قدیمی ترین کسب و کارهای ونکوور

  0
 1456

هجوم مردم به Fraser River برای کشف طلا، زمینه را برای تشکیل بریتیش کلمبیا ایجاد کرد. اما پس از خروج کاوش‌گران طلا از منطقه، کسب و کارها از اقتصاد این استان حمایت کردند (برخی از این کسب و کارها هنوز هم فعال هستند). شرکت Hudson's Bay Co اولین بنگاه تجاری استان بود که به تجارت خز، پوست و موی حیوانات می‌پرداخت.

فروشگاه Purdy's Chocolates

اما در آغاز سال 1858، مهاجران جدید از فرصت‌های تجاری تازه استفاده کردند و محیط تجاری پر جنب‌وجوش و غنی‌ای از نظر فرهنگی ایجاد کردند که از شاخصه‌های بارز این استان است.در این مقاله قصد داریم برخی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بریتیش کلمبیا را به شما معرفی کنیم. 

شرکت Oppenheimer Group

شرکت Oppenheimer Group یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین تجارت‌های بریتیش کلمبیا است. این شرکت در سال 1858 (همان سالی که بریتیش کلمبیا ایجاد شد) توسط 5 برادر در ویکتوریا تاسیس شد. آن‌ها یک سال قبل از تاسیس ونکوور اولین انبار خود را (Oppenheimer Brothers warehouse) در سال 1885 در ونکوور تاسیس کردند و نخستین ساختمان آجری ونکوور را ساختند.

David Oppenheimer از بنیان‌گذاران ونکوور، به عنوان دومین شهردار این شهر انتخاب شد.

در حال حاضر این شرکت که در زمینه محصولات کشاورزی فعالیت می‌کند، سالانه 600 میلیون دلار درآمدزایی دارد. این شرکت همچون بنیان‌گذاران آن نوآور و آینده‌نگر است. 

به نظر جان اندرسون که مدیر و عمده سهام‌دار آن است، این گروه اکنون با گذشته تفاوت‌هایی دارد اما همچنان بسیاری از خصوصیات و فرهنگ‌ سازمانی گذشته خود را حفظ کرده است.

David Oppenheimer، کسی که این شرکت را در سال 1858 تاسیس کرد اولین شخصی بود که به صورت رسمی به عنوان شهردار انتخاب شد. البته او دومین شهردار شهر بود. او درایت زیادی در ساخت پارک Stanley Park، گرفتن حق آب و راه‌اندازی شرکت آب و هیئت Vancouver Board of Trade به خرج داد. 

David Oppenheimer شهردار ونکوور

این شرکت اکنون در کار تجارت بین‌المللی میوه و محصولات تازه‌ی کشاورزی است که در 26 کشور دنیا فعالیت دارد و محصولات کشاورزی تازه و سالمی را وارد می‌کند که قبلا در کشور وجود نداشت.  

شرکت Oppenheimer Group تقریبا معادل 40 میلیون جعبه سیب در سال (یا 4 میلیارد عدد میوه) را توزیع می‌کند. این آمار، شرکت را به یکی از رهبران واردات میوه در قاره تبدیل کرده است. 

در دهه‌ی 90، اندرسون که در وست ونکوور زندگی می‌کرد مقدار سهام مورد نیاز برای کنترل شرکت را از یکی از نوادگان Godfrey Oppenheimer خریداری کرد. او به خوبی از اهمیت تاریخی شرکت آگاه بود. 

برادران Oppenheimer که در Saar آلمان متولد شدند، پس از تب طلا در کالیفرنیا به بریتیش کلمبیا مهاجرت کردند. در آن زمان کاوش‌گران به منظور کشف طلا به سمت رودخانه Fraser River و منطقه‌ی کاریبو حرکت می‌کردند. برادران Oppenheimer به این افراد تجهیزات لازم را می‌فروختند.

کشتی‌هایی که معدنچیان را به زمین‌های طلا هدایت می‌کرد، در منطقه‌ی Yale توقف داشت. این برادران تجارت خود را سریعا تا Yale گسترش دادند. این برادران هر وسیله‌ای که برای زنده ماندن نیاز بود به معدنچیان می‌فروختند. 

آن‌ها در سال 1878 خرید زمین در ونکوور امروزی را آغاز کردند و شرکت آن‌ها به یکی از مراکز بزرگ عمده فروشی تبدیل شد. نوآوری‌هایی که شرکت Oppenheimer Brothers به ونکوور و سپس آمریکای شمالی معرفی کرد به نماد و سمبل شرکت تبدیل شد. 

در سال 1891 آن‌ها اولین پرتقال ژاپنی را به ونکوور وارد کردند و سنتی را در ایام کریسمس ایجاد کردند که امروز هم وجود دارد. در سال 1956 این شرکت اولین سیب Granny Smith را با همکاری یک شرکت نیوزلندی به آمریکای شمالی وارد کرد. آن‌ها این کار را در سال‌های بعد ادامه دادند و هر میوه‌ای از کیوی گرفته تا رقم‌های مختلف سیب مانند Pacific Rose را به کشور وارد کردند. 

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور


دریافت مشاوره خرید و فروش ملک از مشاور املاک حرفه ای در کانادا و ونکوور


شرکت H.Y. Louie

شرکت چند میلیارد دلاری H.Y. Louie Co. Ltd. شروع کوچکی داشت. در سال 1903 مهاجری روستایی به نام Hok Yat Louie یک فروشگاه خوار و بار فروشی در محله‌ی Chinatown ونکوور باز کرد. امروزه پس از یک قرن این فروشگاه کوچک رشد کرده و به یک کسب و کار خانوادگی موفق و پویا تبدیل شده است. این کسب و کار پس از امپراطوری جیم پتیسون، به دومین شرکت بزرگ بریتیش کلمبیا تبدیل شده است. 

هنگامی که Hok Yat Louie در سال 1896 به کانادا وارد شد، ونکوور با مهاجران آسیایی خصومت داشت. او در ابتدا به عنوان یک کارگر مزرعه مشغول به کار شد و پول خود را جمع کرد تا در نهایت بتواند به رویای خود درباره‌ی بازکردن یک فروشگاه جامه‌ی عمل بپوشاند.

او زمانی که در حال ایجاد کسب و کار خود بود، هرگونه تبعیض نژادی را تحمل می‌کرد. Hok Yat Louie در نهایت در سال 1934 دار فانی را وداع گفت و کسب و کار خود را به فرزندانش واگذار کرد. او چندین نامه برای فرزندان خود باقی گذاشت و آن‌ها را راهنمایی کرد تا با نحوه‌ی مدیریت و انجام کارها آشنا شوند. او در نامه‌های خود از چگونگی تعیین اهداف برای سودآوری کسب و کار گرفته تا پیروی از اخلاقیات انسانی  و امور خیریه را به فرزندان خود توضیح داد. 

برداران لویی از توصیه‌های پدر خود پیروی کردند و امروزه نوه‌ی او، Brandt Louie، رییس این امپراطوری 4 میلیارد دلاری است. اکنون این شرکت 8,000 نفر کارمند در بخش‌های مختلف (فروش عمده‌ی مواد غذایی، Fresh Market، رستوران‌های زنجیره‌ای IGA، شرکت London Drugs و بخش واردات و صادرات) دارد.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

بر اساس مجله‌ی کانادایی Canadian Business، براندت لویی سی‌ونهمین فرد ثروتمند کانادا است. ارزش خالص دارایی‌های شخصی او برابر 1.29 میلیارد دلار است. او رئیس، مدیر عامل و سرپرست هر دو شرکت H.Y. Louie و London Drugs و همچنین نایب رئیس و سرپرست IGA Canada است.

او همچنین در سایر سازمان‌های کشور پست‌هایی دارد. در سال 2005 دانشگاه Simon Fraser University دکترای افتخاری قانون را به او اعطا کرد و او را به عنوان رئیس دانشگاه منصوب کرد. او همچنین مدیر بانک Royal Bank و همچنین عضو هیئت Vancouver Board of Trade است. 

این تجارت هنوز هم از اصولی که Hok Yat Louie برای فرزندانش تعریف کرده بود پیروی می‌کند: خدمت به مشتریان، رعایت انصاف در معامله، افتخار به والدین. 

پسران Louie، تانگ و تیم، این تجارت خانوادگی را از یک خرده فروشی به یکی از قدرت‌های عمده‌فروشی مواد غذایی در غرب کانادا تبدیل کردند و خود را به عنوان تاجران برتر ونکوور معرفی کردند. چیزی که پدرشان فقط رویای آن را داشت. 

پس از مرگ Tong Louie در سال 1998، دو هزار نفر از مردم به یکی از کلیساهای ونکوور هجوم بردند تا مراسم خاکسپاری فرزند یکی از پیشگامان ونکوور را، که به دلیل موفقیت در کسب و کار و فعالیت‌های خیریه مشهور بود، برگزار کنند. 

این شرکت تحت مدیریت Tong Louie امتیاز شرکت مواد غذایی IGA در بریتیش کلمبیا و شرکت زنجیره‌ای London Drugs را به دست آورد. او در شرکت London Drugs روش بازاریابی فروش محصولات مختلف در یک مکان (مانند فروش محصولات آرایشی، کامپیوتر و ظروف آشپزخانه) را معرفی کرد.

پسر Tong Louie، براندت لویی که فارغ‌التحصل رشته‌ی تجارت از دانشگاه UBC است، اقدامات بشردوستانه‌ای را که پدربزرگش توصیه کرده بود ادامه داد. در مقاله‌ای از مجله‌ی Maclean بیان شده است که این خانواده علاوه بر طرح‌های خیریه‌ای که در هر یک از فروشگاه‌ها دارند، سالانه تقریبا 700,000 دلار به خیریه کمک می‌کنند. طبق گفته‌های Brandt Louie، بخشش و خیریه همواره اقدام پسندیده‌ای است.  

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

شکلات‌سازی Purdy's Chocolates

Purdy's Chocolates مشهورترین کارخانه‌ی شکلات‌سازی ونکوور است. این شرکت بیش از صد سال است که ارتباط تنگاتنگی با آداب و رسوم خانواده‌های کانادایی داشته است. این شرکت بخش جدایی ناپذیری از جشن‌های مردم است. به عنوان مثال، بر اساس گفته‌های برخی از مشتریان کریسمس بدون Purdy's هیچ صفایی ندارد.

مردم همیشه از محصولات Purdy's استفاده کرده‌اند و می‌توان گفت که با محصولات Purdy's بزرگ شده‌اند و اکنون سنت استفاده از این محصولات را به خانواده‌ی خود انتقال می‌دهند. 

تصویر قدیمی Purdy's Chocolates

شکلات‌سازی Purdy's کار خود را در سال 1907 آغاز کرد. در آن زمان Richard Carmen Purdy در آشپزخانه‌ی فروشگاه خود در خیابان Robson Street به کار تهیه و فروش شکلات مشغول شد. Purdy شیرینی‌های خود را به مدت 20 سال در تنها مغازه‌ی خود فروخت. او پس از آغاز به کار سریعا مشتریان وفاداری پیدا کرد. این مشتریان علاقه‌ی خود به Purdy's Chocolates را از نسلی به نسل دیگر انتقال دادند. 

خانواده‌ی Flavelle شکلات‌سازی Purdy's Chocolates را از سال 1963 اداره می‌کنند و آن را به بزرگ‌ترین شکلات‌فروشی غرب کانادا تبدیل کرده‌اند. این شکلات‌سازی دومین فروشگاه بزرگ در کانادا است که 58 شعبه در سرتاسر بریتیش کلمبیا، آلبرتا، و انتاریو (جایی که شکلات‌سازی نمونه‌ی Laura Secord را در حیات خلوت خود به چالش کشیده است) دارد.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

Purdy's با معرفی محصولات جدید مانند شکلات‌های Lunar New Year و Diwali به‌روز مانده است و شکلات را به بیشتر جشن‌های فصلی این شهر اضافه کرده است. این شکلات‌سازی همراه با Victoria's Rogers' Chocolates قناد رسمی مسابقات المپیک 2010 بودند و این المپیک را به یک رویداد شکلاتی تبدیل کردند. 

البته این شرکت پستی و بلندی‌های خود را داشته است اما همواره به عنوان یک تجارت خانوادگی در ونکوور به فعالیت ادامه داده است. Richard Purdy پس از مواجهه با مشکلات مالی در سال 1925، کسب و کار خود را به Hugh Forrester فروخت و او نیز آن را به پسر خود فرانک واگذار کرد. خانواده‌ی Forrester توانستند مشکلات جیره‌بندی شکر و بحران اقتصادی در دوران جنگ جهانی دوم را پشت سر بگذارند.

در سال 1963، خانواده‌ی Forresters این کسب و کار را به Charles Flavelle و شریک تجاری او Eric Wilson فروختند. سپس Flavelle سهم Wilson را نیز خریداری کرد. کارن دختر Flavelle، اولین درس‌های خود درباره‌ی بررسی بازار را در زمان کودکی دریافت کرد.

پدر کارن به او و یکی از دوستانش پول داد تا به خیابان بروند و تعداد مردمی که از کنارشان می‌گذشتند را بشمارند. این کار به منظور تعیین بهترین مکان برای مغازه‌های جدید بود. او حرفه‌ی خود در کسب و کار را گسترش داد و در سال 1997 این شرکت را از پدرش خریداری کرد. 

در زمان پدر او شکلات‌سازی Purdy's تنها یک کارخانه‌ی فعال داشت که در Fairview Slopes مستقر بود. میراثی از این شکلات‌ساز در پارک کوچک Choklit Park (که زمانی یک زمین خالی در نزدیکی کارخانه بود) وجود دارد. Flavelle از شهرداری خواست که آن زمین خالی را به پارکی برای کودکان تبدیل کند. 

آیا شما هم به تاریخ علاقه دارید؟ به نظر شما دانستن گذشته ی یک شهر چقدر جذاب است؟ لطفا در قسمت کامنت‌های پایین صفحه نظر ارزشمند خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید. 


اگر در مورد مطالب این صفحه توضیحات بیشتری می‌خواهید یا تمایل به هم فکری گرفتن برای خرید یا پیش خرید دارید ، می‌توانیم بدون هیچ الزامی، گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :