آشنایی با تاریخچه‌ خیابان Lonsdale

  0
 2496

شاید به جرات بتوان گفت لانزدل خیابانی است که تمام ایرانی‌ها‌ آن را می‌شناسند.

عکس تاریخی از Burrard Dry Dock در خیابان lonsdale

خیابان Lonsdale در نورث ونکوور از سال‌های بسیار دور، زمانی که نورث ونکوور در حال گسترش بود، مرکز فرهنگی این منطقه بوده است. حتی وقتی که برای اولین بار برنامه ریزی شهری تنظیم شد و نورث ونکوور به چندین بخش تقسیم شده بود، این خیابان در مرکز شهر قرار داشت و تا ساحل امتداد یافته بود. به عبارت دیگر، این خیابان همواره در برنامه ریزی شهری نقش برجسته‌ای در میان مناطق شهر ونکوور داشته است. 

نقشه قدیمی خیابان Lonsdale

خیابان Lonsdale Avenue از منطقه‌ی Upper Lonsdale (در شمال بزرگراه Highway 1) شروع می‌شود و از منطقه‌ی Central Lonsdale عبور می‌کند و تا اسکله‌ی Lower Lonsdale امتداد دارد. قبل از تاسیس پل Lions Gate، یک کشتی، خودروها را از اسکله‌ی Lonsdale Quay به داون تاون و بلعکس حمل می‌کرد.

ابتدا یک شرکت خصوصی مسئول حمل و نقل خودروها با کشتی بود. اما با توجه به اینکه نورث ونکوور در حال گسترش بود، جامعه به یک سامانه‌ی حمل و نقل رسمی احتیاج مبرم داشت. بنابراین دولت بعد از مدتی اداره‌ی امور را در دست گرفت.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

منطقه‌ی Lower Lonsdale قدیمی‌ترین مرکز شهر در سواحل شمالی North Shore است. مردمان این منطقه از دیرباز مشغول کشتی سازی و ماهی گیری بوده‌اند و با بومیان Squamish داد و ستد داشته‌اند. امروزه اگر در خیابان Lonsdale Avenue پیاده روی کنید و به دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها توجه کنید (آثار هنری نصب شده و آثار تاریخی‌ای مانند Burrard Dry Dock موسوم به Lonsdale Pier) نشانه‌هایی از تمام این عناصر را پیدا می‌کنید. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا


دانلود مجله تخصصی سرای ونکوور


منطقه‌ی Lonsdale همواره از طریق باغ مشارکتی Chiba که در پارک Waterfront park قرار دارد با ژاپن روابط نزدیکی داشته است (شهر نورث ونکوور خواهر شهر چیبا در ژاپن است). همچنین، به تازگی کشف شده است که یک اقلیت ژاپنی در منطقه‌ی Upper Lonsdale وجود داشتتند که قبل از توسعه‌ی اروپایی‌ها در آن منطقه همراه با خانواده‌ی خود در جنگل زندگی می‌کردند. 

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور

خیابان لانزدیل همواره منطقه‌ای مختص کارگران بوده است. البته در این خیابان فروشگاه‌های کوچکی نیز وجود دارد. تقریبا در اواخر قرن پیش، با ساخت و ساز کاندو و ارائه‌ی برنامه‌های شهری توسط شهرداری City of North Vancouver، بافت این منطقه تغییر کرد.

در حال حاضر خانواده‌های جوان تحصیل کرده، افراد حرفه‌ای، صاحبان کسب و کارها و سرمایه گذاران این منطقه را اشغال کرده‌اند. معمولا مشاور املاک حرفه ای در ونکوور به افرادی که تمایل دارند هم نیازهای روزمره‌ی آن‌ها در دسترس‌شان باشد هم بتوانند به مرکز شهر راحت رفت و آمد کنند این خیابان را پیشنهاد می‌دهند.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

چرا که هزینه‌های بالای زندگی در downtown Vancouver، و کیفیت بالاتر زندگی در نورث ونکوور باعث شده است که بسیاری از مردم بخواهند به این منطقه نقل مکان کنند و در نزدیکی خیابان لانزدیل زندگی کنند. اگر قصد خرید ملک در ونکوور را دارید با ما تماس بگیرید تا بهترین ملک را به شما معرفی کنیم.

آیا تاکنون از این خیابان بازدید کرده‌اید؟ به نظر شما ویژگی منحصر به فرد این خیابان چیست؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود درباره‌ی این خیابان را با ما در میان بگذارید.

آیا به نظر شما قیمت خانه در خیابان لانزدل رشد بیشتری خواهد داشت یا سایر مناطق نورث ونکوور؟ شما محله‌های مرکزی تر مثل لانزدل را ترجیح می‌دهید یا محله‌های خلو‌ت‌تر مثل لین ولی؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را در پایین همین صفحه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.


اگر تمایل دارید اطلاعات تکمیلی، نمودار و آمارهای خرید و فروش محله‌ی خاصی را داشته باشید و یا برای خرید یا پیش خرید تمایل به هم فکری گرفتن دارید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :