الزامات طرح Express Entry BC - Skilled Worker

  0
 496

بریتیش کلمبیا به دنبال جذب کارمندان ماهری است که تحصیلات دانشگاهی داشته و یا آموزش لازم را دیده و چندین سال سابقه‌ی کار در مشاغل حرفه‌ای، مدیریتی، فنی، مهارتی ویژه (skilled trade occupation) و یا دیگر مشاغل مهارتی دارند.
لطفا به این نکته توجه کنید که اگر در حال حاضر در کانادا هستید و وضعیت مهاجرتی شما دیگر معتبر نیست، و یا اگر بدون مجوز مشغول به کار می‌باشید، درخواست شما رد خواهد شد.

شرایط کسب شایستگی در طرح Express Entry BC - Skilled Worker

برای اینکه در طرح Express Entry BC - Skilled Worker از برنامه‌ی BC PNP شایستگی مهاجرت به کانادا را کسب کنید باید علاوه بر برآورده کردن شرایط مورد نیاز عمومی، شرایط زیر (شرایط 1، 2، 3 و 4) را داشته باشید.

  1. شماره پروفایل در سامانه‌ی اکسپرس اینتری سازمان IRCC و کد اعتبارسنجی کارجویی. این‌ها بیان‌گر آن است که شما معیارهای لازم یکی از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال را که تحت سامانه اکسپرس اینتری سازمان IRCC است کسب کرده‌اید.

این برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال عبارت‌اند از:

  • Federal Skilled Worker Program
  • Federal Skilled Trades Program
  • Canadian Experience Class
  1. باید حداقل دو سال سابقه کار مرتبط و تمام وقت (و یا معادل آن) را در مشاغل مهارتی‌ای که به شما پیشنهاد شده است داشته باشید. همچنین، درصورت لزوم باید مدارک و گواهی‌های مربوط به موقعیت شغلی مورد نظر را داشته باشید.

موقعیت شغلی پیشنهاد شده به شما باید در در سطوح 0، A و یا B از فهرست طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) قرار داشته باشد. معمولا برای کسب این مشاغل به تحصیل در کالج یا دانشگاه نیاز است. 
در برنامه‌ی BC PNP مفهوم «تجربه کاری مرتبط» تعریف شده است. بر این اساس، این عبارت به معنی اشتغال درآمدزا در همان رده‌ی شغلی از NOC است که به شما پیشنهاد شده و شما آن را پذیرفته‌اید.
اگر در زمان ارسال درخواست بتوانید چگونگی ارتباط سوابق کاری خود با شغل پیشنهاد شده را توضیح دهید، شاید «سوابق کاری» شما در مشاغل مرتبط و در سطوح مهارتی «برابر» و یا «بزرگتر» از شغل پیشنهادی در نظر گرفته شود.
اگر شغل پیشنهادی نیازمند گواهی، مجوز و یا ثبت‌نام خاصی باشد باید در زمان ارسال درخواست به برنامه‌ی BC PNP مدارک مورد نظر را ارائه دهید. این مدارک باید بیان‌گر آن باشد که شما شرایط لازم را برآورده کرده‌اید و یا چگونه به زودی آن را برآورده خواهید کرد.
مشاغل دانشجویی یا دانش آموزی (کارآموزی) درآمدزا در صورتی قابل قبول هستند که شرایط زیر را داشته باشند.

  • شغل درآمدزای مورد نظر باید تمام وقت باشد (حداقل 30 ساعت در هفته)
  • سابقه‌ی کارآموزی درآمدزا باید در سطح برابر و یا بالاتر از رده شغلی پیشنهاد شده باشد.
    • در زمان ارسال درخواست باید بتوانید ارتباط مستقیم سابقه‌ی کارآموزی خود را با شغل پیشنهاد شده اثبات کنید.

سوابق کاری‌ای که در سطوح پایین‌تر از رده شغل پیشنهادی قرار دارند، هیچ ارتباط مستقیمی با آن ندارند.
سوابق کارآموزی بدون دستمزد مورد قبول واقع نمی‌شود.
شما می‌توانید این سوابق را در کانادا و یا خارج از کانادا کسب کرده باشید.

  1. پیشنهاد شغلی با مدت زمان نامعلوم و اشتغال تمام وقت از طرف یک کارفرمای مجاز بریتیش کلمبیایی با دستمزدی مطابق با استانداردهای صنعتی

کارفرما باید پیشنهاد اشتغال را به صورت کتبی در سربرگ رسمی شرکت نوشته و در اختیار شما قرار دهد.
موارد زیر باید در این نامه قید شده باشد: 

  • توسط یکی از کارمندان و یا مالک شرکت که حق جذب نیرو را دارد امضا و تاریخ‌گذاری شود.
  • توسط شما امضا و تاریخ‌گذاری شود که به منزله‌ی پذیرش پیشنهاد شغلی است.

علاوه بر این، پیشنهاد شغلی باید شامل موارد زیر باشد:

  • عنوان شغل و وظایف
  • نرخ دستمزد شما (مبلغ دریافتی در هر ساعت، روز، هفته)
  • ساعات کار استاندارد شما
  • باید در پیشنهاد شغلی قید شود که مدت زمان استخدام نامعلوم بوده و استخدام شما به صورت تمام وقت (حداقل 30 ساعت کار در هفته، در طول سال) است.
  • علاوه بر مزایای قانونی، هرگونه مزایای اختیاری (مانند برنامه‌های پرداخت مقرری بازنشتگی و درمانی، بیمه‌ی از کار افتادگی، پرداخت حقوق در زمان بیماری، کمک هزینه‌ی مسکن و تغذیه و تعطیلات اضافی با حقوق) نیز باید در پیشنهاد شغلی قید شود.
  • اگر موقعیت شغلی توسط یک توافق جمعی (collective agreement) پشتیبانی می‌شود باید به این توافق‌نامه اشاره شود.

کارفرمای شما نمی‌تواند از دستمزد شما مبلغی را کسر کند. کارفرما نمی‌تواند در ازای نگهداری شما در موقعیت شغلی و یا استخدام شما مبالغی را دریافت نماید. لازم به ذکر است که پرداخت بعضی از مبالغ معمولا بر عهده‌ی کارفرما می‌باشد. کارفرمای شما نمی‌تواند این مبالغ را از شما دریافت کند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استانداردهای استخدامی به سایت gov.bc.ca مراجعه کنید.
دستمزد پیشنهادی به شما باید با نرخ دستمزد کارمندانی (کسانی که از لحاظ تجربه و آموزش تقریبا مانند شما هستند) که هم اکنون در مشاغل مشابه در بریتیش کلمبیا مشغول به کار هستند متناسب باشد. همچنین این دستمزد باید با ساختار و قوانین غرامت دستمزد سازگار باشد. برای کسب اطلاع بیشتر درباره نرخ دستمزد بازار به وب سایت بانک مشاغل کانادا مراجعه کنید.
در برنامه‌ی BC PNP جوایز، پورسانت‌ها، توزیع سود، انعام/پاداش‌ها، دستمزد اضافه کاری، کمک هزینه‌های فوق‌العاده مسکن، کمک هزینه‌های اتاق و تغذیه و سایر کمک هزینه‌های مشابه جزو دستمزد شما به حساب نمی‌آید.
رابطه‌ی شما با کارفرما باید یک رابطه‌ی کارمند و کارفرمایی باشد. به عبارت دیگر، اگر شما به عنوان یک خود اشتغال خدماتی را ارائه می‌دهید صلاحیت استفاده از طرح Skills Immigration از برنامه‌ی BC PNP را ندارید.
اگر شما در اصل بر اساس ارزیابی مثبت اثرگذاری بر بازار کار کانادایی (LMIA) استخدام شده باشید، دستمزدی که در زمان ثبت‌نام و یا ارسال درخواست دریافت می‌کنید باید برابر و یا بیشتر از دستمزد قید شده در پیشنهاد کاری و LMIA باشد.
کارفرمای شما نیز باید شرایط لازم را برآورده کند.

دانلود رایگان کتاب

  1. مدارکی که نشان دهد شرایط حداقل درآمد را برآورده کرده‌اید.

شما باید با توجه به موارد زیر اثبات کنید که شرایط حداقل درآمد را برآورده می‌کنید.

  • دستمزد سالانه در بریتیش کلمبیا
  • آدرس محل سکونت در بریتیش کلمبیا
  • تعداد افراد تحت تکفل

شاید تحت طرح Express Entry British Columbia مجبور شوید که ثابت کنید از کمینه‌ی الزامات مالی (برای سکونت) یکی از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی اکسپرس اینتری برخوردار هستید.  آیا می‌دانید چه زمانی به اثبات تمکن مالی برای سکونت نیاز است؟ لطفا برای کسب اطلاع بیشتر، وب سایت سازمان IRCC را به دقت بررسی کنید. در برنامه‌های مختلف مهاجرت اقتصادی فدرال، شرایط تمکن مالی برای سکونت با یکدیگر تفاوت دارد.
لطفا به این نکته توجه کنید که الزام «تمکن مالی» که باید به اثبات سازمان IRCC برسانید با الزام «حداقل درآمد» در برنامه‌ی BC PNP متفاوت است و ارتباطی با آن ندارد. 
شما باید در زمان ثبت‌نام و درصورت لزوم در زمان ارسال درخواست همه‌ی الزامات را برآورده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی مدارک مورد نیاز در زمان ارسال درخواست به بخش مدارک از سایت welcomebc.ca مراجعه کنید.


در یک مجموعه‌ کتاب چهار جلدی تمام نکات کاربردی و مواردی را که قبل از خرید یا فروش خانه در ونکوور نیاز دارید را یک جا گرد آورده‌ایم، به شکلی که از هر منبع دیگری بی نیاز باشید.

این کتاب‌ها به دو شکل کاغذی و الکترونیکی با عنوان‌های 1.راهنمای خریداران 2.راهنمای فروشندگان 3.چک لیست خریداران و 4.راهنمای مستاجران منتشر شده‌اند و لینک دانلود رایگان همه‌ی این کتاب‌ها و شماره‌های قبلی مجله را می‌توانید با کلیک در اینجا در ایمیل خود دریافت کنید و به منظور به روز نگه داشتن شما شماره‌های جدید نیز به شکل ماهیانه تقدیم‌تان خواهد شد.

امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم  هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

مجله‌ی سرای ونکوور

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :