فروش کاندو در ونکوور کانادا

  0
 4074

فروش کاندو در ونکوور کانادا 

فروش کاندو در ونکوور به ریزه‌کاری‌های خاصی نیاز دارد که احتمالا خودتان از بسیاری از آنها آگاه هستید. متاسفانه اگر در زمینه‌ی فروش خانه در ونکوور و کانادا اطلاعات جامع نداشته باشید، شاید اشتباهاتی مرتکب شوید و ضرر کنید. هدف اصلی از انتشار این مقاله این است که شما را با مراحل مختلف فروش کاندو آشنا کنم. در هر مرحله نیز به زبان ساده نکات و ریزه‌کاری‌های آن را با شما به اشتراک می‌گذارم. به این امید که کمک کوچکی کرده باشم. 

آشنایی با مراحل فروش کاندو در ونکوور

در این مسیر برای جامع بودن مقاله نکات مهم هنگام فروش کاندو را بیان می‌کنم و عوامل موثر بر قیمت آن را نیز بررسی می‌کنم. هرچه اطلاعات شما بیشتر باشد، قدرت تصمیم گیریتان بیشتر می‌شود و راحت‌تر می‌توانید مشاور مناسبی را استخدام کنید. همان‌طور که در مقاله‌ی ویژگی‌های یک مشاور املاک حرفه ای در ونکوور نیز اشاره کردم این فرد باید علاوه بر دانش، تجربه، و فنون مذاکره برای خانه‌ی شما ارزش قایل باشد و تمام تلاشش را برای فروش کاندو شما کند.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کاندو و تفاوت آن با آپارتمان کسب کنید، مقاله "کاندو چیست" را مطالعه کنید.

مراحل فروش کاندو در ونکوور 

مرحله‌ی 1: آماده‌سازی کاندو برای فروش

برای این که بتوانید نظر بازدیدکنندگان را به خرید کاندوی خود جلب کنید باید کاری کنید که از کاندوی شما خوششان بیاید. کاندوی شما باید حس یک خانه‌ی ارزشمند را به خریداران منتقل کند. به یاد داشته باشید که خریداران هنگام بازدید از کاندو، به اندازه‌ی آن توجه ویژه‌ای دارند.

آماده سازی کاندو برای فروش

اگر کاندوی خود را به درستی آماده کرده باشید، فضای آن بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و در نتیجه خریداران مبلغ بیشتری برای خرید آن پیشنهاد می‌دهند. به شما توصیه می‌کنم که برای آماده‌سازی کاندو اقدامات زیر را انجام دهید: 

  1. وسایل اضافه را دور بریزید یا در جای دیگر نگهداری کنید. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زندگی در کاندو، فضای کم آن است. حتما تخت‌خواب و مبلمان بزرگ خود را با تخت‌خواب و مبلمان کوچک‌تر عوض کنید تا فضای کاندو بزرگ‌تر دیده شود.
  2. حتما به نظافت کاندو بپردازید. برای این که تجربه‌ی بی‌دردسری از فروش کاندو داشته باشید، از نظافتچی‌های خبره بخواهید بخش‌های مختلف کاندو را تمیز کنند. در نظر داشته باشید که خریداران فقط به سطوح نگاه نمی‌کنند بلکه داخل کمدها، کابینت‌های آشپزخانه و حتی کمد حمام و توالت را نیز بررسی می‌کنند. پس حتما به نظافتچی‌ها بگویید که تمام قسمت‌های خانه را مرتب کنند. 

دانلود مجله تخصصی سرای ونکوور


مرحله‌ی 2: استیجینگ (staging)
یکی از مراحل مهم فروش کاندو در کانادا، استیجینگ خانه و زیباسازی هرچه بیشتر آن است. براساس تحقیقات، کاندوهای استیج شده سریع‌تر و به قیمت بالاتری فروخته می‌شوند. بنابراین نباید از این مرحله غافل شوید.

معمولا مشاوران املاک با تعداد زیادی از استیجرها در ارتباط هستند. بنابراین از مشاور خود بخواهید که بهترین و با تجربه‌ترین افراد در زمینه‌ی استیجینگ را به شما معرفی کند. حتی گرفتن مشاوره‌ی رایگان هم می‌تواند بسیار مفید باشد.

مرحله‌ی 3: قیمت گذاری کاندوی شما برای فروش

تعیین ارزش یک کاندو از تعیین ارزش یک خانه آسان‌تر است. زیرا کاندوهای فروخته شده در یک ساختمان نقش مهمی در قیمت‌گذاری واحدهای مختلف آن دارد. برای قیمت‌گذاری کافیست به ارزش هر فوت مربع از کاندوهای فروخته شده توجه کنید و سپس با توجه به آن، قیمت کاندوهای دیگر را تعیین کنید.

به عنوان مثال، اگر قیمت هر فوت مربع از کاندوهای فروخته شده 900 دلار باشد و مساحت کاندوی شما 750 فوت مربع باشد، شاید ارزش آن 675,000 دلار شود. البته یک مشاور خبره (هنگام قیمت‌گذاری) علاوه بر این که به ارزش هر فوت مربع از کاندوهای فروخته شده در ساختمان توجه می‌کند، قیمت درخواستی (asking price) کاندوهای فروشی در ساختمان را نیز مد نظر قرار می‌دهد. همچنین این شخص رقبای کاندوی شما در سایر ساختمان‌ها را بررسی می‌کند و سپس با توجه به شرایط بازار، قیمت مناسبی را برای فروش کاندوی شما در ونکوور تعیین می‌کند.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور


بیشتر بخوانید: هزینه اجاره خانه در ونکوور


مرحله‌ی 4: بازاریابی

پس از آماده‌سازی و نظافت، زمان بازاریابی کاندو شروع می‌شود. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوران املاک این است که توجه خریدارن بالقوه را به کاندوی شما جلب کنند. با توجه به این که تعداد کاندوهای فروشی در ونکوور بسیار زیاد است، کشاندن خریداران بالقوه و جذب آنان در میان آن همه رقیب اهمیت فراوانی دارد.

برای این کار نمی‌توان از روش‌های بازاریابی خانه‌های مستقل استفاده کرد. زیرا بازاریابی کاندو نیاز به رویکردهای متفاوتی دارد. به عنوان مثال کلمات و جملات توصیفی باید بر مواردی مثل نظم ساختمان یا مدیریت آن تاکید داشته باشند. همچنین مشاعات و امکان ایجاد روابط دوستانه با ساکنان هم می‌تواند موثر باشد.

از آنجایی که بسیاری از کاندوها کوچک‌تر از خانه‌های دیتچد هستند، نمی‌توان تصاویر و فیلم‌های مناسبی از آن‌ها تهیه کرد. زیرا تصاویر نباید کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از حالت واقعی دیده شوند. بنابراین حتما برای عکس گرفتن، عکاسی را استخدام کنید که این مورد را مد نظر قرار می‌دهد. یک عکاس خبره با استفاده از لنزهای عریض و دوربین‌های با کیفیت تصاویر خارق‌العاده‌ای ثبت می‌کند.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

اگر در یک محله‌ی خلوت زندگی می‌کنید و کاندوی شما در طبقه‌‌های بالاتری قرار دارد، قرار دادن تابلوی «for sale» تاثیر محدودی دارد. زیرا خریداران بالقوه این تابلو را نمی‌بینند. یک مشاور املاک با تجربه برای بازاریابی کاندوهای فروشی به جای استفاده از این تابلوها، به صورت آنلاین فعالیت می‌کند. برای فروش ملک در ونکوور می‌توانید به سرای ونکوور مراجعه کنید.

یک مشاور خبره خریدار هدف کاندوی شما را مشخص می‌کند و کمپین‌های تبلیغاتی خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که این افراد به خرید کاندوی شما تشویق شوند.

معرفی روش های بازاریابی برای فروش کاندو ونکوور شما

مرحله‌ی 5: نمایش

هرچه تعداد بازدید بیشتر باشد، احتمال این که آفرهای بیشتری دریافت کنید، بالاتر است. اگر به مشاور املاک خود اجازه دهید برای نمایش کاندوی شما از یک لاک باکس استفاده کند، افراد بیشتری از کاندوی شما بازدید می‌کنند. اما اگر می‌خواهید زمانی را برای بازدید تعیین کنید، حتما هنگام تعیین وقت انعطاف‌پذیر باشید. زیرا برخی از خریداران تمایل دارند در ساعات غیر کاری خود از کاندوی شما بازدید کنند.

برخی دیگر نیز بازدید از کاندوی شما را به تعطیلات آخر هفته موکول می‌کنند. یک مشاور املاک خبره پس از بازدید، نظرات بازدیدکنندگان را جویا می‌شود. سپس با توجه به این نظرات کمپین‌های بازاریابی خود را تنظیم می‌کند و به شما کمک می‌کند که استراتژی مناسبی را در شرایط و قیمت درخواستی اتخاذ کنید.


درباره آب و هوای ونکوور بیشتر بخوانید!


مرحله‌ی 6: آفرها
پس از انجام تمام مراحل بالا آفرهایی برای خرید دریافت می‌کنید. لطفا حتی اگر قیمت‌های پیشنهادی پایین باشد، آن‌ها را رد نکنید و قیمت و شرایط جدیدی را به خریداران پیشنهاد دهید. البته به شما توصیه می‌کنم که اگر شرایط بازار مناسب باشد، کانتر آفر (counteroffer) خود را مشروط به خرید خانه در بازه زمانی محدودی کنید.

پس از این که آفری را دریافت کردید، مشاور املاک از طرف شما مذاکره می‌کند و آنچه در توان دارد برای محافظت از منافع شما به کار می‌گیرد. اما تصمیم‌گیری نهایی درمورد شرایط، قیمت و تاریخ closing date با شما است. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

نکات مهم هنگام فروش کاندو 

پیش از فروش کاندو در کانادا، بازسازی‌هایی را در آن انجام دهید. اما بدانید که تمام بازسازی‌ها سود یکسانی برای شما ندارد. بنابراین، حتما قبل از بازسازی هر بخش از کاندو، سود احتمالی خود را تخمین بزنید و به بازسازی بخش‌هایی بپردازید که سود بیشتری برایتان دارد. به طور کلی با بازسازی حمام و آشپزخانه بیشترین سود نصیب شما می‌شود. 

تعیین زمان فروش کاندو در ونکوور اهمیت زیادی دارد. زیرا زمان فروش تاثیر زیادی بر روی سرعت و قیمت فروش دارد. در برخی از ماه‌های سال، تعداد خریداران افزایش می‌یابد و در نتیجه شاید زمان لازم برای فروش کمتر شود. همچنین، با افزایش خریداران، شاید جنگ بر سر خرید کاندو بالا بگیرد و بتوانید کاندوی خود را به قیمت بالاتری بفروشید.

اگر می‌خواهید بابت فروش کاندوی خود در ونکوور  مبلغ بیشتری کسب کنید، بهتر است در ماه‌های آوریل، مه، ژوئن و ژوئیه به فروش کاندوی خود در ونکوور اقدام کنید. زیرا در این ماه‌ها تعداد خریداران به حداکثر می‌رسد. به یاد داشته باشید که اگر در فصل بهار کاندوی خود را بفروشید، در فصل تابستان آن را ترک خواهید کرد. پس دیگر نگران تعویض مدرسه‌ی فرزندان در وسط ترم تحصیلی نخواهید بود. البته هنگام فروش کاندو فقط به فصل توجه نکنید. زیرا اگر وضعیت بازار مناسب باشد، حتی در بدترین فصل‌ها نیز تعداد خریداران زیاد است.

پس از افزودن کاندو به فهرست فروش، از پختن غذاهایی با بوی تند (ماهی، کاری یا زردچوبه‌ی هندی و غیره) اجتناب کنید. زیرا بوهای تند تا زمان زیادی در کاندو ماندگار هستند. بنابراین حتی نباید به کشیدن سیگار در کاندوی خود فکر کنید.

به هیچ وجه از خوشبوکننده‌های هوا برای رفع بوی نامطبوع استفاده نکنید؛ زیرا تمرکز بازدیدکنندگان را بر هم می‌زند. به جای این کار، از مواد و تجهیزات بوگیر برای رفع بوی سیگار و سایر بوهای نامطبوع استفاده کنید. همچنین، فرش‌ها و پرده‌ها را با شوینده‌های مناسب بشویید تا بوی نامطبوعی از آن‌ها ساطع نشود.

با استفاده از توضیحات بالا می‌توانید فضای کاندو را بزرگ‌تر نشان دهید. مطمئنا شما نمی‌خواهید خریداران فکر کنند که کاندوی شما کوچک است و فضای کافی ندارد.

از پارکینگ و لاکر برای انبار کردن وسایل اضافه استفاده نکنید. زیرا پارکینگ و لاکر جزو بخش‌های مهم کاندو هستند و شما باید بر روی نمایش این مناطق نیز تمرکز کنید. 

اگر به فکر فروش کاندوی خود در ونکوور هستید، حتما به همسایگان خود این موضع را اطلاع دهید. خوشبختانه همسایگان شرایط را درک می‌کنند و در زمان بازدید سر و صدای زیادی ایجاد نمی‌کنند.

به بازدیدکنندگان اجازه دهید هر وقت که بخواهند مجددا از کاندوی شما بازدید کنند. زیرا هرچه تعداد بازدیدها بیشتر باشد، آفرهای بیشتری دریافت می‌کنید. در نتیجه این امکان وجود دارد که قیمت کاندوی شما افزایش یابد. 

هنگام فروش کاندو در ونکوور باید به عوامل موثر در قیمت آن توجه کنید. همان‌طور که می‌دانید، به طور کلی خریداران برای کاندوهایی که در طبقات فوقانی قرار دارند، پول بیشتری می‌دهند. پس ارزش هر فوت مربع از واحدهای بالایی از واحدهای پایینی بیشتر است. هرچه چشم‌انداز کاندو نیز بهتر باشد، هزینه‌ی هر فوت مربع بیشتر می‌شود. شمالی، جنوبی، شرقی و غربی بودن کاندو تاثیر زیادی بر روی قیمت آن دارد.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور


بیشتر بخوانید: خرید آپارتمان در ونکوور


سایت خرید و فروش کاندو در ونکوور

براساس آمار و شواهد بسیاری از خریداران، کاندو‌ی خود را در اینترنت پیدا کرده‌‌اند. در واقع تعداد افرادی که هنگام خرید کاندو به تابلوهای «for sale» توجه نشان داده‌اند بسیار ناچیز بوده است. بنابراین، با توجه به این آمار و شواهد، اهمیت وب‌سایت‌های معاملات املاک کاملا مشهود است.

با مراجعه به این وب‌سایت‌ها می‌توان در مدت‌زمان اندکی صدها کاندو را مشاهده کرد. البته فروشندگان نیز از این وب‌سایت‌ها سود می‌برند؛ زیرا ظرف چند ساعت، صدها خریدار بالقوه تصاویر کاندوی فروشی آن‌ها را می‌بینند. 

مشهورترین سایت در زمینه‌ی خرید و فروش کاندو در ونکوور realtor.ca است که توسط انجمن مشاوران املاک ایجاد شده است. این وب‌سایت به اطلاعات سامانه‌های مختلف MLS دسترسی دارد و دیتابیس آن بیش از 99% از کاندوهای فروشی را پوشش می‌دهد.

یکی از مزایای مهم این سایت این است که خریداران می‌توانند به راحتی کاندوهای فروشی در نزدیکی یک مدرسه‌ی خاص را بیابند. استفاده از این وب سایت برای خریداران رایگان است. بنابراین روزانه افراد زیادی برای یافتن کاندوی مورد نظر خود به آن مراجعه می‌کنند.

پس اگر می‌خواهید خریداران کاندوی شما را در فضای اینترنت بیابند، حتما تصاویر و اطلاعات کاندوی خود را در سایت realtor.ca ثبت کنید. البته فقط به این سایت اکتفا نکنید و مشاور املاکی را استخدام کنید که کاندو شما را بازاریابی می‌کند نه خودش را.

اگر آپارتمان خود را بفروشید، تمایل دارید خانه‌ی ویلایی بخرید؟ تمایل دارید خانه‌ی بعدی شما در کدام منطقه از شهر باشد؟ خوشحال می‌شوم نظر خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.


اگر علاقه‌مند هستید اطلاعات تکمیلی، نمودارها و آمارهای خرید و فروش محله‌ی خاصی را داشته باشید و یا تمایل به هم فکری دارید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

وارد مارکت کردن به موقع در کنار یک بازاریابی قوی با ادغام روشهای سنتی و جدید، می‌تواند قدم اول خوبی باشد.  قدم مهم بعدی روش مذاکره کردن با ریلتورها و خریداران می‌باشد که خود اهمیت بسزایی دارد. 

1. انتخاب مشاور املاک
2. به همراه مشاور املاک خود بررسی دقیقی انجام داده و فهرستی از اقدامات لازم تهیه کنید
3. وضعیت بازار را بررسی کنید
4. نوشتن برنامه بازاریابی اختصاصی نظافت
5. استیج کردن در صورت لزوم ۶.۵ استفاده از تیم های حرفه‌ای برای عکاسی و فیلم برداری و سایر عملیات 
6. تعیین قیمت7.5  استفاده از روش‌های سنتی و مدرن 
7. افزودن کاندو به لیست فروش
8. پیشنهادها را بررسی کنید و قرارداد ببندید
9.  اسناد closing را امضا کنید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :