پل Second Narrows Bridge در گذر زمان

  0
 1448

پل اصلی Second Narrows Bridge در سال 1925 ساخته شد و اولین پلی بود که ونکوور را به ساحل شمالی متصل می‌کرد. این پل توسط جان استورات و شرکت Northern Construction ساخته شد و جاده‌ای مخصوص برای عبور خودرو داشت.

تصویر قدیمی پل Second Narrows Bridge

یک سال بعد در سال 1926 عبور و مرور قطار از روی پل شروع شد. البته پس از برخورد چند کشتی به پل و عدم سرویس‌دهی آن به مدت چهار سال، دولت استانی آن را در سال 1933 خرید و بخش متحرکی را بر رویش نصب کرد تا عبور و مرور کشتی‌ها آسان شود. در این تصویر عبور اولین قطار از روی پل را مشاهده می‌کنید. 

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

در سال 1960 پل بزرگ‌تر و مرتفع‌تر Second Narrows Bridge در کنار پل اصلی ساخته شد و از پل اصلی فقط به منظور عبور قطار استفاده شد. پل جدید Second Narrows Bridge دارای 6 لاین بود و فاصله‌ی بین دو تکیه‌گاه عمودی (Span) آن 350 متر بود. 

در سال 1968 شرکت CN Rail پل اصلی را با پل متحرک بزرگ‌تر و مرتفع‌تری تعویض کرد. یک متصدی پل مسئول حرکت دادن بخش متحرک آن بود. البته بخش متحرک پل همواره در بالاترین موقعیت قرار دارد تا به کشتی‌ها اجازه دهد از زیر آن رد شوند.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

این بخش متحرک فقط در صورتی پایین می‌آید که قطاری بخواهد از روی پل رد شود. معمولا مشاورین املاک خوب در ونکوور از تاریخچه مناطق مختلف آن اطلاع دارند.

پل Second Narrows Bridge

در 17 جون 1958، هنگامی که بازوی یک جرثقیل از سمت شمالی پل جدید کشیده شده بود تا دو بخش ناتمام پل را به هم متصل کند، چندین دهانه‌ی پل فرو ریخت و 79 کارگر به زیر آب فرو رفتند. متاسفانه 18 نفر از کارگران در این سانحه جان خود را از دست دادند.

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

این افراد احتمالا وسایل سنگینی را به خود وصل کرده بودند که باعث غرق شدنشان شده است. در ادامه‌ی حادثه غواصی که به دنبال اجساد می‌گشت نیز غرق شد و شمار کل جانباختگان به 19 رسید.

بر اساس تحقیقات کمیسیون Royal Commission اشتباه مهندسان در محاسبات باعث فرو ریختن پل شده است. هنگام ساخت پل از یک بازوی موقت استفاده شده بود تا وزن سازه را تحمل کند. اما به نظر می‌رسد که این بازوی موقت توانایی تحمل چنین وزنی را نداشته بود و در نتیجه چندین دهانه‌ی پل فرو ریخت. 

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور


بیشتر بخوانید: پل Lions Gate Bridge ونکوور


تغییر نام

در سال 1994 به افتخار 18 کارگر و غواصی که در این سانحه جان خود را از دست دادند و چهار کارگر دیگری که در زمان ساخت و ساز جان باختند نام پل به Ironworkers Memorial Second Narrows Crossing تغییر یافت. با این حال، پل جدید هنوز هم عموما با نام Second Narrows Bridge شناخته می‌شود.

آیا شما هم به تاریخ علاقه دارید؟ به نظر شما دانستن گذشته ی یک شهر چقدر جذاب است؟ لطفا در قسمت کامنت‌های پایین صفحه نظر ارزشمند خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید. 


اگر در مورد مطالب این صفحه توضیحات بیشتری می خواهید یا تمایل به هم فکری گرفتن برای خرید یا پیش خرید دارید ، می‌توانیم بدون هیچ الزامی، گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :