انتخاب بهترین وکیل مهاجرت به کانادا

  0
 353

همه چیز عالیست!! بیایید تعارف را بگذاریم کنار. مشاور و وکیل مهاجرت به کانادا تا دلتان بخواهد داریم. همه جوره هم داریم؛ با صداقت و بدون صداقت، همه هم می‌گویند ما خوب هستیم.

وکیل مهاجرت به کانادا

حرفشان قبول. اما من یک سوال دارم که بی جواب مانده است. لطفا اگر کسی می‌داند به من کمک کند و نظرش را در کامنت بنویسد. یک پیج اینستاگرام به من نشان بدهید که یک ویدیو از پرونده‌ی کلاینت‌های ناموفق گذاشته است. از کسی پست بگذارد که همسرش به کانادا آمده است و بقیه‌ی اعضای خانواده‌اش نمی‌توانند بیایند. چند سال از عمرش و پس اندازش را گذاشته است، آخرش هم جواب نگرفته است. از پرونده‌های شکست خورده، از یک درصدهایی که در جلسه مشاوره می‌گویند ولی ۵۰ درصد احتمال دارد.

اصلا بگذارید بدبین نباشیم. همان یک درصدهای واقعی. پس اگر مثل رسانه‌های جهت دار نیستید و صداقت دارید چرا از هر صد تا پست ویدیو یکی مربوط به کیس‌های ناموفق نیست!!! از روش‌های جدید مهاجرتی می‌گویند که می‌تواند مخاطب‌های جدیدی را جذب کند. ولی کسی از روش‌هایی که بسته می‌شود و پرونده‌هایی که می‌روند روی هوا دم نمی‌زند.

همه خوب همه خوشحال! همه‌ی کلاینت‌ها در حال تشکر. مگر می‌شود همچین چیزی که همه کیس‌ها به نتیجه برسد؟ آن کیس‌ها را هم منتشر کنید. بگذارید مخاطبین‌تان حرف دل آن‌ها را هم بشنوند. اگر همه چیز را نمی‌گذارید، ممکن است دنبال کننده هوشیار همین را دلیل بر عدم صداقت در نظر بگیرد. 

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

ویزای تضمینی کانادا !!!

دوستان لطفا هر جا عبارت دریافت ویزای تضمینی کانادا را دیدید با حداکثر سرعت فرار کنید و جیب‌هایتان را هم محکم بگیرید که حتما آن دور و بر جیب‌بر زیاد است. 

ویزای تضمینی کانادا

خدمت شما عرض کنم که در پروسه ویزا یا مهاجرت یک منطق کلی حاکم است. آن هم این است که افسران اداره مهاجرت متقاعد شوند شما همان کسی هستید که ادعا می‌کنید. حال اگر بتوانید ثابت کنید، آن‌وقت آن‌ها براساس ملاک‌ها و شرایط تصمیم می‌گیرند و معمولا هم به جزییات اهمیت زیادی می‌دهند. برای همین هم است که وکیلتان باید دانش این کار را داشته باشد و علاوه بر آن دلسوز و دقیق باشد.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

فکر کنم همه این را قبول داریم که هر جایی که انسان و یا حتی ربات وجود دارد، امکان خطا هم وجود دارد. حال این چه ربطی به کانادا رفتن دارد؟ یعنی اگر پرونده‌ای ویزا شود، شاید اگر عین همان پروند دوباره به اداره مهاجرت ارسال شود، این بار رد شود.

آن دسته از دوستانی که به شما قول ویزای تضمینی کانادا می‌دهند دو حالت بیشتر ندارند. یا هنوز کم تجربه هستند و این مسائل را نمی‌دانند. یا می‌دانند و سرشان را کرده‌اند توی برف و می‌خواهند با دادن امید و اطمینان واهی با شما قرارداد ببندند و از شما پول بگیرند. 

بنابراین در هر صورت به درد شما نمی‌خورند. مراقب خودتان باشید. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

با کدام وکیل مهاجرت به کانادا قرارداد ببندیم؟

افرادی که قانونا مجاز به ارائه خدمات برای مهاجرت به کانادا هستند به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. وکیل مهاجرت به کانادا
  2. مشاور مهاجرت
  3. کمک وکیل‌ها (پارالیگال‌ها)

وکیل مهاجرت به کانادا: این افراد معمولا یک مدرک کارشناسی دارند و سپس یک دوره حدودا سه ساله را می‌گذرانند که در این دوره ٢-٣ واحد اجباری درباره‌ی مهاجرت به کانادا می‌گذرانند و در صورت تمایل می‌توانند ٦-٧ واحد هم درس‌ها اختیاری در این موضوع بگذرانند. 

مشاور مهاجرت به کانادا: برای شرکت در این دوره یا مدرک کاردانی باید داشته باشند یا دو سال سابقه در یک دفتر مهاجرتی و ٣٣ واحد درسی در مراکز مورد تایید سازمان ICCRC می‌گذرانند که تمام این واحدها متمرکز بر امور مهاجرت است.

کمک وکیل‌ها (پارالیگال‌ها): این افراد یک دوره فشرده یک ساله می‌گذرانند که سه واحد درسی آن مربوط به امور مهاجرت است و بخشی از درس‌ها هم مربوط به دادگاه‌های مهاجرت که تنها در استان انتاریو مجاز به فعالیت هستند و فعالیتشان فقط محدود به دادگاه‌های مهاجرتی است و اجازه ندارند مشاوره مهاجرت بدهند یا فرم‌ها را پرکنند.

وکلای مهاجرت به کانادا اجازه دارند تمام امور مهاجرت را انجام بدهند. فعالیت پارالیگال‌ها که دربالا اشاره شد، محدود به دادگاه‌های مهاجرت درانتاریو است. مشاورین مهاجرت به کانادا می‌توانند تمام امور، غیر از حضور و دفاع در دادگاه از متقاضی را انجام دهند. 

البته در نظر داشته باشید که چیزی به اسم وکیل مهاجرت به کانادا وجود ندارد. مثل ایران که وکلا بعضا ملکی، خانواده و غیره هستند در کانادا نیز برخی از وکلا در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کنند. 

اگرچه هستند وکلایی که علاوه بر داشتن درک عمیقی از قوانین، اشراف به امور مهاجرت دارند. ولی بطور کلی مشاورین مهاجرت به کانادا تمرکز بیشتری بر قوانین مهاجرتی دارند. 

محدودیت‌هایی برای کار در استان‌های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال مشاوران باید برای پرونده‌های کبک و ساسکاچوان مجوز جداگانه دریافت کنند و برای نیو برانزویک و پرنس ادوارد آیلند فقط چندشرکت خدمات می‌دهند.

فقط با اشخاصی که در موضوع شما مجوز دارند قرارداد بنویسید. آن هم قراردادی با مدت معین. علاوه بر بررسی‌هایی که انجام می‌دهید، در سایت ICCRC بررسی کنید و ببینید سوابق شکایت و غیره دارد یا نه.

امیدوارم که برایتان پیش نیاید، ولی درصورت نیاز می‌توانید در سایت ICCRC از طرف قراردادتان شکایت کنید. افرادی که مجوز دارند، بسیار نگران این موضوع هستند.

دوستان بنده هیچ کدام از مدارک فوق را ندارم و بنابراین فقط به عنوان یک دوست تجربه‌هایم را براساس آنچه از اطرافیانم یادگرفتم و بر سرم آمده با شما درمیان می‌گذارم. به امید اینکه شما مسیر را کم دردسرتر طی کنید.

خدمت شما عرض کنم که متاسفانه تقریبا اکثر کسانی که به کانادا آمده‌اند از دسته گل‌هایی که وکیلشان به آب داده‌اند خاطرات زیادی دارند.

امیدوارم علاوه بر تحقیق و پرس‌وجو با رعایت نکات زیر بتوانید با خیال راحت‌تر جلو بروید. 

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

۱۷ نکته ضروری در بستن قرارداد با وکیل مهاجرت به کانادا

  1. در RCIC کد ثبت شده داشته باشد. این کد با حرف R شروع می‌شود و بعد از آن هم شش رقم دارد. این کد را می‌توانید با جست‌وجوی نام آن شخص در همین سایت هم پیدا کنید و حتما در سایت بررسی کنید و ببینید که آیا شکایتی دارد؟، فعال است؟، باطل نشده است؟ و غیره.
  2. مراقب باشید در قرارداد از واژه دوست یا بستگان (اقوام) استفاده نشده باشد و عنوان قرارداد باید Retainer Agreement باشد. 
  3. قرارداد خالی یا با اطلاعات غلط اصلا امضا نکنید. 
  4. ترجیحا از فرم IMM5476 استفاده کنید.
  5. حتما یک نسخه از قرارداد را که شما و وکیلتان امضا کرده‌اید و زیر امضایتان تاریخ نوشته‌اید، بگیرید.

نکات بستن قرارداد با وکیل مهاجرت به کانادا

  1. هر چیزی که می‌خواهید به هم بگویید از طریق ایمیل انجام بدهید و آدرس ایمیل طرفین را هم حتما در قرارداد بیاورید.
  2. ایمیل سند قانونی است و بهتر است که به انگلیسی مکاتباتتان را انجام بدهید و اصلا از ادب خارج نشوید.
  3. پول را نقدا ندهید و به حساب کانادای وکیلتان واریز کنید و حتما رسید جداگانه امضا شده هم بگیرید. 
  4. حتما به صورت مکتوب تکلیف هزینه‌های قانونی و یا هر هزینه‌ی احتمالی را مشخص کنید. اگر گفتند رایگان است، بگویید که در قرارداد بنویسند.
  5. از آژانس‌های مسافرتی پرهیز کنید. 
  6. هیچ کس نمی‌تواند به شما زمان دقیق بگوید. بنابراین اگر کسی درباره‌ی زمان و یا گرفتن ویزا یا اقامت به شما قول قطعی بدهد، رد خور ندارد، سریع قراردادش را رد کنید به بغلش. 
  7. بابت بدبینانه‌ترین زمان احتمالی، شرط فسخ و عودت پول‌هایی که پرداخت کرده‌اید را بگذارید.
  8. قراردادهای جاب آفر می‌توانند پیچیدگی زیادی داشته باشند. بنابراین خیلی روی جزییات دقت کنید. 
  9. از کلمه تضمین برای فریب و اغوای شما استفاده می‌کنند.
  10. اگر یکی گفت در اداره‌ی مهاجرت دوستان یا بستگانی دارد، اصلا و ابدا باور نکنید. کانادا ایران نیست.
  11. بخواهید که بیمه خطا و اشتباه خود را به شما نشان بدهد.
  12. اگر شما را تشویق کردند به اظهار دروغ یا ارائه مدارک دروغ، به هیچ وجه نپذیرید.

هر کدام از دوستان که تمایل دارد لینک کنترل وضعیت وکلای مهاجرت و یا فرم IMM5476 را داشته باشد به من پیام دهد و ایمیلش را به من بدهد تا برایش بفرستم.


امیدوارم که توانسته باشم به دانسته‌های شما اضافه کنم. اگر سوالی در مورد مطالب این صفحه دارید یا نیاز به توضیح بیشتر و اطلاعات و نمودارهای اختصاصی خرید و فروش یک محله‌ی خاص دارید، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و پیروز باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

مشاور املاک ونکوور ریلتور Mohsen Sanei vancouver real estate agent realtor

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :