استیجینگ خانه و دکوراسیون چه تاثیری بر روی فروش آن می‌گذارد؟

  0
 4283

 محسن صانعی  |   تاریخ بروز رسانی 21 ژانویه 2023


استیجینگ باتوجه به هزینه‌ها و دردسر آن چقدر اهمیت دارد؟ خریداران به ظاهر و لوازم خانه بیشتر اهمیت می‌دهند یا پتانسیل‌های خانه؟

استیج کردن خانه چه تاثیری بر روی فروش آن دارد؟

در بازار رقابتی ونکوور هیچ اقدامی مانند هوم استیجینگ تاثیر مثبتی در جذب بازدیدکنندگان در نگاه اول ندارد. با توجه به اینکه همواره املاک جدیدی به فهرست فروش ملک در ونکوور اضافه می‌شوند، استیجینگ خانه به یک بخش تفکیک ناپذیر و مهم از روند فروش تبدیل شده است. این کار نه تنها پتانسیل‌های واقعی خانه‌ی شما را آشکار می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند آفرهای (offer) بیشتری بگیرید و خانه را سریع‌تر و به قیمت بالاتری بفروشید.

البته هوم استیجینگ هزینه‌هایی دارد. این موضوع بسیاری از مردم را به فکر فرو می‌برد که آیا این کار ارزش هزینه کردن دارد یا خیر. در این مقاله علاوه بر اینکه شما را با مفهوم استیج کردن خانه آشنا می‌کنیم، توضیحاتی را درباره‌ی هزینه‌ی استیجینگ و نحوه‌ی تامین آن به شما ارائه می‌دهیم.    

استیجینگ خانه یا هوم استیجینگ چیست؟ 

استیجینگ خانه فقط به معنی تغییر دکوراسیون نیست. تغییر دکوراسیون خانه، با توجه به سلیقه‌ی شما و به منظور ایجاد فضایی دلنشین انجام می‌شود تا از زندگی در خانه‌ی خود لذت ببرید. اما استیجینگ به معنی آماده سازی خانه برای فروش است.

هوم استیجینگ به معنی تجهیز خانه به مبلمان و وسایل زینتی و بهبود فضای آن است. اگرچه می‌توان برای زندگی روزمره هم از تکنیک‌های آن کمک‌های زیادی گرفت. هدف از این اقدامات قرار دادن خانه در بهترین شرایط ممکن و نمایش ویژگی‌های مهم آن به بازدیدکنندگان است.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

معمولا مراحل استیج کردن خانه شامل جایگزینی مبلمان کهنه با مبلمان جدیدتر و اضافه کردن لوازم زینتی است. گاهی اوقات شاید بسته به بودجه‌ی شما و میزان تاثیر گذاری، رنگ خانه عوض شود و یا بخش‌هایی از آن (مانند آشپزخانه) بازسازی شود.

اقدامات و خدمات استیجرها بسیار گسترده‌تر از خدمات طراحان دکوراسیون است. استیجرها (stagers) افراد آموزش دیده و حرفه‌ای‌ای هستند که به مراحل استیج کردن خانه‌ی شما برای فروش تسلط دارند. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

نقش استیجینگ در فروش خانه و قیمت آن

شما هنگام یک مصاحبه‌ی کاری، شلوار جین پاره و تی‌شرت ارزان و کثیف نمی‌پوشید. این‌طور نیست؟ همین قاعده برای فروش خانه نیز قابل تعمیم است. شما باید به گونه‌ای خانه‌ی خود را بیارایید که بازدیدکننده در همان نگاه اول تحت تاثیر قرار بگیرد و مجذوب خانه‌ی شما شود.

اخیرا تحقیقاتی بر روی روانشناسی جست‌وجو و انتخاب خانه انجام داده شده است. بر اساس این تحقیق، 80% از بازدیدکنندگان در همان ثانیه‌های نخست بازدید تصمیم می‌گیرند که آیا خانه‌ی مورد نظر برای آن‌ها مناسب است یا خیر.

در نتیجه، استیجینگ خانه جزو معدود ابزارهایی است که برای جلب توجه خریدار در ثانیه‌های نخست در اختیار دارید. پس حتما این کار را به درستی انجام دهید. اگر در صدد اجاره ملک در ونکوور هستید می‌توانید با ما در مجله سرای ونکوور تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

اکثر مردم هنگام بازدید از یک خانه نمی‌دانند چگونه با توجه به نیازهایشان از فضاها و اتاق‌ها بهترین استفاده را ببرند. تصور این موضوع برای آن‌ها کار دشواری است. هوم استیجینگ باعث جذاب‌تر شدن خانه‌ی شما می‌شود و به تصورات خریدار جهت می‌دهد. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا بهترین ویژگی‌های خانه‌ی فروشی خود را به نمایش بگذارید.

تحقیقات نشان می‌دهد که استیجینگ کارایی لازم را دارد. انجمن Real Estate Staging Association تحقیقی بر روی 1081 خانه انجام داده است. براساس یافته‌های این تحقیق، خانه‌های استیج نشده به طور متوسط پس از 184 روز فروخته شدند.

زمان لازم برای فروش خانه‌های استیج نشده پس از هوم استیجینگ به طور متوسط 41 روز بود. اما خانه‌هایی که در همان آغاز روند فروش استیج شده بودند، به طور متوسط در عرض 23 روز به فروش رفتند. به عبارت دیگر، این خانه‌ها تقریبا 90% زمان کمتری را در بازار بودند و سریع‌تر فروخته شدند.

با استیجینگ خانه می‌توانید آن را با قیمت بالاتری بفروشید. متخصصان برآورد کرده‌اند که قیمت فروش یک خانه‌ی استیج شده 6% تا 20% بیشتر از یک خانه‌ی استیج نشده است.

فرض کنیم قیمت درخواستی شما برای فروش خانه 500،000 دلار و هزینه‌ی استیجینگ آن 5،000 دلار باشد. اگر خانه‌ی شما استیج شود، شاید چندین آفر خرید بگیرید و در نتیجه قیمت فروش خانه افزایش یابد. بنابراین بر اساس آمار شاید شما بیشتر از آن 5،000 دلاری که بابت بهبود ظاهر خانه پرداخته‌اید، پس بگیرید.

بیشتر بخوانید: نحوه فروش کاندو در ونکوور کانادا

استیجینگ خانه چیست؟

هزینه‌ی استیجینگ خانه چقدر است؟

هزینه‌ی‌ استیجینگ خانه به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مساحت خانه چقدر است؟ وسایلی در خانه وجود دارد یا نه؟ آیا باید وسایلتان را انبار کنید؟ برای استیج کردن خانه‌ای به مساحت 1000 فوت مربع (تقریبا 93 متر مربع) شاید حدود 2000 دلار پرداخت کنید. به طور کلی برای خانه‌هایی که مساحت آن‌ها بیشتر از 1000 فوت مربع است، شاید بیش از 3000 دلار بابت استیجینگ پرداخت کنید. در ادامه عوامل موثر بر هزینه‌ی استیجینگ را به تفکیک بررسی می‌کنیم:

اندازه: هرچه فضای وسیع‌تری داشته باشید، صورت حساب شما بیشتر می‌شود. مساحت خانه مهم‌ترین عامل برای تعیین هزینه‌ی استیجینگ است.

اتاق: هزینه‌ی استیجینگ برخی از اتاق‌ها بیشتر است. زیرا برخی از اتاق‌ها به تغییرات بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال، برای استیجینگ یک اتاق خواب به لوازم تخت خواب (ملافه، تشک، پتو، بالش و غیره)، آثار هنری و نورپردازی مناسب نیاز است. اما شاید یک حمام فقط به تعداد اندکی حوله‌ی زیبا نیاز داشته باشد.

پر یا خالی بودن خانه: اگر اکنون مبلمان شیکی در خانه دارید، می‌توانید از آن برای تزئین (stage) خانه استفاده کنید. معمولا یک آپارتمان خالی به مبلمان و وسایل تزئینی بیشتری نیاز دارد. در نتیجه صورت حساب نهایی بیشتر می‌شود.

انبار: در صورت تعویض مبلمان و یا تخلیه‌ی وسایل اضافه، این وسایل را در کجا قرار می‌دهید؟ آیا باید وسایل خود را انبار کنید؟ اگر اینگونه باشد، باید هزینه‌های حمل و نقل و انبارداری را به صورت حساب نهایی خود اضافه کنید. 

البته اگر بودجه‌ی شما کم است می‌توانید فقط یک یا دو اتاق را تزئین (stage) کنید. شاید عجیب باشد که نصف خانه‌ی شما کاملا استیج شده باشد و نصف دیگر آن قدیمی و از مد افتاده.

اما اگر می‌خواهید نصف خانه‌ را تزئین (stage) کنید و نتیجه‌ی مورد نظر را بگیرید، می‌توانید آشپزخانه، اتاق نشیمن (living areas) و سرویس بهداشتی را در اولویت قرار دهید. در این صورت بازده سرمایه گذاری خود را نیز بالا می‌برید. 


دانلود مجله تخصصی سرای ونکوور


نکاتی برای استیج کردن خانه 

با این چند ترفند ساده و مقرون به صرفه می‌توانید خانه‌ی خود را به درستی و هوشمندانه استیج کنید:

مهم ترین نکات هوم استیجینگ

  • رنگ: رنگ آمیزی راه کم هزینه‌ای برای بهبود سریع ظاهر خانه است.
  • رخت خواب: از روکش‌های جدیدی برای رخت خواب خود استفاده کنید. ملافه‌ی صاف، روکش لحاف کرکی، و بالش نرم هر اتاق خواب بی‌روحی را به اتاق خواب یک هتل تبدیل می‌کند. 
  • حذف لوازم غیر ضروری: حتما لوازم غیر ضروری را بردارید. وسایلی را که بر روی پیشخوان آشپزخانه قرار دارد، جمع کنید. با این کار می‌توانید فقط در عرض 60 ثانیه خانه را جادارتر نشان دهید. از تمیز بودن محیط اطراف مطمئن شوید.
  • استفاده از رنگ‌های آرام بخش: در خانه‌ی خود از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. سعی کنید از رنگ‌های جیغ و پرهیجان استفاده نکنید.
  • عدم استفاده از خوشبو کننده: از خوشبو کننده‌های قوی استفاده نکنید. رایحه‌ی قوی حواس بازدیدکنندگان را تحریک می‌کند. مطمئنا شما نمی‌خواهید حواس آن‌ها را پرت کنید. آن‌ها باید به جای توجه به رایحه، به فضای خانه توجه کنند. 
  • دریافت مشاوره: از یک استیجر (stager) حرفه‌ای که تمرکز کامل بر روی خانه‌ی شما دارد، کمک بگیرید. تماس با استیجر به شما این فرصت را می‌دهد که با او درباره‌ی نیازهای خود و روش‌های دستیابی به آن‌ها مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مزایا و معایب زندگی در ونکوور کانادا 


نحوه‌ی تامین هزینه استیجینگ

احتمالا اگر نصف مسیر فروش خانه را طی کرده‌اید، پرداخت چند هزار دلار برای استیجینگ خانه مقدور نباشد. اگر پول نقد کمی در اختیار دارید، نگران پرداخت هزینه‌های استیجینگ خانه نباشید. خوشبختانه راه‌های زیادی برای تامین این هزینه وجود دارد. این راه‌ها عبارت‌اند از:

خط اعتباری (line of credit)

خط اعتباری یک وام با مدت نامحدود است. با استفاده از خط اعتباری می‌توانید در هر زمانی، تا سقف مشخصی از بانک وام بگیرید. نرخ بهره‌ی این وام از نرخ بهره‌ی کارت اعتباری (credit card) کمتر است. برای بازپرداخت این وام هیچ زمان بندی‌ای وجود ندارد. پس حداکثر انعطاف‌پذیری را برای بازپرداخت بدهی خود دارید. 

اگر وام HELOCs یا secured LOC را دریافت کنید، شاید حتی نرخ بهره‌ی بهتری از وام دهنده بگیرید. 

وام شخصی (personal loan)

نرخ بهره‌ی این وام معمولا کمتر از نرخ بهره‌ی کارت اعتباری (credit card) است. در این نوع از وام باید اقساط را بر اساس یک جدول زمان بندی پرداخت کنید. معمولا برای بازپرداخت 1 تا 5 سال زمان دارید. حتما گزینه‌های مختلف را بررسی کنید و وامی با نرخ بهره‌ی مناسب انتخاب کنید. 

کارت اعتباری (credit card)

شما می‌توانید هزینه‌ی استیجینگ خانه‌ی خود را با استفاده از کارت اعتباری پرداخت کنید. اما حتما هرچه سریع‌تر بدهی خود را تسویه کنید. زیرا نرخ بهره‌ی کارت‌های اعتباری می‌تواند 18% و یا حتی بیشتر نیز باشد. اگر نمی‌توانید سریعا صورت حساب خود را صاف کنید، می‌توانید بدهی خود را به کارتی با نرخ بهره‌ی 0% انتقال دهید.

پرداخت هزینه استیجینگ خانه در ونکوور با کارت اعتباری

روش‌ها و برنامه‌های پرداخت

اگر در زمان استیج کردن خانه پول کافی برای پرداخت ندارید، از استیجر خود بپرسید که چه روش‌ها و برنامه‌هایی برای پرداخت وجود دارد؟ اگر استیجر شما برنامه‌ای را برای پرداخت هزینه‌ها به شما پیشنهاد دهد، با او درباره زمان بندی بازپرداخت اقساط به توافق برسید و به او چک بدهید. سپس برداشت مستقیم پول از حساب حقوقی‌تان (حسابی که حقوقتان به آن واریز می‌شود) به حسابی که چک داده‌اید را ممکن کنید تا مطمئن شوید همیشه پول کافی برای پرداخت اقساط را دارید.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور


نکاتی درباره وام مسکن در ونکوور در مجله سرای ونکوور


استیج کردن هزینه است یا سرمایه گذاری؟

بسیاری از مردم این سوال را از ما پرسیده‌اند که آیا هوم استیجینگ ارزش هزینه کردن دارد. جواب کوتاه به این سوال معمولا بلی است. استیج کردن خانه تاثیر زیادی در فروش خانه دارد. معمولا با این کار زمان لازم برای فروش خانه کاهش می‌یابد و آفرهای بیشتری دریافت می‌کنید.

هوم استیجینگ باعث می‌شود که خانه‌ی شما بزرگ‌تر دیده شود. بازدیدکنندگان نیز به راحتی می‌توانند نحوه‌ی زندگی خود در خانه‌ی شما را تجسم کنند. در نتیجه آفرهای بیشتری برای خرید دریافت می‌کنید و به احتمال زیاد ارزش خانه‌ی شما بالاتر می‌رود.

پس درست است که برای استیج کردن خانه هزینه می‌کنید، اما هر سنتی که برای استیجینگ پرداخت می‌کنید، ارزشمند است. تجربه نیز همین را ثابت کرده است. در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم که حتما هنگام فروش خانه‌ی خود با یک استیجر خبره یا مشاور املاک خوب در کانادا مشورت کنید.

به نظر شما استیجینگ تاثیر گذار است؟ اگر می‌خواهید خانه‌ی خود را بفروشید، حاضرید بابت استیجینگ هزینه کنید؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.


اگر علاقه‌مند هستید اطلاعات تکمیلی، نمودارها و آمارهای خرید و فروش محله‌ی خاصی را داشته باشید و یا تمایل به هم فکری دارید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

با استیجینگ خانه می‌توانید آن را با قیمت بالاتری بفروشید. متخصصان برآورد کرده‌اند که قیمت فروش یک خانه‌ی استیج شده 6% تا 20% بیشتر از یک خانه‌ی استیج نشده است. 

تحقیقات نشان می‌دهد که استیجینگ کارایی لازم را دارد. انجمن Real Estate Staging Association تحقیقی بر روی 1081 خانه انجام داده است. براساس یافته‌های این تحقیق، خانه‌های استیج نشده در آن زمان به طور متوسط پس از 184 روز فروخته می‌شوند. زمان لازم برای فروش همین خانه‌ها پس از هوم استیجینگ به طور متوسط 41 روز است. اما خانه‌هایی که در همان آغاز روند فروش استیج شده بودند، به طور متوسط در عرض 23 روز به فروش می‌روند. به عبارت دیگر، این خانه‌ها تقریبا 90% زمان کمتری را در بازار سپری کرده و سریع‌تر فروخته می‌شوند. 

1. محوطه و فضای سبز 2. ورودی خانه 3. سالن نشیمن 4. سرویس‌های بهداشتی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :