بازرسی از خانه در ونکوور چیست؟

  0
 2075

آیا بازرسی خانه یک کار ضروری است؟ بازرسی خانه چه مواردی را پوشش نمی‌دهد؟ آیا شخص بازرس باید حتما لایسنس داشته باشد؟

بازرسی خانه ونکوور کانادا خرید Vancouver home buying inspection

بیشتر افراد تجربه و اطلاعات ارزشمندی درباره‌ی خرید ملک دارند. من اینجا فقط تمام تلاشم را می‌کنم که با توضیح دادن تمام جوانب بازرسی خانه در کانادا، منبع کاملی در اختیار شما بگذارم تا شاید بتوانم به دانش و اطلاعات شما بیافزایم. بازرسی ملک یکی از مراحل خرید خانه در کانادا است که قبل از خرید، اطلاعات مناسبی درباره‌ی ملک به شما می‌دهد. در این مرحله فقط کافیست که از یک بازرس (home inspector) بخواهید خانه‌ی شما را مورد بازرسی قرار دهد.

البته این کار هزینه‌ی اضافه‌ای برای شما دارد و بارها مخالفت‌های خریداران را شنیده‌ایم که می‌گویند خرید خانه در ونکوور به اندازه‌ی کافی پر هزینه است؛ پس چرا باید چند صد دلار دیگر پرداخت کنیم وقتی مجبور به انجام این کار نیستیم؟

در این مقاله دلایل اهمیت بازرسی خانه در ونکوور را با شما در میان می‌گذارم و توضیح می‌دهم که در یک بازرسی کدام یک از مشکلات خانه به شما گزارش می‌شود؟ در انتها نیز این موضوع را بررسی می‌کنم که آیا استخدام بازرس یا همان هوم اینسپکتور home inspector از نظر مالی ارزشمند است یا خیر. 

بازرسی از خانه در ونکوور یا home inspection

اینسپکشن خانه home inspection فرصتی برای خریدار به وجود می‌آورد تا قبل از close شدن قرارداد، با عیب‌ها و مشکلات اصلی خانه آشنا شود. منظور از اینسپکشن خانه home inspection فقط بازرسی از خانه‌های ویلایی نیست و می‌توان انواع ملک مانند خانه‌های ویلایی، تاون هاوس، کاندو و غیره را بازرسی کرد.

البته اینسپکشن تاون هاوس یا کاندو شاید با اینسپکشن خانه‌ی ویلایی تفاوت‌هایی داشته باشد. به عنوان مثال شاید هیئت مدیره به بازرسان خانه یا همان هوم اینسپکتورها home inspectors اجازه ندهد بخش‌هایی از ساختمان مانند سقف را بازرسی کنند. در این مورد لازم است حتما اطلاعات لازم را از هیئت مدیره ساختمان دریافت کنید. 

یکی از دلایل اهمیت فراوان اینسپکشن خانه home inspection این است که شما می‌توانید از آن به عنوان یک شرط در قرار خرید و فروش استفاده کنید. در حالت عادی (یعنی اگر از شرط بازرسی از خانه استفاده نکنید) اگر فروشنده آفر (offer) شما را تایید کند و پس از آن مشکل بزرگی در ساختمان مشاهده کنید، نمی‌توانید بدون پیامد مالی از خرید خانه، آپارتمان و یا کاندو صرف نظر کنید. (اگر معنی کاندو برای شما آشنا نیست می‌توانید مقاله کاندو چیست؟ را مطالعه کنید.) 

حال اگر چنین شرطی را در آفر خود بگنجانید، به راحتی و بدون هیچ ضرر مالی‌ای می‌توانید در یک بازه‌ی زمانی مشخص از خرید خانه انصراف دهید. البته این را بدانید که فقط در صورتی می‌توانید انصراف دهید که مشکلات خانه اساسی و پر هزینه باشد.  

بازرسی خانه در ونکوور چه مواردی را پوشش می‌دهد؟ 

بازرسان خانه مهارت‌ها و توانایی‌های مختلفی دارند. یک بازرس حرفه‌ای باید بتواند بخش‌های مختلف خانه را بررسی کند و سپس با توجه به یافته‌های خود گزارشی تهیه کند و آن را در اختیار شما قرار دهد. معمولا هوم اینسپکشن در ونکوور به دو تا سه ساعت زمان نیاز دارد. به شما توصیه می‌کنم که حتما در زمانی که بازرس به اینسپکشن خانه home inspection می‌پردازد، همراه او باشید تا اطلاعات دست اولی درباره‌ی یافته‌های او کسب کنید و در صورت لزوم سوالات خود را بپرسید. 

اگر به جای دیدن تصاویر موجود در گزارش، خودتان در کنار بازرس حاضر باشید، عیب‌های خانه نظر برای شما ملموس‌تر است و بهتر با مشکلات آن آشنا می‌شوید. 

یک بازرس خانه یا همان هوم اینسپکتور در ونکوور باید به این موارد توجه کند: 

  • آیا مشکلات مربوط به مسائل ایمنی است و یا آیا خانه دارای عیب‌های کوچک و بزرگ است؟ 
  • کدام مورد به جایگزینی نیاز دارد و کدام نیاز به تعمیر یا سرویس دارد؟ 
  • کدام بخش‌ها اکنون در شرایط مطلوبی قرار دارند اما باید از آن‌ها به دقت نگهداری کرد؟

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

نکته: یک بازرس حرفه‌ای توصیه‌هایی درباره‌ی نگهداری‌های معمول که باید انجام دهید به شما می‌دهد. اگر خانه اولی باشید حتما به این توصیه‌ها عمل کنید. 

ارائه‌ی فهرستی از تمام مواردی که یک بازرس مورد بررسی قرار می‌دهد غیر ممکن است. اما در ادامه برخی از این موارد را برای شما آورده‌ام تا بدانید که از یک هوم اینسپکتور در ونکوور باید چه انتظاراتی داشته باشید.


بیشتر بخوانید: هزینه زندگی در ونکوور 2023


بازرسی از فضای محوطه و نمای خارجی

یک بازرس خانه در ونکوور به صورت کامل فضای بیرونی خانه شامل سقف و crawl space را بررسی می‌کند تا مشکلات احتمالی را پیدا کند. 

اینسپکشن خانه در ونکوور

دیوارهای خارجی

آیا نمای سایدینگ خانه آسیب دیده است؟ آیا در دیوارهای خارجی ترکی وجود دارد؟ به احتمال زیاد شما نمی‌توانید مشکلات مربوط به ترک را پیدا کنید. اما یک هوم اینسپکتور در ونکوور این موارد را بررسی می‌کند و به شما گزارش می‌دهد.

همچنین یک بازرس حرفه‌ای به تماس خانه با خاک توجه می‌کند. خاک نباید در تماس مستقیم با خانه باشد. زیرا به احتمال زیاد موریانه‌ها از طریق خاک به خانه وارد می‌شوند و چوب را تخریب می‌کنند. البته یک بازرس آفات (نه بازرس خانه) تمام آسیب‌های ناشی از وجود حشرات و موریانه‌ها را بررسی قرار می‌کند. در هر حال، یک بازرس به شما اطلاع می‌دهد که کدام مشکلات مربوط به زیبایی خانه است و کدام یک جدی‌تر است. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

پی

درست است که معمولا فونداسیون خانه قابل مشاهده نیست و بازرس نمی‌تواند مستقیما آن را بررسی کند. اما برخی از شواهد مانند وجود ترک یا نشست شاید مربوط به مشکلات فونداسیون باشد. یک بازرس چنین شواهدی را بررسی می‌کند و مشکلات احتمالی در فونداسیون را به شما گزارش می‌دهد.  

گاراژ

یک بازرس باز و بسته شدن درب گاراژ و چارچوب آن را بازرسی می‌کند و به این موضوع توجه می‌کند که آیا گاراژ تهویه‌ی مناسبی دارد یا خیر. زیرا اگر تهویه‌ی گاراژ مناسب نباشد، امکان مسمومیت ناشی از مونوکسید کربن وجود دارد. اگر آبگرمکن (heater) در گاراژ باشد، بازرس به فاصله‌ی آن تا زمین توجه می‌کند و خطر انفجار ناشی از اختلاط بخار بنزین و شعله‌ی آبگرمکن را بررسی می‌کند. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

سقف

یک هوم اینسپکتور در کانادا وضعیت سقف را بررسی می‌کند و به این موضوع توجه می‌کند که آیا ترکی در سقف وجود دارد یا خیر. علاوه بر این، ناودان‌ها را بررسی می‌کند و به این موضوع توجه می‌کند که آیا در اطراف هواکش‌ها ترک وجود دارد. ترک باعث ورود آب به خانه می‌شود و این نیز مشکلات دیگری به وجود می‌آورد.

توجه: معمولا بازرسان خانه آسیب‌های مربوط به موریانه، کپک، آزبست و یا آلودگی آب را بررسی نمی‌کنند. اگر شما نگران این موارد هستید، از بازرس بخواهید که آن‌ها را نیز بررسی کند.  

بازرسی از خانه در ونکوور

بازرسی فضای داخلی خانه 

یکی دیگر از اقدامات بازرس برای هوم اینسپکشن در ونکوور، بررسی فضای داخلی خانه (از سقف تا کابینت‌ها و زیر سینک) است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید پیش از بازرسی از یک  مشاور املاک خوب در کانادا مشورت بگیرید و بعد بازرسی فضای داخلی خانه خود را انجام دهید.

لوله کشی 

یک هوم اینسپکتور در ونکوور علاوه بر بررسی نشتی موجود در شیرها و دوش‌های حمام، فشار آب را بررسی می‌کند و در صورتی که لوله‌ها قابل روئیت باشند، جنس آن‌ها را به شما اعلام می‌کند. البته اگر لوله‌ها قدیمی باشد شاید به شما توصیه کند که یک بازرسی ثانویه را انجام دهید تا امکان تعویض لوله‌ها، زمان تعویض و هزینه‌ی آن مشخص شود. یک بازرس همچنین محل شیر قطع کننده‌ی اصلی آب را شناسایی و به شما اعلام می‌کند. 

سیم کشی

یک هوم اینسپکتور در کانادا (بازرس) نوع سیم‌های به کار رفته در خانه را تعیین می‌کند و تمام پریزها را تست می‌کند. علاوه بر این، بررسی می‌کند که آیا مدار قطع کننده‌ی GFCI در بخش‌های مختلف خانه مانند آشپزخانه، حمام، گاراژ و فضای بیرونی نصب شده است؟ ایمنی پنل‌ها و پریزهای الکتریکی را نیز بررسی می‌کند تا مطمئن شود که خطر آتش سوزی وجود ندارد. 

سامانه‌ی گرمایش و تهویه مطبوع

یک بازرس خانه در ونکوور، کارایی سامانه‌ی HVAC را بررسی می‌کند و سن تهویه‌ی مطبوع و furnace را تخمین می‌زند. سپس توصیه‌هایی در رابطه با نگهداری یا تعمیر این سامانه‌ها به شما می‌دهد. همچنین اگر کانال‌ها نشتی داشته باشد، آن را به شما اطلاع می‌دهد تا به فروشنده بگویید که ایراد مورد نظر را رفع کند و مصرف انرژی بهینه شود. 

آبگرمکن

یک بازرس خانه در ونکوور حتی آبگرمکن را نیز بازرسی می‌کند و به شما اعلام می‌کند که آیا به درستی نصب شده است یا خیر؟ همچنین به شما می‌گوید که آبگرمکن در چه وضعیتی قرار دارد و تقریبا چند سال از عمر آن باقی مانده است. 

وسایل آشپزخانه 

هنگامی که خانه‌ای را خریداری می‌کنید، برخی از لوازم موجود در خانه به شما تعلق می‌گیرد. بنابراین بازرس گاهی اوقات این لوازم را بررسی می‌کند تا از کارکرد آن‌ها مطمئن شود. البته بازرسی این وسایل جزو بازرسی معمول خانه نیست. در نتیجه حتما از فروشنده لیست این وسایل را دریافت کنید تا خودتان نیز بتوانید آن‌ها را تست کنید. 

ایمنی در برابر آتش سوزی

اگر یک گاراژ به خانه متصل شده باشد، یک بازرس حرفه‌ای در ونکوور مقاومت دیوارها در برابر آتش را بررسی می‌کند. همچنین باید این موضوع را بررسی کند که دیوار آسیبی ندیده باشد که مقاومت آن در برابر آتش را کاهش دهد. پس از بررسی دیوارها، یک بازرس خانه در ونکوور کارایی دتکتورهای دود را تست می‌کند. سلامت این دتکتورها بسیار مهم است. زیرا در زمان آتش سوزی آژیر  خطر را روشن می‌کند و ساکنان را از آتش‌سوزی مطلع می‌کند. 


نکاتی درباره اجاره ملک در ونکوور در مجله سرای ونکوور


نکته: یک اینسپکتور در ونکوور نمی‌تواند به شما بگوید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد. هنگامی که خانه‌ای را خریداری می‌کنید، مخصوصا اگر قدیمی باشد، این احتمال وجود دارد که در سال‌های بعد مشکلاتی به وجود بیاید که در گزارش بازرسی وجود ندارد. 

مواردی که در گزارش بازرسی مورد پوشش قرار نمی‌گیرد

هنگام بازرسی از خانه در ونکوور شاید تمام مشکلات احتمالی آن مشخص نشود. در واقع در زمان اینسپکشن خانه home inspection فقط نشانه‌های قابل رویت مورد بررسی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر درب‌های خانه به درستی بسته نمی‌شود و یا کف خانه شیب‌دار است، این احتمال وجود دارد که فونداسیون ترک داشته باشد. با توجه به اینکه بدون برداشتن کف خانه نمی‌توان ترک را مشاهده کرد، بازرس نمی‌تواند با اطمینان بگوید که فونداسیون ترک دارد. 

برخی مواردی که یک اینسپکتور مورد بررسی قرار نمی‌دهد، عبارت‌اند از: 

  • داخل دیوارها (بازرس دیوار خشک یا عایق را باز نمی‌کند) 
  • داخل لوله‌ها یا خطوط فاضلاب
  • داخل دودکش‌ها
  • پشت تابلوهای برق

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

علاوه بر این، بسیاری از هوم اینسپکتورها یا بازرسان خانه نظرات خود را به صورت کلی ارائه می‌دهند. یعنی می‌توانند به شما بگویند که شاید لوله‌کشی خانه مشکل داشته باشد، اما سپس به شما توصیه می‌کنند که یک متخصص استخدام کنید تا مشکل را بررسی کند و برآوردی از هزینه تعمیر آن را به شما ارائه دهد. البته استخدام بازرسان اضافی هزینه‌ی بیشتری برایتان دارد.

معمولا بازرسان خانه خسارات ناشی از موریانه، آلودگی محیط، کپک، مشکلات مربوط به مهندسی، آزبست و سایر مشکلات ویژه را بازرسی نمی‌کنند. البته اگر شک کنند که چنین مشکلاتی در خانه وجود دارد، به شما اطلاع می‌دهند. برخی از بازرسان به شما پیشنهاد می‌کنند که به عنوان خدمات اضافه تست رادون و تست آزبست را انجام دهید.

home inspector in Vancouver

در نظر داشته باشید که شاید خانه‌ی مورد نظر شما مشکلاتی داشته باشد اما هیچ نشانه‌ای از آن مشکلات وجود نداشته باشد. در این صورت احتمالا پس از بازرسی چنین مشکلاتی در خانه‌ای که خریده‌اید ایجاد شود. 

پس از بازرسی

پس از اینکه گزارش بازرسی به دستتان رسید، چند گزینه پیش رو دارید:

  • اگر مشکلات بسیار جدی باشد و یا تعمیر آن‌ها پر هزینه باشد، اگر در قرارداد خود شرط بازرسی از خانه را گنجانده باشید می‌توانید بدون هیچ پیامد مالی‌ای از خرید خانه انصراف دهید. 
  • شما می‌توانید از فروشنده بخواهید که مشکلات را بر طرف کند، قیمت خرید را کاهش دهد یا در زمان closing مبلغی به شما بدهد تا خودتان مشکلات را رفع کنید. در اینجا می‌توانید به ارزش بازرسی خانه پی ببرید. زیرا هزاران دلار بیشتر از آنچه پرداخت کرده‌اید، سود می‌کنید. 
  • اگر این گزینه‌ها برای شما قابل اجرا نباشد (به عنوان مثال اگر بانک مالک خانه باشد و یا خانه همان‌طور که هست (as is) فروخته شود)، می‌توانید برآوردی از هزینه‌های تعمیرات داشته باشید تا خودتان مشکلات را حل کنید و برنامه‌ای بریزید تا در زمانی که مالک خانه شدید مشکلات را به ترتیب اهمیت و هزینه‌ای که دارد تعمیر کنید. 

آیا بازرسی خانه در ونکوور ارزشمند است؟ 

هزینه‌ی استخدام بازرس خانه با توجه به اندازه‌ی آن و منطقه تعیین می‌شود. هزینه‌ی بازرسی خانه در ونکوور معمولا بین 300 تا 1100 دلار است. البته اگر شما پس از بازرسی عمومی خانه بخواهید بازرسی‌های تخصصی نیز انجام دهید، مبلغ پرداختی افزایش می‌یابد. حتما قبل از استخدام بازرس خانه، از او بپرسید که چه هزینه‌ای از شما می‌گیرد. این اقدامات برای فروش کاندو یا هر ملک دیگری به شما کمک کننده خواهد بود.

این موارد را به یاد داشته باشید:

  • اینسپکشن خانه home inspection در ونکوور تنها ملاک برای خرید آن نیست. شاید با دانستن مشکلات در صدد بازسازی خانه باشید. بازرسی از خانه به شما کمک می‌کند که بدانید کجاها را بازسازی کنید. 
  • یک خانه هیچ وقت بدون ایراد نیست. در یک بازرسی همیشه مشکلاتی در خانه پیدا می‌شود. حتی خانه‌های تازه ساخت مشکلات کوچکی دارند که باید رفع شوند. 
  • فروشنده همه چیز را برای شما تعمیر نمی‌کند. شاید فروشنده تعدادی از ایرادهای خانه را رفع کند اما نباید انتظار این را داشته باشید که تمام مشکلات را برطرف کنید. 

به نظر شما مهم‌ترین مزیت اینسپکشن خانه چیست؟ آیا حاضرید مبلغی را برای اطمینان خاطر به این کار اختصاص دهید؟ لطفا در قسمت نظرات و تجارب ارزشمند خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید. 


اگر در مورد مطالب این صفحه توضیحات بیشتری می‌خواهید یا تمایل به هم فکری گرفتن برای خرید یا پیش خرید دارید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی، گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما) 

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :