مختلف ساختمان تحت وارانتی‌های 2، 5 و 10 ساله شرکت سازنده قرار می‌گیرد.

مزیت‌های مالی: افزایش قیمت و سود ناشی از تورم شامل کل قیمت ملک می‌شود، در حالی که خریدار فقط مبلغ کمی بابت پیش پرداخت داده است. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

تورم: اگر خریداران بخواهند یک خانه‌ی آماده بخرند، در طول زمان که مبلغ down payment را آماده می‌کنند، معمولا یک تورم اتفاق می‌افتد و باید گران‌تر بخرند. اما این افراد با پیش خرید قدرت خرید خود را در برابر تورم بیمه می‌کنند.

انضباط مالی: تجربه‌ی مشترک اکثر کسانی که پیش خرید کرده‌اند نشان می‌دهد که پس از عقد قرارداد، روش کار کردن و هزینه کردنشان تغییر می‌کند.

فرصت کافی برای پرداخت اقساط: بسیاری از ایرانیان ونکوور می‌خواهند ملک یا ماشین خود را بفروشند و در کانادا سرمایه گذاری کنند. در پیش خرید زمان کافی برای آماده کردن پول وجود دارد و دیگر نیازی نیست که با عجله اقدام به فروش کنید و متضرر شوید.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

  • دردسر کم برای خریدار: با توجه به نو بودن ساختمان، احتمال خرابی و در نتیجه صرف وقت و هزینه برای تعمیر و نگهداری پایین است.
  • انرژی: معمولا بازده انرژی املاک نوساز بالاتر است. بنابراین هزینه‌های آب، برق و گاز کاندوهای نوساز پایین‌تر است.
  • وام: پیش خرید به شما مهلت کافی می‌دهد تا بتوانید شرایط اخذ وام مسکن در کانادا را کسب کنید. علاوه بر این، بعضی از پروژه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که در زمان پیش خرید، همزمان نامه‌ی pre-approval را از بانک شرکت سازنده بگیرید.
  • نو بودن: استفاده از محصولات نو بسیار لذت بخش است. با پیش خرید خانه، این اطمینان را دارید که برای ساخت واحد شما از مصالح و تجهیزات تازه و به‌روز استفاده می‌شود.
  • ساکنان غیر کانادایی: افرادی که هنوز اقامت دایم ندارند و با ویزای ویزیتوری،‌ تحصیلی یا کاری در کانادا هستند تا پایان سال 2024 نمی‌توانند واحد مسکونی خریداری کنند و فقط می‌توانند مغازه یا دفتر کار بخرند.

پیش خرید خانه در کانادا


دانلود مجله تخصصی سرای ونکوور


روش های اطلاع از آگهی های پیش فروش خانه در کانادا 

یکی از بهترین روش‌ها برای یافتن خانه‌ی آماده در کانادا مراجعه به وب سایت Realtor.ca است. این سایت برای خرید، فروش و تا حدی برای اجاره خانه در ونکوور کاربردی است، اما متاسفانه برای پیش خرید خانه نمی‌توانید به آن مراجعه کنید. اما با جست‌وجو در اینترنت می‌توانید سازندگان خوش‌نام را پیدا کنید و یا یکی یکی با آن‌ها تماس بگیرید. البته می‌توانید وب‌سایت آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید آیا پروژه‌ای را شروع کرده‌اند یا خیر. 

سایت‌هایی هم هستند که اسم و آدرس پیش خریدها را ثبت می‌کنند و توضیحاتی در مورد آن‌ها می‌نویسند. اما واقعیت این است که:

  1. این سایت‌ها در خصوص اعتبار و کارنامه‌ی این شرکت‌ها به شما اطلاعاتی نمی‌دهند.
  2. با توجه به تعداد زیاد ساختمان‌های در حال ساخت، تغییر دایمی قیمت‌ها و شرایط فروش، این سایت‌ها نمی‌توانند اطلاعات به روز به شما بدهند.

به عنوان کسی که معمولا به تمام پیش فروش‌ها دعوت می‌شوم و دسترسی زود هنگام دارم، برای رفع این مشکل و اطلاع رسانی به دنبال کنندگانم، در صفحه‌ی اینستاگرام خودم پیش فروش‌های جدید را معرفی می‌کنم.     

در انتهای مقاله نمونه‌ای از Price sheet یکی از شرکت‌های معتبر کوکیتلام را برای شما گذاشته‌ام. در این برگه‌ها می‌توانید شروع قیمت‌ها، زمان تحویل، مبلغ و زمان پرداخت هر قسط، زمان تحویل و سایر اطلاعات ضروری را ببینید).

پیش خرید ملک در کانادا

شما می‌توانید به تنهایی به بعضی از این شرکت‌ها بروید و خرید کنید اما کمک گرفتن از یک مشاور آگاه در زمان پیش خرید برای شما منافعی دارد: 

  1. قیمت: داشتن روابط خوب و چانه زنی با شرکت‌های سازنده برای خرید به بهترین قیمت و گرفتن امتیاز در زمان عقد قرارداد.
  2. انتخاب شرکت سازنده: تحلیل شرایط اختصاصی شما و کمک به انتخاب شرکت سازنده و پروژه مناسب.
  3. انتخاب واحد: انتخاب نقشه‌ی خوب و در سمت خوب ساختمان بسیار اهمیت دارد و هر پروژه فقط چند نقشه‌ی خوب دارد. به همین دلیل شاید به کسی که واحد یک خوابه می‌خواهد پروژه‌ای را معرفی کنم و به کسی که واحد دو خوابه می‌خواهد پروژه‌ای دیگر.
  4. متن قرارداد: معمولا چندین صفحه هستند و آگاهی مشاور شما برای کمک به درک اولیه‌ی مفاد قرارداد اهمیت دارد.
  5. سرمایه‌گذاری: در پنج سال گذشته رشد قیمت در برخی مناطق ونکوور دو برابر سایر نواحی بوده است به همین علت انتخاب منطقه و چشم انداز بازار اهمیت زیادی دارد. 
  6. مذاکره: شرکت‌های سازنده کارمندان با تجربه‌ای برای فروش دارند که از منافع شرکت دفاع می‌کنند. پس شما هم به یک فرد با تجربه نیاز دارید که همراهتان باشد.
  7. روابط: یک مشاور املاک خوب در کانادا با سازندگان زیادی در ارتباط است و معمولا قبل از فروش عمومی پروژه، به آن دسترسی دارد و می‌تواند بهترین نقشه و قیمت را برای شما بگیرد.
  8. زمان: در حال حاضر در ونکوور صدها ساختمان در حال ساخت داریم. اطلاع از ویژگی‌های هرکدام نیازمند صرف زمان زیادی است که قبلا مشاور شما آن زمان را صرف این کار می‌کند و آن را در اختیار شما می‌گذارد.
  9. رایگان: دستمزد مشاور شما را شرکت سازنده می‌دهد و اگر تنها بروید، حتی اگر گران‌تر نخرید تخفیفی هم نمی‌گیرید و فقط به نفع شرکت سازنده کار کرده‌اید.

راهنما و نکات پیش خرید خانه در کانادا

شرایط مهاجرین برای پیش خرید خانه در کانادا

تمام مهاجرین می‌توانند در کانادا پیش خرید کنند. این شامل برخی از کسانی که ویزاهای کاری و تحصیلی دارند نیز می‌شود. معمولا کسانی که اقامت دایم دارند یا شهروند کانادا هستند جمعا بین 10 تا 20 درصد قیمت خانه و کسانی که ویزاهای موقت دارند 20 تا 30 درصد آن را در چند قسط بعنوان deposit (سپرده) پرداخت می‌کنند و الباقی را نیز در زمان تحویل و انتقال سند پرداخت می‌کنند.

معمولا مبلغ هر قسط 5 درصد است و بین هر دو قسط حدود 3 تا 12 ماه فاصله است. این اقساط به یک حساب امانی، نزد وکیل شرکت سازنده واریز می‌شوند. بعضی از شرکت‌ها تفاهم نامه‌هایی نیز با بانک‌ها دارند و مشتریان آن‌ها می‌توانند در همان زمان که پیش خرید می‌کنند، بابت وامی که در روز آماده شدن واحد باید بگیرند نامه‌ی Pre-approval وام خود را نیز بگیرند.

طبق قانون تا پایان سال 2024 کسانی که اقامت دایم یا شهروندی ندارند، مگر با چند استثنا، اجازه خرید خانه‌ی مسکونی ندارند. بنابراین در پروژه‌ای خرید کنید که:

  1. مطمئنید می‌توانید در زمان تحویل، اقامت خود را بگیرد.
  2. هزینه‌ی واگذاری قرارداد (Assignment fee) آن پایین باشد.

استثناهای خرید یا پیش خرید برای دارندگان ویزاهای تحصیلی و کاری

افرادی که در کانادا تحصیل می‌کنند:

  • در یک موسسه‌ی آموزشی که DLI دارد تحصیل کنند. 
  • در 5 سال مالیاتی پیش از خرید، فرم اظهارنامه مالیات بر درآمد را ارسال کرده باشند. 
  • در 5 سال قبل از خرید، هر سال حداقل 244 روز در کانادا بوده باشند. 
  • قبلا ملک مسکونی‌ای در کانادا نخریده باشند.
  • خانه‌ای بخرند که قیمت آن بیشتر از 500,000 دلار نباشد. 

افرادی که در کانادا کار می‌کنند: 

  • مجوز معتبر کار و یا اجازه‌ی کار در کانادا را دارند.
  • در بازه‌ی 4 سال پیش از خرید، حداقل 3 سال به صورت تمام وقت در کانادا کار کرده باشند و فرم اظهارنامه‌ی مالیاتی‌شان را نیز ارسال کرده باشند. 
  • قبلا ملک مسکونی‌ای در کانادا نخریده باشند.   

این Price sheet مربوط به پروژه Band در کوکیتلام است که توسط شرکت معتبر Townline در سمت غرب کوکیتلام و نزدیک Skytrain در حال ساخت است

پروژه پیش فروش خانه در کانادا


آیا شما هم به پیش خرید فکر کرده‌اید؟ به نظر شما مهم‌ترین مزیت و اشکال پیش خرید چیست؟ لطفا در قسمت کامنت‌ها نظر ارزشمند خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید. 

نیاز به دریافت مشاوره رایگان برای پیش خرید آپارتمان دارید؟

برای استفاده از مشاوره تخصصی می‌توانید از طریق چت واتساپ، تلگرام یا اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. در هر جای ونکوور بزرگ که باشید، ما می‌توانیم بهترین فرصتهای سرمایه گذاری در املاک را به شما معرفی کنیم.

همچنین می‌توانید با شماره موبایل آقای محسن صانعی 0016045064706 یا شماره دفتر ما 0016049849711 تماس بگیرید. اگر ساکن ونکوور هستید می‌توانید به صورت حضوری به دفتر ما مراجعه کنید.


اگر در مورد پیش خرید نیاز به هم فکری برای تصمیم گیری دارید یا تمایل دارید که از پروژه های خوب موجود در بازار اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی، گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :