الزامات طرح Skills Immigration - Entry Level and Semi-Skilled

  0
 541

اگر هم اکنون در یکی از مشاغل مجاز بخش‌های گردشگری/هتل‌داری، رانندگی کامیون و یا صنعت تهیه غذا در بریتیش کلمبیا مشغول به کار هستید، شاید صلاحیت استفاده از این طرح را به دست آورید.یا اگر هم اکنون در ناحیه‌ی Northeast Development Region بوده و در یکی از مشاغل بدون نیاز به مهارت یا مشاغل نیمه ماهر مشغول به کار هستید، شاید صلاحیت استفاده از این طرح را به دست آورید. این مشاغل در سطوح مهارتی C و D از فهرست طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) قرار دارند. البته به این نکته توجه کنید که پرستاران خانگی (live-in caregivers) شرایط استفاده از این طرح را به دست نمی‌آورند.
لطفا به این نکته توجه کنید که اگر در حال حاضر در کانادا هستید و وضعیت مهاجرتی شما دیگر معتبر نیست، و یا اگر بدون مجوز در حال کار کردن هستید، درخواست شما رد می‌شود.

شرایط کسب شایستگی در طرح Skills Immigration - Entry Level and Semi-Skilled

برای اینکه به عنوان یک کارمند بدون مهارت و یا نیمه ماهر از طریق برنامه‌ی BC PNP شایستگی مهاجرت به کانادا را کسب کنید، باید علاوه بر برآورده کردن شرایط مورد نیاز عمومی، شرایط زیر (شرایط 1، 2، 3، 4 و 5) را داشته باشید.

  1. سابقه کار در مشاغل قابل پذیرش

شما باید به صورت تمام وقت (حداقل 30 ساعت در هفته، در طول سال) استخدام شده باشید. کارفرمای شما نیز باید از درخواست شما در برنامه‌ی BC PNP در هرکدام از مشاغل مورد پذیرش ELSS حمایت کند. کارفرما باید در بازه زمانی 9 ماه متوالی تا قبل از ثبت‌نام به حمایت شما ادامه دهد.
در برنامه‌ی BC PNP، اگر کارفرما تغییر نکند می‌توانید اطلاعات اشتغال (منظور اشتغال در مشاغل ELSS است) خود را تغییر دهید. اگر بخواهید اطلاعات پیشنهاد شغلی را تغییر دهید، باید ثبت‌نام فعلی خود را لغو کرده و با وارد کردن اطلاعات به روز دوباره ثبت‌نام کنید. این کار با استفاده از پروفایل BC PNP فعلی شما مقدور است.
علاوه بر این، اگر صلاحیت استفاده از برنامه‌ی BC PNP را تحت طرح مهاجرتی ELSS داشته باشید، شاید برنامه‌ی BC PNP اجازه‌ی ارتقای شغلی از یکی از مشاغل قابل قبول ELSS به مشاغل سطح B را بدهد. البته به شرطی که کارفرما تغییر نکند. در هر حال شما باید همه‌ی الزامات طرح ELSS را قبل از ارتقای شغلی برآورده کنید. به عنوان مثال، فرض کنیم که قبل از ارتقای شغلی به مشاغل سطح B، فقط 3 ماه در موقعیت شغلی قابل قبول در طرح ELSS کار کرده‌اید. در این صورت برنامه‌ی BC PNP درخواست شما تحت طرح ELSS را تایید نمی‌کند. همچنین شما باید همه‌ی صلاحیت‌های لازم برای موقعیت شغلی جدید را داشته باشید. این صلاحیت‌ها در فهرست طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) ذکر شده است.
برای برآورده کردن شرط 9 ماه کار متوالی، مرخصی سالیانه شما نیز لحاظ می‌شود. به عنوان مثال، فرض کنیم شما 9 ماه برای کارفرمای پشتیبان خود کار کرده‌اید. در طول این 9 ماه کار، 2 هفته به تعطیلات رفته‌اید. در این صورت شما شرط 9 ماهه اشتغال را برآورده کرده‌اید.
به این نکته توجه کنید که برخی از اشتغال‌ها جزو برنامه‌ی تحصیلی است (مانند دوره‌ی کارآموزی) و برخی سوابق کاری که با استفاده از اجازه تحصیل و یا اجازه کار خارج از موسسه‌ی تحصیلی کسب شده است. این سوابق ذکر شده جزو سوابق کاری شما به حساب نمی‌آید.
مشاغل قابل پذیرش به 3 دسته‌ی زیر تقسیم می‌شود. البته این موارد مختص به منطقه‌ی Northeast Development Region بریتیش کلمبیا نیست.

  • گردشگری و هتلداری
  • رانندگی کامیون
  • تهیه غذا

برای مشاهده‌ی فهرست کامل مشاغل مورد پذیرش به جدول‌های زیر مراجعه کنید.
شما باید در طی مراحل اخذ اقامت دائم کانادا و اخذ نامزدی استانی بریتیش کلمبیا به صورت تمام وقت برای کارفرمای بریتیش کلمبیایی خود مشغول به کار باشید.
ثبت‌نام کنندگانی که در زمان دریافت دعوتنامه‌ی ITA دیگر اجازه‌ی کار برای کارفرمای بریتیش کلمبیایی خود را ندارند، و کسانی که وضعیت اقامت قانونی خود در کانادا را حفظ کرده‌اند (به عنوان مثال، با دریافت اقامت موقت به عنوان توریست) و یا کسانی که کانادا را ترک کرده‌اند، می‌توانند درخواست خود را ارسال کنند. البته به شرطی که موارد زیر را برآورده کرده باشند.

  • در زمان ثبت‌نام فعلی باید الزامات مربوط به اشتغال تمام وقت و 9 ماهه برآورده شده باشد. این اشتغال باید تحت مجوز کار در بریتیش کلمبیا باشد.

و

  • پیشنهاد کاری در طی فرایندهای پردازش درخوست و ثبت‌نام فعلی معتبر باقی بماند.

در مدتی که ثبت‌نام کننده مجوز کار ندارد، کارفرما باید ثابت کند که در حال یافتن کارمند جدید برای همان موقعیت شغلی خالی است.
رانندگان کامیون باید علاوه بر برآورده کردن الزامات اشتغال 9 ماهه و تمام وقت شرایط دیگری نیز داشته باشند. آ‌ن‌ها باید در بازه زمانی 3 ساله قبل از ثبت‌نام در برنامه BC PNP، حداقل 2 سال به عنوان راننده کامیون کار کرده باشند. این تجربه‌ی کاری را می‌توان در کانادا و یا خارج از کانادا کسب کرد.

  1. یک پیشنهاد شغلی با زمان نامشخص و تمام وقت از طرف یک کارفرمای مجاز بریتیش کلمبیایی. شغل پیشنهاد شده باید در یکی از سطوح C و یا D بوده و دستمزد پیشنهادی بر اساس استانداردهای صنعتی باشد.

کارفرما باید پیشنهاد اشتغال را به صورت کتبی در سربرگ رسمی شرکت نوشته و در اختیار شما قرار دهد.
این نامه باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • توسط یکی از کارمندان و یا مالک شرکت که حق جذب نیرو را دارد امضا و تاریخ‌گذاری شود.
  • توسط شما امضا و تاریخ‌گذاری شود که به منزله‌ی پذیرش پیشنهاد شغلی است.

علاوه بر این، پیشنهاد شغلی باید شامل موارد زیر باشد:

  • عنوان شغلی و وظایف
  • نرخ پرداخت شما (مقدار پول دریافتی در هر ساعت، روز، هفته)
  • ساعات کار استاندارد شما
  • باید در پیشنهاد شغلی قید شود که مدت زمان استخدام نامعلوم بوده و استخدام شما به صورت تمام وقت (حداقل 30 ساعت کار در هفته، در طول سال) است.
  • علاوه بر مزایای قانونی، هرگونه مزایای اختیاری (مانند برنامه‌های مربوط به پرداخت مقرری بازنشتگی و درمانی، بیمه از کار افتادگی، پرداخت حقوق در زمان بیماری، کمک هزینه مسکن و تغذیه و تعطیلات اضافی با حقوق) نیز باید در پیشنهاد شغلی قید شود.
  • اگر موقعیت شغلی توسط یک توافق جمعی (collective agreement) پشتیبانی می‌شود باید به این توافقنامه اشاره شود.

کارفرما نمی‌تواند از دستمزد شما مبلغی را کسر کند. کارفرما نمی‌تواند در ازای نگهداری شما در موقعیت شغلی و یا استخدام شما مبالغی را دریافت کند. لازم به ذکر است که پرداخت بعضی از مبالغ معمولا بر عهده‌ی کارفرما است. کارفرما نمی‌تواند این مبالغ را از شما دریافت کند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی استانداردهای استخدامی به سایت gov.bc.ca مراجعه کنید.
دستمزدی که در پیشنهاد کاری شما قید شده است باید با نرخ دستمزد کارمندانی (کسانی که از لحاظ تجربه و آموزش تقریبا مانند شما هستند) که هم اکنون در مشاغل مشابه در بریتیش کلمبیا مشغول به کار هستند متناسب باشد. همچنین این دستمزد باید با ساختار و قوانین غرامت دستمزد سازگار باشد. برای کسب اطلاع بیشتر درباره‌ی نرخ دستمزد بازار به وب سایت بانک مشاغل کانادا مراجعه کنید.
در برنامه‌ی BC PNP، جوایز، پورسانت‌ها، توزیع سود، انعام/پاداش‌ها، دستمزد اضافه کاری، کمک هزینه‌های فوق‌العاده مسکن، کمک هزینه‌های اتاق و تغذیه و سایر کمک هزینه‌های مشابه جزو دستمزد شما به حساب نمی‌آید.
رابطه‌ی شما با کارفرما باید یک رابطه‌ی کارمند و کارفرمایی باشد. به عبارت دیگر، اگر شما به عنوان یک خود اشتغال خدماتی را ارائه می‌دهید صلاحیت استفاده از طرح Skills Immigration از برنامه‌ی BC PNP را ندارید.
اگر شما در اصل بر اساس ارزیابی مثبت اثرگذاری بر بازار کار کانادایی (LMIA) استخدام شده‌اید، دستمزدی که در زمان ثبت‌نام و یا ارسال درخواست دریافت می‌کنید باید برابر و یا بیشتر از دستمزد قید شده در پیشنهاد کاری و LMIA باشد.
کارفرمای شما نیز باید شرایط لازم را برآورده کند.

  1. مدارکی که نشان دهد شرایط حداقل درآمد را برآورده کرده‌اید.

شما باید با توجه به موارد زیر اثبات کنید که شرایط حداقل درآمد را برآورده می‌کنید.

  • دستمزد سالانه در بریتیش کلمبیا
  • آدرس محل سکونت در بریتیش کلمبیا
  • تعداد افراد تحت تکفل

متقاضیانی که مهارتی ندارند و یا نیمه‌ماهر هستند باید اثبات کنند که در بازه زمانی 9 ماهه (9 ماه مستمر) قبل از ثبت‌نام و یا ارسال درخواست شرایط حداقل درآمد را برآورده کرده‌اند. شاید برنامه‌ی BC PNP از شما بخواهد مدارک مدت کلی اشتغال برای کارفرمای پشتیبان را ارائه دهید.

  1. اتمام تحصیلات دبیرستان و اخذ هرگونه مدرک و یا گواهی که برای شغل شما ضروری است.

شما باید حداقل تحصیلات دبیرستان را در کانادا و یا خارج از کانادا به اتمام رسانده باشید. شما باید یک کپی انگلیسی از بالاترین مدارک خود را بفرستید. این مدارک عبارت‌اند از: دیپلم، گواهی، مدرک تحصیلی و یا ریز نمرات.
اگر شغل پیشنهادی نیازمند گواهی، مجوز و یا ثبت‌نام خاصی باشد باید در زمان ارسال درخواست به برنامه‌ی BC PNP مدارک مورد نظر را ارائه دهید. این مدارک باید نشان دهنده‌ی این باشد که شما شرایط لازم را برآورده کرده‌اید و یا چگونه به زودی آن را برآورده می‌کنید.
رانندگان کامیون باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • گواهینامه‌ی معتبر رانندگی کلاس 1 بریتیش کلمبیا برای 9 ماه کار تمام وقت
  • تایید ترمز هوا

و

  • در صورت نیاز، داشتن دیگر گواهی‌ها (مانند گواهی حمل و نقل کالاهای پرخطر)
  1. مهارت زبانی

شما باید در تمامی مهارت‌ها (شنیدن، مکالمه، خواندن و نوشتن) نمره‌ی برابر و یا بیشتر از CLB=4 را کسب کرده و نتایج معتبر آزمون زبان خود را ارسال کنید.
این نتایج تا دو سال بعد از صدور اعتبار دارند. گواهی زبان شما هنگام ثبت‌نام و ارسال درخواست باید معتبر باشد. 
شما باید همه‌ی الزامات را در زمان ثبت‌نام و درصورت لزوم در زمان ارسال درخواست برآورده کنید.

اشتغال در منطقه‌ی Northeast Development Region بریتیش کلمبیا

اگر هم اکنون در منطقه‌ی Northeast Development Region بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنید و در یکی از مشاغل بدون نیاز به مهارت یا مشاغل نیمه‌ماهر مشغول به کار هستید، شاید صلاحیت استفاده از این طرح را به دست آورید. این مشاغل در سطوح مهارتی C و D از فهرست طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) قرار دارند. البته به این نکته توجه کنید که پرستاران خانگی (live-in caregivers) صلاحیت استفاده از این طرح را کسب نمی‌کنند. مشاغل مورد پذیرش در طرح مهاجرتی ELSS محدود به مشاغل بخش گردشگری/هتل‌داری، رانندگی کامیون و یا صنایع تهیه غذا نیست. به عبارت دیگر، درصورتی که پیشنهاد شغلی در مشاغل دیگر داشته باشید، می‌توانید صلاحیت مورد نیاز این طرح را به دست آورید.
اگر شما تحت برنامه‌ی پرستار خانگی (Live-In Caregiver) استخدام شده‌اید، شرایط استفاده از برنامه‌ی BC PNP را ندارید. زیرا این برنامه‌ی فدرال هم‌اکنون مسیری را برای متقاضیان فراهم کرده است که بتوانند اقامت دائم را اخذ کنند. 
اگر پیشنهاد کاری تمام وقت با مدت زمان نامعلوم برای اشتغال در مشاغل مهارتی بالاتری دارید (سطوح 0، A و یا B) شاید صلاحیت لازم برای ارسال درخواست خود به برنامه‌ی BC PNP را تحت طرح مهاجرتی Skills Immigration Skilled Worker به دست آورید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارک مورد نیاز در زمان ارسال درخواست به بخش مدارک از سایت welcomebc.ca مراجعه کنید. 

فهرست مشاغل مورد پذیرش در طرح ELSS

در ادامه فهرست کاملی از مشاغل مورد پذیرش در بخش‌های گردشگری/ هتل‌داری، رانندگی کامیون و تهیه‌ی غذا آورده شده است. لطفا برای یافتن توضیحات بیشتر درباره وظایف اصلی هر شغل به طبقه بندی مشاغل ملی مراجعه (NOC) کنید.

مشاغل مربوط به مسافرت و اقامت
شغل NOC
کارمند پذیرش هتل 6525

راهنمای تور و تفریح و مشاغل مربوط به کازینو
شغل NOC
راهنمای تور و سفر 6531
Outdoor Sport and Recreational Guides 6532
مشاغل مربوط به کازینو 6533

مشاغل مربوط به خدمات غذایی 
شغل NOC
Maîtres d’hotel and Hosts/Hostesses 6511
متصدی بار 6512
خدمات غذایی و نوشیدنی 6513
متصدی پذیرش سفارش غذا، کارگران آشپزخانه و سایر مشاغل مرتبط 6711

نظافتچی‌ها (این افراد به طور مستقیم توسط هتل‌ها یا مراکز تفریحی استخدام می‌شوند)
شغل NOC
نظافتچی‌های معمولی 6731
نظافتچی‌های حرفه‌ای 6732
مباشرها، سرایدارها و سرپرستان ساختمان 6733
مشاغل پشتیبانی بخش اقامت، مسافرت و خدمات راه اندازی اماکن و تسهیلات 6721

   

دیگر مشاغل خدماتی (به صورت مستقیم توسط هتل‌ها و یا مراکز تفریحی استخدام می‌شوند)
شغل NOC
خشک‌شویی، لباس‌شویی و مشاغل مرتبط 6741
سایر مشاغل خدماتی 6742

دانلود رایگان کتاب

تهیه غذا
شغل NOC
اپراتورهای کنترل دستگاه و فرایند تهیه غذا، تهیه غذا و نوشیدنی 9461
Industrial Butchers and Meat Cutters, Poultry Preparers and Related Workers 9462
کارکنان تهیه ماهی و گیاهان دریایی 9463
تست کنندگان و خردکنندگان مواد غذایی، تهیه غذا و نوشیدنی و محصولات مرتبط 9465
کارمندان تهیه غذا، نوشیدنی و محصولات مرتبط 9617
کارمندان بخش تهیه ماهی و غذاهای دریایی 9618

رانندگان کامیون
شغل NOC
راننده کامیون 7511

توجه: برای اینکه صلاحیت استفاده از این طرح مهاجرتی را به دست آورید، باید الزامات طرح ELSS را برآورده کنید.


در یک مجموعه‌ کتاب چهار جلدی تمام نکات کاربردی و مواردی را که قبل از خرید یا فروش خانه در ونکوور نیاز دارید را یک جا گرد آورده‌ایم، به شکلی که از هر منبع دیگری بی نیاز باشید.

این کتاب‌ها به دو شکل کاغذی و الکترونیکی با عنوان‌های 1.راهنمای خریداران 2.راهنمای فروشندگان 3.چک لیست خریداران و 4.راهنمای مستاجران منتشر شده‌اند و لینک دانلود رایگان همه‌ی این کتاب‌ها و شماره‌های قبلی مجله را می‌توانید با کلیک در اینجا در ایمیل خود دریافت کنید و به منظور به روز نگه داشتن شما شماره‌های جدید نیز به شکل ماهیانه تقدیم‌تان خواهد شد.

امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم  هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

مجله‌ی سرای ونکوور

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :