الزامات طرح Skills Immigration - Healthcare Professional

  0
 591

بریتیش کلمبیا نیاز مبرمی به کارمندان بخش بهداشت و درمان دارد. اگر پزشک، پرستار، پرستار روانپزشک و یا پیراپزشک هستید و از مسئولان بهداشت عمومی پیشنهاد کاری دریافت کرده‌اید، و یا اگر ماما هستید، شاید صلاحیت استفاده از  برنامه‌ی BC PNP را تحت طرح مهاجرتی Express Entry BC - Healthcare Professional به دست آورید. 
لطفا به این نکته توجه کنید که اگر در حال حاضر در کانادا هستید و وضعیت مهاجرتی شما دیگر معتبر نیست، و یا اگر بدون مجوز در حال کار کردن هستید، درخواست شما رد می‌شود. 

Health Match BC

اگر در بریتیش کلمبیا به دنبال یافتن فرصت‌های شغلی در بخش بهداشت و درمان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با سامانه‌ی Health Match BC تماس بگیرید. این سرویس استانی رایگان به نمایندگی از مقامات بهداشتی بریتیش کلمبیا متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را استخدام می‌کند. سامانه‌ی Health Match BC علاوه بر کمک به شما در یافتن شغل در رشته‌ی خود، به سوالات شما درباره‌ی برنامه‌ی BC PNP پاسخ داده و در فرایند ارسال درخواست شما را یاری می‌دهد.

شرایط لازم برای کسب صلاحیت در طرح Skills Immigration – Healthcare Professional

برای اینکه در طرح Skills Immigration – Healthcare Professional شایستگی مهاجرت به کانادا را کسب کنید باید علاوه بر برآورده کردن شرایط مورد نیاز عمومی، شرایط زیر (شرایط 1، 2، 3، 4 و 5) را داشته باشید.

  1. باید از مقامات بهداشتی یک پیشنهاد کاری با مدت زمان نامشخص و تمام وقت در یکی از مشاغل زیر داشته باشید.
  • پزشک
  • پزشک متخصص
  • پرستار
  • پرستار روانپزشکی دارای پروانه
  • پرستار متخصص
  • پیراپزشک
    • سونوگرافیست
    • داروساز بالینی
    • تکنسین آزمایشگاه پزشکی
    • تکنسین پرتوپزشکی
    • کار درمانی
    • فیزیوتراپ

یا

  • ماما
    • باید نامه‌ی تاییدیه‌ای از یک گروه عملی مستقر در بریتیش کلمبیا داشته باشید که پذیرش شما به عنوان مامای وابسته به مدت حداقل 6 ماه را تایید کند. این نامه باید در سربرگ رسمی گروه نوشته شده باشد و شما و رییس گروه باید آن را امضا کرده باشید.
    • باید در کالج College of Midwives of British Columbia ثبت‌نام کرده و یا صلاحیت ثبت‌نام را در این کالج داشته باشید.
  1. حداقل دو سال سابقه کار مرتبط و تمام وقت (و یا معادل آن) در شغل مهارتی‌ای که به شما پیشنهاد شده است داشته باشید. همچنین، درصورت لزوم باید مدارک و گواهی‌های مربوط به موقعیت شغلی مورد نظر را داشته باشید.

اگر شغل پیشنهادی نیازمند گواهی، مجوز و یا ثبت‌نام خاصی باشد باید در زمان ارسال درخواست به برنامه‌ی BC PNP مدارک مورد نظر را ارائه دهید. این مدارک باید نشان دهد که شما شرایط لازم را برآورده کرده‌اید و یا چگونه به زودی آن را برآورده می‌کنید.
شما می‌توانید این سوابق را در کانادا و یا خارج از کانادا کسب کنید.

  1. پیشنهاد شغلی مکتوب بر روی سربرگ رسمی شرکت کارفرما

این نامه باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • توسط یکی از کارمندان و یا مالک شرکت که حق جذب نیرو را دارد امضا و تاریخگذاری شود.
  • توسط شما امضا و تاریخ‌گذاری شود که به منزله‌ی پذیرش پیشنهاد شغلی است.

علاوه بر این، پیشنهاد شغلی باید شامل موارد زیر باشد:

  • عنوان شغلی و وظایف
  • نرخ دستمزد شما (مقدار پول دریافتی در هر ساعت، روز، هفته)
  • ساعات کار استاندارد شما
  • باید در پیشنهاد شغلی قید شود که مدت زمان استخدام نامعلوم بوده و استخدام شما به صورت تمام وقت (حداقل 30 ساعت کار در هفته، در طول سال) است.
  • علاوه بر مزایای قانونی، هرگونه مزایای اختیاری (مانند برنامه‌های مربوط به پرداخت مقرری بازنشتگی و درمانی، بیمه‌ی از کار افتادگی، پرداخت حقوق در زمان بیماری، کمک هزینه‌ی مسکن و تغذیه و تعطیلات اضافی با حقوق) نیز باید در پیشنهاد شغلی قید شود.
  • اگر موقعیت شغلی توسط یک توافق جمعی (collective agreement) پشتیبانی می‌شود باید به این توافق‌نامه اشاره شود. 

کارفرمای شما نمی‌تواند از دستمزد شما مبلغی را کسر کند. کارفرما نمی‌تواند در ازای نگهداری شما در موقعیت شغلی و یا استخدام شما مبالغی را دریافت کند. لازم به ذکر است که پرداخت بعضی از مبالغ معمولا بر عهده‌ی کارفرما است. کارفرمای شما نمی‌تواند این مبالغ را از شما دریافت کند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استانداردهای استخدامی به وب سایت gov.bc.ca مراجعه کنید.
دستمزد پیشنهادی به شما باید با نرخ دستمزد کارمندانی (کسانی که از لحاظ تجربه و آموزش تقریبا مانند شما هستند) که هم اکنون در مشاغل مشابه در بریتیش کلمبیا مشغول به کار هستند متناسب باشد. همچنین این دستمزد باید با ساختار و قوانین غرامت دستمزد سازگار باشد. برای کسب اطلاع بیشتر درباره‌ی نرخ دستمزد بازار به وب سایت بانک مشاغل کانادا مراجعه کنید.
در برنامه‌ی BC PNP جوایز، پورسانت‌ها، توزیع سود، انعام/پاداش‌ها، دستمزد اضافه کاری، کمک هزینه‌های فوق‌العاده مسکن، کمک هزینه‌های اتاق و تغذیه و سایر کمک هزینه‌های مشابه جزو دستمزد شما به حساب نمی‌آید.
رابطه‌ی شما با کارفرما باید یک رابطه‌ی کارمند و کارفرمایی باشد. به عبارت دیگر، اگر شما به عنوان یک خود اشتغال خدماتی را ارائه می‌دهید صلاحیت استفاده از طرح Skills Immigration از برنامه‌ی BC PNP را ندارید. اگر شما پزشک هستید و از مقامات بهداشتی پیشنهاد کاری دریافت کرده‌اید، فرض بر این است که این شرط رعایت شده است.
اگر شما در اصل بر اساس ارزیابی مثبت اثرگزاری بر بازار کار کانادایی (LMIA) استخدام شده‌اید، دستمزدی که در زمان ثبت‌نام و یا ارسال درخواست دریافت می‌کنید باید برابر و یا بیشتر از دستمزد قید شده در پیشنهاد کاری و LMIA باشد.
کارفرمای شما نیز باید شرایط لازم را برآورده کند.

  1. مدارکی که نشان دهد شرایط حداقل درآمد را برآورده کرده‌اید.

شما باید با توجه به موارد زیر ثابت کنید که شرایط حداقل درآمد را برآورده کرده‌اید.

  • دستمزد سالانه در بریتیش کلمبیا
  • آدرس محل سکونت در بریتیش کلمبیا
  • تعداد افراد تحت تکفل
  1. مهارت زبانی

اگر شما در یکی از مشاغل سطح B مشغول به کار هستید، باید در تمامی مهارت‌ها (شنیدن، مکالمه، خواندن و نوشتن) نمره‌ی برابر و یا بیشتر از CLB=4 را کسب کرده و نتایج معتبر آزمون زبان خود را ارسال کنید.
این نتایج تا دو سال پس از تاریخ صدور اعتبار دارند. گواهی زبان شما باید هنگام ثبت‌نام و ارسال درخواست معتبر باشد. 

دانلود رایگان کتاب

اگر شغل پیشنهادی نوع 0 بوده و یا در سطح A قرار داشته باشد، در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه‌ی نتایج آزمون زبان وجود ندارد؛ مگر اینکه بخواهید امتیازات مربوط به زبان را به امتیازات خود اضافه کنید. البته شاید مسئولان برنامه‌ی BC PNP هنگام ارزیابی درخواست شما، بنا به صلاح‌دید خود مدرک و یا گواهی معتبر آزمون زبان را از شما بخواهند تا بدانند که آیا سطح زبان شما در حدی است که بتوانید از پس امورات شغلی خود برآیید.
اگر می‌خواهید امتیازات مربوط به زبان را در سامانه‌ی ثبت‌نام دریافت کنید، باید هنگام ارسال درخواست خود یک کپی از نتایج آزمون زبان را نیز به برنامه‌ی BC PNP بفرستید (بدون توجه به سطح NOC شغل پیشنهاد شده).
شما باید همه‌ی الزامات را در زمان ثبت‌نام و درصورت لزوم در زمان ارسال درخواست برآورده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارک مورد نیاز در زمان ارسال درخواست به بخش مدارک از سایت welcomebc.ca مراجعه کنید.


در یک مجموعه‌ کتاب چهار جلدی تمام نکات کاربردی و مواردی را که قبل از خرید یا فروش خانه در ونکوور نیاز دارید را یک جا گرد آورده‌ایم، به شکلی که از هر منبع دیگری بی نیاز باشید.

این کتاب‌ها به دو شکل کاغذی و الکترونیکی با عنوان‌های 1.راهنمای خریداران 2.راهنمای فروشندگان 3.چک لیست خریداران و 4.راهنمای مستاجران منتشر شده‌اند و لینک دانلود رایگان همه‌ی این کتاب‌ها و شماره‌های قبلی مجله را می‌توانید با کلیک در اینجا در ایمیل خود دریافت کنید و به منظور به روز نگه داشتن شما شماره‌های جدید نیز به شکل ماهیانه تقدیم‌تان خواهد شد.

امیدوارم که قدم کوچکی برداشته باشیم، ادعایی به بی نقصی نیست و خوشحال می‌شویم  هر پیشنهادی دارید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.

مجله‌ی سرای ونکوور

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :