خرید خانه کوچکتر

  0
 1868

آیا کوچک کردن خانه فقط مختص دوران بازنشستگی است؟ چه منافعی دارد و چه نکاتی را در این مسیر رعایت کنیم؟

راهنمای خرید خانه کوچک‌تر در ونکوور

افراد زیادی هستند که به زندگی در خانه‌ی کوچکتر فکر کرده‌اند و می‌خواهند قبل یا در زمان بازنشستگی این کار را انجام دهند؛ معمولا این افراد به دلایل زیر ترجیح می‌دهند خانه‌ی بزرگ خود را بفروشند و در یک خانه‌ی کوچک‌تر زندگی کنند.

  • عدم نیاز به فضای بزرگ 
  • سرمایه گذاری با نقدینگی‌ای که از این کار بدست می‌آید 
  • کمک به فرزندان 
  • زندگی در مناطق مرکزی که امکانات بیشتری دارند 
  • یا برعکس زندگی در خارج شهر و در دل طبیعت 

شما چرا می‌خواهید در یک خانه‌ی کوچک‌تر زندگی کنید؟

تاکنون بسیاری از مشتریانم برای کم کردن هزینه زندگی در ونکوور، تصمیم گرفته‌اند که در یک خانه کوچک‌تر زندگی کنند. برخی از آن‌ها به منطقه اهمیت می‌دهند و می‌خواهند از خانه‌ی بزرگ خود در مناطق غیر مرکزی به یک کاندو کوچک در مرکز شهر (داون‌تاون) کوچ کنند. البته برخی از افراد نیز اهمیت کمتری به "منطقه" می‌دهند و صرفا می‌خواهند از یک خانه‌ی بزرگ‌تر به یک خانه‌ی کوچک‌تر یا ارزان‌تر نقل‌مکان کنند.

نکته: زندگی در یک خانه‌ی کوچک‌تر برای همه مناسب نیست. پس حتما باید پیش از تصمیم گیری، تمام جوانب این کار را بسنجید.

اگر می‌خواهید در خانه‌ی کوچک‌تری زندگی کنید، خودتان احتمالا اطلاعاتی دارید. در ادامه من همه‌ی تلاشم را می‌کنم که با پوشش تمام موارد به آگاهی شما تا جای ممکن بیافزایم.


بیشتر بخوانید: اجاره خانه در ونکوور کانادا


آیا حتما باید به خانه‌ی کوچک‌تری نقل‌مکان کنید؟

به چه مقدار فضایی احتیاج دارید؟

فرض کنیم در طول سال فقط سه بار از اتاق مخصوص مهمانان استفاده می‌کنید. اما بابت این اتاق اضافه (که به متراژ خانه و در نتیجه قیمت کل آن افزوده است) باید ماهانه اقساط زیادی را پرداخت کنید. این در حالیست که اگر مهمانان خود را به هتل بفرستید، مبلغ کمتری هزینه می‌کنید. به عبارت دیگر، این اتاق بی‌استفاده باعث شده است که پول خود را هدر دهید. البته با کم شدن مساحت خانه، قطعا فضای کافی برای همه‌ی وسایل شما وجود نخواهد داشت.

کارگاه آموزشی خرید خانه در ونکوور

این نکته را از زبان بهترین مشاورین املاک در ونکوور داشته باشید: با فروش خانه‌ی بزرگ‌تر و سپس خرید خانه‌ی کوچک‌تر، مبلغ قابل توجهی برای شما باقی می‌ماند که باید از آن به درستی استفاده کنید. اگر باید 300,000 دلار از این مبلغ را صرف انبار کردن وسایل اضافه کنید، به‌درستی از پول خود استفاده نکرده‌اید.

از پول حاصل از فروش خانه بزرگ خود می‌توان چه استفاده‌های دیگری کرد؟

همان‌طور که گفتم، با فروش خانه‌ی بزرگ خود و خرید یک کاندوی کوچک مبلغ قابل توجهی برای شما باقی می‌ماند. از این مبلغ عاقلانه استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از آن ادامه تحصیل دهید، در بازار بورس سرمایه گذاری کنید، کسب و کاری راه اندازی کنید و یا اینکه فرزندانتان را به دانشگاه بفرستید. 

بسیاری از کانادایی‌ها برای تامین بخشی از هزینه‌های بازنشستگی خود به خانه‌هایشان متکی هستند. به عنوان مثال،  خانه‌ی 1,500,000 دلاری خود را می‌فروشند و به یک کاندوی 800,000 دلاری نقل مکان می‌کنند. در این صورت با استفاده از مبلغ باقیمانده سریع‌تر بازنشست می‌شوند. یا اینکه با استفاده از آن به مسافرت می‌روند. 

دانلود کتاب راهنمای گام به گام خرید خانه در کانادا

نکته‌ای در مورد نگهداری: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که هزینه‌های شارژ ماهانه کاندو زیاد است؛ اما واقعیت این است که در شهر ونکوور هزینه نگهداری از یک کاندو از هزینه نگهداری از یک خانه‌ی ویلایی کمتر است.

اگر خانه‌ی ویلایی دارید، خودتان مسئول نگهداری‌های معمول (مانند نظافت ناودان و نگهداری از آب‌گرم‌کن) هستید. حتی شاید مجبور شوید تعمیرات پرهزینه‌ای مانند رفع نشتی سقف یا زیرزمین را انجام دهید؛ این کارها علاوه بر اینکه پر هزینه است، وقت شما را می‌گیرد. از طرف دیگر، هزینه‌های نگهداری از کاندو قابل پیش‌بینی است. در ضمن مسئولیت نگهداری از کاندو به عهده‌ی هئیت مدیره است. پس خرید آپارتمان در ونکوور (خرید کاندو) گزینه‌ی جذابی برای بازنشستگان است. 

اگر می خواهید درباره کاندو و یا تفاوت‌های آن با آپارتمان بیشتر بخوانید "مقاله کاندو چیست؟" در وبلاگ مجله سرای ونکوور می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد.

لطفا صادق باشید. فرزندان شما هر چند وقت یک بار به دیدن شما می‌آیند؟

فرزندان بالاخره زندگی مستقلی تشکیل می‌دهند و از شما جدا می‌شوند. حتی شاید به دلیل مشغله‌ی زندگی هفته‌ها به دیدن شما نیایند. در نتیجه به اتاق‌های کمتری نیاز خواهید داشت. پس می‌توانید خانه‌ی بزرگ خود را بفروشید و یه یک کاندوی کوچک‌تر نقل مکان کنید. در این صورت می‌توانید علاوه بر اینکه زودتر بازنشست شوید و مسافرت کنید، به فرزندانتان نیز کمک مالی کنید. 

البته به شما توصیه نمی‌کنم که باید حتما به کاندوی کوچک‌تر و یک خوابه نقل‌مکان کنید؛ اما این را در نظر داشته باشید که در اکثر کاندوها، اتاق‌هایی مخصوص مهمانی وجود دارد و شما می‌توانید مهمانی عید سال نو را در آن برگزار کنید. در ضمن، در بسیاری از کاندوها تعدادی سوئیت مهمان وجود دارد که مهمانان می‌توانند شب را در آن سپری کنند.

تعویض محله

نقل مکان به یک خانه‌ی کوچک‌تر، فرصت زندگی در یک محله‌ی جدید را برایتان مهیا می‌کند. این تجربه‌ی هیجان انگیزی است. اگر اکنون در مناطق غیرمرکزی زندگی می‌کنید، اما می‌خواهید به کافه، سینما، تئاتر، رستوران و پارک نزدیک باشید، می‌توانید به یک خانه‌ی کوچک‌تر در مرکز شهر نقل مکان کنید.  

خرید خانه کوچکتر در ونکوور

البته هر منطقه‌ای مزایا و معایب خاص خود را دارد. به عنوان مثال، دسترسی به سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی در مرکز شهر به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ اما شاید ترافیک این منطقه موجب آزار و اذیت شما شود. اگر هنوز دغدغه خرید ملک در ونکوور را دارید، می‌توانید با سرای ونکوور تماس بگیرید تا ما به شما در انجام بهترین خرید ملک کمک کنیم.

سبک زندگی

اگر می‌خواهید به یک خانه‌ی کوچک‌تر نقل مکان کنید، باید سبک زندگیتان را تغییر دهید. احتمالا دیگر نتوانید در خانه، مهمانی‌های بزرگ خانوادگی بگیرید. همچنین باید با باربکیو حیاط پشتی خداحافظی کنید؛ اما زمان بیشتری در اختیار خود هستید و مبلغ بیشتری به دست می‌آورید (مبلغ حاصل از فروش خانه بزرگ). آیا آماده‌اید که در یک کاندو زندگی کنید؟ با زمان و مبلغی که در اختیار دارید می‌خواهید چگونه زندگی کنید؟

عضویت در خبرنامه سرای ونکوور


دانلود مجله تخصصی سرای ونکوور


نکاتی برای نقل‌مکان به یک خانه کوچک‌تر

  • خانه‌هایی که پله زیادی دارد نخرید: اگر می‌خواهید به خانه‌ی کوچک‌تری نقل‌مکان کنید و سال‌ها در آن زندگی کنید، تاون‌هاوس‌هایی که پله‌ی زیادی دارد را نخرید؛ زیرا پله به زانوهای شما آسیب می‌رساند.
  • وسایل اضافه را دور بریزید: قطعا نمی‌توانید همه‌ی وسایل خود را به خانه‌ی جدید منتقل کنید. پس بهتر است وسایل اضافه و بی‌استفاده را ببخشید یا بفروشید. حتی می‌توانید مجله‌های قدیمی، کاغذها و دفترهای 20 سال پیش، لپ‌تاپ قدیمی، مبلمان شکسته، کتاب‌هایی که هرگز به آن‌ها نگاه هم نمی‌کنید و غیره را دور بریزید. در ضمن اگر تعداد اشیاء تزئینی، تابلوها و لوازم زینتی را نیز کاهش دهید، از خانه جدید خود بیشتر لذت می‌برید.

زندگی در خانه کوچک‌تر در ونکوور

  • اهدا کنید: اگر از وسیله‌ای استفاده نمی‌کنید، آن را به دیگران اهدا کنید. شاید آن‌ها از وسیله‌ی شما خوششان بیاید و از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر آسیب دیده‌اید و دیگر ورزش نمی‌کنید، لوازم ورزشی خود را به دوستانتان بدهید. 
  • هر روز از بهترین ظرف‌های خود استفاده کنید: احتمالا در خانه‌ی قبلی ظرف‌های متنوعی داشته‌اید و بهترین ظروف خود را برای پذیرایی از مهمانان نگه می‌داشتید. اما شاید در خانه جدید، فضای کافی برای نگهداری از ظروف مختلف نداشته باشید. پس بهتر است سایر ظروف را دور ریخته و فقط بهترین دست را به خانه‌ی جدید بیاورید. آیا لیاقت استفاده از بهترین ظروف خود را ندارید؟
  • کلکسیون‌های خود را بفروشید: هیچ چیز عجیب‌تر از این نیست که فضای یک کاندوی کوچک (مثلا 65 مترمربع) را با کلکسیونی از عروسک‌ها پر کنید. می‌توانید کلکسیون‌های خود را در وب‌سایت eBay بفروشید (اما حتما پیش از فروش از آن‌ها عکس بگیرید).
  • به یادگاری‌ها توجه نکنید: نگهداری از یادگاری‌های خانوادگی و وسایلی که ارزش زیادی برای شما دارد بسیار خوشایند است؛ اما شاید لازم نباشد تمام کارت‌های تبریک یا رسید بلیت‌های کنسرت را نزد خود نگه دارید. شما باید حتما فقط وسایل مهم را به خانه‌ی جدید منتقل کنید (در این صورت، این وسایل نزد شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند).
  • کمک بگیرید: نقل مکان به خانه کوچک‌تر به نظر یک ماموریت غیرممکن است؛ اما شرکت‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا در خانه‌ی کوچک‌تری زندگی کنید.

اطلاع از پیش خریدهای ونکوور

  • اسناد و مدارک را فراموش نکنید: شاید به سوابق پرداخت مالیات تا 7 سال پیش نیاز داشته باشید؛ بنابراین به هیچ وجه اسناد حقوقی و مالیاتی را دور نریزید؛ اما دلیلی وجود ندارد که حتما در خانه‌ی جدید خود مکان ویژه‌ای برای نگهداری از این اسناد اختصاص دهید. شما می‌توانید این اسناد را در لاکر (storage lockers) بگذارید.
  • وسایل اضافه را در انباری بگذارید: پس از نقل مکان به یک خانه‌ی کوچک‌تر، وسایل اضافه‌ی خود را در یک انباری نگهداری کنید؛ اما توجه کنید که اجاره بهای آن زیاد نباشد. مطمئن شوید که انباری در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی و همچنین در برابر ورود آب مقاوم است. 
  • محله‌ی مناسبی را انتخاب کنید: انتخاب محله‌ی جدید یکی از بزرگ‌ترین تصمیماتی است که در طول زندگی می‌گیرید. پس حتما قبل از انتخاب ملاک‌های خود را تعیین کنید. 

اگر مدت زیادی است که هیچ معامله‌ای در بازار ملک انجام نداده‌اید، حتما مقاله‌های مختلفی که در وب سایت منتشر می‌شود را بخوانید تا اطلاعات خود را به روز نگه داشته باشید. 

نقل مکان به یک خانه‌ی کوچک‌تر یکی از بزرگ‌ترین تصمیماتی است که در طول زندگی می‌گیرید. ما در این مسیر  همراه شما هستیم و خوشحال خواهیم شد با شما درباره‌ی گزینه‌های پیش رویتان صحبت کنیم. با مجله سرای ونکوور تماس بگیرید.

دلیل شما برای تعویض خانه چیست؟ می‌خواهید از مابه‌التفاوت پول برای مقاصد سرمایه‌گذاری استفاده کنید؟ یا صرفا در نظر دارید زندگی در مرکز شهر را تجربه کنید؟ شما زندگی در کاندو را ترجیح می‌دهید یا خانه‌ی ویلایی؟ شما محله‌های مرکزی‌تر را ترجیح می‌دهید یا محله‌های خلو‌ت‌تر؟ نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید. 


اگر تمایل دارید اطلاعات تکمیلی، نمودار و آمارهای خرید و فروش محله‌ی خاصی را داشته باشید و یا تمایل به هم فکری دارید، می‌توانیم بدون هیچ الزامی گپ و گفتی داشته باشیم، خوشحال می‌شوم کمکی کنم.

شاد و سلامت باشید

محسن صانعی

(راه‌های ارتباط با ما)

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


اشتراک :