الزامات حداقل درآمد و زبان

  0
 652

الزامات حداقل درآمد در طرح Skills Immigration

برای اینکه واجد شرایط استفاده از طرح مهاجرتی Skills Immigration شوید باید با توجه به موارد زیر الزامات حداقل درآمد را برآورده کنید. البته در طرح فارغ‌التحصیل بین‌المللی دوره‌ی تحصیلات تکمیلی (International Post-Graduate) نیازی به برآورده کردن این شرایط نیست.

  • دستمزد سالانه در بریتیش کلمبیا
  • مکان زندگی در بریتیش کلمبیا
  • تعداد افراد وابسته (تحت تکفل)

در برنامه BC PNP حداقل درآمد خانواده در ونکوور بزرگ و سایر مناطق بریتیش کلمبیا تعریف شده است. خانواده‌ی شما باید با توجه منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، حداقل درآمد را داشته باشد.
درآمد خانواده برابر مجموع موارد زیر است:

  • دستمزد سالانه‌ی ناخالص شما در بریتیش کلمبیا که توسط کارفرمای پشتیبان شما در برنامه‌ی BC PNP پرداخت می‌شود.

بعلاوه‌ی

  • درصورت لزوم، دستمزد سالانه‌ی ناخالص همسر و یا شریک زندگی عرفی شما در بریتیش کلمبیا. البته همسر و یا شریک زندگی عرفی شما باید مجوز معتبر کار و استخدام داشته باشد.

در برنامه‌ی BC PNP فقط دستمزد سالانه‌ی ناخالص خانواده‌ی شما محاسبه می‌شود. در این برنامه، جوایز، پورسانت‌ها، توزیع سود، انعام/پاداش‌ها، دستمزد اضافه کاری، کمک هزینه‌های فوق‌العاده مسکن، کمک هزینه‌های اتاق و تغذیه و سایر کمک هزینه‌های مشابه جزو دستمزد شما به حساب نمی‌آید. برای محاسبه‌ی دستمزد سالانه‌ی خانواده‌ی شما، میزان ساعات کاری در هفته (حداکثر 40 ساعت در هفته) در 52 هفته‌ی سال ضرب می‌شود. برای رانندگان کامیون نحوه‌ی محاسبه به این صورت است که میزان ساعات کاری در هفته (حداکثر 60 ساعت در هفته) در 52 هفته‌ی سال ضرب می‌شود.
توجه: افرادی که تحت تکفل شما بوده و شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند، در محاسبه‌ی سایز خانواده لحاظ نمی‌شوند.
کارفرمای شما باید ثابت کند که میزان دستمزد پیشنهادی واقعی و صادقانه است. اگر مسئولان برنامه‌ی BC PNP این عقیده را داشته باشند که کارفرما به منظور برآورده شدن شرایط حداقل دستمزد و یا به منظور کسب امتیازات بیشتر در هنگام ثبت‌نام دستمزد بالاتری به شما پیشنهاد داده است، درخواست شما پذیرش نمی‌شود.
اگر در حال حاضر مجوز کار داشته و برای کارفرمای بریتیش کلمبیایی خود کار می‌کنید، باید شرحی از سوابق خود را به مسئولان برنامه‌ی BC PNP ارائه دهید. این سوابق عبارت‌اند از: سوابق دریافتی، دستمزد پیشنهادی و سوابق برآورده شدن شرایط حداقل درآمد قبل از ثبت‌نام و یا ارسال درخواست. متقاضیان بدون مهارت و یا نیمه ماهر باید ثابت کنند که در بازه زمانی 9 ماهه قبل از ثبت‌نام یا ارسال درخواست، شرایط حداقل درآمد را برآورده کرده‌اند.
اگر شما در اصل بر اساس ارزیابی مثبت اثرگذاری بر بازار کار کانادایی (LMIA) استخدام شده‌اید، دستمزدی که در زمان ثبت‌نام و یا ارسال درخواست دریافت می‌کنید باید برابر و یا بیشتر از دستمزد قید شده در پیشنهاد کاری و LMIA باشد.
درآمد همسر و یا شریک زندگی عرفی شما فقط در صورتی به میزان درآمد خانواده اضافه می‌شود که مجوز معتبر اشتغال داشته و در حال حاضر در بریتیش کلمبیا مشغول به کار باشد. جدول زیر حداقل درآمد خانواده را با توجه به سایز خانواده (همسر، شریک زندگی عرفی، فرزندان تحت تکفل چه برای زندگی در بریتیش کلمبیا با شما همراه شوند چه همراه نشوند) در مناطق مختلف نشان می‌دهد. برای مشخص شدن اینکه آیا توانایی برآورده کردن شرایط حداقل دستمزد را با توجه به سایز خانواده دارید یا نه، به جدول زیر مراجعه کنید. از طریق مقاله بهترین مناطق ونکوور و معرفی با محلات آن، میتوانید بیشتر با این شهر آشنا شوید.
توجه: تا زمانی که گواهی قانونی و امضا شده‌ی جدایی رسمی، گواهی طلاق و یا مدارک معادلی را که نشان دهنده‌ی جدایی شما است ارائه ندهید، همسر شما جزو خانواده محسوب می‌شود.
توجه: تعداد فرزندان وابسته‌ی شما که به اطلاع مسئولان برنامه‌ی BC PNP می‌رسانید باید با تعداد فرزندان قید شده در درخواست اقامت دائم (که به سازمان IRCC می‌فرستید) یکسان باشد. اگر طی فرایندهای پردازش درخواست اخذ اقامت دائم در BC PNP و IRCC، تغییری در سایز خانواده ایجاد شود، باید به برنامه‌ی BC PNP اطلاع داده شود.
هرگونه تغییر در اطلاعات افراد وابسته بر شرایط حداقل درآمد تاثیر می‌گذارد. در صورتی که تغییراتی در سایز خانواده ایجاد شود و این تغییرات به اطلاع برنامه‌ی BC PNP نرسد، این امکان وجود دارد که درخواست رد شده و یا نامزدی شما فسخ شود.

آستانه درآمد خانواده با توجه به منطقه
سایز خانواده ناحیه Greater Vancouver Regional District  سایر نواحی بریتیش کلمبیا
1 22804 دلار 19006 دلار
2 28390 دلار 23659 دلار
3 34902 دلار 29087 دلار
4 42376 دلار 35316 دلار
5 48062 دلار 40054 دلار
6 54205 دلار 45175 دلار
7 یا بیشتر 60350 دلار 50296 دلار

آستانه درآمدی که در این جدول آمده است، نشان دهنده‌ی تنها 90% از مقدار محاسبه شده‌ی کمترین میزان درآمدی است (LICO) که توسط اداره آمار کانادا در سال 2017 تنظیم شده است.
این جدول به طور منظم به روز رسانی می‌شود تا آخرین ارقام LICO در اختیار عموم قرار گیرد.

شرایط خرید خانه در ونکوور برای ساکنین و مهاجران ونکوور کانادا

الزام‌های زبانی طرح Skills Immigration

شاید ارائه‌ی نتایج آزمون‌های زبان در طرح مهاجرتی شما اجباری نباشد. با این وجود، ارائه‌ی نتایج معتبر آزمون زبان می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی امتیاز ثبت‌نام شما بگذارد.
اگر در حال ثبت‌نام هستید و یا درخواست خود را فرستاده‌اید و در یکی از مشاغل سطح‌های B ، C و یا D پیشنهاد کاری دارید، باید نتایج آزمون زبان خود را هم ارسال کنید. برای اینکه شرایط زبانی را برآورده کنید، باید نمرات آزمون زبان شما بر اساس استاندارد CLB کانادا در همه‌ی مهارت‌ها (شنیدن، مکالمه، خواندن، نوشتن) برابر و یا بیشتر از 4 باشد.
اگر شغل پیشنهادی نوع 0 بوده و یا در سطح A قرار داشته باشد، در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه‌ی نتایج آزمون زبان نیست؛ مگر اینکه بخواهید امتیازات مربوط به زبان را به امتیازات خود اضافه کنید. البته شاید برنامه‌ی BC PNP هنگام ارزیابی درخواست شما، بنا به صلاح‌دید خود مدرک و یا گواهی معتبر آزمون زبان را از شما بخواهد تا بداند که آیا سطح زبان شما در حدی است که بتوانید از پس امورات شغلی خود برآیید. 
اگر می‌خواهید امتیازات مربوط به زبان را در سامانه‌ی ثبت‌نام دریافت کنید، باید هنگام ارسال درخواست خود یک کپی از نتایج آزمون زبان را نیز به برنامه‌ی BC PNP بفرستید (بدون توجه به سطح NOC شغل پیشنهاد شده).
CLB برابر با 4 به معنی مهارت اولیه زبانی است. یعنی با این نمره می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • بر طرف کردن نیازهای اولیه و شخصی
  • برقراری ارتباط کلامی با زبان ساده رسمی و غیر رسمی با تلاش زیاد
  •  خواندن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی که به زبان ساده نوشته شده است
  • نوشتن پیام‌های کوتاه، کارت پستال، یادداشت و یا دستورالعمل

شما باید در یکی از آزمون‌های زیر شرکت کرده و گواهی زبان را دریافت کنید. این آزمون¬‌ها توسط سازمان‌های آزمون زبان اداره می‌شوند.

  • آیلتس
  • برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی (CELPIP)
  • زمون ارزیابی زبان فرانسوی (TEF)

این گواهی‌ها تا دو سال پس از صدور اعتبار دارند. گواهی زبان شما باید هنگام ثبت‌نام (در صورت نیاز به مدرک زبان و برای برآورده کردن شرایط) و ارسال درخواست معتبر باشد. 
در جدول زیر حداقل نمره در آزمون‌های مختلف برای کسب CLB=4 نشان داده شده است.

حداقل نمره مورد نیاز در آزمون‌های مختلف زبان
شنیدن خواندن نوشتن مکالمه
IELTS 4.5 3.5 4.0 4.0
CELPIP 4 4 4 4
TEF 145 121 181 181

الزامات حداقل درآمد در طرح Express Entry BC

برای اینکه واجد شرایط استفاده از طرح مهاجرتی Express Entry BC شوید باید با توجه به موارد زیر الزامات حداقل درآمد را برآورده کنید. البته در طرح فارغ‌التحصیل بین‌المللی دوره‌ی تحصیلات تکمیلی (International Post-Graduate) نیازی به برآورده کردن این شرایط نیست.  

  • دستمزد سالانه در بریتیش کلمبیا
  • مکان زندگی در بریتیش کلمبیا
  • تعداد افراد وابسته (تحت تکفل)

در برنامه‌ی BC PNP حداقل درآمد خانواده در ونکوور بزرگ و سایر مناطق بریتیش کلمبیا تعریف شده است. خانواده‌ی شما باید با توجه منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، حداقل دستمزد را دریافت کند.
درآمد خانواده برابر مجموع موارد زیر:

  • دستمزد سالانه‌ی ناخالص شما در بریتیش کلمبیا که توسط کارفرمای پشتیبان شما در برنامه‌ی BC PNP پرداخت می‌شود.

بعلاوه

  • درصورت لزوم، دستمزد سالانه‌ی ناخالص همسر و یا شریک زندگی عرفی شما در بریتیش کلمبیا. البته همسر و یا شریک زندگی عرفی شما باید مجوز معتبر کار و استخدام داشته باشد.

در برنامه‌ی BC PNP فقط دستمزد سالانه ناخالص خانواده شما محاسبه می‌شود. در این برنامه، جوایز، پورسانت‌ها، توزیع سود، انعام/پاداش‌ها، دستمزد اضافه کاری، کمک هزینه‌های فوق‌العاده مسکن، کمک هزینه‌های اتاق و تغذیه و سایر کمک هزینه‌های مشابه جزو دستمزد شما به حساب نمی‌آید. برای محاسبه‌ی دستمزد سالانه‌ی خانواده‌ی شما، میزان ساعات کاری در هفته (حداکثر 40 ساعت در هفته) در 52 هفته‌ی سال ضرب می‌شود.
توجه: افرادی که تحت تکفل شما بوده و شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند، در محاسبه‌ی سایز خانواده لحاظ نمی‌شوند.
کارفرما باید که ثابت کند که دستمزد پیشنهادی واقعی و صادقانه است. اگر برنامه‌ی BC PNP این عقیده را داشته باشد که کارفرما به منظور برآورده شدن شرایط حداقل دستمزد و یا به منظور کسب امتیازات بیشتر در هنگام ثبت‌نام عمدا دستمزد بالاتری را به شما پیشنهاد داده است، درخواست شما پذیرش نمی‌شود.
اگر در حال حاضر با داشتن مجوز کار برای کارفرمای بریتیش کلمبیایی خود کار می‌کنید، باید شرحی از سوابق خود را به برنامه‌ی BC PNP ارائه دهید. این سوابق عبارت‌اند از: سوابق دریافتی، دستمزد پیشنهادی و سوابق برآورده شدن شرایط حداقل درآمد قبل از ثبت‌نام و یا ارسال درخواست.
اگر شما در اصل بر اساس ارزیابی مثبت اثرگذاری بر بازار کار کانادایی (LMIA) استخدام شده‌اید، دستمزدی که در زمان ثبت‌نام و یا ارسال درخواست دریافت می‌کنید باید برابر و یا بیشتر از دستمزد قید شده در پیشنهاد کاری و LMIA باشد.
درآمد همسر و یا شریک زندگی عرفی شما فقط در صورتی به میزان درآمد خانواده اضافه می‌شود که مجوز کار داشته و در حال حاضر در بریتیش کلمبیا شاغل باشد. جدول زیر حداقل درآمد خانواده را با توجه به سایز خانواده (همسر، شریک زندگی عرفی، و فرزندان تحت تکفل چه برای زندگی در بریتیش کلمبیا با شما همراه شوند چه همراه نشوند) در مناطق مختلف نشان می‌دهد. برای تعیین این که آیا شرایط حداقل دستمزد را با توجه به سایز خانواده برآورده خواهید کرد یا نه، به جدول زیر مراجعه کنید.
لطفا به این نکته توجه کنید که تا زمانی که گواهی قانونی و امضا شده‌ی جدایی رسمی، گواهی طلاق و یا مدارک معادلی را که نشان دهنده‌ی جدایی شما است ارائه ندهید، همسر شما جزو خانواده‌ی شما به حساب می‌آید. 
لطفا به این نکته نیز توجه کنید که تعدا فرزندان وابسته‌ی شما که به اطلاع برنامه‌ی BC PNP می‌رسانید باید با تعداد فرزندانی که در درخواست اقامت دائم خود به سازمان IRCC قید کرده‌اید یکسان باشد. 
اگر در طی فرایندهای پردازش درخواست اخذ اقامت دائم در BC PNP و IRCC تغییری در تعداد نفرات خانواده ایجاد شود، باید به اطلاع برنامه‌ی BC PNP برسد. هرگونه تغییر در اطلاعات افراد وابسته بر شرایط حداقل درآمد تاثیر می‌گذارد. در صورتی که تغییراتی در سایز خانواده ایجاد شود و این تغییرات به اطلاع برنامه‌ی BC PNP نرسد، این امکان وجود دارد که درخواست رد شده و یا نامزدی شما فسخ شود.

آستانه درآمد خانواده با توجه به منطقه
سایز خانواده ناحیه Greater Vancouver Regional District  سایر نواحی بریتیش کلمبیا
1 22804 دلار 19006 دلار
2 28390 دلار 23659 دلار
3 34902 دلار 29087 دلار
4 42376 دلار 35316 دلار
5 48062 دلار 40054 دلار
6 54205 دلار 45175 دلار
7 یا بیشتر 60350 دلار 50296 دلار

آستانه‌ی درآمدی که در این جدول آمده است، نشان دهنده‌ی تنها 90% از مقدار محاسبه شده‌ی کمترین میزان درآمدی است (LICO) که توسط اداره‌ی آمار کانادا در سال 2017 تنظیم شده است.
این جدول به طور منظم به روز می‌شود تا آخرین ارقام LICO در اختیار عموم قرار گیرد.
همه‌ی متقاضیان طرح اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا (EEBC) باید الزامات حداقل درآمد برنامه‌ی BC PNP را که در بالا ذکر شده است برآورده کنند.
شاید تحت طرح Express Entry British Columbia مجبور شوید که ثابت کنید از کمینه‌ی الزامات مالی برای سکونت (که مربوط به یکی از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی اکسپرس اینتری است) برخوردار هستید.
آیا می‌دانید چه زمانی اثبات تمکن مالی برای سکونت مورد نیاز است؟ لطفا برای کسب اطلاع بیشتر درمورد این سوال، وب سایت سازمان IRCC را به دقت بررسی کنید. شرایط تمکن مالی برای سکونت در برنامه‌های مختلف مهاجرت اقتصادی فدرال متفاوت است. هم چنین می توانید با مطالعه شرایط انواع مالیات خانه در کانادا میزان درآمد و هزینه های خود را بهتر بسنجید.
لطفا به این نکته توجه کنید که الزام «تمکن مالی» که باید به اثبات سازمان IRCC برسانید با الزام «حداقل درآمد» در برنامه‌ی BC PNP متفاوت است و ارتباطی با آن ندارد.

برای مطالعه شرایط وام مسکن در ونکوور هم می توانید این مقاله را مطالعه نمایید(روی لینک مربوطه کلیک کنید).

دانلود رایگان کتاب

الزام‌های زبانی طرح Express Entry BC

در طرح Express Entry British Columbia stream شما باید حداقل معیار زبانی یکی از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال را کسب کنید.
شما باید باتوجه به برنامه‌ی فدرالی که صلاحیت استفاده از آن را دارید، حداقل نمرات مورد نیاز زبان را کسب کنید. بنابراین باید در آزمون‌هایی که سازمان IRCC معرفی کرده است شرکت کنید. آزمون‌های قابل قبول عبارت‌اند از:

  • آیلتس
  • برنامه‌ی شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی (CELPIP)
  • آزمون ارزیابی زبان فرانسوی (TEF)

این گواهی‌ها تا دو سال بعد از تاریخ صدور اعتبار دارند. هنگام ثبت‌نام و ارسال درخواست گواهی زبان شما باید معتبر باشد. 


در یک مجموعه‌ کتاب چهار جلدی تمام نکات کاربردی و مواردی را که قبل از خرید یا فروش خانه در ونکوور نیاز دارید را یک جا گرد آورده‌ایم، به شکلی که از هر منبع دیگری بی نیاز باشید.

این کتاب‌ها به دو شکل کاغذی و الکترونیکی با عنوان‌های 1.راهنمای خریداران 2.راهنمای فروشندگان 3.چک لیست خریداران و 4.راهنمای مستاجران منتشر شده‌اند و لینک دانلود رایگان همه‌ی این کتاب‌ها و شماره‌های قبلی مجله را می‌توانید با کلیک در اینجا در ایمیل خود دریافت کنید و به منظور به روز نگه داشتن شما شماره‌های جدید نیز به شکل ماهیانه تقدیم‌تان خواهد شد.

امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم  هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

مجله‌ی سرای ونکوور

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :