مشاور املاک در ونکوور کانادا و ویژگیهای آن

  2
 3760

محسن صانعی  |   تاریخ بروز رسانی 14 ژانویه 2023


این همه مشاور! خسته شدیم این همه تبلیغ دیدیم، خدا را شکر همه هم Nunmber ONE، چطور همچین چیزی ممکن است! حالا برویم سراغ کدام مشاور؟ چه جوری تشخیص بدهیم کدام مشاور بهتر است؟ اصلا داشتن مشاور چه فایده‌ای دارد؟ 

بهترین مشاور املاک ایرانی ونکوور

تقریبا همه‌ی مشاورین خوش ظاهر هستند و وعده و قول خانه‌ی رویایی می‌دهند و واقعیت این است که انتخاب شخص مناسب سخت است. اگر این شخص صداقت نداشته باشد یا منافع شما را در اولویت قرار ندهد تکلیف چیست؟

در ادامه تمام تلاشم را می‌کنم که با اضافه کردن به دانسته‌های شما، کمک کنم این کار را به بهترین شکل انجام دهید. به همین منظور ابتدا ببینیم که چرا مشاور لازم داریم. سپس ملاک‌هایی که در زمان انتخاب یک مشاور املاک خبره در ونکوور کانادا بهتر است در نظر بگیریم را مرور می‌کنیم. در ادامه به اتفاق می‌بینیم که ریلتور ما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که بتواند مسافرانش را در کمال امنیت به ساحل خانه‌ی جدیدشان برساند. در انتها نیز راجع به اینکه بهترین مشاور املاک ایرانی کیست صحبت می‌کنیم. 

چرا باید از یک مشاور املاک خوب در ونکوور استفاده کنیم؟

امور قراردادی: هر معامله‌ای مقدار زیادی فرم، اظهارنامه، متمم و ضمایم دارد. انتخاب فرم درست و آنچه در آن نوشته می‌شود بر اساس شرایط اختصاصی هر فردی متفاوت است و فراگیری این موارد همراه با صرف چندین ماه وقت و هزینه است.

مذاکره: یکی از مواردی که بی‌تردید اهمیت ویژه دارد، کیفیت مذاکره و روانشناسی خرید و فروش ملک است. با توجه به بالا بودن مبلغ خانه، توانایی‌های مشاور تاثیر چشمگیری دارد.

ارزیابی قیمت: خوشبختانه امروزه دسترسی به بخشی از اطلاعات برای عموم فراهم شده است. اما اطلاعاتی که در اختیار مشاورین املاک قرار دارد متفاوت است. از همه مهم‌تر این افراد همیشه در مارکت فعال هستند و وقتی نوبت به قیمت گذاری می‌رسد، می‌توانند بر اساس مشاهدات عینی به شما مشاوره بدهند نه چندتا عکس در مانیتور.

طرف دیگر معامله: در شرایطی که همه‌ی فروشندگان یا خریداران یک مشاور در کنار خود دارند، خرید و فروش بدون مشاور مثل خریدن خانه از کسی است که همه‌ی فوت و فن‌های قانونی را می‌داند و قرار است که قرارداد را هم خودش بنویسد (قرارداد را در کانادا مشاور می‌نویسد نه آژانس مسکن).

امور قانونی: به جرات می‌توانم بگویم که نیمی از زمان و هزینه‌ای که یک مشاور برای گرفتن لایسنس می‌گذارد، به منظور دفاع از مسئولیت‌های حقوقی شما است. و شاید نیاز به تاکید نباشد که این بخش نه تنها به طور مستقیم در منافع مالی شما تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند کل ماهیت و هدف از خرید شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

البته داشتن مشاور اجباری نیست و یک انتخاب است. جالب است بدانید که عموما افراد هرچقدر تعداد بیشتری خانه خریده و فروخته باشند، همچنان از همراهی مشاور استفاده می‌کنند. این افراد ملاک‌هایی را لحاظ می‌کنند که در ادامه با شما در میان می‌گذارم.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور


بیشتر بخوانید: گرفتن وام مسکن در کانادا


مشاور املاک ونکوور باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

تمام این‌ها برای بدست آوردن نتیجه است و یک مشاور حرفه‌ای یک سری ویژگی‌ها، صفات و مهارت‌های فردی باید داشته باشد که بتواند شما را در کمال آرامش به هدفتان برساند.

شنونده‌ی خوب: یک مشاور املاک خبره شنونده‌ی خوبی است. اگر تصور می‌کنید مشاور املاک شما به خواسته‌های شما خیلی اهمیت نمی‌دهد و اصرار می‌کند تا شما را متقاعد کند که حرف او را بپذیرید و بر اساس سلیقه‌ی او عمل کنید، احتمالا خانه‌ای برای شما می‌خرد که با ملاک‌های خودش تطبیق دارد نه شما و یا خانه‌ی شما را با شرایطی می‌فروشد که مد نظر شما نیست.

شما ریلتور را Hire می‌کنید. پس کارمند شما است و وظیفه دارد تجربه‌اش را در اختیار شما بگذارد و در مواقع بحران حل مساله کند. ولی این شما هستید که حرف آخر را می‌زنید و تصمیم نهایی را می‌گیرید.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

توجه به جزئیات: بهترین مشاور املاک در ونکوور نمی‌تواند به جزئیات توجه نکند. این فرد خواسته‌های ویژه‌ی مشتری خود را که شنید و درک کرد به او کمک می‌کند که نیازهای حال و آینده خود را بهتر شناسایی و اولویت بندی کند و به او زاویه دیدهای جدید می‌دهد. در انتخاب خانه مناسب هم برای شما این جزییات خیلی تاثیر گذار هستند. 

برنامه ریزی: یک مشاور املاک خوب بر اساس آنچه از شما شنیده است یک "نقشه راه" برای طی کردن این مسیر به شما می‌دهد و در طول راه همواره بازار، شرایط شما و عوامل بیرونی را رصد می‌کند، برای اصلاح مسیر انعطاف پذیر است و راهکارهایی هم برای این کار در صورت نیاز با اجازه و تایید شما دارد.

برای مشاهده ویدئو روش انتخاب مشاور املاک در ونکوور کانادا در سایت آپارات کلیک کنید

آشنایی با منطقه: مشاور املاکی که انتخاب می‌کنید باید به منطقه‌ی مورد نظر شما تسلط داشته باشد و یا حداقل وقت بگذارد و در ساعت‌های مختلف و با پرس و جو از افراد محلی اطلاعات دقیقی از مزایا و معایب آن موقعیت مشخص جمع آوری کند و به شما بدهد.

توانایی حل مسئله: بطور کل هر خریدار یا فروشنده مسایلی دارد که یک مشاور خوب برای هرکدام از آن‌ها ایده و ابتکاری دارد. بسیاری از مشاوران خبره می‌دانند چگونه به درستی یک خانه را به نمایش بگذارند تا قابلیت بازاریابی آن را ارتقا دهند. به عنوان مثال، با ترکیب روش‌های سنتی بازاریابی با بازاریابی دیجیتال، خریداران ایده‌آل را به بازدید از خانه‌ی شما تشویق می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا خانه‌ی خود را سریع‌تر بفروشید. 

صبور باشد: گاهی برای شما سوالات و ابهاماتی پیش می‌آید. در این مواقع مشاور باید پاسخ شما را بدهد. اما خیلی وقت‌ها صبوری کلید حل مساله است. بعضی وقت‌ها نیاز به پیگیری طولانی داریم. خیلی وقت‌ها نیاز داریم که صبر کنیم و زمان بدهیم تا مسایل خودشان حل شوند و اگر سراغشان برویم نتیجه‌ی برعکس می‌گیریم.

کمی تا قسمتی روانشناسی: چه در مقام فروشنده و چه در مقام خریدار، فشار زیادی روی شما وجود دارد. هیجان، نگرانی، تردید، ترس همه احساسات طبیعی‌ای هستند که من محسن صانعی اگر بخواهم برای خودم هم بخرم یا بفروشم سراغ من هم می‌آید و مشاور شما این احساسات را تا حدی در شروع مسیر و بخشی را در طول مسیر ولی قبل از اینکه پیش بیاید تعدیل می‌کند و ما بقی را کنار شما می‌ایستد و نمی‌گذارد تصمیم شما تحت تاثیر آن‌ها قرار بگیرد.

علاوه براین در تمام تعاملاتی که برای این تراکنش انجام می‌شود، این ویژگی کمک می‌کند که قدرت مذاکره بالا برود و نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

صداقت و درستکاری: کسی که در زندگی شخصی و مناسبات روزمره زندگی اخلاق مدار نیست، بعید به نظر می‌رسد که به شما متعهد باشد. پس با مشاوری کار کنید که این اطمینان را در شما ایجاد کند که فرد صادقی را برای همکاری انتخاب کرده‌اید.

در نظر داشته باشید که یک مشاور املاک صادق حتی اگر به موضوع خاصی تسلط نداشته باشد، با صداقت تمام جواب سوالات شما را می‌دهد و به شما می‌گوید که در این زمینه‌ی خاص اطلاعات کافی ندارد و باید بررسی بیشتری کند. بنابراین به شما آدرس غلط نمی‌دهد و شما مطمئن هستید که هر آنچه از او می‌شنوید قابل اتکا است. 

و از همه مهم‌تر چطور می‌توانید به مشاوره کسی که به او اطمینان و اعتماد ندارید تکیه کنید.

علاقه: حتما هنگام انتخاب مشاور املاک به صحبت‌های او توجه کنید. یکی از ویژگی‌های مشاورین املاک خبره علاقه‌مندی آن‌ها به کارشان است. معمولا کسانی که دانش لازم را دارند و به ملک علاقه‌مند هستند، این علاقه را در صحبت‌های خود منعکس می‌کنند. کسی که عشق و علاقه به کارش دارد، خسته نمی‌شود و با جان و دل برای شما کار می‌کند. 

آشنایی با بازار: یک مشاور املاک خبره و آموزش دیده همواره بازار را به شکل حضوری رصد می‌کند و آمار و ارقام خرید و فروش انواع خانه‌ها در هر منطقه را زیر نظر دارد. در نتیجه می‌تواند با تحلیل وضعیت بازار در محله‌های مختلف، قیمت مناسب و درست خرید و فروش را به شما اعلام کند (نه بر اساس چند تا عکس). همچنین این شخص با توجه به تسلط بر وضعیت بازار استراتژی مناسبی برای بازاریابی و قیمت گذاری انتخاب می‌کند تا سریع‌تر بتوانید بهترین تراکنش را داشته باشید.

ارتباطات: هنگام خرید یا فروش خانه‌ در ونکوور علاوه بر داشتن یک ارتباط خوب و ایجاد فضای اعتماد با سایر مشاورین املاک و گاها مالکین و مستاجرین به سایر افراد مانند بازرس (home inspector)، وکیل، کارگزار وام (mortgage broker)، نقشه بردار، دفترخانه، وکیل و انواع پیمانکاران و غیره نیاز دارید. یک مشاور املاک حرفه‌ای با افراد حرفه‌ای در ارتباط است و می‌تواند آن‌ها را به شما معرفی کند.

مشاور املاک ونکوور باید چه ویژگی هایی داشته باشد نقشه بردار

یادمان باشد:

در درجه‌ی اول و فارق از ویژگی‌های فردی، مشاور شما باید با شما همراه، هم دل و قابل اعتماد و صبور باشد. همان‌طور که در صفحه داستان زندگی‌ام هم اشاره کردم شما از روزی که شروع به جستجو می‌کنید تا روزی که کلید منزل جدید را بگیرید حداقل دو تا سه ماه طول می‌کشد.

تجربه‌ی شخصی من به این شکل بوده که در طول این مسیر با اینکه تمام مراحل را بطور کامل برای مشتریانم در شروع راه توضیح می‌دهم، باز هم صدها سوال و ده‌ها چالش پیش می‌آید که نیاز به پاسخ دادن و تصمیم‌گیری در کنار هم داریم. به همین خاطر است که باید شخصیت، روحیات و نگرش شما به هم نزدیک باشد. به همین علت است که مشاوری که برای دوست شما خوب بوده است، شاید مشاور خوبی برای شما نباشد.


 مقاله تفاوت کاندو و آپارتمان را مطالعه کنید


لباس، ماشین، ساعتِ مشاور شما و انواع و اقسام این‌ها هیچ تاثیری در منافع شما ندارد. بنابراین تحت تاثیر این مسایل قرار نگیرید، هر شرکت (آژانس) ده‌ها جایزه (داخلی) دارد که به مشاورین خودش می‌دهد تا کمک کند مشاورین‌شان با استفاده از آن‌ها تبلیغ کنند (استفاده خارجی) و به درآمدشان اضافه کنند.

اما جایزه‌ها و رتبه‌ها و اینکه یک مشاور سالی چندتا خانه می‌فروشد یا چقدر درآمد دارد هم منافعی برای شما ندارد، این‌ها مسایل شخصی آن فرد است، آنچه اهمیت دارد این است که چقدر برای شما ارزش قایل است، چقدر دل می‌سوزاند و چقدر برای شما وقت می‌گذارد. شما ترجیح می‌دهید ریلتور شما سالی صدتا مشتری داشته باشد و چند میلیون درآمد داشته باشد یا اینکه آخر هفته جواب تلفن و سوالات شما را بدهد و برای چندهزار دلار تخفیف بیشتر ساعت‌ها وقت بگذارد و چانه زنی کند؟

ریلتور ایرانی خوب ونکوور کانادا مشاور املاک محسن صانعی mohsen Sanei realtor Vancouver Canada

مشاورین املاک ایرانی در ونکوور

در ونکوور مشاوران املاک باتجربه‌ی زیادی مشغول به فعالیت هستند که برای فروش و خرید ملک در ونکوور مشاوره می‌دهند. اما آیا همه‌ی آن‌ها گزینه‌ی مناسبی برای شما هستند؟ کانادا قوانین سفت و سختی را در حوزه‌ی ملک تنظیم کرده است که خریدار و فروشنده باید هردو با آن‌ها آشنا باشند و از آن‌ها پیروی کنند. در متن این قوانین از لغات و اصطلاحات پیچیده‌ای استفاده شده است و درک بار قانونی آن، جدای از دانستن معنی انگلیسی آن است.

بنابراین یک مشاور املاک غیر ایرانی به راحتی و درستی مفاهیم قرادادی و قانونی را به شما انتقال می‌دهد. یک مشاور املاک رسمی ایرانی در ونکوور به راحتی می‌تواند تمام قوانین را برای شما با مثال‌هایی از خرید املاک در ایران شرح دهد و می‌داند که چه تفاوتی در ذهن ما ایرانی‌ها از بابت کل پروسه در مقایسه با سیستم کانادا وجود دارد. 

اگرچه الزامی به این نیست که حتما با یک ایرانی کار کنید ولی به احتمال زیاد یک مشاور املاک ایرانی در ونکوور راحت‌تر می‌تواند شما را به اهدافتان برساند.


بیشتر بخوانید: قیمت خرید خانه در کانادا


در ضمن یک مشاور املاک ایرانی با ویژگی‌های خاصی که ایرانیان به آن نیاز دارند، مثل نقشه‌ی خانه و همچنین نوع زندگی ما آشنا است و هدفمندتر شما را راهنمایی می‌کند و خانه‌هایی را به شما نشان می‌دهد که آن‌ها را می‌پسندید.

به عنوان مثال، اگر در حال حاضر فرزندان دبیرستانی دارید و می‌خواهید خانه‌ای خریداری کنید، یک مشاور املاک ایرانی در ونکوور این موضوع را بهتر درک می‌کند که احتمالا فرزندانتان تا یک دهه‌ی دیگر نزد شما خواهند ماند یا والدین،‌ بستگان و دوستان شما ممکن است مدتی مهمان شما باشند.

ولی یک مشاور غیر ایرانی ممکن است به علت عدم درک خواسته‌ی شما باعث اتلاف وقت و انرژی شما شود. با توجه به اینکه تعداد مشاورین ایرانی خوب و غیر ایرانی خوب و خوشنام کم نیست، شما به راحتی می‌توانید یک ریلتور خوب (Realtor) پیدا کنید. فقط باید ببینید با کدامشان راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنید.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

بهترین مشاور املاک در ونکوور

اگر بخواهم جمع بندی کنم در درجه اول بهترین مشاور املاک ونکوور برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. ولی اگر درست انتخاب کنید یک ریلتور خوب در ونکوور بعد از انجام تراکنش شما تبدیل به یک دوست برای شما می‌شود و پس از تحویل کلید نیز همراه شما خواهد بود. اگر از من بپرسید از همه‌ی این ویژگی‌ها که تا الان مرور کردیم کدامشان مهم‌تر است من می‌گویم: صداقت و اعتماد.

خبره‌ترین مشاور اگر صداقت نداشته باشد نه‌ تنها برای شما ایجاد منافع نمی‌کند بلکه به ضرر شما و به نفع خودش از توانایی‌ها و مهارت‌هایش استفاده می‌کند. علاوه بر این جزو وظایف یک مشاور خوب حمایت از مشتری است. چرا که اگر مشتری احساس راحتی نکند، نمی‌تواند سفره دلش را باز کند و نمی‌تواند مشاوره درستی بگیرد.


بیشتر بخوانید: بهترین مناطق ونکوور برای زندگی


شما می‌توانید شماره تماس مشتریان اخیر آن‌ها را از مشاوران بخواهید (یک مشاور املاک خبره از دادن این اطلاعات به شما هیچ ابایی ندارد). سپس با مشتریان تماس بگیرید و نظرات آن‌ها را درباره‌ی مشاور املاک مورد نظر جویا شوید. البته شما می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی و وب سایت مشاوران املاک نیز مراجعه کنید و reviewهای مشتریان را به دقت بررسی کنید.

ولی مراقب باشید که کسی که انتخاب می‌کنید آیا بیشتر وقت خود را برای پرسونال برندینگ می‌گذارد یا برای مشتری! از این مهم‌تر چقدر قرار است به شما سرویس بدهد، همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردم آیا برای خانه‌ی شما اهمیت قایل است؟ آیا تمرکز و انرژی لازم را می‌گذارد؟ به نظر من اولویت با کسی است که برای موضوع شما (چه خرید و چه فروش) ارزش قایل است و تلاش می‌کند که نهایت منافع را برای شما ایجاد کند.

امیدوارم که این مسیر را به بهترین شکل ممکن طی کنید.


بیشتر بخوانید: اصطلاحات بازار مسکن کانادا


آیا به نظر شما با توجه به شرایط کنونی بازار، چه زمانی برای خرید بهتر است؟ و اصولا خرید خانه، سرمایه گذاری بهتری است یا آپارتمان؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.


اگر می‌خواهید اطلاعات تکمیلی، نمودار و آمارهای خرید و فروش محله‌ی خاصی را داشته باشید و یا تمایل به هم فکری گرفتن برای خرید یا پیش خرید دارید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

ریلتور مشاور املاک ایرانی ونکوور کانادا محسن صانعی Mohsen Sanei Realtor Vancouver

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
آرش
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 آذر 1400

این مقاله بسیار مفید بود

محسن صانعی
 ارسال شده در : جمعه 02 دی 1401

مرسی از لطف‌و پیام‌‌تون، امیدوارم موفق باشید

اشتراک :